2012..Bedre Spill-Konsoll Tv`er I År?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool 2012..Bedre Spill-Konsoll Tv`er I År?

Håper 2012 vil gi oss bedre modeller der de har hatt høyere fokus på alle oss millioner som bruker tv til til HD spilling....360/Ps3.
    Hadde planer om kjøp av tv i fjor der mange imponerte...design osv.....men ikke til spill bruk.
    Samsung var nok verst der input lag var det som ødela mest på de 2 modellene jeg testa.......andre produsenter var vel ikke så mye bedre etter hva jeg har lest på flatpanels.dk

Kan vi vente noen modeller....størrelse 50+ som tar oss Ps3 og 360 brukere alvorlig i 2012?
    I så fall blir det ny kjøp......men har mine tvil

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller på min 65hx920 nesten hver eneste dag, og den fungerer som en drøm. Det er dog veldig viktig at man bruker riktig "mode", hvis ikke blir det håpløst. Regner med at det gjelder de fleste skjermer.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har spilt ps3 på samsung, sony og panasonic iløpet av 2011 og har ikke merket noen problem. men velger alltid gaming modus på tv'en og sjekker at alle "hjelpeprogrammer" er av
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde ikke gjort noe om TVne kunne fått litt raskere prossesering slik at man kunne hatt samme bildekvalitet i gamemode som i de andre modusene ihvertfall.

Kan bli spennede å se hvordan OLED kommer til å bli å spille på.
    Teoretisk så er det jo fare for innbrenninger der også, så vi får vente å se hvor godt de har løst det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Det hadde ikke gjort noe om TVne kunne fått litt raskere prossesering slik at man kunne hatt samme bildekvalitet i gamemode som i de andre modusene ihvertfall.

Enig.....ikke noe problem på min 4-5 år gamle Sony LCD tv å spille på vanlige innstillinger men game mode synes jeg er helt jævlig.
    Dengang da jeg kjøpte tvn så var det ikke noe prat om input lag osv......all den nye teknologien med bilde behandling osv har vel godt ut over spillbar heten fra konsoll i de senere år.
    Er vissnok input lag over 100ms som gjør tv "ubrukelig" til konsoll spilling.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GameOver
    Enig.....ikke noe problem på min 4-5 år gamle Sony LCD tv å spille på vanlige innstillinger men game mode synes jeg er helt jævlig.
    Dengang da jeg kjøpte tvn så var det ikke noe prat om input lag osv......all den nye teknologien med bilde behandling osv har vel godt ut over spillbar heten fra konsoll i de senere år.
    Er vissnok input lag over 100ms som gjør tv "ubrukelig" til konsoll spilling.
    Har jeg ikke min på game mode så ligger den nok den rundt 100ms, og det er ubruklig til spilling ja, selv ved vanlig pc bruk merker man at musepekeren henger godt etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest og skrevet en del om dette emne. Input lag og spill på tv.
    Men orker etterhånden ikke mer. Der er dog ett par enkle regler.

Alle tv har input lag, alle. Input lag har ikke noe med pixel responstid at gjøre.
    Input lag kan IKKE generaliseres til produsenter. Men kun til modeller. F.eks kan Samsung ha noen av de dårligste, men har i år også hatt noen av de beste (D5005 led serie) på input lag. Osv.

Om man er interessert i dette og bruker tv til spill. Kan det anbefales at lese om akkurat den modellen man er interessert i, ellers risikerer man lett at gå på en smell.

.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •