Samsung 2012 LED-TV ES8000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 2012 LED-TV ES8000

Begynner å renne ut litt info om dette nå..

[YOUTUBE]do9xuWPjo5c#![/YOUTUBE]

Fancy muligheter
    Toppmodellen heter ES8000 og introduserer styring med både stemme og bevegelse - et kamera er bygget inn i rammen og to mikrofoner er plassert på sidene, så du skal kunne aktivere applikasjoner ved å bevege på hendene eller snakke til TVen. I samme slengen inkluderer Samsung ansiktsgjenkjenning.

Smart TV-applikasjonene har fått redesignede menyer i full HD og med bedre ytelse, ikke minst takket tokjerners prosessorer som sørger for at det går unna.

Som en PC
    Interessant nok skal det også være mulig å oppgradere prosessoren etter hvert - chipen finnes under et lokk på baksiden av TVen, og på sikt skal det altså komme nye og kraftigere varianter.

Og joda, bildet skal være bra det også.

Hvis LED-TVer ikke er greia, kommer det en plasmavariant, PNE8000, med tilsvarende funksjoner.

De norske prisene er ikke avklart, men de nye TVene skal komme i våre butikker fra mars.
    Samsungs TVer blir enda smartere - ITavisen

Vet ikke helt hva jeg syntes om designet enda :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo unektelig bad-ass ut. Håper byggekvaliteten har forbedret seg fra dagens 8000 serie, har tre stykker av dem som alle føles som de er laget av fisher price. Blir interesant å se hvordan neste generasjon smart tv fungerer. Dagens version lugger jo litt i menyene men med flere hestekrefter, kansje dette problemet er løst. Det innebygde kameraet synes jeg er ett kjempepluss.
    eneste jeg ikke liker (fra bildene) er foten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile samsung

Foten er tøff den, den virker som 2linjer men det er bare bakre del av foten som vises på front bildene, flat panels.dk har gode bilder av den litt på skrå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved første øyekast så foten helt forferdelig ut. Skal ta en titt på flatpanels.dk.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung

Ja ble litt skjeptisk selv, men ta en titt :wink:

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den foten er ikke pen... Tv-en ser ut som en babyvugge fra siden. Funksjonene er kule, men hva med bilde? Det er tross alt en tv....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Samsung

Smaken er som baken :-D , Enig med bilde kvaliteten er sjeptisk til om samsung har forbredret baglys problemene fra 2011--- fortsatt en edge led tv --- :-?

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med de fleste skjønte at det var foten jeg snakket om når jeg sa jeg var skeptisk til designet. Resten ser jo unektelig lekkert ut

Når det gjelder bildet og ytterlige spesifikasjoner, er vel det noe som kommer i kveld eller de nærmeste dagene fra CES (?) eller var dette bare ment som en teaser? Også fint om noen kan poste eller lenke til flere bilder hvis de kommer over noen, så legger jeg de til.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem bryr seg om foten? Peneste er uansett å henge den på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint design egentlig synes jeg, men trasig at dem ikke klarer å lage en modell med ledlamper sittende bak skjermen. Clouding og bleeding var jo en gjenganger hos D8005.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Hvem bryr seg om foten? Peneste er uansett å henge den på veggen.
    Jeg. Av mine tre d8005 er det kun 1 som henger på vegg. De to andre står i skap. Regner med at en del benytter fot ettersom disse blir levert med nettop fot og ikke veggfeste.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre akkurat de samme problemene med disse som fjorårets modell, clouding, bleeding, banding og innsynsvinkel problemer. Men designen selger jo så skjønner godt de kjører samme løpet i år og.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byggekvaliteten har gått ned på E serien-mere plastikk. Så desverre blir det nok mye clouding o.l. i år også. Virker som Samsung har satset mest på de andre funksjonene slik som snakking til tv o.l. Prisene ser ut til å starte på samme nivå som årets modeller gjorde så de blir ikke rimeligere.

Jeg mener at Samsung skviser sitronen med disse tvene å sater på at folk kjøper Samsung uansett bare det står Samsung på det og de har sikkert rett

Personelig trenger jeg ikke å snakke eller klappe til tvn Vil ha best mulig BILDE!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig spent på å lese noen anmeldelser av topp modellen til Samsung, men da igjen så var det lite fokus på all elendigheten som var på forrige utgave at jeg har problemer med å stole på anmeldere etter fadesen ifjor.

Synes som andre at det er synd at det er så mye fokus på at tv skal se pent ut (ikke at jeg ikke liker pene skjermer) og all møkka dem skal ha inn i tv som nok dem fleste som kjøper tv i denne prisklassen ikke kunne bry seg mindre om.

Hvor lenge vil denne smart tv perioden vare tro? Når blir det fokus på bildekvalitet igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Byggekvaliteten har gått ned på E serien-mere plastikk
    mere plastikk følelse enn D8000?!?! Det har jeg vondt for å tro før jeg ser det, jeg har tre D8000 modeller i forskjellig størrelse, men felles for dem alle er at de føles dårligere bygd enn Lego satt sammen av en treåring.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Er veldig spent på å lese noen anmeldelser av topp modellen til Samsung, men da igjen så var det lite fokus på all elendigheten som var på forrige utgave at jeg har problemer med å stole på anmeldere etter fadesen ifjor.

Synes som andre at det er synd at det er så mye fokus på at tv skal se pent ut (ikke at jeg ikke liker pene skjermer) og all møkka dem skal ha inn i tv som nok dem fleste som kjøper tv i denne prisklassen ikke kunne bry seg mindre om.

Hvor lenge vil denne smart tv perioden vare tro? Når blir det fokus på bildekvalitet igjen?
    +1

Lurer på om det finst nokon som har internett, men ikkje har pc...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Elkjop.no har satt sendings dato på ES8000 til den 03.04.2012

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant noen YouTube previewer her om det er noen som skulle ha interesse for det:

Samsung ES8000 - Which? first look review at CES 2012 - YouTube
    Samsung ES8000 - Which? in-depth look - YouTube

Ser ikke heeelt smooth ut den talestyringen, men det blir vel som med SmartTV-funksjonen som ikke hadde den beste responsen da det kom heller. Forhåpentligvis forbedret i år da det høres ut som det skal være mer "futt" i maskinvaren i 2012-modellene :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart TV funksjonene virker mer stabil og raskere, men bilde er fryktelig skuffende. Sliter fortsatt med clouding og bleeding.

Ville heller anbefalt å holde et øye med LM950 fra LG, beste edge-led tven jeg har sett når vi snakker om bilde kvalitet. Helt rå.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •