Samsung 2012 LED-TV ES8000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Kommer ikke Samsung med større enn 55" av toppmodellen ?
    55" ER FOR LITE !!!
    For oss som har hatt 50" i noen år blir det for puslete hvis vi skal bruke titusener av kroner på en TV som bare er 5 tommer større. For å overbevise dama om nødvendigheten av å bytte TV må også hun se forskjell, og da blir 5 tommer for lite til å forsvare bruk av 24 laken.
    Hvor blir det av 2012 Samsung 60" eller større?

Hør, hør!

Så jo på pressekonferansen at de hadde størrelser rundt 70", men
    de kommer ikke til norge? Hadde virkelig håpet LG kom med ca 70" ihvertfall, men ser ut til at jeg blir skuffa der også.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderete lenge denne TVen, men valget har falt på en lm960v isteden, da det virker som den slår samsung på de fleste steder.

Ser også ut som ES8005 har mange av problemene fra i fjor, samt at det virker som om innsynsvinkelen er dårligere enn i fjor

Google Translate

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også der allerede nu tegner sig et billede af at alle forbedringerne fra 2011 ligger i features og mere internet, mens billedkvaliteten maksimalt er blevet på niveau med D8005.

DigitalVersus har testet en 55" og finder både clouding og en del crosstalk i 3D.

Jeg samler løbende de forskellige tests af ES8005 og linker til dem alle for at få et samlet billede af hvor godt billedet bliver

Meta test af Samsung ES8005

Og jeg lover at der nok skal blive testet for clouding når jeg får fat i en ES8005, ligesom der også blev på D8005.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårligere enn D8005.... prøver de å bli det nye Matsui merket på bildekvalitet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yep. Ser ut som Slamsung prøver å melke ut den siste skvetten av LCD kua si. Ikke overaskende ettersom OLED trolig blir det nye fokuset deres?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

e8000

Flere brukere på uk avforum som raporterer at tv, opfatter tv lyden som tale komandoer nesten egen tenkende denne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når kommer samsung og LG med sine Oled tv'r ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker dere om dette med Smart Evolution? Virker jo som en bra ting å ha dersom man planlegger å beholde TV-en lenge, eller hva tror dere?
    Hvordan tror dere ES8005 stiller mot Sony sin HX850 hvis vi tenker kun bildekvalitet?
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnesen1
    Hva tenker dere om dette med Smart Evolution? Virker jo som en bra ting å ha dersom man planlegger å beholde TV-en lenge, eller hva tror dere?
    Hvordan tror dere ES8005 stiller mot Sony sin HX850 hvis vi tenker kun bildekvalitet?
    Hvis jeg legger forrige års modeller til mitt svar D8005 og HX823 så synes jeg at Sony er en bedre skjerm. Årets E er DÅRLIGERE enn D serie i bildekvalitet på f.eks sortnivå så svaret sier seg vel selv. Har ikke målt E8005 enda kun sett raskt på den i butikk-ser OK ut men en eldre og langt rimligere LCD har minst like gode biler... Har ikke sett HX850 i det hele tatt.
    Samsung er mest bling og lite fokus på bildekvalitet. Sony er litt motsatt er min erfaring.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått sett på første 46E8005 med måleutstyret. Kort verson: Jeg ble ikke imponert over bildekvaliteten. Sortnivået er som skrevet i flere tester på min 0,11 cd/m2 ikke særlig bra.... Tvn setter ny rekord feil vei i farge temp i dynamisk modus ca 26000 Kelvin. (mal er 6500 kelvin). Sort er blått i denne modusen.

I FILM modus er snitt farge temp 6753 kelvin.
    Skjermen trenger kalibrering med måleutstyr da farge sammensetningen ikke er verdens beste.

Skjermen blir meget jevn i gråskala etter kun en enkel 2 pkt kalibrering. Lett å få alle IRE nivå 0-100 under Delta E under 3 etter kalibrering(ingen nivå under Delta E=3 før kalibrering).

Samsung har fjerne gamma humpen som var på fjordårets D8005 på lave IRE(5,10,15,20,25) som boostet sortnivået iår er gamman meget jevn og fin på 2,24 på 0 i innstilling på gamma. Dette er bra og sannsynligvis derfor sortnivået er dårligere på årets modell er min teori.

Jeg er litt skuffet over Samsung som virkelig ser ut til å skvise maks utav markedet uten å tenke så mye på bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har det kommer noen troverdige reviews/tests av ES8000 enda?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har flatpanels.dk testet skjermen.

Samsung ES8005 (LED) test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar alle tver dette året får top anbefaling hvis dette er kriteriene som legges til grunn.

Vil du ha clouding på din toppmodell?
    Vil du ha sortnivå på nivå med 2008 modeller som nå hadde kostet en brøkdel av prisen?
    Feil fargegjengivelse som man må kalibrere riktig?
    Nye gimmicks som funker ca 50% av tiden?
    Skarphet som viskes ut ved panoreringer?
    Må brukes i spillmodus for å komme ned i 40 ms i input lag som ser forferdelig ut?

Hvis svaret er ja, så er dette top anbefaling 2012. Spent på kas tittel Plasma versjonene til Samsung og Panasonic får.. Top Ultra Super Duper Reference Elite Anbefaling 2012 bør det være minst isåfall.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja du kan så si...

Jeg tar ihvertfall alle slike anmeldelser med en stor klype salt, her er det forum brukere verden rundt jeg kommer til å sette min største lit til for å si det slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis er det hvertfall lett å se ka som er best hittil i år ihvertfall til OLEDene dukker opp før eller senere. Vil faktisk ikkje forundre meg et sekund om de klarer å rote det og til. De har ikkje klart å forbedre LCD teknikken på mange mange år så plutselig skal de klare å perfeksjonere en helt ny teknikk ut av det blå? Jada

Her blir det hvertfall VT50 uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

plasma er best

Hvorfor ikke kjøpe plasma 8000 serien da,da slipper du alt dette hvissvasset og får et godt billede og side innsyn.ingen problemer der,har prøvd samsung led 55 tommeren, og der er et hav av forsjell på den og plasmabillede,det eneste som er svært på led er lysstyrken, men hva hjelper det, når billedt ikke er sjåbart i forhold til plasmaen til samsung,jeg kjøpte det i stedenfo,

Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no
    Skal jo ha meg ny tv i år, og hadde egentlig sikta meg inn på Samsungen, men med alt det vissvasset så blir jeg skeptisk. Jeg vil ha best mulig bildekvalitet, og gjerne en dum tv istedenfor en smart en.

Har jo htpc, så kommer ikke til å bruke smart funksjonene i det hele tatt, men hvis bildekvaliteten har forbedret seg siden fjorårets modeller så går jeg nok for en 46" eller 55" Samsung. Kjerringa er og klar for en Samsung pga designet alene, og hun skal jo trossalt være med på spleiselaget så vi får se hva det blir. Nye plasmaene fra Panasonic ser jo lovende ut og.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt motvekt til all kritkken mot Samsung D8000. Har hatt 55 tommeren et halvt års tid nå og er knallfornøyd. Er over middels kritisk til bildekvalitet, men denne TVen imponerer stort både med Riks-TV, HD kamera, NAS- stream, og DVD som kilde.
    Jeg har lest mye om clouding-problemene, men må konkludere emd at jeg muligens har vært utrolig heldig med mitt panel. Trodde ikke det skulle være mulig å få så godt sortnivå og kontrast med kantmontert LED.

Når det gjelder ES8000 virker det som Samsung har gjort seg bort. Å gå et steg ned i bildekvalitet er uhørt, og en masse middels nyttige features vil neppe veie opp. Internett på TV er temmelig ubrukelig i sin våværende form, og stemmestyring høres ikke smart ut på et apparat med mye lyd.

Det er ganske fascinerende hvor ujevn opplevelsen av "smart"-funksjonene til Samsung er:
    -Dinosaur-funksjoner som å ta opp til HDD har fantastisk teknisk kvalitet, men de har laget funksjonen så klønete at man lengter tilbake til en VHS kassett innimellom.
    -Avspilling av NAS lagrede HD kamera-videoer derimot var fullstendig plug-and play. Så lenge TV og NAS var tilkoblet WiFi var det ikke noe oppsett. Det var bare å browse rett inn i mappene og spille av videoer og bilder i ulike formater.
    -Forventningen til TV-styring med Samsung nettbrettet som fulgte med var stor, men hva var det ? Joda appen replikerte et bilde av den vanlige fjernkontrollen, og det fyllte to skjermer så man måtte rulle for å se hele. Fantastisk !

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de af jer som måtte være interesserede (og har god tid), så har jeg en masse målinger og billeder af en 55" version i vores Test af Samsung UE55ES8005 fladskærm

Som det nok efterhånden var forventet, så er der ikke sket det store på billedkvaliteten, der er fokuseret mest på nye Smart TV apps. ES8005 er stadig blandt de bedste LED TV på markedet, men til den pris skal man også have noget for pengene.

Panasonic 65" ST50 ankommer til test i morgen :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere opplevd banding ved tv titting ved Fotball EM kamper ?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •