Samsung 2012 LED-TV ES8000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SvS-
    Smart TV funksjonene virker mer stabil og raskere, men bilde er fryktelig skuffende. Sliter fortsatt med clouding og bleeding.

Ville heller anbefalt å holde et øye med LM950 fra LG, beste edge-led tven jeg har sett når vi snakker om bilde kvalitet. Helt rå.
    Hvor finner jeg info om Lg-en ? Hvordan er f.eks LW980 til sammenligning?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SvS-
    Smart TV funksjonene virker mer stabil og raskere, men bilde er fryktelig skuffende. Sliter fortsatt med clouding og bleeding.
    Trist å høre, og en kan nesten vedde på at anmeldere rundt omkring ikke kommer til å nevne dette i noen stor grad i det hele tatt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Hvor finner jeg info om Lg-en ? Hvordan er f.eks LW980 til sammenligning?
    Lite info som er sluppet enda, men sett på spesifikasjoner er de veldig lik.
    De har dog løst løst problemet med "halo" effekten man fikk ved bruk av lokal dimming. Så sort nivå skal være tilnærmet perfekt.

Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Trist å høre, og en kan nesten vedde på at anmeldere rundt omkring ikke kommer til å nevne dette i noen stor grad i det hele tatt :sad:
    Kan du være helt sikker på. Snakket med en representant fra Samsung Norge som viste frem sine nye modeller. Han var ikke klar over at dette var et problem heller... Er tydeligvis kun design og smart funksjoner som betyr noe i den gården.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger allerede ute flere tester av 55ES8000 og denne modellen får stort sett kun kritikk på at det er litt clouding ved 3D visning og at de forskjellige fjernkontroll funksjonene ikke fungerer optimalt. Både sortnivå, bevegelsehåndtering og SD oppskaleringen får topp score. Men når det er sagt, så fikk D8000 modellene stort sett toppscore i de fleste tester og...
    Men det står samtidig i noen av testene at clouding problemet ser ut til å være minimalt og kun synlig på 3D pga den høye lysstyrken. Dual core prosessoren ser ut til å ha løftet selve bildebehandlingen og.

Her er noen tester:
    Samsung UE55ES8000 review | from TechRadar's expert reviews of Plasma and LCD TVs

Samsung UE55ES8000 review - TV - Trusted Reviews

Samsung UE55ES8000 Review | TVs | CNET UK

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jo ha meg ny tv i år, og hadde egentlig sikta meg inn på Samsungen, men med alt det vissvasset så blir jeg skeptisk. Jeg vil ha best mulig bildekvalitet, og gjerne en dum tv istedenfor en smart en.

Har jo htpc, så kommer ikke til å bruke smart funksjonene i det hele tatt, men hvis bildekvaliteten har forbedret seg siden fjorårets modeller så går jeg nok for en 46" eller 55" Samsung. Kjerringa er og klar for en Samsung pga designet alene, og hun skal jo trossalt være med på spleiselaget så vi får se hva det blir. Nye plasmaene fra Panasonic ser jo lovende ut og.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no
    Skal jo ha meg ny tv i år, og hadde egentlig sikta meg inn på Samsungen, men med alt det vissvasset så blir jeg skeptisk. Jeg vil ha best mulig bildekvalitet, og gjerne en dum tv istedenfor en smart en.

Har jo htpc, så kommer ikke til å bruke smart funksjonene i det hele tatt, men hvis bildekvaliteten har forbedret seg siden fjorårets modeller så går jeg nok for en 46" eller 55" Samsung. Kjerringa er og klar for en Samsung pga designet alene, og hun skal jo trossalt være med på spleiselaget så vi får se hva det blir. Nye plasmaene fra Panasonic ser jo lovende ut og.
    For å ikke snakke om LG som jeg synes virkelig reiser kjerringa i år

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ikke snakke om LG som jeg synes virkelig reiser kjerringa i år
    Dette stemmer meget bra med mitt inntrykk også. LG har virkelig kommet med noen spennende produkter.

Samsung "melker" markedet videre for hva det er verd er min mening. Blir ikke sååå veldig overrasket om selve bildekvaliteten er ganske identisk både + og - iforhold til årets D serie. I år (E serie) har det satset mest på "smarte funksjoner" virker det som.
    Men vet mere når jeg har fått kalibrert første tvn!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46" utgaven av ES7005 koster "bare" 16,000kr på elkjøp og har penere fot (syntes jeg)

Noen som vet om det kun er disse Smart funksjonene som skiller ES7000 serien fra ES8000 serien, eller er det forskjell på bildekvalitet og?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fler forskjeller så vidt jeg vet. 7000 har vel ikke innebygd sat tuner blandt annet?

Newcomer Dunedain sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge vil denne smart tv perioden vare tro? Når blir det fokus på bildekvalitet igjen?
    Blir nok en god stund fremover dessverre. Nytt av året fra Samsung, er jo SMART EVOLUTION, slik at man kan kjøpe oppgraderingskit hvert år fremover for å holde tven ny og spennende mtp software...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Det er fler forskjeller så vidt jeg vet. 7000 har vel ikke innebygd sat tuner blandt annet?
    De fleste forskjeller som ikke går på bildekvalitet kan jeg nok leve med

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom du virka opptatt av det estetiske (penere fot på TV`n) kunne det jo tenkes at stygg fot kansje var bedre enn en ekstra boks og en ekstra fjernis? Uansett tror jeg at jeg tok feil, det virker som både 7 og 8000 serien har DVB-T/C/S i år.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på 7 og 8 serie fra Samsung virker ikke til å være stor. Stort sett like dårlig begge to...

Blir veldig spennende å se om Panasonic har ordnet opp i alle probleme de har hatt. Da blir de plutselig et veldig godt alternativ igjen.

Sharp 8 serie virker til å være beste Edge-LED TV når det kommer til bildekvalitet. Kontroll på Gul fargen og bleeding er nesten ikke eksisterende.

Nano LED til LG virker helt fantastisk etter det som er blitt vist, de har fått kontroll på HALO effekten de hadde på 980V. Brukt flere dimmesoner. Her får du da et fantastisk design og beste bildekvaliteten som er blitt vist i Eurpoa fra en LED tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da svært så off topic. Posta du i feil tråd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er de på lager på elkjøp

Fant litt mere info fra hardware.no om forskjell på modellene:

"7-serien er plassert rett under 8-serien og kommer uten den særegne foten. Et annet element som er utelatt er bildefunksjonen Micro Dimming Ultimate, mens resten av funksjonene fra 8-serien blir også å finne her."

Mere om Micro Dimming:

"Forbedret kontrast og sortnivå

Når det gjelder bildekvalitet tar Samsung i bruk de såkalte Micro Dimming- og Micro Dimming Ultimate-systemene. Dette skal forbedre kontrasten på skjermene."

Så 7000 har Micro Dimming, mens 8000 har Micro Dimming Ultimate. Det sier meg ikke så mye enda, blir spennende å lese tester.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink e8000

Bruker omtaler på uk av forum .. 8) samme samsung syndromene som i i 2011 men includert ny cloading i 3D, voice og gesture fungerer dålig i tillegg ... Ingen overaskelsker

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Tror jeg holder med til D :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist at bildekvaliteten på 2011 modellene hadde blitt knust av tilsvarende LCD fra Samsung anno 2010 til halve prisen. Kan takke oss til Plasmaavdelingen til Samsung for at de har noe igjen som kan kalles kvalitet. Men allmuen får kjøpe det som blindeforbundet i Norge sier også får vi som klarer å lese tver utifra målinger holde oss til:

Flatpanels.dk
    HDTVtest.co.uk
    Digitalversus
    avsforum.com
    avforums.com

Forventer uansett terningkast 6 når denne slippes her i landet på Dinside og de andre proffene vi har i landet som skriver vakre artikler.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris ES8000

Pris for kommende Samsung LED ES 8000

40" 14.990,-

46" 17.990,-

55" 23.990,- fra denne ukas expert.no avis i posten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Det er størrelsen det kommer an på

Kommer ikke Samsung med større enn 55" av toppmodellen ?
    55" ER FOR LITE !!!
    For oss som har hatt 50" i noen år blir det for puslete hvis vi skal bruke titusener av kroner på en TV som bare er 5 tommer større. For å overbevise dama om nødvendigheten av å bytte TV må også hun se forskjell, og da blir 5 tommer for lite til å forsvare bruk av 24 laken.
    Hvor blir det av 2012 Samsung 60" eller større?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •