Samsung 46D8005 LED støy på skjerm med RIKS-TV CAM

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 46D8005 LED støy på skjerm med RIKS-TV CAM

Nettopp kjøpt en Samsung 46D8005 LED og opplever at jeg får firkanter og noen ganger prikket linje vannrett over skjermen, bildet forskyver seg gjerne og hopper.
    Opplever noe det samme som man får dersom signalet er dårlig. I følge TV har jeg 100% signal.
    Jeg bruker en Strong CAM med rikts-tv kort. Dersom jeg tar ut CAM’en og ser på NRK uten CAM’en så har jeg ikke dette problemet da er bilde helt perfekt.

Jeg har testet CAM’en og kortet i et annet TV og opplever da ikke noe problemer.

Så hva kan grunnen til dette være og hvorfor er bildet OK uten RIKS-TV kort, riktig nok får jeg da bare NRK 1-3.

Hilsen
    Arild

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asunde
    Nettopp kjøpt en Samsung 46D8005 LED og opplever at jeg får firkanter og noen ganger prikket linje vannrett over skjermen, bildet forskyver seg gjerne og hopper.
    Opplever noe det samme som man får dersom signalet er dårlig. I følge TV har jeg 100% signal.
    Jeg bruker en Strong CAM med rikts-tv kort. Dersom jeg tar ut CAM’en og ser på NRK uten CAM’en så har jeg ikke dette problemet da er bilde helt perfekt.

Jeg har testet CAM’en og kortet i et annet TV og opplever da ikke noe problemer.

Så hva kan grunnen til dette være og hvorfor er bildet OK uten RIKS-TV kort, riktig nok får jeg da bare NRK 1-3.

Hilsen
    Arild
    Dette hørtes veldig pussig ut, og ikke minst bekymringsfullt fordi det tar fra meg litt håp om at en service hjelper for å få fikset alle problemene jeg har med den interne tuneren også.

Det kan nesten høres ut som om ting stopper opp når tv-en kommuniserer med kort/CAM. Skjer det sånn ca. 1-2 ganger i minuttet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det høres riktig ut i hvertfall ikke oftere.
    Kan prøve å time det i kveld.
    Alt er fint uten CAM'en.

Arild

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker ikke eksakt, og det er lenge siden jeg "snoket" på dette, men jeg mener å huske at det ble sendt en challenge sånn ca. hvert halve minutt på conax, og ut fra det du sier kan det høres ut som om tv-en stopper opp litt når dette skjer. Det er slettes ikke bra.

Siste firmware-versjon?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja siste versjon 1020.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se at der er noe fast inerval mellom hver gang jeg får støy, virker helt tilfeldig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke se at der er noe fast inerval mellom hver gang jeg får støy, virker helt tilfeldig.
    Det kan vel fremdeles ikke utelukkes helt, tror jeg. Kan jo være ymse forhold som gjør at det ikke inntreffer hver gang og slikt. Feilen kan jo selvsagt også være noe helt annet.. jeg ville i alle tilfeller tatt kontakt med et service-verksted eller Samsung for å høre om de hadde noen formening om hva det kunne være. Det skal åpenbart ikke være slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det kan vel fremdeles ikke utelukkes helt, tror jeg. Kan jo være ymse forhold som gjør at det ikke inntreffer hver gang og slikt. Feilen kan jo selvsagt også være noe helt annet.. jeg ville i alle tilfeller tatt kontakt med et service-verksted eller Samsung for å høre om de hadde noen formening om hva det kunne være. Det skal åpenbart ikke være slik.
    Det har kommet en ny firmware-oppdatering nå som kanskje kan hjelpe dersom teorien min stemmer. En ting som er fikset i den nye versjonen (1021.2):

Improved CI+ authentication

(release-loggen, eller, i hvert fall deler av den, kan sees på sidene til f.eks. Samsung UK. litt elendig at den ikke publiseres på de norske sidene. En annen ting som er smått irriterende er at de også endrer skjermens egenskaper mellom noen av disse releasene uten at det er nevnt hva de gjør i oppdateringen, og når man først har gjort den er det for sent om man ikke blir fornøyd med bildet)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk denne skal jeg teste i kveld, krysser fingrene.
    Arild

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei det ble dessverre verre, anbefaler ikke denoppdateringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være noe feil på CAM-en din?
    Siden det sto at denne oppdateringen skulle forbedre hastigheten på CI+ så virker det jo som om dette har en direkte sammenheng om det ble verre. Mulig CAM-en er for treg med å gi respons eller noe? Ville forsøkt med en annen CAM om mulig, jeg. Blir det også sånn dersom CAM står i uten kort?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde Cam'en i et annet tv da var alt ok.
    Har nå sett på TV i en halv time med CAM uten kort i og alt er ok.
    Når jeg putter inn kortet igjen så begynner støy igjen.
    Ringte til Samsung support men det er verdiløst. Tror support folkene er i Latvia og har fått et introduksjonskurs i Norsk. Har også sendt inn via Samsung support webside, men får ingen respons fra dem, ikke en gang en E-post om at forespørsel er mottatt.
    Arild

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde Cam'en i et annet tv da var alt ok.
    Har nå sett på TV i en halv time med CAM uten kort i og alt er ok.
    Når jeg putter inn kortet igjen så begynner støy igjen.
    Ringte til Samsung support men det er verdiløst. Tror support folkene er i Latvia og har fått et introduksjonskurs i Norsk. Har også sendt inn via Samsung support webside, men får ingen respons fra dem, ikke en gang en E-post om at forespørsel er mottatt.
    Arild
    Ja, jeg kan bekrefte at de holder til i Latvia og har samme erfaringer som deg. Derfor, etter tre mailer og tre samtaler fikk jeg nok og ringte Samsung Nordic direkte... da ble det fart på sakene, gitt. Så anbefaler deg å prøve det samme. Du finner nummeret i telefonkatalogen. De vet allerede at supporten suger, så det trenger du egentlig ikke fortelle dem.

Fyren jeg snakket med hos Samsung sa noe i retning: "Vi har nylig flyttet support-avdelingen til Latvia og vi har mildt sagt hatt innkjøringsproblemer."

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ta Cam'en og kortet med til Expert i morgen og teste på et TV der.

Fikk også telefonnummer til en antenne montør kar som Expert her bruker, mulig han kunne gi noen svar på mine problemer.

Dersom jeg fortsatt har problemer over helgen så ringer jeg Samsung Norge.

Vil tro der er en løsning på problemet. Kan ikke tro at det skyldes dårlig antenne signal, da skulle det jo ikke være perfekt uten Cam.
    Enten er det Cam'en eller så takler ikke Tuneren dekodingen av signalene.
    Vet du om Cam'en består av hardware som gjør dekodingen av signalene eller er det Tuneren i TV som dekoder. Altså er CAM'en og kortet bare en nøkkel for dekodingen eller utføres kodingen i CAM'en?

Hilsen
    Arild

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ute hos en kunde som hadde dette problemet, dog på en philips tv. virker fint uten cam, men når cam settes inn på samme kanal blir det bare masse mossaikk i bildet.
    byttet bare cam'en og da funka det etterpå.

å ta den med til butikken for å teste på et annet tv er nok ikke noe vits når du har prøvd på et annet tv selv uten å få fram feilen. virker som disse cam'ene kan bli lei tv'n de står i..
    prøvde ikke den cam'en i en anna tv da men.
    men men, det er ikke signalet, ikke kortet( da jeg mener det kommer uten å ha kort i cam'en.) da er det vel kun cam'en igjen hvis ikke mainboardet på tv'n er defekt men det tviler jeg på..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ta Cam'en og kortet med til Expert i morgen og teste på et TV der.

Fikk også telefonnummer til en antenne montør kar som Expert her bruker, mulig han kunne gi noen svar på mine problemer.

Dersom jeg fortsatt har problemer over helgen så ringer jeg Samsung Norge.

Vil tro der er en løsning på problemet. Kan ikke tro at det skyldes dårlig antenne signal, da skulle det jo ikke være perfekt uten Cam.
    Enten er det Cam'en eller så takler ikke Tuneren dekodingen av signalene.
    Vet du om Cam'en består av hardware som gjør dekodingen av signalene eller er det Tuneren i TV som dekoder. Altså er CAM'en og kortet bare en nøkkel for dekodingen eller utføres kodingen i CAM'en?

Hilsen
    Arild
    Decodingen av streamen skjer i tv-en. CAM-en er bare ansvarlig for å opprette kommunikasjon mellom kortet og CI-systemet, men det kan virke som om noe får det til å stoppe opp så lenge CAM-en står i. Hva slags CAM er det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Strong Pairing CAM for RiksTV. SMIT, CONAX

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Fikk en ny CAM hos Expert i dag, men samme greiene.
    Ringer Samsung Norge på mandag. Tror rett og slett ikke disse TV'ene er kjapp nok til å dekode RiksTV, skuffende greier.

Samsung er tydeligvis oppskrytt.:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det er det som er problemet, for NRK er jo ikke kodet. Og det fungerer jo så lenge CAM-en ikke står i. Jeg har dessverre ikke noe vanlig antenne, ellers skulle jeg forsøkt å sette inn CAM og se hva som skjedde om jeg så på NRK da. (Har Conax CAM selv, samme merke og trolig lite forskjell fra RiksTV-CAM)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei leverte inn på service i dag, og de har bestilt nytt hovedkort, tror de får det i morgen.

Er glad det ikke var meg det var noe i veien med, godt det var TV'en.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •