Urolig bilde pa Samsung 46D8005 LED

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 103
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Urolig bilde pa Samsung 46D8005 LED

Hei.

Trodde jeg hadde gjort det helt store kjøpet når jeg fikk rasket til meg en 8 serie led fra Samsung på nyttårssalg. Etter nå å ha hatt tven i hus en uke er jeg ganske så betenkt.

Dette er problemene.
    1. Bildet er urolig, det virker som det er mye etterslep på hurtige bevegelser. Ser det spesielt godt ved bevegelse av hender eller forflytning av hode på personer.

2. Bildet hakker. Ikke nødvendigvis ved sideveis panorering, men det kommer hakk ca hvert 20sek. Det blir ett ørlite hopp i bildet. Nok en gang mest synlig ved bevegelse i henneder osv, men også når bygninger og slik flytter på seg.

3. På helt hvite bilder som snø osv har jeg antydning 5 brune striper som fordeler seg gjevnt over skjermen fra topp til bunn. Merker også en del til lyse striper inn fra hjørnene. Er det dette som kalles Bleeding?

Jeg gikk fra en 8 år gammel DANTAX lcd på 32" som virker langt mer rolig å behagelig å se på.

Oppsettet mitt er følgende.
    Alle signaler kjøres gjennom en Pioneer.wsx921k reciver. Pioneer bdp-140 bluray spiller. Canal digital hd-pvr tuner. Hdmi kabel mellom alle kilder.

Betraktningsavstand ca 3,2 meter.(altså godt innenfor Samsung sin anbefaling) Problemene er der uansett signal. SD, HD eller BD.

Har forsøkt med diverse oppsett osv fra nett uten hell. Flaspanel oppsettet gjør tven min om til en fargeløs grå mus med knapt nok lesbar undertekst i bildet.
    Skal tven være slik? I så tilfelle, hvordan tv må jeg velge for å unngå dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Hei.

Trodde jeg hadde gjort det helt store kjøpet når jeg fikk rasket til meg en 8 serie led fra Samsung på nyttårssalg. Etter nå å ha hatt tven i hus en uke er jeg ganske så betenkt.

Dette er problemene.
    1. Bildet er urolig, det virker som det er mye etterslep på hurtige bevegelser. Ser det spesielt godt ved bevegelse av hender eller forflytning av hode på personer.

2. Bildet hakker. Ikke nødvendigvis ved sideveis panorering, men det kommer hakk ca hvert 20sek. Det blir ett ørlite hopp i bildet. Nok en gang mest synlig ved bevegelse i henneder osv, men også når bygninger og slik flytter på seg.

3. På helt hvite bilder som snø osv har jeg antydning 5 brune striper som fordeler seg gjevnt over skjermen fra topp til bunn. Merker også en del til lyse striper inn fra hjørnene. Er det dette som kalles Bleeding?

Jeg gikk fra en 8 år gammel DANTAX lcd på 32" som virker langt mer rolig å behagelig å se på.

Oppsettet mitt er følgende.
    Alle signaler kjøres gjennom en Pioneer.wsx921k reciver. Pioneer bdp-140 bluray spiller. Canal digital hd-pvr tuner. Hdmi kabel mellom alle kilder.

Betraktningsavstand ca 3,2 meter.(altså godt innenfor Samsung sin anbefaling) Problemene er der uansett signal. SD, HD eller BD.

Har forsøkt med diverse oppsett osv fra nett uten hell. Flaspanel oppsettet gjør tven min om til en fargeløs grå mus med knapt nok lesbar undertekst i bildet.
    Skal tven være slik? I så tilfelle, hvordan tv må jeg velge for å unngå dette?
    1.) Dette var delvis fremtredende på min D8005, men jeg merket det best når jeg så på fotball. Ballen hadde gjerne en lang stripe.

2.) Dette var en av grunnene til at jeg leverte inn min D8005 for en stund tilbake. Synes det kom veldig tydelig frem på actionfilmer, der det ble vekslet mellom hurtige scener og rolige scener relativt hurtig. Har ikke noen god beskrivelse av hvordan jeg opplevde det, annet enn at jeg synes det virker som TV'en får en slags "spole effekt". Akkurat som TV'en bruker litt tid på å hente seg inn hvis det er en rask scene og tilsvarende hvis det brått blir en rolig scene. Dette gir et hakkete bilde og var rett og slett umulig å glemme når jeg først hadde sett det.

3.) Dette er også en av grunnene til at jeg leverte inn min TV. Lyslekkasje fra siden kalles bleeding. I tillegg ser man gjerne at bildet får ujevnt lys ved mørke scener(clouding). De brune stripene kaller man banding, men dette ser man jo bare hvis man har TV'en for lyst innstilt på en helt hvit bakgrunn, noe jeg ikke var så veldig plaget med. Det går ann å redusere bleeding og clouding betraktelig gjennom innstillingene samsung selv har lagt ut, problemet er bare at konkurrentenes TV'er i mellomsjiktet og oppover ser langt bedre ut ved mørke innstillinger enn det samsungen gjør. Samsungen brilljerer når den er stilt inn lyst, men dette er jo paradoksalt kun brukbart hvis man har TV'en stående i dagslys.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt tven akkurat en uke i dag. Og må si att selv om jeg fikk den for en veldig god pris. 9.995 så synes jeg det er for mye penger for noe som ikke er slik det burde..

Skal gjøre en test i kveld og koble alle kildene direkte i tven i stede for gjennnom reciveren, kun for å eliminere att det er den som lager tull. Var ikke noe problem med gamle tven, så har ingen tro på att feilen ligger der, men dog, det skal ikke være uprøvd.

Funker ikke det får jeg reise på Expert i morgen og klage. Er første gangen jeg handler noe på Expert, så håper deres retur rett er like god som på Elkjøp, og att de tror på meg når jeg klager på dette. Har hørt om mye dårlige erfaringer med tv klager på såkaldte "topp modeller"

En topp modell skal vel ikke være uklar og hakke, skal den vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt tven akkurat en uke i dag. Og må si att selv om jeg fikk den for en veldig god pris. 9.995 så synes jeg det er for mye penger for noe som ikke er slik det burde..

Skal gjøre en test i kveld og koble alle kildene direkte i tven i stede for gjennnom reciveren, kun for å eliminere att det er den som lager tull. Var ikke noe problem med gamle tven, så har ingen tro på att feilen ligger der, men dog, det skal ikke være uprøvd.

Funker ikke det får jeg reise på Expert i morgen og klage. Er første gangen jeg handler noe på Expert, så håper deres retur rett er like god som på Elkjøp, og att de tror på meg når jeg klager på dette. Har hørt om mye dårlige erfaringer med tv klager på såkaldte "topp modeller"

En topp modell skal vel ikke være uklar og hakke, skal den vel?
    Nåh, begynner du å se litt nærmere på toppmodellene i år finner du mye kritikkverdig på stort sett alle

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, prøv de settingsene her:
    AV Blog – Anbefalede indstillinger til Samsung LED TV UE46D8005 (UE40D8005, UE55D8005) - AV Blog

jeg synes det ble mye bedre uten støyfiltrene og led motion plus enten av eller på minimum (ikke standard!)

Active Anders3D sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er noe galt med den eller du ikke er fornøyd med tven, får du vel levere den tilbake på expert som du sa

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter opplever mye av det samme som meg på 8000 serien til Samsung, det er vistnok 800hz prosesseringa som gjør det meste av det der. 400hz prosesseringa i 6000 serien ser ikke ut til å ha samme "problem"..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    hei, prøv de settingsene her:
    AV Blog – Anbefalede indstillinger til Samsung LED TV UE46D8005 (UE40D8005, UE55D8005) - AV Blog

jeg synes det ble mye bedre uten støyfiltrene og led motion plus enten av eller på minimum (ikke standard!)
    Har forsøkt disse uten hell. Fargene ble også helt håpløse. Så måtte tilbake til standard film. Alle filtere står av, som beskrevet i alle.innstillingene jeg har forsøkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Trådstarter opplever mye av det samme som meg på 8000 serien til Samsung, det er vistnok 800hz prosesseringa som gjør det meste av det der. 400hz prosesseringa i 6000 serien ser ikke ut til å ha samme "problem"..
    Om en skrur av alt som heter motion pluss osv så skulle vel teoretisk sett tven være 200hz??

Kan det allikevel være 800hz prosesseringen som lager problemet?

frem til denne kom på tilbud hadde jeg bestemt meg for Sony kld46hx720. begynner å lure på om det ville vært ett bedre valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt.

Satt selv og irriterte meg over at jeg -ikke- rakk det salget til expert, men i etterkant så har jeg sett mye mer klager på den skjermen enn tilsvarende skjermer på forum som diskusjon.no og avform.no.

Sitter selv med en 4-5 år gammel Sony 32" og den eneste grunnen til at jeg skal ha ny TV er fordi den blir litt liten i den nye stua mi. Først så overbeviste jeg meg selv om at uansett TV jeg kjøper i dag må være mye bedre enn den jeg har, men jeg elsker TV-en min og jeg er ekstremt kresen på skjermer så derfor begynner jeg å tro at det faktisk er en del dårlig der ute selv og at jeg vil bli skuffet om jeg ikke kjøper en av de få "bra" modellene der ute.

Sitter selv og ser etter 46-tommere for øyeblikket. Sony har jeg ikke sett på da komplett.no ikke fører de lenger og jeg har for det meste kjøpt derfra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. punkt 1 og 2:
    Har akkuratt byttet inn en D6757 til D7005 (pga en meget spesielt støyfeil på D6757, se her). Med D7005 oppdaget jeg etterhvert den samme feil som beskrives her.

Prøvde diverse justeringer uten hell, for så å oppgradere firmware. Lastet ned for to dager siden, men denne versjonen hjalp ikke på problemene (v1020) . Men i går kom det ny firmware til D7005 (v1021.2), og denne ser ut til å fikse den sporadiske hakkingen. Uroligheter og etterslep forekommer nok noe ennå, men dette er veldig avhengig av kilde (gjelder kun Riks-TV). Men godt mulig jeg nå kan justere alle problemer vekk, fikk ikke tid til å prøve ut alt etter oppgradering.

Jeg opplevde ikke de omtalte feilene på D6757, så antydningen om 800Hz vs 400Hz høres ut som en fornuftig forklaring.

Har også et 2 år eldre Samsung LCD-TV, så var tidligere kjent med de ulike innstillingsmulighetene. Min erfaring med både nytt og gammelt TV, er at det ikke er mulig å bruke et 100% kopiert oppsett. Andre parametre som dag/kvelds-lys, vinduer osv gjør det for vanskelig å sette en bastant standard. Mange av innstillingen i linken er riktig på mine TV'er, enkelte har jeg gjort bedre til min smak.

Men det er én innstilling jeg ser mange vil skru av, og det er Motion Plus. Denne må jeg ha på, både på Riks-TV og Blu-Ray. Skrur jeg denne av, så vil uroligheter og etterslep ved panorering være synlig, spesielt meget fremtredene på Riks-TV (igjen avhengig av kildematerialet i sending).

Om Motion Plus settes på maks, gir det en veldig "TV-studio"-effekt på film. Derfor har jeg noe forskjellige innstillinger pr input:

Blu-Ray:
    Blur reduction 8
    Judder reduction 3

Riks-TV:
    Blur reduction 8
    Judder reduction 5

Der er spesielt Judder reduction som gir "TV-studio"-effekten (som ser helt feil ut på en film..).

LED Motion Plus har jeg på Riks-TV, da spesielt SD-kilder får et løft av dette. På Blu-Ray er denne i mine øyne ikke nødvendig (men uansett ser jeg ingen synlige negative effekter med denne på).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett en 55" på en forettning i går endte det opp med att tven nå er på service. Utrolig kipt å måtte sende inn en helt ny tv og trolig blir den borte i nesten 3 uker. Liker heller ikke tanken på att ett verksted skal sprette min helt nye tv. Uansett hvor god jobb de gjør vil det alltid være mulig å se att tven har vært åpnet på ett eller annet vis.

Den ble også sendt til ett lokalt verksted, og ikke tilbake til Samsung.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå gjelder dette en lcd, 755 modellen jeg fikk for litt over 1 år siden.
    Siden min tv (755'n) var en erstatter for en reklamasjon av en eldre samsung tv, og tv'n var kjøpt på en euronics som ikke var euronics lenger , måtte jeg kjøre min tv mellom samsung kverna for å få fikset mitt panel,siden jeg ikke kunne leverer den inn igjen til en butikk.

Brune striper som var meget synlige ved panorering mot lyse bilder.
    Jeg fikk først byttet t-con board.Hjalp ikke. Så var inn igjen, uten at det ble gjort noe.Så ble det Hovedkort ut og inn på neste tur inn, uten at det hjalp, og til slutt ble hele panelet tatt ut og nytt satt inn. 4 ganger inn på verkstedet, som jeg oppfattet som helt totalt håpløse.masse krangling dårlig stemning, lang tid, og en teknisk innsikt som en bille.

hvor har du levert din tv.?

Ang hakkingen så sier testen på min modell dette:
    kanskje noe av det samme som plager din modell ?

Jeg har satt følgende :
    Motion Plus: Custom, Blur Reduction: 10, Judder Reduction: 0

Unfortunately, for its many strengths, Samsung’s Motion Plus processing on the LE40C750 isn’t perfect. As with the C650 model, there were occasional motion irregularities when the system was enabled with the De-judder settings set to 0. Occasionally after a scene-cut, the on-screen video would appear slightly jerky for a few seconds, before recovering. These jerky incidents could sometimes go on for as long as 10 seconds, and were most visible with news channels feature high-speed headline tickers on the bottom of the screen. Disabling [Motion Plus] solved this issue. This is a shame, because Samsung’s motion processing system is one of few which we’d otherwise recommend to users unconditionally, due to the fact that it can be configured to avoid distorting the aesthetic of film material.

During 24p film playback from a Blu-ray Disc player, what appears to be the same issue manifested itself in the form of subtle frame skips every so often. Many users will probably never notice, but this does present a problem, because turning [Motion Plus] off on the Samsung LE40C750 results in slightly juddery playback of 24p film material. In other words, there is no mode with completely fault-free motion.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må desverre vente ca 3 uker for å teste mere nå siden min ble levert tilbake i går. Håper de har fikset det. Orker ikke en slik runde med apparat som skal inn og ut av service.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må desverre vente ca 3 uker for å teste mere nå siden min ble levert tilbake i går. Håper de har fikset det. Orker ikke en slik runde med apparat som skal inn og ut av service.
    Nei , det var dritt kjedelig med hele service greia mi.Håper de som har din er litt flinkere en service eksperten vest var på min tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg hadde tv hos de som har min nå fikk jeg den tilbake med klore merker i skjermen. Så helt klart noen hadde glippt den når den var løftet på. De polerte skjermen og så det kun var fett flekker. Etter ca ett halvt år kom de tilbake igjen. Da var det vist jeg som hadde laget de selv.

Stoler med andre ord ikke på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fortsatt hakking med firmware 1021.2

Kan bekrefte at hakking fortsatt er et problem på D8005. Har siste firmware 1021.2 men det er fortsatt et problem med hakking i bildet.
    Kan også bekrefte at dette IKKE er et problem på D6545. Det er da vel på tide at Samsung får orden på dette nå?

Følgende instillinger for Motion Plus hjelper for meg på TV-sendinger: Tilpasset, Reduser uskarphet: 10, Reduser vibrasjon: 0. Men på Blu-ray ser ikke dette ut til å hjelpe noe, hakker fortsatt mye.:sad:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også bekreftet at hakkingen også fremdeles er tilsted på D7005 etter oppgradering til 1021.2.... Dette tror jeg var siste forsøk med Samsung. Nå blir den byttet i det som opprinnelig var tanken, nemlig en Panasonic VT30...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janeivind
    Kan også bekreftet at hakkingen også fremdeles er tilsted på D7005 etter oppgradering til 1021.2.... Dette tror jeg var siste forsøk med Samsung. Nå blir den byttet i det som opprinnelig var tanken, nemlig en Panasonic VT30...
    Høres ut som en dårlig, dårlig idé :P Ville heller ventet på VT50 gitt alle idiotiske problemer med VT30 samt at lysstyrken på panelet er ganske dårlig sammenlignet med det meste annet. Om du absolutt vil kjøpe nå vil jeg, selv om det byr deg i mot akkurat nå, likevel vurdere plasma-serien til Samsung.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slike ting kommer aldri frem i tester synes jeg, mest crosstalk prat(ihvertfall i norske tester) Jeg har ikke stutter på min når det kommer til vanlig tv titting , aldri. Men det kommer en gang nå å da i løpet av en film. kanskje 3- 4 ganger i løpet av en par timers film. For meg så oppleves det som om det er noe som 'bygger' seg opp , for så at tv'n bare må kvitte seg med 'noe' og får et micro hopp/stutter. Som et slamfilter for all bilde prosseseringen som må 'tømmes'.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •