Urolig bilde pa Samsung 46D8005 LED - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 103
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pengene er kommet inn på konto. Jeg er offesielt fedig med Samsung!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er løyst !!

Til alle som har det same problemet som eg nemnte, gjer dette ved hjelp av Samsung sin fjernkontroll:
    1) Trykk Source
    2) Trykk Tools
    3) Gje inngangen (eksempelvis HDMI 1) eit nytt namn.
    a) Prøv med namnet "PC"
    b) Viss det ikkje vart betre: Prøv med "DVI PC".

Dette funka for meg !! (med namnet "DVI PC").

Eg digger min Samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dette er løsningen så burde Samsung sine kundeservice arbeidere kjenne til dette og i alle fall service teknikkerene på verkstedene deres.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Om dette er løsningen så burde Samsung sine kundeservice arbeidere kjenne til dette og i alle fall service teknikkerene på verkstedene deres.
    Dei burde kjenna til det.
    Eg ringte sjølv til Samsung for hjelp, men ingen der nemnte dette.

Ein person på eit Samsung diskusjonsforum fortalte meg om det.
    Og etter på las eg på nettet at også andre hadde fått løyst sine problem med TV-en ved å endra namnet på input.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smil4350
    Problemet er løyst !!

Til alle som har det same problemet som eg nemnte, gjer dette ved hjelp av Samsung sin fjernkontroll:
    1) Trykk Source
    2) Trykk Tools
    3) Gje inngangen (eksempelvis HDMI 1) eit nytt namn.
    a) Prøv med namnet "PC"
    b) Viss det ikkje vart betre: Prøv med "DVI PC".

Dette funka for meg !! (med namnet "DVI PC").

Eg digger min Samsung
    Funker ikke for meg

Gjør denne navngivingen på inngangene noe som helst med bildebehandlingen da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sungsam
    Funker ikke for meg

Gjør denne navngivingen på inngangene noe som helst med bildebehandlingen da?
    Jau, faktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smil4350
    Jau, faktisk.
    Vel, har ikke noe effekt på min TV desverre, kun spillmodus som fjerner hakkingen :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil og tro denne navnendringer ikke vil gjøre noe forskjell da denne er kun kosmetisk i programvaren så gjør at du kan ser forskjell på hvilken inngang du kan bruke ved å trykke på source knappen. I software vil antageligvis inngangen hete noe som <<noe fancy source streng>>/input_1/input_2 eller noe slikt som blir enheten som kobles til gjennkjenner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steppzor
    Jeg vil og tro denne navnendringer ikke vil gjøre noe forskjell da denne er kun kosmetisk i programvaren så gjør at du kan ser forskjell på hvilken inngang du kan bruke ved å trykke på source knappen. I software vil antageligvis inngangen hete noe som <<noe fancy source streng>>/input_1/input_2 eller noe slikt som blir enheten som kobles til gjennkjenner.
    De forskjellige labelene endrer egenskapene på outputen. Setter man navn til PC/DVI (eller hva det var) så skrus mye prosessering av. Så det er ikke bare kosmetisk. Du får litt forskjellige innstillingsmuligheter på de forskjellige.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjalp ikke her dessverre. Fikk min Samsung 55" 8005 for et par dager siden og må bare si at jeg enormt skuffet på et par områder. Som flere påpeker her så hakker den jo ulidelig mye, spesielt under fotballsendinger.

Jeg har spilt litt PS3 på den, og her kom hakkingen enda mer tydelig frem, og da spesielt på spillene BF3 og FIFA12.

Følger meg selvsagt litt lurt, ettersom jeg i butikken forklarte at jeg var vant til Plasma. Jeg synes min gamle LG plasmaskjerm var vesentlig bedre på spilling.

Jeg har prøvd stort ett samtlige tips som står i de ulike trådene her på forumet, og uten hell ser det derfor ut til at jeg må benytte meg av angreretten på denne TV-skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    De forskjellige labelene endrer egenskapene på outputen. Setter man navn til PC/DVI (eller hva det var) så skrus mye prosessering av. Så det er ikke bare kosmetisk. Du får litt forskjellige innstillingsmuligheter på de forskjellige.
    Ser at flere av prosseseringene skrus av på HDMI/DVI inngangen når jeg endrer navn til f.eks. DVI PC enn hvis jeg skrur på spillmodus. Foretrekker Spillmodus fremfor å miste nesten alle innstillingsmulighetene. Skulle gjerne hatt mulighet for 10P hvitbalanse og LED Motion Plus i Spillmodus men...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung leverer jo ikke produktet de selger om du må holde på med alt.det styret der for.å.få.den til å.virke skikkelig. Videre så er det jo for galt att du skal måtte aktivert funksjoner som forringer Bildekvaliteten for å unngå hakk. Grunnen til att en kjøper en topp modell er jo fordi en vil unngå kompromiss mellom det ene eller det andre.

Synes dette produktet er sterkt oppskrytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om den hakkingen du ser er en feil på hovedkortet. Hvor ofte er det det hakker? Jeg hadde et hakk sånn innimellom på min (sånn type. 5-6 ganger i minuttet?) uansett kilde. Det ble borte etter hovedkortbytte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hakkingen ble introdusert på min tv med firmware 1017 eller 1018. Er vel andre som har skiftet hovedkort uten at dette hjelper?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er også min nye TV sendt inn til service. Tviler vel sterkt på at dette vil hjelpe, men er virkelig verdt et forsøk i mine øyne. Det er helt umulig å se på en fotballkamp uten å klikke i vinkel pga all hakkingen.

Ekstra bittert da jeg forklarte selgeren at TVen stort sett skulle brukes til fotballsendinger, uten at denne personen skal klandres direkte for akkurat dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av realhansi
    Da er også min nye TV sendt inn til service. Tviler vel sterkt på at dette vil hjelpe, men er virkelig verdt et forsøk i mine øyne. Det er helt umulig å se på en fotballkamp uten å klikke i vinkel pga all hakkingen.

Ekstra bittert da jeg forklarte selgeren at TVen stort sett skulle brukes til fotballsendinger, uten at denne personen skal klandres direkte for akkurat dette.
    Hvilken leverandør har du? Er det altibox? Get? Rikspakken? Jeg har altibox selv og opplever hakking på norsk fotball men ingenting på engelsk fotball, så jeg har konkludert med at det er sendingen, og har nettopp sendt klage.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware-problem?

Har oppdatert både en 46D8005 og en 40D6545US til seneste firmware.

D8005 ble oppdatert fortløpende etterhvert som de nye FW kom og mener at hakkingen ble introdusert med FW 1017 eller 1018.

D6545 ble oppdatert for første gang for noen dager siden. Den hadde da FW 1012 UTEN HAKKING og ble oppdatert til 1018 og da kom jammen meg hakkingen på D6545 også gitt :x...dog ikke så ille som på D8005

Har tidligere sagt at hakking ikke var noe problem på D6545 men dette stemmer altså ikke.

Råder alle som synes hakkingen er plagsom og ikke vil/kan bytte ut TV-en til å sette den i Spillmodus. (Spillmodus fungerer desverre ikke ved bruk av kabel/parabol direkte i TV-en med CI-modul)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk bort hakkingen på TV-signaler ved å velge Film Mode: Off og Motion Plus: Clear under Picture Options.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AIB
    Jeg fikk bort hakkingen på TV-signaler ved å velge Film Mode: Off og Motion Plus: Clear under Picture Options.
    Ja dette kan hjelpe på hakkingen men da får man den såkalte "såpeopera-effekten" som blir spesielt synlig på film. Noen kan sikkert leve med dette.

Har fått et svar fra Samsung at det vil komme en firmwareoppdatering som muligens vil fikse hakkingen. De kunne ikke si noe om når...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Canal Digital parabol HD-PVR og har aldri opplevd noe form for hakking.
    Kan ikke helt se at det er et problem med TV'en.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •