Urolig bilde pa Samsung 46D8005 LED - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 103
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Ringte du dette 815-nummeret? Det er strengt tatt ikke Samsung Norge, men Samsung support som for tiden er outsourcet til Latvia. De er totalt udugelige der, og ringer man Samsung Nordic på nummeret man finner i telefonkatalogen er de langt mer oppegående. Da jeg gjorde det så fikk de orden på saken min nærmest med en gang.
    Har ikke erfaring med support på telefon. Har vært i skriftlig kontakt med Samsung der jeg lurte på om de var klar over problemet og om de visste noe om dette blir utbedret. Fikk da et "goddag mann økseskaft"-svar tilbake noe som bekrefter at de ikke har peiling på dette hos support.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sungsam
    Har ikke erfaring med support på telefon. Har vært i skriftlig kontakt med Samsung der jeg lurte på om de var klar over problemet og om de visste noe om dette blir utbedret. Fikk da et "goddag mann økseskaft"-svar tilbake noe som bekrefter at de ikke har peiling på dette hos support.
    Det er de samme folkene som svarer på mailene som svarer på telefonene. Ring Samsung Nordic direkte, så får du mye bedre respons. Supporten virker bare ikke. Hvis mange nok ringer Samsung Nordic kan det nok hende de etterhvert tar noen grep hva support angår.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som jobber med å ringe support telefonen håper jeg dere kan tipse om dere kommer noen vei med det. I mellomtiden håper jeg Expert fikser slikt for meg siden tvem ikke har vært sammenhengende i min stue en hel uke enda. Ting skal være i orden når det kjøpes.

Benyttet enhalvtime på Elkjøp i går. Sto og stirret på en 55" i ca 20 minutter. Sto under 1,5 meter ifra og lette etter feil, fant absolutt ingen. Det sier meg att det finnes håp.

Tror jammen jeg kunne hatt 55" i min stue også. Den virket ikke så stor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Til dere som jobber med å ringe support telefonen håper jeg dere kan tipse om dere kommer noen vei med det. I mellomtiden håper jeg Expert fikser slikt for meg siden tvem ikke har vært sammenhengende i min stue en hel uke enda. Ting skal være i orden når det kjøpes.

Benyttet enhalvtime på Elkjøp i går. Sto og stirret på en 55" i ca 20 minutter. Sto under 1,5 meter ifra og lette etter feil, fant absolutt ingen. Det sier meg att det finnes håp.

Tror jammen jeg kunne hatt 55" i min stue også. Den virket ikke så stor.
    Var det en D8005 du såg på? I butikkene er vel TV-ene satt i butikkmodus med alle funksjoner på maks? Vet du hvilken firmwareversjon den hadde?
    Jeg merket heller ikke dette problemet i butikken, desverre...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var 8005 ja. Sto 40" 46" og 55" ved siden av hverandre. Valgte å se på alle tre litt, men gransket 55" utgaven. En ekspeditør sa det skulle være nyeste software. Fikk aldri sett etter, men han skulle vise meg hvordan man oppdaterte det. Alle tvene dems var koblet til nett. Grunnen til att jeg ikke fikk sjekket var att jeg opplyste jeg viste hvordan jeg gjorde det, og siden de straks skulle stenge sa jeg han ikke trengte lete etter kontrollen på lageret.

Hva er forskjellen på butikk modus og den vi bruker?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var 8005 ja. Sto 40" 46" og 55" ved siden av hverandre. Valgte å se på alle tre litt, men gransket 55" utgaven. En ekspeditør sa det skulle være nyeste software. Fikk aldri sett etter, men han skulle vise meg hvordan man oppdaterte det. Alle tvene dems var koblet til nett. Grunnen til att jeg ikke fikk sjekket var att jeg opplyste jeg viste hvordan jeg gjorde det, og siden de straks skulle stenge sa jeg han ikke trengte lete etter kontrollen på lageret.

Hva er forskjellen på butikk modus og den vi bruker?
    Saken er at butikken bruker så mye belysning at det omtrent tilsvarer dagslys, og da blir TV'ene stilt ettersom med mer lysstyrke. TV'ene blir stilt i dynamisk modus, som gjør at bildet blir lysere, mer fargesterkt og fremstår skarpere enn de ville gjort hjemme i de fleste tilfeller.

Man reagerer ofte ikke på det når man ser bildet i butikk, siden det er så mange andre TV'er som kniver om oppmerksomheten. Likevel, skulle man brukt disse innstillingene hjemme, ville du nok avdekket svakheter rimelig fort når du kun har den ene TV'en i rommet. Jeg tenker da på at fargene ville føltes unnaturlige, clouding i mørke scener osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Celvin
    Saken er at butikken bruker så mye belysning at det omtrent tilsvarer dagslys, og da blir TV'ene stilt ettersom med mer lysstyrke. TV'ene blir stilt i dynamisk modus, som gjør at bildet blir lysere, mer fargesterkt og fremstår skarpere enn de ville gjort hjemme i de fleste tilfeller.

Man reagerer ofte ikke på det når man ser bildet i butikk, siden det er så mange andre TV'er som kniver om oppmerksomheten. Likevel, skulle man brukt disse innstillingene hjemme, ville du nok avdekket svakheter rimelig fort når du kun har den ene TV'en i rommet. Jeg tenker da på at fargene ville føltes unnaturlige, clouding i mørke scener osv.
    Tittet kun etter etterslep og hakking. Farger og alt annet har jeg vært fornøyd med på min egen.

Du har selvfølgelig rett i alt du sier, men tror du ikke jeg ville opplevd etterslep på 1,5m avstand på en 55" når jeg gjør det på 3,3m på en 46" i egen stue?

Har forøvrig ikke testet å se min egen i mørkt rom enda. Så clouding veit jeg ikke om min er plaget med. Ser derrimot feilene mine like godt selv om det er sterk sol inn på stua eller om det kun er lampe belysning om kvelden der.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spillmodus

Sitat Opprinnelig postet av sungsam
    Har akkurat det samme problemet du beskriver. Det eneste som hjelper er å skru av alt av bevegelsesfunksjoner, med andre ord du er nødt til å sette tv i spillmodus. Du mister da muligheten for 10p hvitbalanse, noe som er synd, men for meg er dette verd det da hakkingen er utrolig irriterende.

Samsung må komme med en firmware-oppdatering som gjør det mulig å skru bevegelsesfuksjonene HELT av. I mellomtiden blir det spillmodus på meg.

Hvordan setter man Tvn i spillmodus? Har en Samsung 55 7005

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 2ne
    Hvordan setter man Tvn i spillmodus? Har en Samsung 55 7005
    Meny -> System -> Generelt -> Spillmodus: På

Bildemodus slår seg da over i "Standard" som gir altfor glorete bilde; anbefaler deg å justere lys, kontrast, fargerom, hvitbalanse, ...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle hente igjen tven i dag etter nok en runde på rep. Har vært borte 16 dager denne gangen.

Det viste seg att det ikke var funnet flere feil på den, så da ble ressultatet att jeg nektet å ta den med meg hjem. Kjøpsheving neste. Det hjelper lite med påstand om att apparatet er i orden så lenge jeg ser etterslep og hakking så da må det bare bli slik.

Hva skal jeg kjøpe att?

Har mest lyst til å prøve Sony HX723.

Noen som er uenig både i att jeg skal heve kjøpet og i å kjøpe att Sony??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger

Hei. Kan du poste disse innstillinger? Finner ingen av de du refererer til (foreløpig)

mvh 2ne

[QUOTE=SAW]Hei jeg har en 46"8005. Og er veldig fornøyd med tven. Har ingen hakking i bildet eller noe som det. Jeg har stillt tven inn etter avblog sine innstillinger på film modus og Samsung sine anbefalinger på standard, som en har henvist til inne på tråden om samsungs 2011 tver. Også har jeg gjort et par justeringer selv for og få det slik jeg vil ha det. Dette fjernet en del av problemene tven kom med clouding og bleeding er helt borte.

Og for en kjempe tv på 3d. Ellers må jeg si at jeg ble litt skuffa ut av elska, men det ble fikset etter litt innstillinger.

Håper du får orden på hakkingen og blir fornøyd etter hvert

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beskrivelse av et annet urolig bilde

Sitat Opprinnelig postet av janeivind
    Ang. punkt 1 og 2:
    Har akkuratt byttet inn en D6757 til D7005 (pga en meget spesielt støyfeil på D6757, se her). Med D7005 oppdaget jeg etterhvert den samme feil som beskrives her.

Prøvde diverse justeringer uten hell, for så å oppgradere firmware. Lastet ned for to dager siden, men denne versjonen hjalp ikke på problemene (v1020) . Men i går kom det ny firmware til D7005 (v1021.2), og denne ser ut til å fikse den sporadiske hakkingen. Uroligheter og etterslep forekommer nok noe ennå, men dette er veldig avhengig av kilde (gjelder kun Riks-TV). Men godt mulig jeg nå kan justere alle problemer vekk, fikk ikke tid til å prøve ut alt etter oppgradering.

Jeg opplevde ikke de omtalte feilene på D6757, så antydningen om 800Hz vs 400Hz høres ut som en fornuftig forklaring.

Har også et 2 år eldre Samsung LCD-TV, så var tidligere kjent med de ulike innstillingsmulighetene. Min erfaring med både nytt og gammelt TV, er at det ikke er mulig å bruke et 100% kopiert oppsett. Andre parametre som dag/kvelds-lys, vinduer osv gjør det for vanskelig å sette en bastant standard. Mange av innstillingen i linken er riktig på mine TV'er, enkelte har jeg gjort bedre til min smak.

Men det er én innstilling jeg ser mange vil skru av, og det er Motion Plus. Denne må jeg ha på, både på Riks-TV og Blu-Ray. Skrur jeg denne av, så vil uroligheter og etterslep ved panorering være synlig, spesielt meget fremtredene på Riks-TV (igjen avhengig av kildematerialet i sending).

Om Motion Plus settes på maks, gir det en veldig "TV-studio"-effekt på film. Derfor har jeg noe forskjellige innstillinger pr input:

Blu-Ray:
    Blur reduction 8
    Judder reduction 3

Riks-TV:
    Blur reduction 8
    Judder reduction 5

Der er spesielt Judder reduction som gir "TV-studio"-effekten (som ser helt feil ut på en film..).

LED Motion Plus har jeg på Riks-TV, da spesielt SD-kilder får et løft av dette. På Blu-Ray er denne i mine øyne ikke nødvendig (men uansett ser jeg ingen synlige negative effekter med denne på).
    Hei. Jeg har og en Samsung 7005 55" som går via GETS hd boks. Jeg ser at bilde både i Hd og SD kan være urolig og vibrerer når det vises vertikale striper eller dersom det er fokus på ruter på ei skjorte etc. ved at bildet vibrerer der stripene, mønsteret er. Et eksempel kan være fra 4 stjerners middag særlig om kamerat flytter seg sidelengs. Da vibrerer kantene på kjøkkenskapene eller flisene!!! Ja, vet ikke om jeg får til å forklare skikkelig men. Det er irriterende. Er det dette dere refererer til med fotball. Har forsøkt å se på hd fotball og der ser jeg ikke noe urolig bilde eller etterslep. Er dette noe jeg må leve med? Kan liksom ikke huske jeg hadde det på mitt forrige samsung 46"c 6715 modell. Har oppgradert siste versjon. Slått av alt av støy og på igjen. Ser ikke ut til å ha noen virkning. På Game Mode blir det så pass mye støy på hele bilde at det er vanskelig å se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har og en Samsung 7005 55" som går via GETS hd boks. Jeg ser at bilde både i Hd og SD kan være urolig og vibrerer når det vises vertikale striper eller dersom det er fokus på ruter på ei skjorte etc. ved at bildet vibrerer der stripene, mønsteret er. Et eksempel kan være fra 4 stjerners middag særlig om kamerat flytter seg sidelengs. Da vibrerer kantene på kjøkkenskapene eller flisene!!! Ja, vet ikke om jeg får til å forklare skikkelig men. Det er irriterende. Er det dette dere refererer til med fotball. Har forsøkt å se på hd fotball og der ser jeg ikke noe urolig bilde eller etterslep. Er dette noe jeg må leve med? Kan liksom ikke huske jeg hadde det på mitt forrige samsung 46"c 6715 modell. Har oppgradert siste versjon. Slått av alt av støy og på igjen. Ser ikke ut til å ha noen virkning. På Game Mode blir det så pass mye støy på hele bilde at det er vanskelig å se.
    Hadde det du forteller om på min jeg også, men dette er ikke det samme som årsaken til att jeg klager på min.

Har aldri lagt merke til det du sier om kjøkken skapene, det er jo akkurat slik samsung skal være så god på. Derrimot har jeg sett det du snakker om vedrørende skjorter osv.

Min Samsung går i alle fall i retur.
    Jeg har mistet godfølelsen for hele tven pga alle problemene, så selv om jeg fikk ett helt nytt apparat som faktisk var i orden er jeg ikke sikker på om jeg ville klart å slå meg til ro med det nå. Jeg er rett og slett SKUFFET!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tven til slutt returnert og håper å få penger tilbake om ei uke ca.

Selgeren på butikken mener jeg må ha plasma for å bli fornøyd, så da er spørsmålet mitt.

Hva kjøper jeg nå?? Samsung led er utelukket

Newcomer tunamgu sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Philips 55" på salg hos Komplett? Ellers har Elkjøp tilbud på Sony 55".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tunamgu
    Hva med Philips 55" på salg hos Komplett? Ellers har Elkjøp tilbud på Sony 55".
    Har 3,4 til 2,8 meter betraktningsavstand avhengig av hvor i sofaen jeg sitter så føler 46" er stort nok på den avstanden.

Ellers har jeg registrert det tilbudet. Så tusen takk for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det du forteller om på min jeg også, men dette er ikke det samme som årsaken til att jeg klager på min.

Har aldri lagt merke til det du sier om kjøkken skapene, det er jo akkurat slik samsung skal være så god på. Derrimot har jeg sett det du snakker om vedrørende skjorter osv.

Min Samsung går i alle fall i retur.
    Jeg har mistet godfølelsen for hele tven pga alle problemene, så selv om jeg fikk ett helt nytt apparat som faktisk var i orden er jeg ikke sikker på om jeg ville klart å slå meg til ro med det nå. Jeg er rett og slett SKUFFET!
    La meg høre hva du ender opp med Min Samsung nr. 2 går antagelig tilbake og. Det er jo ikke ofte jeg ser denne støyen, men den er der. Fankern så ergelig. Føler med deg. Jeg har lyst på et skikkelig tjukt LCD tv. Hater dette LED *******, men er redd Plastma blir for lite lystterkt. Har en Samsung LCD 40 " i kantina her til kr. 3500.- Vi påstå det er mye bedre enn min 55" til 16.000.- (men, så er det og et mindre tv)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La meg høre hva du ender opp med Min Samsung nr. 2 går antagelig tilbake og. Det er jo ikke ofte jeg ser denne støyen, men den er der. Fankern så ergelig. Føler med deg. Jeg har lyst på et skikkelig tjukt LCD tv. Hater dette LED *******, men er redd Plastma blir for lite lystterkt. Har en Samsung LCD 40 " i kantina her til kr. 3500.- Vi påstå det er mye bedre enn min 55" til 16.000.- (men, så er det og et mindre tv)
    Tven er levert tilbake. Eller det vil si, den står hos Expert med alt som hører til. Expert er nemmelig ikke enig i att jeg kan bruke retur retten på 30 dager lenger da denne er utgått. Att tven har stått 26 dager på service av de 37 dagene jeg har eid den er tydeligvis uvesentlig.

Jeg ga i alle fall opp hele tven. Så jeg håper på å få en telefon i løpet av de neste ukene hvor de bekrefter att jeg får pengene tilbake. Inntill videre har de bunnet min økonomi så jeg har god tid til å få tips og råd om hvilken tv jeg skal kjøpe att.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pikselstøy i mørke partier

En annen ting jeg legger merke til er en slags pikselstøy i mørke partier feks. i div. sitcoms, filmer og et godt eksempel er Ncis (eneste mulighet for å unngå dette noe er å sette tvn helt sort skygge dvs. gamma og skyggedetal til minus 2 og ellers bakgrunner i noen tv programmer lever liksom sitt eget liv (det blomstrer) Ser ut som ringer i en trestamme. Det er for så vidt samme problem. Hva heter dette? Er det dette som heter ghosting? Kan man unngå dette ved å bytte tvn til en ny eller har ALLE dette? Har for øvrig lite clauding på tvn, ser det bare i kantene. I tillegg må jeg si at enkelte filmer blir veeeldig mørke (Gamma og skyggedetalj MÅ stå i +2 for at det skal gå an å få noe ut av mørke sener, men enda er det mørkt...sukk.Dette gjelder SD sendinger. I fjor hadde jeg c6505 46" samsung led og der var ikke dette et problem. Det var en knall tv som faren min fikk. Ei heller ble bildene for mørke. Klare og fine farger.

Må ærlig talt si at jeg ikke skjønner at en tv som har dårligere sortnivå enn lcd skjermer hadde for 10 år siden kan være noe å skryte av..hmm

Mulig det er bedre i HD, men for meg blir det mest vanlig tv titting og serier.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfarer det same problemet som trådstararen med hensyn på hakking ved avspeling gjennom PC (ikkje ved vanleg TV-sending).

Tidlegare i dag så posta egen innlegget under i tråden
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...-d9000-58.html

Men innlegget passer like godt/betre i denne tråden.

---------------
    Eg kjøpte SAMSUNG UE46D8005 i år (har oppgradert med aller siste programvare).

Eg har problem med hakking i bildet når eg ser på film på TV-en som vert spelt av gjennom PC-en (hakkinga skjer når det er store endringar i bildet/mykje bevegelse).

Bildet hakker ikkje når filmen vert spela av på PC-skjermen.

Nokon som kan hjelpa meg slik at hakkinga kan unngås ?
    -------------

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •