Urolig bilde pa Samsung 46D8005 LED - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 103
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1018

Sitat Opprinnelig postet av sungsam
    @SAW: Hvilken firmware-versjon har du?
    1018

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener det er ganske kjennt at 8000 serien egentlig bare fungerer optimalt i "game mode"

Dvs. først der blir alle filtre og bakgrunns bildebehandling slått fra. Alle de seriøse test jeg har lest anbefaler bare at bruke Game mode på alt, film, tv osv. pga Samsung har noe kjørende i bakgrunn uansett hvor mye det står på Off i menyen.

Her er link til optimale innstilliger for Led D8000 serien. Samsung UE55D8000 Settings | Facebook

Ja de ligger på Facebook, men er fra en av de mest seriøse tv test sidene på nett Samsung UE55D8000/ UE46D8000 (D8000) 3D LED TV Review

.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkside
    Mener det er ganske kjennt at 8000 serien egentlig bare fungerer optimalt i "game mode"

Dvs. først der blir alle filtre og bakgrunns bildebehandling slått fra. Alle de seriøse test jeg har lest anbefaler bare at bruke Game mode på alt, film, tv osv. pga Samsung har noe kjørende i bakgrunn uansett hvor mye det står på Off i menyen.

Her er link til optimale innstilliger for Led D8000 serien. Samsung UE55D8000 Settings | Facebook

Ja de ligger på Facebook, men er fra en av de mest seriøse tv test sidene på nett Samsung UE55D8000/ UE46D8000 (D8000) 3D LED TV Review

.
    Dette problemet med noise reduction som ikke kunne skrus av ble rettet i en eller annen firmware-versjon og en av de som omtalte det i testene sine har i ettertid også oppdatert artikkelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpte 46D8005 hadde den firmware 1015(tror jeg) Da var det ingen problemer med hakking i bildet. Mener dette kom med firmware 1017 eller 1018.
    Hadde det ikke vært for denne irriterende hakkingen er jeg meget fornøyd med bildekvaliteten på denne tv-en etter kalibrering.
    Tror ikke det er mulig å installere eldre versjoner av firmware dessverre.
    Stemmer nok det....Prøvde nå å gå fra 1021.2 til 1020, og får bare en dialog om "Ingen fil tilgjengelig for oppgradering. Vennligst sjekk den og prøv på nytt."

Googlet litt på det, men fant bare denne linken:
    How to Reset Samsung TV Firmware | eHow.com

Funket ikke på min D7005, men vil jo anta at det må finnes en tilsvarende "udokumentert" rutine for å tilbakestille...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janeivind
    Stemmer nok det....Prøvde nå å gå fra 1021.2 til 1020, og får bare en dialog om "Ingen fil tilgjengelig for oppgradering. Vennligst sjekk den og prøv på nytt."

Googlet litt på det, men fant bare denne linken:
    How to Reset Samsung TV Firmware | eHow.com

Funket ikke på min D7005, men vil jo anta at det må finnes en tilsvarende "udokumentert" rutine for å tilbakestille...?
    Eneste måten å gå bakover på er visstnok å bytte hovedkort til et med en lavere versjon. Dette har blitt gjort for noen såvidt jeg vet (ikke i Norge, dog)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tven kommet hjem fra reparasjon. Den har heldigvis klart seg bra, forrutenom noen små møkk flekker på skjærmen, men de er vel bare å vaske vekk.

Følgende er gjørt:
    - IP board er byttet
    - Firmware oppdatert.

Det første som slo meg var att tven nå fungerte mye bedre på SD sendinger. Såg noen gamle eppisoder med Top Gear på BBC Knowledg og plutselig kunne jeg se hvordan bil det var. Dette var jeg ikke klar over var en feil når jeg leverte den inn, var bare sykt irriterende. Med andre ord en gledelig overraskelse.

Så over til det litt mere kjedelige. Tven hakker fortsatt på samme måte, og jeg opplever fortsatt etterslepet i bildet som veldig forstyrrende. Har Canal Digital HD PVR boks. Forsøkte å spille om igjen samme senen som jeg opplever hakkingen i flere ganger uten å få frem feilen på samme sted en gang til. Biler som kommer fra ene siden av skjærmen får fortsatt hala, og bevegelser på hoder og hender har fortsatt langt mer etterslep enn på min gamle Dantax 32" LCD.

Begynner å lure på om det bare er øynene mine, men sammenlikner jeg de to tvene side om side så er det klar forskjell.

Er det jeg som er kravstor, eller er det fortsatt noe galt med produktet. Det forundrer meg att en person som synes fargene er helt flotte med standard FILM settings skal plages med slikt, når jeg ikke ser en eneste person som bruker timer på å kalibrere tven sin nevne dette problemet.

SKUFFET!! Tilbake på Expert over helgen. Blir sikkert en ny runde på reparasjon da! KULT MED NY TV!!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelig at du opplever sånne problemer på din tv. Er hakkingen akkurat den samme samme hvordan du stiller bevegelse kretsene(blur, skaphet osv)? Det kan være at du ser selve laget i LCD krystallene. LCD klarer ikke å gjengi like mye pixler i bevegelse som de beste plasmanene enda..

De pleier også å oppgi vel lave respons tider iforhold til hva som er reelt. Har fra sikre kildet at når f.eks LCD for noen år siden var oppgitt til respons tid på 8ms så var den reele respons tiden 30-40ms.. blir det samme som når forstkerer produsentene oppgir watt i medvind og kjøttkake på reciverne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er det du beskriver jeg ser, men. Burde ikke en 2011 modell Samsung til 15.000 klare å håndtere tv bildet bedre enn en 2002 modell Dantax til 12.000. Virker jo som teknikken har gått bakover i tid her.

Når den hakker snakker jeg om veldig grove hakk. Det ser faktisk ut som kanskje ett halvt sekund forsvinner av og til. Som i går når noen kom inn ei dør. Først var personene i dør åpningen, så plutselig flere skritt inn i rommet.

Samme gjelder snu bevegelser på hoder osv. De flyter ikke gjevnt slik som på den gamle. De flytter seg nærmest som en tre fire stillbilder av og til.

Skal teste ut forskjellig varianter av disse filtererer i kveld, men det hjalp ikke noe sist, og gjør det trolig ikke nå heller.

FRUSTRERT!
    NOEN FLERE MED GODE RÅD?

Newcomer Xito sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En jeg kjenner har fått seg en 50" et eller annet LED-LCD. Den kostet over 20 000,-, men allikevel mener jeg det er bedre å se på min Samsung 40" "normal" LCD som jeg kjøpte til 4990,-.
    Fargene ser litt unaturlig ut (kan sikkert fikses med instillinger), når du ser nærme på et fjes eller lignende og de beveger seg litt ser hud og hudfargen helt unaturlig ut, og du ser et slags etterslep etter alt som beveger seg.
    Dessuten, så ser man tydelig at det er hvitere på sidene og i hjørnene enn på midten. På alle disse punktene mener jeg min egen billige tv er bedre. Eneste den andre er bedre på er størrelse og farger (Mye klarere farge, og bedre dynamikk/kontrast).

Jeg skjønner ikke hvordan de klarer å gjøre tv'ene dyrere og dårligere på 2-3 år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Mulig det er det du beskriver jeg ser, men. Burde ikke en 2011 modell Samsung til 15.000 klare å håndtere tv bildet bedre enn en 2002 modell Dantax til 12.000. Virker jo som teknikken har gått bakover i tid her.

Når den hakker snakker jeg om veldig grove hakk. Det ser faktisk ut som kanskje ett halvt sekund forsvinner av og til. Som i går når noen kom inn ei dør. Først var personene i dør åpningen, så plutselig flere skritt inn i rommet.

Samme gjelder snu bevegelser på hoder osv. De flyter ikke gjevnt slik som på den gamle. De flytter seg nærmest som en tre fire stillbilder av og til.

Skal teste ut forskjellig varianter av disse filtererer i kveld, men det hjalp ikke noe sist, og gjør det trolig ikke nå heller.

FRUSTRERT!
    NOEN FLERE MED GODE RÅD?
    Har akkurat det samme problemet du beskriver. Det eneste som hjelper er å skru av alt av bevegelsesfunksjoner, med andre ord du er nødt til å sette tv i spillmodus. Du mister da muligheten for 10p hvitbalanse, noe som er synd, men for meg er dette verd det da hakkingen er utrolig irriterende.

Samsung må komme med en firmware-oppdatering som gjør det mulig å skru bevegelsesfuksjonene HELT av. I mellomtiden blir det spillmodus på meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildekvaliteten blir langt dårligere med spill modus aktivert. Jeg nekter å tro vi er de eneste som legger merke til dette, så det må være noe galt med produktet.

Jeg skal klage igjen i dag.. håper på nytt produkt.

Er fristende å levere hele tven tilbake. Elkjop har ue46d6327 på tilbud nå. Siden alt av filtere uansett må være av på d8005 for att bildet skal bli bra blir den jo bare 200hz så hvorfor skulle 6327 da være dårligere?

Ser ikke noe poeng i å betale så mye ekstra for en ubrukelig tv. Blir nesten gal av å se på den. Såg Kill Bill på blu-ray i går. I enkelte av sloss senene fikk en knapt med seg hva som skjedde..

FRUSTRERT!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er nok ikke de eneste som legger merke til dette problemet.

Her er noen dansker med samme problem: AV Blog – Anbefalede indstillinger til Samsung LED TV UE46D8005 (UE40D8005, UE55D8005) - AV Blog

Her er hva Kim F skriver om problemet 15.12.2011:

Det lader til at Samsung har haft nogle problemer med signalbehandlingen i D8005 og D7005 serierne. Mit bud er at det er introduceret med en senere firmware end den som kom på markedet med de første TV, idet hverken jeg selv eller andre anmeldere har bemærket det. Så vidt jeg er orienteret, er Samsung godt klar over problemet, som i hvert fald manifesterer sig med 1017-1018 versionerne af firmware i D7005 og D8005. Det tyder dog på at det er en fejl som viser sig specifikt på nordiske eller måske alle europæiske modeller, så det kan godt vare et stykke tid før de får en opdatering klar (hvid de gør det).
    Fejlen manifesterer sig ved at billedet med jævne eller ujævne mellemrum (oftest rapporteret som værende med et par minutters mellemrum) ser ud til at miste nogle frames, så det virker som om billedet “hakker”. Ud fra beskrivelsen virker det bestemt som om det er en softwarefejl, som sikkert er relateret til et eller flere (eventuelt en kombination) af de billedbehandlingskredsløb der sidder i D7005/D8005.
    Nogle har konstateret at problemerne opstår når de har “digital støjfilter” slået til, men hvis du har fulgt ovenstående indstillinger bør det ikke være problemet.
    For almindelig TV-signaler forekommer det at kunne være en kombination af TV’ets deinterlacing og den framerate konvertering som sker i behandlingen. På den braggrund har det hjulpet flere, at ændre “Film” indstillingen under menuen “Billedindstillinger” til enten “Fra” eller “Auto2″, idet dette ændrer den deinterlacingalgoritme som skærmen benytter til at genkende filmmaterialei et interlaced TV signal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Tven returneres til Expert i dag for ny service. Sendte klage til de alt på mandag, men haqr vært bortreist i forbindelse med jobb, så får først levert den i dag.

Mine anntagelser sier meg att den også kommer tilbake med samme feil neste gang. Jeg kommer til å fortsette å returnere den til jeg får en uten feil på. Dette blir andre repp, ved tredje repp pga samme feil har jeg vel krav på nytt produkt???

Om noen har ett forslag til annen tv jeg kan bytte den inn i gjør jeg gjerne det. Er lei hele greia, og hverken lysende samsung logo eller rammeløs tv er noe poeng for meg. Faktisk synes jeg tven ser litt pinglette ut uten ramme, så kunne egentlig tenkt meg en sort kant rundt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt en del tid på en Samsung 40" D6545. Denne har ikke det samme problemet med hakking og de lyse stripene langs kantene er heller ikke tilstede. Har litt tykkere, og sort, ramme. Kan anbefales.

Jeg er såpass fornøyd med bildekvaliteten på min 8005 i spillmodus(kalibrert uten 10p hvitbalanse) at jeg foreløpig ikke vurderer å bytte denne inn. Venter "tålmodig" på en firmware-fiks. Kan ikke se at bildet blir noe dårligere med spillmodus aktivert, foruten at det introduseres "normal" lcd-hakking, noe jeg forløpig kan leve med.

Når det er sagt; Samsung må skjerpe seg. Dette blir mitt siste Samsung-produkt hvis det ikke kommer en firmware-fiks for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg akurat vært å levert den inn igjen. Ny runde. Håper på att dette fikser problemet. Hvis ikke tror jeg det blir en Sony HX720. Virker veldig overbevisende den, synes bevegelser er roligere på Sonyen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er flere og flere som "oppdager" dette hakke/judder/framedrop-problemet. Har vært i kontakt med Samsung kundeservice (Norge) og det eneste jeg får som svar er "Har du seneste firmware?, prøv å tukle med Motion-innstillingene, osv". Ingenting av dette hjelper, heller ikke å resette. Dette problemet må nok opp på et høyere nivå hos Samsung for det virker ikke som om kundeservice får så mye info/innsyn i hva som skjer eller hva det jobbes med for å utbedre slike problemer.

(Det eneste som hjelper for meg er å sette Motion-innstillingene på fullt, men dette skaper den såkalte "såpeopera-effekten" noe som er helt uaktuelt å se på. Har derfor satt den i Spillmodus inntil videre)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung Norge har jeg ingen tiltro til. Har hatt bitre erfaringer med mangel på firmware-oppgraderinger før.

Gjorde en bitter "bleeding-edge" erfaring, da jeg var tildlig ute med å kjøpe smart-telefon. En Samsung Omnia HD I8910 med Symbian, før Android ble utbredt. Dette var et produkt som fikk helt fantastiske vurderinger, terningkast 6 over alt. Rask, god skjerm, bra videoavspilling mm. Men telefonen var full av feil, som ikke test-journalistene så. (f.eks HD-opptak, dette funket kun med 21 fps og forsinkelse i lyd)

Etter ca 1 år stoppet firmware-oppgraderinger til denne telefonen, mens produktet fremdeles hadde store mangler.

Jeg skal straks bytte inn mitt nåværende D7005, da jeg ikke stoler på at feilene blir rettet innen et tidsvindu hvor denne modellen fremdeles er "hot". Har tidligere byttet inn D6757 med tilsvarende feil, og mye googling har vist at såvel D8005 og andre modeller sliter med tilsvarende feil.

En liten fun-fact som egentlig er ren spekulasjon fra min side: Jeg følger med via RSS hos Komplett/Norek og hva de selger av demo-produkter. Dette er ofte retur fra kunder pga feil bestilling, eller at kunde ikke er fornøyd.

I den senere tiden har det vært mistenkelig mange D8005 demo-modeller til salgs....flere som ikke er fornøyd med Samsung TV'er kanskje....? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janeivind
    Samsung Norge har jeg ingen tiltro til. Har hatt bitre erfaringer med mangel på firmware-oppgraderinger før.

Gjorde en bitter "bleeding-edge" erfaring, da jeg var tildlig ute med å kjøpe smart-telefon. En Samsung Omnia HD I8910 med Symbian, før Android ble utbredt. Dette var et produkt som fikk helt fantastiske vurderinger, terningkast 6 over alt. Rask, god skjerm, bra videoavspilling mm. Men telefonen var full av feil, som ikke test-journalistene så. (f.eks HD-opptak, dette funket kun med 21 fps og forsinkelse i lyd)

Etter ca 1 år stoppet firmware-oppgraderinger til denne telefonen, mens produktet fremdeles hadde store mangler.

Jeg skal straks bytte inn mitt nåværende D7005, da jeg ikke stoler på at feilene blir rettet innen et tidsvindu hvor denne modellen fremdeles er "hot". Har tidligere byttet inn D6757 med tilsvarende feil, og mye googling har vist at såvel D8005 og andre modeller sliter med tilsvarende feil.

En liten fun-fact som egentlig er ren spekulasjon fra min side: Jeg følger med via RSS hos Komplett/Norek og hva de selger av demo-produkter. Dette er ofte retur fra kunder pga feil bestilling, eller at kunde ikke er fornøyd.

I den senere tiden har det vært mistenkelig mange D8005 demo-modeller til salgs....flere som ikke er fornøyd med Samsung TV'er kanskje....? ;-)

Skal sant sies så er vel ikke de andre merkene så veldig bra de heller, alle produsenter sliter med et eller annet... min konklusjon er at det produseres forferdelig mye dritt nå for tiden, selv om man blar opp 20-30 000.- så risikerer man å ende opp med noe som man overhodet ikke er fornøyd med.. rent bildemessig er ingen produsenter kommet så forferdelig langt de siste årene.. det eneste er at tvène har blitt tynnere og lettere som jeg tror resulterer i dårlig bildekvalitet og andre feil på komponenter.

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er flere og flere som "oppdager" dette hakke/judder/framedrop-problemet. Har vært i kontakt med Samsung kundeservice (Norge) og det eneste jeg får som svar er "Har du seneste firmware?, prøv å tukle med Motion-innstillingene, osv". Ingenting av dette hjelper, heller ikke å resette. Dette problemet må nok opp på et høyere nivå hos Samsung for det virker ikke som om kundeservice får så mye info/innsyn i hva som skjer eller hva det jobbes med for å utbedre slike problemer.

(Det eneste som hjelper for meg er å sette Motion-innstillingene på fullt, men dette skaper den såkalte "såpeopera-effekten" noe som er helt uaktuelt å se på. Har derfor satt den i Spillmodus inntil videre)
    Ringte du dette 815-nummeret? Det er strengt tatt ikke Samsung Norge, men Samsung support som for tiden er outsourcet til Latvia. De er totalt udugelige der, og ringer man Samsung Nordic på nummeret man finner i telefonkatalogen er de langt mer oppegående. Da jeg gjorde det så fikk de orden på saken min nærmest med en gang.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Ringte du dette 815-nummeret? Det er strengt tatt ikke Samsung Norge, men Samsung support som for tiden er outsourcet til Latvia. De er totalt udugelige der, og ringer man Samsung Nordic på nummeret man finner i telefonkatalogen er de langt mer oppegående. Da jeg gjorde det så fikk de orden på saken min nærmest med en gang.

Har ingenting å klage på jeg heller, etter 2 dager ringer serviceverksted meg og sier at de har bestillt nytt hovedkort og vil bytte det ut så snart som mulig

Gega

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •