Urolig bilde pa Samsung 46D8005 LED - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 103
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kimsa
    Hei.

Trodde jeg hadde gjort det helt store kjøpet når jeg fikk rasket til meg en 8 serie led fra Samsung på nyttårssalg. Etter nå å ha hatt tven i hus en uke er jeg ganske så betenkt.

Dette er problemene.
    1. Bildet er urolig, det virker som det er mye etterslep på hurtige bevegelser. Ser det spesielt godt ved bevegelse av hender eller forflytning av hode på personer.

2. Bildet hakker. Ikke nødvendigvis ved sideveis panorering, men det kommer hakk ca hvert 20sek. Det blir ett ørlite hopp i bildet. Nok en gang mest synlig ved bevegelse i henneder osv, men også når bygninger og slik flytter på seg.

3. På helt hvite bilder som snø osv har jeg antydning 5 brune striper som fordeler seg gjevnt over skjermen fra topp til bunn. Merker også en del til lyse striper inn fra hjørnene. Er det dette som kalles Bleeding?

Jeg gikk fra en 8 år gammel DANTAX lcd på 32" som virker langt mer rolig å behagelig å se på.

Oppsettet mitt er følgende.
    Alle signaler kjøres gjennom en Pioneer.wsx921k reciver. Pioneer bdp-140 bluray spiller. Canal digital hd-pvr tuner. Hdmi kabel mellom alle kilder.

Betraktningsavstand ca 3,2 meter.(altså godt innenfor Samsung sin anbefaling) Problemene er der uansett signal. SD, HD eller BD.

Har forsøkt med diverse oppsett osv fra nett uten hell. Flaspanel oppsettet gjør tven min om til en fargeløs grå mus med knapt nok lesbar undertekst i bildet.
    Skal tven være slik? I så tilfelle, hvordan tv må jeg velge for å unngå dette?

Welcome to samsung wold!, jeg kjpte en samsung LE40M86 (ca 5 år siden) men bilde på samsung er det samme på alle uansett model har levd med dette bilde slik som du beskriver i 5 år. Har også sendt den til service fikk byttet hovedkort på tv'n men bilde til samsung er slik du beskriver.

- veldig bra farger
    - dårlig skarphet
    - side bevegelser er helt grusom og se, f.ks panorering med kamera, osv.

Bruk den til og se på tv serier på tv2 men skal du se film (blu-ray) så kommer du til og sitte og se på feilene og irritere deg grønn.

Har nå lenge prøvd og finne noe annet hadde planer om sony hx920 men venter nok til Oled kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Slike ting kommer aldri frem i tester synes jeg, mest crosstalk prat(ihvertfall i norske tester) Jeg har ikke stutter på min når det kommer til vanlig tv titting , aldri. Men det kommer en gang nå å da i løpet av en film. kanskje 3- 4 ganger i løpet av en par timers film. For meg så oppleves det som om det er noe som 'bygger' seg opp , for så at tv'n bare må kvitte seg med 'noe' og får et micro hopp/stutter. Som et slamfilter for all bilde prosseseringen som må 'tømmes'.
    Finner det også ganske pussig att slik aldri kommer med på tester. Virker som denne tven har veldig mange svakheter. Tar en også i betraktning att program varen ved testing må ha vært langt eldre enn den som er sluppet nå burde teoretisk sett tven vært bedre da samsung har hatt godt med tid til å finne ut av ting.

Vanskelig å dra essensen ut av trådene her inne, men føler mitt forhold til denne tven startet med skuffelse. Så lysten på å bytte den i Sony hx720 blir bare større og større..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er mulig å grave opp gamle firmware-releaser? Iflg et svar på AV Blog, så ble feilen med hakking introdusert rundt versjon 1017/1018 (min D7005 var installert med versjon 1018 ved kjøp). Skulle vært meget interessant å teste mot eldre fw-versjoner....

2) Det lader til at Samsung har haft nogle problemer med signalbehandlingen i D8005 og D7005 serierne. Mit bud er at det er introduceret med en senere firmware end den som kom på markedet med de første TV, idet hverken jeg selv eller andre anmeldere har bemærket det.

Så vidt jeg er orienteret, er Samsung godt klar over problemet, som i hvert fald manifesterer sig med 1017-1018 versionerne af firmware i D7005 og D8005. Det tyder dog på at det er en fejl som viser sig specifikt på nordiske eller måske alle europæiske modeller, så det kan godt vare et stykke tid før de får en opdatering klar (hvid de gør det).

Fejlen manifesterer sig ved at billedet med jævne eller ujævne mellemrum (oftest rapporteret som værende med et par minutters mellemrum) ser ud til at miste nogle frames, så det virker som om billedet “hakker”. Ud fra beskrivelsen virker det bestemt som om det er en softwarefejl, som sikkert er relateret til et eller flere (eventuelt en kombination) af de billedbehandlingskredsløb der sidder i D7005/D8005.

Nogle har konstateret at problemerne opstår når de har “digital støjfilter” slået til, men hvis du har fulgt ovenstående indstillinger bør det ikke være problemet.

For almindelig TV-signaler forekommer det at kunne være en kombination af TV’ets deinterlacing og den framerate konvertering som sker i behandlingen. På den braggrund har det hjulpet flere, at ændre “Film” indstillingen under menuen “Billedindstillinger” til enten “Fra” eller “Auto2″, idet dette ændrer den deinterlacingalgoritme som skærmen benytter til at genkende filmmaterialei et interlaced TV signal.

På ovenstående baggrund vil jeg anbefale at prøve følgende:
    1) Digital støjfilter = Fra
    2) Ekstra bevægelse = Til
    3) Film = Fra

Du må meget gerne vende tilbage med en melding på om det afhjælper problemet, eller overhovedet ændrer på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kjøpte 46D8005 hadde den firmware 1015(tror jeg) Da var det ingen problemer med hakking i bildet. Mener dette kom med firmware 1017 eller 1018.
    Hadde det ikke vært for denne irriterende hakkingen er jeg meget fornøyd med bildekvaliteten på denne tv-en etter kalibrering.
    Tror ikke det er mulig å installere eldre versjoner av firmware dessverre.

Det er ganske skandaløst at Samsung oppdaterer sine tv-er til det værre.
    Hvis dette ikke blir fikset ganske snart blir det aldri mer samsung på meg, kan jo ikke stole på tester eller det man ser i butikken da det virker som om samsung oppdaterer tv-ene sine uten god nok kvalitetskontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner det besynderlig att alle som utfører tester aldri mottar tver med feil på. De skriver i alle fall ikke om det noen gang.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphadec
    Welcome to samsung wold!, jeg kjpte en samsung LE40M86 (ca 5 år siden) men bilde på samsung er det samme på alle uansett model har levd med dette bilde slik som du beskriver i 5 år. Har også sendt den til service fikk byttet hovedkort på tv'n men bilde til samsung er slik du beskriver.

.
    Jeg hadde 40 m61. Den synes jeg hadde perfekt balanse mellom instillinger og
    digital dingsebumser ( som man ikke kunne styre selv) som tuttla med bildet . Husker det var et par m86 som jeg så på som ikke funka for meg.Spesielt om
    dynamic black var på.

Men tilbake til tråden. Håper det løser seg for trådstarter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv 55" 8005. Må si at jeg ble VELDIG overrasket over kvaliteten. Har bare bra ting å si om denne TV-en. Har ingen av de problemene folk erfarer. Det eneste som jeg kan se at jeg også har, er at d komme litt "lys" inn fra hjørnene. Dette blir lagt merke til under filmer da det er mørkt i hjørnene. Derfor leverer jeg den tilbake for å få en ny. Det gjør jeg helt til jeg får en som er 100%. Kjøpte TV-en på elkjøp for en grunn...pga byttepolitikken deres.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter22
    Kjøpte selv 55" 8005. Må si at jeg ble VELDIG overrasket over kvaliteten. Har bare bra ting å si om denne TV-en. Har ingen av de problemene folk erfarer. Det eneste som jeg kan se at jeg også har, er at d komme litt "lys" inn fra hjørnene. Dette blir lagt merke til under filmer da det er mørkt i hjørnene. Derfor leverer jeg den tilbake for å få en ny. Det gjør jeg helt til jeg får en som er 100%. Kjøpte TV-en på elkjøp for en grunn...pga byttepolitikken deres.
    Da er jeg redd du må holde på å bytte til evig tid, for det problemet du ønsker å bytte for er en av bieffektene ved edge-LED. Det er helt normalt og du finner ikke noen edge-LED som ikke har dette i en eller annen grad.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier du det ja.... Det er jo ikke ett problem når jeg ser TV eller spiller PS3 da bildet tar hele skjermen. Men legger merke til det når jeg ser film, da filmbildet ikke tar hele skjermen... Det blir vell feil å strekke filmbildet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier du det ja.... Det er jo ikke ett problem når jeg ser TV eller spiller PS3 da bildet tar hele skjermen. Men legger merke til det når jeg ser film, da filmbildet ikke tar hele skjermen... Det blir vell feil å strekke filmbildet?
    Nei, dette er ganske typisk noe du ser når det skal være sort/ingenting og oppstår fordi det ikke er noen god måte å få full lyskontroll på fra LED-ene som står i hjørnene og lyser opp skjermen. Når det faktisk er bilde der vil det være mindre fremtredende, men jeg tipper det vil være mulig å se antydninger til det i noen andre situasjoner også.

Dersom dette er det eneste du ser som er "feil", så er det nok like greit å beholde tv-en eller gå for noe annet (bakgrunnsbelyst LED eller plasma).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kan ikke ha plasma uansett, da jeg bruker TV-en for det meste til å spille... Men jævli rart da at det skal være slik lys "clouding" i hjørnene...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn det blir når tynt foretrekkes fremfor bra

Les deg litt opp på edge-LED så vil du nok få litt mer innsikt i hvorfor det blir sånn. Det er i alle fall helt normalt og det finnes ikke en eneste tv med denne teknologien som ikke i en eller annen grad har dette. Dersom du ikke liker det er det plasma og bakgrunnsbelyst LED som gjelder. Evt. om du klarer å finne en TV med CCFL-baklys ("vanlig" LCD), men det har vel gått mer og mer ut nå til fordel for LED-LCD-ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så mange kjente feil som det finnes på disse tv-ene er jeg redd du kan ha gjort noe dumt der om du ellers hadde en som var helt perfekt.

Jeg har hele tiden vært motstander av Expert fordi jeg synes Elkjøp og Lefdal er mye mer imøtekommende når det kommer til reklamasjon og bytting. Desverre får jeg si var prisen på Expert nå så god att jeg måtte handle der. Men dette er siste gang jeg handler på Expert. Har jeg først brukt 10 lapper på en tv vil jeg få brukt den, ikke bare vite att den er på sørvice. Dessuten føles ikke tven som ny når jeg får den tilbake og veit noen har tuklet med den..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du den billigere enn 16999 ? det var det den kostet hos elkjøp. Hvis jeg ikke husker feil, var den faktisk litt dyrere hos expert. Men ja, jeg kjøper ikke dyre ting hos expert da jeg vet de har dårlig reklamasjon. Hos elkjøp kan du jo bytte eller få pengene tilbake innen 30 dager hvis du ikke er fornøyd. Det er en grei forsikring å ha hvis ting skulle skjære seg....

Så du mener jeg bare skal drite i lyset i hjørnene hvis alt ellers er bra? (slik det er nå)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nå så lei denne hakkingen at jeg setter spillmodus på permanent til Samsung har (forhåpentligvis) ordnet dette. Bare synd 10p hvitbalansen ikke kan justeres...:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du den billigere enn 16999 ? det var det den kostet hos elkjøp. Hvis jeg ikke husker feil, var den faktisk litt dyrere hos expert. Men ja, jeg kjøper ikke dyre ting hos expert da jeg vet de har dårlig reklamasjon. Hos elkjøp kan du jo bytte eller få pengene tilbake innen 30 dager hvis du ikke er fornøyd. Det er en grei forsikring å ha hvis ting skulle skjære seg....

Så du mener jeg bare skal drite i lyset i hjørnene hvis alt ellers er bra? (slik det er nå)
    Prøv å ikke bruke filmmodus.. I dag brukte jeg "naturlig" modus og da ble sortnivået DØNN mye bedre for tv-kikking!
    Jeg kan til og med ha lysnivået på 20!! (som blender ufoer, om noe slikt eksisterer!)

Blåfargen er litt way off, men det går vle å justere.. tone ned blåfargen litt

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg vært deg hadde jeg gjort det..

Har sett en del D8005 i div str iforbindelse med kalibrering og INGEN har vært "perfekt" med lysblødning. Alle har dette i noe grad. Dette pga led montering som nevnt av flere. Du må over på plasma for å få vekk dette 100%. Bak led m/dimming vil også være langt bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Prøv å ikke bruke filmmodus.. I dag brukte jeg "naturlig" modus og da ble sortnivået DØNN mye bedre for tv-kikking!
    Jeg kan til og med ha lysnivået på 20!! (som blender ufoer, om noe slikt eksisterer!)

Blåfargen er litt way off, men det går vle å justere.. tone ned blåfargen litt

Har valgt standard, etter jeg valgte den så kalibrerte jeg TV-en... Men skal prøve å sette på en film nå, å se hvordan det ser ut i naturlig. Gjorde du bare endringer i blåfargen? Hvor mye?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har en 46"8005. Og er veldig fornøyd med tven. Har ingen hakking i bildet eller noe som det. Jeg har stillt tven inn etter avblog sine innstillinger på film modus og Samsung sine anbefalinger på standard, som en har henvist til inne på tråden om samsungs 2011 tver. Også har jeg gjort et par justeringer selv for og få det slik jeg vil ha det. Dette fjernet en del av problemene tven kom med clouding og bleeding er helt borte.

Og for en kjempe tv på 3d. Ellers må jeg si at jeg ble litt skuffa ut av elska, men det ble fikset etter litt innstillinger.

Håper du får orden på hakkingen og blir fornøyd etter hvert

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SAW
    Hei jeg har en 46"8005. Og er veldig fornøyd med tven. Har ingen hakking i bildet eller noe som det. Jeg har stillt tven inn etter avblog sine innstillinger på film modus og Samsung sine anbefalinger på standard, som en har henvist til inne på tråden om samsungs 2011 tver. Også har jeg gjort et par justeringer selv for og få det slik jeg vil ha det. Dette fjernet en del av problemene tven kom med clouding og bleeding er helt borte.

Og for en kjempe tv på 3d. Ellers må jeg si at jeg ble litt skuffa ut av elska, men det ble fikset etter litt innstillinger.

Håper du får orden på hakkingen og blir fornøyd etter hvert
    @SAW: Hvilken firmware-versjon har du?

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •