Skal jeg vente på LGs OLED eller hva bør jeg gjøre? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En god CRT banker fremdeles en god plasma på noen områder i dag etter min mening. Både sortere sort og hvitere hvit, og der har man allerede et bedre utgangspunkt hva farger angår. CRT har selvsagt en del andre problemer som ikke finnes på verken LCD eller plasma, men kontrastnivået på en CRT har jeg til gode å se på en plasma. (Nå har jeg aldri fått muligheten til å se en Kuro side om side med en CRT, men jeg HAR sett en VT30 som vel er det sorteste på markedet i dag)

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    En god CRT banker fremdeles en god plasma på noen områder i dag etter min mening. Både sortere sort og hvitere hvit, og der har man allerede et bedre utgangspunkt hva farger angår. CRT har selvsagt en del andre problemer som ikke finnes på verken LCD eller plasma, men kontrastnivået på en CRT har jeg til gode å se på en plasma. (Nå har jeg aldri fått muligheten til å se en Kuro side om side med en CRT, men jeg HAR sett en VT30 som vel er det sorteste på markedet i dag)
    HX923 måler vel lavere faktisk, tror det sto i Hjemmekino.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    HX923 måler vel lavere faktisk, tror det sto i Hjemmekino.
    Det er fordi den "jukser". Om man skrur av alt baklys er det klart at man når et "perfekt" resultat. Dette er litt irriterende med sånne målinger, for de tar ikke hensyn til den virkelige verdens resultater. Jeg har sett en haug med tester som måler LCD-er og LED-LCDer til 0, fordi de slår av baklys. Historien er som oftest en ganske annen når baklyset er på eller på i området der det måles.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er fordi den "jukser". Om man skrur av alt baklys er det klart at man når et "perfekt" resultat. Dette er litt irriterende med sånne målinger, for de tar ikke hensyn til den virkelige verdens resultater. Jeg har sett en haug med tester som måler LCD-er og LED-LCDer til 0, fordi de slår av baklys. Historien er som oftest en ganske annen når baklyset er på eller på i området der det måles.
    Jeg synes ikke det er "juks". Dynamisk bakbelysning og soneinndelt bakbelysning har noe for seg, men når testemetodikken ikke tar inn over seg virkeligheten så blir testresultatet misvisende.

Jeg har ikke sett store CRT tv-er (>32") uten geometri-problemer og detaljgjengivelse som gjør dem uaktuell for meg (foruten størrelse og vekt), men sortnivå og gjengivelse av bevegelse er noe CRT gjør relativt bra.

-k

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye skrik og lite ull... Ikke ett ord om tilgjengelighet og pris. Får se om de plumper ut med det til en eller annen aggressiv teknoblogger i løpet av uka.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg synes ikke det er "juks". Dynamisk bakbelysning og soneinndelt bakbelysning har noe for seg, men når testemetodikken ikke tar inn over seg virkeligheten så blir testresultatet misvisende.

Jeg har ikke sett store CRT tv-er (>32") uten geometri-problemer og detaljgjengivelse som gjør dem uaktuell for meg (foruten størrelse og vekt), men sortnivå og gjengivelse av bevegelse er noe CRT gjør relativt bra.

-k
    Ja, det har noe for seg, derfor gåseøynene. Det gir dog helt urealistiske målinger, noe som gir litt falske inntrykk i tester. Det er for meg ganske uforståelig at de som gjør målingene ikke tar hensyn til dette og sørger for å få målt faktisk nivå. Det er målt sortnivå på 0 ved flere anledninger der skjermen dimmer helt på sort skjerm også, noe som er langt over grensen for idioti.

Jeg er også enig i det du sier om CRT og problemene du nevner. Og det du påpeker med vekt er jo også en viktig årsak til at CRT ikke er noen ideell teknologi.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG viser frem OLED skjermen, se helt på slutten så får dere se hvor tynn den er..det er heeeelt sykt.

LG press conference OLED CES-2012 - YouTube

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle se CES 2012 live i år...her er sende skjemaet.

Men når Norsk tid blir dette da?

All Access CES l Calendar of Events

Samsung viser sin nye 55" Super OLED
    Samsung announces 55 inch Super Amoled TV at the CES - YouTube
    Samsung unveils 55" Super Oled TV at CES 2012 - YouTube

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vg: http://avforum.no/forum/newreply.php...te=1&p=1770697

En vg-artikkel som faktisk sier noe viktig, og avslører den misvisende markedsføringen av tver.

"Det som i TV-butikken kalles LED-TV, er i virkeligheten også LCD-skjermer - bare at lyskilden bak LCD-panelet består av LED-dioder. Andre LCD-skjermer bruker et slags lysrør som lyskilde."

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, Per Johnny, en av de gamle mesterne på CRT er her ennå!

Men det blir nok Philips Moth Eye på meg. På CNETs dekning av CES står følgende sitat fra LG:

"Television manufacturer LG says that by 2016, its organic light-emitting diode, or OLED, televisions will cost the same as an LCD television."

Hvilket nok vil si at de første par årene vil det ikke være noe økonomisk holdbart alternativ. Så da får vi heller satse Philips fram til da, hvis ikke noe annet spennende har kommet på markedet innen april. Det er vel alltid noe bedre, kulere og billigere på gang på dette feltet, akkurat som med pc-er.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 55-inch Super OLED TV eyes-on (video) -- Engadget

ikke LG, men samsung sin OLED. Herregud og tynn den der

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig driter jeg i hvilket merke det er, jeg går ut fra at alt som kommer av OLED er så mye bedre enn det som fins nå at det bare er funksjonene som er forskjellen. Og dem trenger jeg ikke. Jeg er en av de gamle særlingene som aldri surfer på tv-en, men foretrekker bærbar pc til vanlig og nettbrett når jeg leser på senga!

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt enig, syntes det er bortkastet alt dette smart tv greiene, når oppevelsen er x10 ganger bedre på en bærbar eller evt et nettbrett, men men

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    helt enig, syntes det er bortkastet alt dette smart tv greiene, når oppevelsen er x10 ganger bedre på en bærbar eller evt et nettbrett, men men
    Jeg mener at det er lite som slår å sitte her og lese på AVforum på min 60" i full hd Jeg har to bærbare, men det er og blir den stasjonære dataen koblet til tv og anlegg som blir brukt mest til nettsurfing Til og med Youtube filmer kan føles som engasjerende og gode bare man får blåst bildet opp nok! Greit nok, et nettbrett er helt supert til å slappe av på sofan eller i senga

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Jeg mener at det er lite som slår å sitte her og lese på AVforum på min 60" i full hd Jeg har to bærbare, men det er og blir den stasjonære dataen koblet til tv og anlegg som blir brukt mest til nettsurfing Til og med Youtube filmer kan føles som engasjerende og gode bare man får blåst bildet opp nok! Greit nok, et nettbrett er helt supert til å slappe av på sofan eller i senga
    Greit nok, men det er litt frustrerende at tv-produsentene later til å bruke mer tid (og kjøpernes penger) på å "finne opp kruttet på nytt" mhp apps og surfing m.m. når det fremdeles er mye å gjøre med grunnleggende video-kvalitet.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2013 blir et spennende TV-år med OLED og 4K.

Panasonic's president Fumio Ohtsubo says that Panasonic is indeed developing an OLED TV, and hopes to release it in 2012.
    Sony forsikret på sitt pressemøte at også de arbeider med utviklingen av Oled-TVer.

LG plans to sell 200,000-300,000 OLED TVs in 2012, 2 million in 2013

55-TOMMERS OLED I BUTIKKENE TIL HØSTEN | Elektronikkbransjen

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok ikke oled på meg nei.Syns rett og slett 55" er alt for lite.Frister mere med LG sin 84".
    Men regner med at man må selge både hus bil og kjerring for å finasiere en sånn

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, med priser på 50 høvdinger til høsten betyr det vel at høsten 2013 er en 60" nede i rundt 20. Så da får jeg "lide" meg igjennom et par sommere med Moth Eye først...

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •