Skal jeg vente på LGs OLED eller hva bør jeg gjøre? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 65
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror samsung er redd for at lg stjeler oled rampelyset og er tvunget til å lansere selv (helst før lg) i år

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første gang jeg skulle kjøpe flat tv var i 2007.

Da endte jeg opp med levere tilbake 6-7 tv-er. Til slutt fant jeg en Loewe Aventos på finn.no. Den var helt super, og er helt super på SD signaler. Fargene, kontrasten og sortnivået ligger langt foran det jeg har sett av lcd og plasma.

Min PX80 er bra, men i forhold til Loewe tv-en... Nei... Ikke i det hele tatt. Bortsett fra Blu-Ray.

Selvsagt er HD signaler langt bedre, men de utgjør en svært liten del av tv hverdagen. Inntil videre! Med andre kan man godt holde fast i crt så lenge man ikke vil ha større tv. Playstation 3 på en 32" er nedtur.

Oled er spennende, men om det er et kvantesprang vil vise seg. Hører også rykter om innbrenninger på Oled. Stemmer dette???

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oled er spennende, men om det er et kvantesprang vil vise seg. Hører også rykter om innbrenninger på Oled. Stemmer dette???
    Det har vært én av utfordringene med OLED. Men det har vært langt flere utfordringer. Spørsmålet er nå om LG har løst dem?

Gleder meg til den kommende uken

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Hører også rykter om innbrenninger på Oled. Stemmer dette???
    Nei det stemmer ikke.

Det bare et problem med Oled og det er levetid på skjermen! da den har hatt veldig kort leve tid, det må være slik at dette er blitt løst!.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en tid tilbake leste jeg at Oled kunne brenne seg. Til og med lettere enn plasma. Noe som hadde vært trist. Godt å vite at dette ikke er tilfelle.

Problemet er da levetiden, men er det løst? Hvis ikke vil ikke tv-ene holde særlig lenge. Når ryktene sier at disse skjermene skal koste det hvite ut av øyet og litt til så er det greit at de holder en stund.

Ryktene sier at prisen vil ligge på 1000pr tomme. Noe som er rimelig dyrt. Hvis tv-ene skal erobre markedet så er ikke det rette veien.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker godt de første plasma pioneer tvn kostanad se bare på hva plasma tvn koster nå prisene faller med tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett HX-920 serien fra Sony? 46-tommeren er på søndagstilbud på Elkjøp i dag. Nedsatt 7K. Jeg slo til på denne for en tid tilbake, og er kjempefornøyd.
    I tillegg får du en Playstation 3, 320GB med ett spill til 550kr. Høyttalersokkelen kjøper du på Siba til halv pris.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er riktig, men i dag er markedet for de "spesielle" gått fra lite til svært enormt lite. Folk vil ikke betale så mye for en tv lenger. Når man i tillegg kan få greie tv-er til rundt 5000 kroner skal det godt gjøres å få folk til å bla opp 30 laken for en 30 tommers tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro problematikken med OLEDs levetid langt på vei er løst slik LG har bygget opp panelene. Tradisjonelt har problemet vert at den blå OLEDen (subpixel) har kortere levetid. LG har løst dette ved å bruke hvite OLEDs med fargefilter. Disse slipper også å presses så "hardt" siden subpixlene er bygget opp ved en RGBW struktur som gir bedre lysstyrke. Dessuten er det en mer kostnadseffektiv metode med hvite OLEDs og fargefilter. Gjenstår å se om det har noen ulemper...

Vil heller ikke tro innbrenning vil være noen case ved en slik oppbygning. Potensielt kan OLED bli plaget av innbrenning ved RGB OLEDs da fargene kan miste intensitet ugjevnt etter bruk. Det er uansett snakk om (ti)tusenvis av timer, så de færreste vil nok merke noe til det - hvertfall før det har gått svært lang til. Har ikke lest om noen problemer med innbrenning på mobiler og liknende som bruker OLED. Barnesykdommer vil det helt sikkert være på de første produktene. Ingen teknologi er perfekt - helt sikkert ikke OLED heller - med det er et godt steg i riktig retning. Det jeg har sett av LGs 31" er svært lovende.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare taken med perfekt sortnivå gjør det nesten verd å splashe ferie pengene på en oled

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benoni, jeg har ikke sett den Sonyen, nei. Men tanta mi har en Bravia 32" fra i fjor (husker ikke modellen), og jeg ble ikke akkurat imponert av den. Uansett blir det for smått for en standard LED LCD, eneste grunnen til at jeg skulle gå med på noe så smått måtte være fordi jeg bestemmer meg for å kjøpe Moth Eye-skjerrmen. De 7000 er nok ikke nok til å få meg til å handle. Jeg så forresten ikke noe om PlayStation der. Ikke det at jeg har tid til å spille...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

sony 920 har ikke akkurat imponert meg i butikker med hd materialet og 3D er forferdelig på den med crosstalk og view angle

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om alle har fått sett bilder av Lg sin OLED, men her er noen hvertfall
    4mm tykk og en vekt på 7.5 kg på en 55" er imponerende :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1
    Vet ikke om alle har fått sett bilder av Lg sin OLED, men her er noen hvertfall
    4mm tykk og en vekt på 7.5 kg på en 55" er imponerende :-D

Den der hadde jeg kjøpt on the spot!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si er virkelig oled sugen, greit det er dyrt men men men me want

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig kult at de omtrent ikke har en ytre ramme.

Ekstrem lav vekt. Det betyr jo at det overhodet ikke er noe sak å bære selv svært store modeller. Konkurrent til projektor?

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neppe konkurrent til prosjektør på de nærmeste årene. Poenget med prosjektører er at man ikke måler skjermen i tommer, men meter! Jeg har 2,5 m bred skjerm i kinoen min, og OLED på den størrelsen blir det nok noen år til man får for mindre enn det huset koster. For ikke å snakke om at det ville bli veldig plagsomt å rulle opp en OLED-skjerm for å komme til døra inn til boden bak...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Selvsagt er HD signaler langt bedre, men de utgjør en svært liten del av tv hverdagen. Inntil videre! Med andre kan man godt holde fast i crt så lenge man ikke vil ha større tv.
    Hvilket år lever du i? Er det noe som IKKE er HD nå til dags?

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ebx
    Hvilket år lever du i? Er det noe som IKKE er HD nå til dags?
    Ja, det er det. Tullekommentar.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da CRT var i salg sprutet heller ikke fargene ut av skjermene der de sto i flombelysning.
    Akers Mic var tidlig ute med mørkerom til tv-ene (Sony og Mitsubishi). Det samme var B&O-forhandlere. Da som nå er det klokt å holde seg unna alminnelige kjedebutikker hvis man vil danne seg et korrekt inntrykk. Dagens plasma står vel ikke akkurat noe tilbake for CRT, skjønt etternølere og hybelpurister skal alltid mene noe annet.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •