Grundig 55 FLE 9170 BP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 82
    Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grundig 55 FLE 9170 BP

Er på jakt etter ny TV til rundt 10.000,-

Noen som har erfaringer med nevnte modell?

Grundig 55" 3D LED-TV 55 FLE 9170 BP - Lefdal

Har kikket på TVen i butikk, men siden den stod bare med stillbilde så jeg lurer på hvordan denne er mhp panoreringer og generell bildekvalitet.

Finishen på selve skjermen var det i alle fall ikke noe å si på.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Er på jakt etter ny TV til rundt 10.000,-

Noen som har erfaringer med nevnte modell?

Grundig 55" 3D LED-TV 55 FLE 9170 BP - Lefdal

Har kikket på TVen i butikk, men siden den stod bare med stillbilde så jeg lurer på hvordan denne er mhp panoreringer og generell bildekvalitet.

Finishen på selve skjermen var det i alle fall ikke noe å si på.
    Denne bet jeg faktisk merke i selv, sist jeg var innom en butikk. Men da kostet den 15 000kr. I butikken hadde de en eller annen demosending fra philips istedet for vanlige TV-sendinger. Det jeg faktisk lå merke til var hvor mye bedre den taklet panoreringer enn TV'ene ved siden av som lå rundt 11-12 tusen kroner.

For den prisen vil jeg vel si at det absolutt er et godt kjøp, ihvertfall ut fra de andre modellene i den størrelsen rundt samme pris.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Celvin
    Denne bet jeg faktisk merke i selv, sist jeg var innom en butikk. Men da kostet den 15 000kr. I butikken hadde de en eller annen demosending fra philips istedet for vanlige TV-sendinger. Det jeg faktisk lå merke til var hvor mye bedre den taklet panoreringer enn TV'ene ved siden av som lå rundt 11-12 tusen kroner.

For den prisen vil jeg vel si at det absolutt er et godt kjøp, ihvertfall ut fra de andre modellene i den størrelsen rundt samme pris.
    Synes også den ser ut som et godt kjøp men finner veldig få tester/brukeromtaler av denne modellen.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til prisen bør denne være et kupp. Spesielt siden den har backlight og at den "dårligere" 8 serien med kant led har kommet bra ut i tester...

Edit: ser nå at det finnes en dyrere SL versjon med 400hz, og denne har backlight. Er derfor litt redd for at BP med 200hz kan ha edge led. Så du noe om dette i butikken, LarsGr? Har for øvrig sendt mail til grundig for å sjekke.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt mer på dette i dag. Ingenting å si på bildekvalitet (i 2D) eller generell finish på produktet. Fjernkontrollen er t.o.m delvis i aluminium..
    Sammenlignet litt med et annen skjerm på min liste, Sony 55KDL-EX720 og i mine øyne har Grundigen minst like bra bilde som denne..

Eneste minus er at jeg ikke finner reviews på denne skjermen..

Men Lefdal har jo 30 dagers returrett...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser også på Grundigen (som forresten kjører edge, zobeon). Fant denne artikkelen om "lillebror" i Lyd&Bilde:
    Grundig Fine Arts 46 LED | Lyd & Bilde

For min del står det mellom denne og LG 55LW450N i samme prisklasse, som kjører passiv 3D.
    DinSide går god for nok en lillebror her:
    Test: Anbefalt produkt: LG 47LW450 - DinSide Bolig

Noen som har gode argumenter for/imot disse alternativene? LGen er jo nyere og krever ikke tusenvis av kroner til briller, men Grundigen har en penere finish og stiller i hvertfall på papiret sterkere med 200hz sammenlignet med LGs 100.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at Grundigen er eldre enn LG?

I følge prisjakt kom LGen i mai 2011: Prisutviklingen på LG 47LW450N

Grundig kom i følge prisjakt i oktober 2011: Prisutviklingen på Grundig Fine Arts 55 FLE 9170 P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. Mulig 55" kom i oktober, men her er en test på Fine Arts-serien datert mars 2010:
    Test: Test: Grundig Vision 7 og FineArts LED 40 - DinSide Bolig

Ser også at grundig.no ikke nevner 55", den finnes kun på grundig.com. Kan hende det ligger noe der.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett den testen der, men den er jo bare 100hz, og ei heller 3D-klar..

Har det kommet en "ny" modell med samme utseende som før, eller er den bare oppgradert til 3D?

Grundig sine norske sider er visstnok under oppdatering..

EDIT: Ser ei heller ut som det er nettverksinngang på den testede Fine Arts skjermen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oppdatering gjør de lurt i.

Grundig ligger visst litt etter på 3D i forhold til Philips og LG, men hvis 3D ikke er så viktig virker den kanskje som det beste alternativet.
    Test av Vision 8-varianten her:
    Grundig Vision 8 46 | Lyd & Bilde

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at den på lefdal er en ny modell som kom i fjor høst... Her er litt mer informasjon som er dårlig oversatt og sakset fra en tysk side:

06/09/2011:

Grundig presentert på IFA, som løper til i morgen, et nytt chassis som den "Vision 8 Sports" TV og Fine Arts-serien er basert på. Alt fra Grundig utstyrer nå sin TV-serien "Fine Arts" og "Vision 8 Sports-TV" fra 32 inches til 55 inches med den nye, proprietær plattform Digi TV TP. Moderne løsninger for det tilkoblede hjemmet er i førsteklasses TV-chassis i forgrunnen. så ta utstyrt med Digi TP chassis Grundig-modellene, i rollen som underholdningssenter: Med massevis av innebygde programmene og HbbTV er oppfylt viktige behov for moderne brukere. Fra 40 inches, de nye modellene er 3D-klar, og konvertering av 2D-3D-signaler til signaler er kontrollert - og ikke dårlig skjønt, som sin første short "Sehproben" show: det er en god 3D-effekten er synlig, differensiering de forskjellige image flyene øker betraktelig. Selv om det er tilgjengelig ghosting, men dette holder i rammen. Color forvrengninger, er det bare i liten grad, og lysstyrken reduseres ikke raskt. For en god lyd til installasjon av en ny Woofersystems og den optimale innstillingen audio bestemte parametere ved SRS. Det er nye funksjoner med 400 hertz Picture-Perfection-rate for skarpe bilder i full HD fra selv raske bildeinnholdet og den enda mer strømlinjeformet design av ny line-ups. Høy kvalitet teknologien innebygd i en minimalistisk og eksklusiv design: IFA donerte sin premie TV Grundig modeller av linjene, "Fine Arts" og "Vision 8 Sports TV" i tillegg en enda slankere ramme. Dermed børstet grensen bredden av edle Fine Arts aluminiumhus tilgjengelig i størrelser 32 "til 55" og rammen av Vision 8 Sports TV vil bli redusert starter med 22 "-modellen opp til 46-tommers modell med rundt 30 prosent. Modellene i Vision 8 Sports TV er enten i sort pianolakk design, høyglans hvit eller fine sølv tilgjengelig. speaker bar Vision 8 Sports-TVRange også får en krom-farget kontur. Den kvadratmeter glass med avrundete hjørner runde av harmonisk utseende på den nye Fine Arts og Vision 8 Sports-TV-design. Vi kan nå presentere modellene med den nye chassis.

Karakteristisk of Fine Arts-modellene er LED-bakbelysning, er dette også brukes i Vision 8 sports TV i bruk. Pride er ett med Grundig om klassifisering som en særlig energieffektive apparater (virkningsgrad klasse A). En trippel HD tuner er bygget, er det 2 USB-porter og USB-opptak og 3D-innhold. Fire HDMI-tilkoblinger og en CI +-sporet er tilgjengelig.

Her er siden: IFA 2011: Standrundgang Grundig (06.09.2011)

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Grundig sine sider har denne bakmonterte LED. Interessant, særlig til prisen. Spørsmålet er hvem som har produsert selve bildeskjermen, Samsung kan det jo ikke være.

Kommentar. De bruker begrepet backlighting, mulig dette ikke betyr det samme som bakmonterte LED. Oversikt her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det heller mot Grundigen for min del. Det blir et spørsmål om hvor viktig 3D-funksjonaliteten veier, og jeg merker at "alt det andre" veier en del mer.

zobeon, du nevnte en SL-variant med høyere oppd.frekvens, er ikke dette bare samme tv'en med sølvramme?

Doberman:
    Vet at den forrige FineArts-modellen brukte kantmontert LED (Top range model in aluminium look. Hvis de har gått over til back LED, er det tart av dem ikke nevne noe om de ganske så betyningsfulle endringene. Edge er jo forsåvidt fortsatt backlighting.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke se nevnt noen BP versjon på Grundig sine sider så dette kan godt være en beskrivelse av farge. Jeg ser nå at på grundig sine sider kan du klikke på bildet av TV og det kommer fram sort versjon med betegnelsen BL.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er bekreftelsen. Se link. Dette skal være et 400 Hz fjernsyn. Se side 14. BP versjonen er for nordiske land. Kan ikke tro at det sitter noe annen motor i denne enn i den europeiske versjonen. Da er bestilling sendt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!
    Må få gjort litt husstell og være ekstra god samboer her hjemme, så skal du se at det forhåpentligvis kan benyttes en collect@store i løpet av morgendagen her også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Her er bekreftelsen. Se link. Dette skal være et 400 Hz fjernsyn. Se side 14. BP versjonen er for nordiske land. Kan ikke tro at det sitter noe annen motor i denne enn i den europeiske versjonen. Da er bestilling sendt.
    I samme brosjyre som du viser til, står det på side 6 under Technology:

LED backlighting – for even more brilliance.
    LED backlight technology is a modern version of illumination in LCD monitors. Grundig uses “Edge LED” technology, with small
    LEDs arranged on all four sides of the monitor. They illuminate the entire surface of the panel. The result is a picture display
    true to nature, in brilliant colours and with outstanding contrast. Using LEDs in LCD TVs also reduces energy consumption and
    allows the housing of these models to be incredibly slim. Another advantage is the long service life of the LEDs used.
    Grundig bruker altså kantmontert LED og ikke bakmontert.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, det er sidemonterte LED men "bildemotoren" ser ut til å ha 400 Hz.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til Grundig og får bekreftet at BP er modellen for nordiske land. Denne kommer med en T2 mottaker for den digitale bakkenettet.

Regner med at jeg går for denne TVen.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Sendte mail til Grundig og får bekreftet at BP er modellen for nordiske land. Denne kommer med en T2 mottaker for den digitale bakkenettet.

Regner med at jeg går for denne TVen.
    Da har jeg fått denne TVen i bilen. Kan bli spennende å se i helgen hva denne TVen står for. Utseendemessig foretrekker jeg den framfor Sony EX720 som jeg også har vurdert. Rammen rundt er matt sort akkurat som jeg ønsker. Sony sin ramme gir mer reflekser. Panelet er også matt.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •