Grundig 55 FLE 9170 BP - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 82
    Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Hvordan går det her? Er dere fortsatt fornøyd?

Jeg er meget godt fornøyd med mitt kjøp.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fornøyd nok til at Grundigen blir hengt opp på veggen denne uken. Det var avgjørende for meg at MEMC ser ut til å fungere ok. Den har en betydelig effekt ved panoreringer og gir mye smoothere panoreringer. Sortnivå og innsynsvinkel er også akseptabelt. Kanskje litt svakere på støyhåndtering enn f.eks. Sony. Jeg gir den minus for begrensede justeringsmuligheter og lagring av brukersettings.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis har kjøpt seg denne TVen, og sliter med 1 ting.. .få igang internett på sin nye TV.

Hva og hvordan skal det til for å få kontakt med den trådløse rutern (Forøvrig fra Telenor - siste utgave) ?

Han har visst koblet til noe sånt vanlig USB trådløst nettverkskort, men DLNA er ikke det slik at TVen skal fungere uten dette? Og i såfall tenkte jeg at det må vel være noe Grundig har produsert som skal fungere og ikke feks. !dLink?

Raskt svar settes pris på

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Omnislash
    En kompis har kjøpt seg denne TVen, og sliter med 1 ting.. .få igang internett på sin nye TV.

Hva og hvordan skal det til for å få kontakt med den trådløse rutern (Forøvrig fra Telenor - siste utgave) ?

Han har visst koblet til noe sånt vanlig USB trådløst nettverkskort, men DLNA er ikke det slik at TVen skal fungere uten dette? Og i såfall tenkte jeg at det må vel være noe Grundig har produsert som skal fungere og ikke feks. !dLink?

Raskt svar settes pris på
    Det var faktisk utrolig lett å komme seg på nett med denne TVen.

Plugg inn USB-dongle som fulgte med i pakken. Skal plugges inn i porten på venstre side. Søk etter nettverk. Tast inn passord. Job done.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bare bekrefte det LarsGr skriver. TVen fant selv nettverket mitt og deretter var det bare å legge inn kvitteringsnøkkel/passord, og gå i gang.
    Det står vel i dokumentasjonen at TVen skal være skrudd av når du setter i donglen. Er vel hipp som happ om du bruker usb-kontakt på siden eller den bak.
    Jeg så at Lefdal i Drammen hadde satt den inn på baksida, så da gjorde jeg det samme.(TVen står på det gamle TV-bordet fra Ikea som Sonyen tidligere eide, og henger ikke på vegg.)
    Forøvrig svært flott at donglen fulgte med på kjøpet!

Newcomer BobaFett sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker veldig lovende denne tv'n. Så den utstilt på Elkjøp og selger kunne fortelle at den kunne spille av nesten alt av filmer (AVI, DivX Xvid osv), mye bedre enn Samsung.

Jeg har en snart 3 år gammel Panasonic 42" PX80 som jeg bildemessig er godt fornøyd med. Så en splitter ny episode av CSI på min GET HD-pvr her forleden og var meget imponert over bildekvaliteten. Det jeg savner er Full HD og en større bildeflate (55" hadde vært en glimrende oppgradering). Er det noen som kan si hvordan det er med sortnivå på Grundig i forhold til min plasmaskjerm? Er det like bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

jeg kjøpte denne tv'en i romjula, da den var på tilbud hos Lefdal til 9995.

Jeg var fornøyd i ca en time etter oppstart, da det plutselig spraker/smeller i høytaleren min, forøvrig en Harman Kardon SB15-lydplanke. Mistanken gikk mot at denne hadde tatt kvelden, men det hadde den ikke gjort. Derfor koblet jeg den vekk og aktiverte den interne høytaleren igjen.

Fortsatte filmtittingen, før det kom et sprak/smell til fra den interne høytaleren. Gjorde en del feilsøking på kabler, koblinger o.l, men uansett hva jeg så på, om det var tv, film eller spilte ps3 kom det innimellom noen små smell i høytalerne. Jeg ringte til Lefdal Kundeservice, som ba meg levere den på nærmeste Lefdalbutikk, og hente en ny.

Storfornøyd satt jeg meg i går ned for å sjekke hvordan den nye tv'en var, men ble skuffet igjen. Det smalt i denne tv'en også.

Nå er jeg egentlig på fisketur etter noen tips blant dere som har litt erfaring, til hva dette kan være?

Fra før hadde jeg en gammel Toshiba Regza 42" fra 2006 ca, på akkurat samme oppsettet, uten noen problemer.

Signalkabelen til tv'en går nå via et Belkin Pure AV overspenningsvern - som forsåvidt fører til at jeg ikke har tv-signaler om dagen (trodde mangel på overspenningsvern kunne være grunnen til lydfeilen), og inn i dekoderen, fra dekoderen er det en scart. Dekoderen er levert av et lokalt kabelselskap (BOF).

Jeg har virkelig ingen anelse om hvorfor det blir en sånn ulyd som det gjør innimellom, men velger å tro at jeg ikke er så uheldig å ha fått to tv'er med samme feil - det virker litt for ekstremt til å være sant - selv for meg

Forøvrig meget fornøyd med at det fulgte med 3D-briller, selvom selgeren til Lefdal sa det ikke gjorde det! Synes også, etter 5 min av HP and the Deathly Hallows part 2 at 3D fungerte meget bra, med PS3 som kilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

jeg kjøpte denne tv'en i romjula, da den var på tilbud hos Lefdal til 9995.

Jeg var fornøyd i ca en time etter oppstart, da det plutselig spraker/smeller i høytaleren min, forøvrig en Harman Kardon SB15-lydplanke. Mistanken gikk mot at denne hadde tatt kvelden, men det hadde den ikke gjort. Derfor koblet jeg den vekk og aktiverte den interne høytaleren igjen.

Fortsatte filmtittingen, før det kom et sprak/smell til fra den interne høytaleren. Gjorde en del feilsøking på kabler, koblinger o.l, men uansett hva jeg så på, om det var tv, film eller spilte ps3 kom det innimellom noen små smell i høytalerne. Jeg ringte til Lefdal Kundeservice, som ba meg levere den på nærmeste Lefdalbutikk, og hente en ny.

Storfornøyd satt jeg meg i går ned for å sjekke hvordan den nye tv'en var, men ble skuffet igjen. Det smalt i denne tv'en også.

Nå er jeg egentlig på fisketur etter noen tips blant dere som har litt erfaring, til hva dette kan være?

Fra før hadde jeg en gammel Toshiba Regza 42" fra 2006 ca, på akkurat samme oppsettet, uten noen problemer.

Signalkabelen til tv'en går nå via et Belkin Pure AV overspenningsvern - som forsåvidt fører til at jeg ikke har tv-signaler om dagen (trodde mangel på overspenningsvern kunne være grunnen til lydfeilen), og inn i dekoderen, fra dekoderen er det en scart. Dekoderen er levert av et lokalt kabelselskap (BOF).

Jeg har virkelig ingen anelse om hvorfor det blir en sånn ulyd som det gjør innimellom, men velger å tro at jeg ikke er så uheldig å ha fått to tv'er med samme feil - det virker litt for ekstremt til å være sant - selv for meg

Forøvrig meget fornøyd med at det fulgte med 3D-briller, selvom selgeren til Lefdal sa det ikke gjorde det! Synes også, etter 5 min av HP and the Deathly Hallows part 2 at 3D fungerte meget bra, med PS3 som kilde.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skolelim

Dette høres merkelig ut. Min TV har vært i drift en drøy uke nå, og har ikke registrert noen problemer med denne.

Ser at du har koblet dekoderen med en scart-kabel. Har du mulighet for å erstatte denne med noen mer moderne? Feks RCA eller helst HDMI?

Jeg ville i alle fall forsøkt å fjerne noen av kildene utenfor TVen før du går tilbake til stedet du kjøpte tven..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat satt meg ned for å prøve litt nå, uten å ha tilkoblet dekoderen i det hele tatt. Det er dessverre ingen andre muligheter enn scart på denne dekoderen, så hvis dette fungerer godt, bestiller jeg heller HD-dekoderen.

Håper det er den som er problemet, for å si det mildt. Stusselig om uflaksen min skal ha blitt så stor..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat satt meg ned for å prøve litt nå, uten å ha tilkoblet dekoderen i det hele tatt. Det er dessverre ingen andre muligheter enn scart på denne dekoderen, så hvis dette fungerer godt, bestiller jeg heller HD-dekoderen.

Håper det er den som er problemet, for å si det mildt. Stusselig om uflaksen min skal ha blitt så stor..
    Hadde valgt siste løsning. Synd å ha en HD-skjerm som du forer med så dårlig signal som en Scartkabel formidler..

Har du feks forsøkt å koble en Blu-ray(eller DVD) spiller direkte til TVen og sett om problemet hadde fortsatt vært der?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3min inn i filmen kom samme lyd.. Dette er ikke så altfor lett merker jeg. Det skjer under vanlige tv-sendinger, under film med PS3 som kilde og vanlig spill på PS3..

Må jo være en eller annen innstilling jeg har oversett.. Det skjer jo heller ikke i stille perioder, det skjer når som helst..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3min inn i filmen kom samme lyd.. Dette er ikke så altfor lett merker jeg. Det skjer under vanlige tv-sendinger, under film med PS3 som kilde og vanlig spill på PS3..

Må jo være en eller annen innstilling jeg har oversett.. Det skjer jo heller ikke i stille perioder, det skjer når som helst..
    Hvilke lydinnstillinger har du i TVen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det følgende:

Lydtype: Dual 1
    Lyd Modus: SRS TS HD
    SRS forh.innst.lyd: Naturlig

- Her var Lydtype satt til Stereo, byttet her for å se om det gjorde noen forskjell. Har ikke kommet noen spraking enda..

Inne på lydeffektoppsett har jeg slik:

TV-høytaler: Av
    Lydutgang: På
    Lydutgangsstatus: Fast

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det følgende:

Lydtype: Dual 1
    Lyd Modus: SRS TS HD
    SRS forh.innst.lyd: Naturlig

- Her var Lydtype satt til Stereo, byttet her for å se om det gjorde noen forskjell. Har ikke kommet noen spraking enda..

Inne på lydeffektoppsett har jeg slik:

TV-høytaler: Av
    Lydutgang: På
    Lydutgangsstatus: Fast
    Nå ble jeg litt usikker. Bruker du ikke TV-høyttaleren altså?

Hva har du av lydanlegg, og hvordan er dette koblet til TVen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.. som jeg skrev i første innlegg har jeg en Harman Kardon SB15 lydplanke pr nå. Denne er kablet til tv'en, analogt. Ikke det beste, men de hadde ikke SB16 inne når jeg kjøpte denne.

Saken er den at jeg trodde problemet lå i planken, men da jeg koblet vekk planken og aktiverte den interne tv-høytaleren, skjer akkurat det samme. Den lager et smell/en skrapelyd uansett hvilke av disse to oppsettene jeg bruker.

Det var derfor både jeg og lefdal konkluderte med at det var feil på tv'en. Når da det samme skjer når jeg kommer hjem med den nye, så tviler jeg på at det er tv'en det er noe galt med.. Da må det være et eller annet som er stilt galt.. selvom jeg har gjort minimalt med innstillinger siden jeg hentet den klokken 18.45 i går kveld..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg har oversett (eller glemt) at jeg leste dette.

Må melde pass, kanskje noen andre kan bidra her?

Ligger feilen i overspenningsvernet kanskje? Eller er det bare dekoderen som er tilkoblet her?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overspenningsvernet kjøpte jeg i går, for å se om det var dette som var problemet med den forrige. Det eneste det har ført til er at jeg ikke har tvsignaler, av en eller annen morsom grunn

Det er en sånn en: Pure AV overspenningsvern - Elkjøp antennekabelen går inn og ut igjennom et galvanisk skille (?) og kontaktene er beskyttet. Det er den eneste endringen som er gjort.

PS3'en er kablet med HDMI, og når dekoderen er tilkoblet er den tilkoblet med scart. Det er de eneste tingene som er koblet til, med unntak av lydplanken da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ender vel opp med å ringe Grundig imorra tenker jeg. Nå koblet jeg vekk alt unntatt PS3'en, og satt på tv'ens høytaler. Det hjalp heller ikke. Skal gi det et forsøk med dvd-spiller, så får vi se om problemet dukker opp.

Det er siste utvei føler jeg..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ender vel opp med å ringe Grundig imorra tenker jeg. Nå koblet jeg vekk alt unntatt PS3'en, og satt på tv'ens høytaler. Det hjalp heller ikke. Skal gi det et forsøk med dvd-spiller, så får vi se om problemet dukker opp.

Det er siste utvei føler jeg..
    Høres ut som en god plan.

Jeg sendte en mail om et teknisk spørsmål før jeg kjøpte min TV og fikk svar meget kjapt.

Lykke til, og gi gjerne en lyd hvordan det går.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •