Grundig 55 FLE 9170 BP - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 82
    Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Da har jeg fått denne TVen i bilen. Kan bli spennende å se i helgen hva denne TVen står for. Utseendemessig foretrekker jeg den framfor Sony EX720 som jeg også har vurdert. Rammen rundt er matt sort akkurat som jeg ønsker. Sony sin ramme gir mer reflekser. Panelet er også matt.
    Helt enig med deg.

Denne "ticks all boxes" for meg nå, så jeg bestilte tidligere i dag.

Henter på vei hjem fra jobb.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Stemmer specs overens med brosjyren du linket til i går?
    Jeg stikker på Lefdal i kveld.

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott om dere poster inntrykket dere sitter igjen med etter litt testing. Venter spent...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Flott om dere poster inntrykket dere sitter igjen med etter litt testing. Venter spent...
    Har fått min i hus, og skal få den på veggen i løpet av helgen.. Kommer med inntrykk når jeg har fått testet den litt.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zobeon
    Da er vi to... :-)

Newcomer kaasa92 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt til å kjøpe denne tv'en jeg også, men venter litt for å se hva dere som allerede har kjøpt sier om den, venter spent på tilbakemelding

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet ut denne TVen noen timer. Den var godt pakket inn i isopor men lett å få ut av esken. Skjermen var faktisk montert på stativet slik at det bare var å løfte ut skjermen og sette det på TV-benken. Førsteinntrykket er at denne TVen har akkurat et slikt utseende som jeg liker. Det er en fin aluminiumsprofil på 3 cm rundt panelet. Den er matt sort og gir ikke sjenerende reflekser. Panelet er også matt og gir lite reflekser. Bruk av aluminium gir en høyere kvalitetsfølelse enn om det kun var brukt plast. TV-stativet er også solid.
    Skjerminnstillingene fra leverandøren er helt forferdelige - altfor høy lysstyrke og blasse bilder. Jeg har lite erfaring med nyere LED-skjermer så jeg syns det var litt vanskelig i begynnelsen å få et godt bilde. Men jeg er ganske fornøyd nå, særlig på HD-kilder. Det som er ganske lett å se, sammenlignet med min 4 år gamle Sony 46" skjerm, er at det er viktig å ha god kvalitet på signalet. Vanlige TV-sendinger fra Altiboks blir fort avslørt på denne skjermen som gir et mer detaljert og større bilde enn min gamle TV. HD-sendinger er langt å foretrekke. Jeg har ikke anledning til å si så mye om kvalitet på bildet sammenlignet med andre konkurrerende TVer. Men jeg ser at sortnivået er en del bedre en min gamle TV. Støyreduksjonskretsene er sannsynligvis ikke på høyde med det som Sony har på sine toppmodeller. I et litt belyst rom er nok sortnivået godt nok til at jeg kan leve med det. Men litt vanskelig å stille inn et godt sortnivå og samtidig beholde nyansering av detaljer i det sorte. Her kommer teknologien til kort. HX920 fra Sony gjør nok dette en god del bedre. Men til prisen tror jeg at jeg er fornøyd. Må teste mer med bildeinnstillinger før jeg avsier endelig dom.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet ut denne TVen noen timer. Den var godt pakket inn i isopor men lett å få ut av esken. Skjermen var faktisk montert på stativet slik at det bare var å løfte ut skjermen og sette det på TV-benken. Førsteinntrykket er at denne TVen har akkurat et slikt utseende som jeg liker. Det er en fin aluminiumsprofil på 3 cm rundt panelet. Den er matt sort og gir ikke sjenerende reflekser. Panelet er også matt og gir lite reflekser. Bruk av aluminium gir en høyere kvalitetsfølelse enn om det kun var brukt plast. TV-stativet er også solid.
    Skjerminnstillingene fra leverandøren er helt forferdelige - altfor høy lysstyrke og blasse bilder. Jeg har lite erfaring med nyere LED-skjermer så jeg syns det var litt vanskelig i begynnelsen å få et godt bilde. Men jeg er ganske fornøyd nå, særlig på HD-kilder. Det som er ganske lett å se, sammenlignet med min 4 år gamle Sony 46" skjerm, er at det er viktig å ha god kvalitet på signalet. Vanlige TV-sendinger fra Altiboks blir fort avslørt på denne skjermen som gir et mer detaljert og større bilde enn min gamle TV. HD-sendinger er langt å foretrekke. Jeg har ikke anledning til å si så mye om kvalitet på bildet sammenlignet med andre konkurrerende TVer. Men jeg ser at sortnivået er en del bedre en min gamle TV. Støyreduksjonskretsene er sannsynligvis ikke på høyde med det som Sony har på sine toppmodeller. I et litt belyst rom er nok sortnivået godt nok til at jeg kan leve med det. Men litt vanskelig å stille inn et godt sortnivå og samtidig beholde nyansering av detaljer i det sorte. Her kommer teknologien til kort. HX920 fra Sony gjør nok dette en god del bedre. Men til prisen tror jeg at jeg er fornøyd. Må teste mer med bildeinnstillinger før jeg avsier endelig dom.
    Høres bra ut

Hvordan er det med clouding?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med bildet innstilt har jeg ikke sett noe plagsomt ennå, mørke scener ser ut til å ha jevnt baklys, noe lysere ut mot kantene kanskje.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått min skjerm pakket ut, montert på veggen og har sett første film på den nå.

Testfilmen ble Captain America - The First Avenger
    Kilde: Philips BDP-9500

Har ikke eksperimentert så mye med innstillingene men satte den i filmmodus først. Bildet var en klar oppdatering fra min 5år gamle 50" Samsung Plasma. Takler panoreringer godt og har generelt et meget skarp og godt bilde. Synes gjerne sortnivået ikke var sort nok, men etter å ha justert lysstyrken litt ned ble det sort nok for meg.
    Altså sort er sort, og ikke grått..

Har ikke lagt merke til noe clouding. Jeg er meget godt fornøyd med bildet.

Testet så noen minutter med den èneste 3D-filmen jeg har; TT3D - Closer to the Edge, og 3D virker bra det, men kanskje ikke så voldsom effekt som jeg hadde ventet. Nå skal det sies at jeg har lite sammenligningsgrunnlag, det begrenser seg til Avatar på kino, og litt testing i butikk. Kanskje ikke filmen med mest fremtredende 3D-effekt i heller, så jeg får vente med å avgi dom til jeg har sett en hel 3D film. Kilde her var forresten PS3.

I alle fall er jeg godt fornøyd. Min Grundig blir hengende på veggen.
    Ellers et stort pluss at det er en pen TV. Finish er meget høy, og det virker å være et kvalitetsprodukt.

Også godt fornøyd med at skjermen var wifi-klar. I følge Lefdal(eller var det Grundigs nettsider) skulle nemlig Wifi-enheten være ekstra, men det fulgte en slik med esken.

Ellers fulgte det også med 2 fjernkontroller, 2 par briller m/ladekabel, + lektyre..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet tv'en en dag med tv, sport og film.
    Som sagt tidligere, er det fabrikkinnstilte bildet på bærtur, men jeg har tweaket litt i løpet av dagen med forskjellige kilder og har kommet fram til et resultat jeg er særdeles fornøyd med.
    På tv-sendinger i SD kunne støyreduksjonen vært noe bedre, men med litt justering kommer man likevel frem til et tilfredsstillende resultat.
    Med HD-kilder er bildet utsøkt, selv tv-sendinger. Så Game of Thrones på NRK3 HD i kveld og ble sittende og beundre bildekvaliteten selv om jeg ikke følger serien.
    10.000 er en særdeles god pris for en så stor og pen skjerm med så godt bilde pluss medfølgende 3D-briller og wifi-dongle. Lyden har jeg ikke testet, ettersom den går rett i anlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Innstillinger

Hvilke innstillinger kontrast, farge osv kjører dere på denne for å få mulig bildekvalitet?

Newcomer kaasa92 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kommer jeg til å kjøpe denne tv'en på mandag, da det ser ut som dere er fornøyd med den.

Så hvis dere hadde lagt ut innstillingene dere har gjort med bildet, så hadde det vært fint :wink:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at TVen har litt problemer med panoreringer, særlig om panoreringen er moderat hurtig. Det er lettere å legge merke til dette hvis det er vertikale strukturer som vinduer eller trær, og hvis strukturene er lyse. Panorering gir et rykkete bilde som kan være irriterende / distraherende. Det er det samme problemet som jeg har med min gamle Sony skjerm, W3000 (4 år). Kanskje rykkingen blir mer oppstykket med Grundigen. Vanskelig å si uten å sette de opp side om side. Jeg hadde nesten forventet at en TV til normalpris 15.000 hadde taklet panoreringer noe bedre. Jeg har sett i manualen til TVen for å se om det er noen innstillinger jeg kan regulere på som påvirker dette. Men manualen gir ikke dokumentasjon på alle bildeinnstillingene. Overraskende. Det er en innstillng som heter MEMC. Vet noen hva den gjør?

Denne TVen har altså 400 Hz bildeoppdatering, men panoneringer takler den ikke så godt. Hva bør jeg forvente av en TV i denne prisklassen? Vet noen om det er TVer som takler dette bra. Hva med Sony sin HX923? Nå er jeg ellers bra fornøyd med bildet fra denne skjermen så jeg tror jeg kan leve med denne en stund. OLED neste kanskje.

NB! De panoreringsproblemene jeg kommenterer så jeg med Altiboks sin dekoder.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en innstillng som heter MEMC. Vet noen hva den gjør?
    Fant dette i en Lyd og Bilde test på Grundig Vision 8:
    " Derimot synes vi bevegelseskompenseringen MEMC virker litt hakkete i forhold til de beste. Bildet preges av en del etterslep på Blu-ray-film, og vi valgte derfor å skru av denne funksjonen under filmtitting."

Altså det er bevegelseskompensering.. Og sånne "bildeforbedringskretser" er best å ha avslått med HD-kilder..

Skal teste ut skjermen med litt vanlig TV-titting i dag. Kilde hos meg er Canal Digital PVR.

Forresten smart at man får Splitscreen når man gjør endringer på bildet, så kan man sammenligne etter egen smak.

EDIT: Oppdaget også at fjernkontrollen(i aluminium) også er belyst. Smart!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå testet ut MEMC på noen scener fra Altiboks, HD utsendelse. Bildet ble klart smoothere med MEMC på høy. Meg bra at det fungerer såpass bra også på HD-materiale. Må teste med Blueray også men det har jeg lite av foreløpig. Kan jo også bli interessant å se hvor bra bildet blir med laserdisc Ellers har jeg følgende innstillinger som gir et ok bilde:
    Lys: 40
    Kontrast: 75
    Skarphet: 30
    Farge: 60
    Fargetemperatur: Normal
    DNR: Lavt eller Av
    Mpeg NR: Av
    Livlig farge: Av
    Perfekt klarhet: Av
    Filmmodus: På
    Gamma: 2.2
    Dynamisk kontrast: Med
    Dynamisk motlys: Auto

Hvis jeg setter Dynamisk motlys på Natt eller Av ser jeg behov for å justere bildet igjen. Jeg kan bare se at det er mulig å lagre et sett med Brukerinnstillinger. Det er jo ikke bra.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo tenkes at Grundig har forbedret MEMC det siste halvannet året. Har også denne på høy..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå testet ut MEMC på noen scener fra Altiboks, HD utsendelse. Bildet ble klart smoothere med MEMC på høy. Meg bra at det fungerer såpass bra også på HD-materiale. Må teste med Blueray også men det har jeg lite av foreløpig. Kan jo også bli interessant å se hvor bra bildet blir med laserdisc Ellers har jeg følgende innstillinger som gir et ok bilde:
    Lys: 40
    Kontrast: 75
    Skarphet: 30
    Farge: 60
    Fargetemperatur: Normal
    DNR: Lavt eller Av
    Mpeg NR: Av
    Livlig farge: Av
    Perfekt klarhet: Av
    Filmmodus: På
    Gamma: 2.2
    Dynamisk kontrast: Med
    Dynamisk motlys: Auto

Hvis jeg setter Dynamisk motlys på Natt eller Av ser jeg behov for å justere bildet igjen. Jeg kan bare se at det er mulig å lagre et sett med Brukerinnstillinger. Det er jo ikke bra.
    Joda, det lagres en innstilling for hver source.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, det er jo greit i og for seg. Men hvis alt går via receiver så kan det være interessant å kunne ha flere brukersetups for hver source.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det her? Er dere fortsatt fornøyd?

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •