Grundig 46vle7139BR - Katta i sekken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grundig 46vle7139BR - Katta i sekken?

Hei!

Impulskjøpte en slik tv idag Grundig 46" LED-TV 46 VLE 7139 BR da elkjøp var fri for Samsung 46" LED-TV UE46D5005.

Selger mente dette var en mye bedre tv, men lurer på om jeg har gjort en dårlig deal. Bildet er uklart, og blury. Heter det clouding? På mørk bakgrunn flimrer bildet veldig.

Forøvrig er det en slags reklamelinje som til stadighet dukker opp ovenfra og dekker nesten halve skjermen. Noe om en ny TV-tuner ellerno. Noen som aner hvordan man fjerner denne?? Regner med det er noe som butikkene lar stå på inne, men er upraktisk når man liker å se ansiktene på ankermannen på nyhetssendingen.

Noe jeg kan gjøre for å få bildet godt og gjøre meg fornøyd her, eller skal jeg bare pakke den pent ned i esken igjen og bestille Samsungen? Evt andre gode tver i noenlunde samme prisklasse.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville levert den tilbake! Av en enkel grunn det er Grundig!
    Dårlige tv`er mener jeg! Andre tv`er i samme pris klasse er endel hakk bedre! Penere er de også! Selger ville nok bare selge deg et tv. Og når første inntrykket ditt er dårlig, er det som om oppkastet ditt er i halsen men får ikke det ut. Dette vil irritere deg noe i H... siden du angret på å ikke levere den tilbake. :evil:

For øvrig så har LG bra modeller også, verdt en titt!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pryzer
    Hei!

Impulskjøpte en slik tv idag Grundig 46" LED-TV 46 VLE 7139 BR da elkjøp var fri for Samsung 46" LED-TV UE46D5005.

Selger mente dette var en mye bedre tv, men lurer på om jeg har gjort en dårlig deal. Bildet er uklart, og blury. Heter det clouding? På mørk bakgrunn flimrer bildet veldig.

Forøvrig er det en slags reklamelinje som til stadighet dukker opp ovenfra og dekker nesten halve skjermen. Noe om en ny TV-tuner ellerno. Noen som aner hvordan man fjerner denne?? Regner med det er noe som butikkene lar stå på inne, men er upraktisk når man liker å se ansiktene på ankermannen på nyhetssendingen.

Noe jeg kan gjøre for å få bildet godt og gjøre meg fornøyd her, eller skal jeg bare pakke den pent ned i esken igjen og bestille Samsungen? Evt andre gode tver i noenlunde samme prisklasse.
    Var bildet slikt når du så det i butikk da?

Det første jeg ville ha sjekket er hva slags signaler TV'en får i dag. Kjører du HDMI kabel fra en dekoder, eller tar du i bruk CAM-modul på TV'en? Hvis du f.eks. kjører SCART(fra en dekoder) eller simpelthen plugger en antennekabel rett inn i TV'en kunne du fint ha kjøpt en LED TV til 40 lapper og fortsatt få dårligere bilder enn en gammel bilderørs TV.

Har ikke vært borte i denne modellen før, men det jeg husker fra en kamerat som har kjøpt seg grundig, er at fabrikkinnstillingene er temmelig blasse. Selv om det fort blir for lyst for de fleste, kan du jo begynne med å se om bildet endrer seg merkbart ved å sette bildemodusen(i bildeinnstillingene) over til "dynamisk".

Det at det dukker opp reklame på TV'en slik du nevnte er typisk for TV'er som er stilt inn for å stå i butikk. Uten at jeg kjenner til menyen for denne TV'en, pleier det å være slik at ved å sette TV'en tilbake til fabrikkinnstillinger vil du få et valg om hvor den skal stå. Hjemme eller i butikkmodus.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •