Ny 46"-55" TV til maks 10k.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny 46"-55" TV til maks 10k.

Hei

Da min trofaste 42" PX80 ble offer for lyn rett før jul, må den erstattes av en ny og forhåpentligvis bedre tv.

Jeg hadde egentlig bare tenkt å svippe innom elkjøp å raske med meg en Panasonic TX-P50GT30, etter god omtale i diverse magasiner. Men etter å ha sjekket litt her på forumet, så ble jeg en smule betenkt ang. de berømte grønne flekkene som mange skriver om.
    Så da begynner jakten igjen. Har registrert at Samsung sine plasmaer virker å være et bra alternativ til panasonic sine. Og da er spørsmålet hvilken serie jeg skal gå for? 5, 6, 7, eller 8? Er det noen som har sett de forskjellige tvene og kan uttale seg om forskjeller i bildekvalitet? Jeg regner med det først og fremst er sortnivået som vil være bedre på 8-serien? Kan PS51D555 være et alternativ kanskje? Vil tro det har skjedd litt på tv-fronten siden PX-80, så kan jeg forvente et bedre bilde fra Samsungen?
    Jeg bryr meg fint lite om 3D og smart-tv med alt mulig av apps og fjas. Ønsker bare best mulig bilde for minst mulig penger.
    Skal brukes stort sett til tv-sendinger, film og mediasenter. Mulig også litt spilling via pc.

Jeg er nesten bestemt på å gå for en plasma igjen, rett og slett fordi jeg til dags dato ikke har sett en LCD/LED tv med like naturlig og "ekte" bilde som en plasma. Synes bildene fra LCD ser kunstige ut, av og til som stillbilder.

Men jeg er ikke fremmed for å prøve f.eks denne Sonyen, selv om den er litt over mitt budsjett. Har hørt mange lovord om HX-serien, men hvordan stiller de billigere seg?
    Sony 55" 3D LED-TV KDL-55EX723 - Elkjøp

Hilsen en med en gammel NEC 40" monitor med svart/hvitt bilde i below VHS kvalitet, som erstatning for Panasonicen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder 7-serien vs. 8-serien er det ikke noe forskjeller av betydning. Det som i all hovedsak skiller disse er at det er litt mer futt i smart-tv-delen og at den har litt tilpasninger for Canal Digital satellitt.

4, 5 og 6-serien har som du sier noe dårligere sortnivå men bildekvaliteten ellers er jevnt over ganske god. Det er mye mer "smell" i bildene på Samsungene, selv om Panasonicen nok er litt bedre på detaljer i det mørke. Som en av disse som sutrer over grønne flekker så kan jeg absolutt anbefale en 7 eller 8-serie plasma. Jeg skulle gjerne beholdt VT30-en, men jeg taklet bare ikke å se grønn snø osv.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig så stor problem med "grønn snø" på Panasonic TV?
    jeg har hatt en plasma Panasonic 42 i mange år, og har aldri merket noen sånn effekt.
    Veldig rarat at det skjer på absolutt de nyeste modelene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kun 2011-modellene det har vært på, og det er trolig en eller annen produksjonsdefekt. Jeg hadde en 2010-modell noen måneder, og den hadde ikke fnugg av dette og skjermen var helt jevn fargemessig.

Det jeg derimot endte med å kvitte meg med den for var disse forferdelige "floating blacks"-greiene.

Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Har dere noen ide om hvordan denne vil være i forhold til PX80en?

Samsung 51" 3D Plasma-TV PS51D555 - Elkjøp

Regner med at den nok er mer lyssterk, skarpere bilde, og med mer smell i fargene. Men hvordan vil det være med sortnivået? Var iallefall en hyggelig pris, så spørsmålet er vel i grunn om 6 eller 7-serien er verdt prishoppet.
    7k for PS51D555
    10k for PS51D6905
    13k for PS51D8005

7-serien til Samsung virker vanskelig å oppdrive, iallefall i følge prisguider på nett. 6-serien derimot er det flere som har inne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cq85
    Takker for svar.

Har dere noen ide om hvordan denne vil være i forhold til PX80en?

Samsung 51" 3D Plasma-TV PS51D555 - Elkjøp

Regner med at den nok er mer lyssterk, skarpere bilde, og med mer smell i fargene. Men hvordan vil det være med sortnivået? Var iallefall en hyggelig pris, så spørsmålet er vel i grunn om 6 eller 7-serien er verdt prishoppet.
    7k for PS51D555
    10k for PS51D6905
    13k for PS51D8005

7-serien til Samsung virker vanskelig å oppdrive, iallefall i følge prisguider på nett. 6-serien derimot er det flere som har inne.
    7-serien virker det primært å være Expert som har. Jeg har imidlertid av egen nysgjerrighet sjekket ut sortnivå på PX80 kontra D555 som du lister som et alternativ, og jeg har nok overvurdert sortnivået til PX80 litt etter hva jeg kan se

PS51D550 (samme som 555 bare ikke nordisk modell) er målt til 0,07 cd/m2, mens PX80-en er målt til 0,13 cd/m2 (Lavere er bedre), så jeg vil nok tro du merker stor forskjell selv om du går for D555-en.

Newcomer cq85 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg har vært fornøyd med panasonicen min, men har jo ikke så mye å sammenligne med heller. Så vil tro det har skjedd litt utvikling siden jeg kjøpte den.
    Men hva med den sonyen som jeg linket til i første post, har noen en formening og bildekvaliteten på den, og da ikke bare sortnivå, men generelt sett.
    Er det en plass på nett man kan lese hvilket sortnivå forskjellige apparat er målt til?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •