Samsung UE55D8005 eller Sony KDL-55HX820

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung UE55D8005 eller Sony KDL-55HX820

Hei

Tenkte jeg skulle kjøpe ny TV. Står mellom de tv-ene beskrevet i tittel. Noen som har noen kommentarer osv til hvilken jeg bør velge?

Må si at jeg er mest opptatt av bildet. Skader selvfølgelig ikke om det er andre ting å nevne da...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter22
    Hei

Tenkte jeg skulle kjøpe ny TV. Står mellom de tv-ene beskrevet i tittel. Noen som har noen kommentarer osv til hvilken jeg bør velge?

Må si at jeg er mest opptatt av bildet. Skader selvfølgelig ikke om det er andre ting å nevne da...

Jeg kjenner ikke til Sony tv`n men jeg kjenner til Samsung UE55D8005.

Jeg var slett ikke fornøyd med samsungen og leverte den inn igjen.

Mye lyslekkasje på sidene og ekstremt dårlig innsynsvinkel var vel de tingene jeg slet mest med og den virket som en pingle når den kom på veggen med den tynne ramma, jeg liker litt ramme på tv skjermer

Sony tv`n har jo fått veldig mye skryt og det er en tråd om akkurat dette her

http://avforum.no/forum/tv-apparater...-ex521-28.html

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er jo som baken.. Har selv kjøpt meg ue55d8005 og designmessig er den helt fantastisk.. Etter å fått den opp i stua virker alt annet av tv'er bare stusselig.

Dog når det kommer til bilde sliter denne modellen absolutt med clouding.. jeg hadde håpet på å være en av få som skulle få en modell uten større problemer men slik ser det altså ikke ut til. Kjøpt meg kalibrerings dvd idag så får man se hvordan bildet ender opp.

Ut av esken har samsungen absolutt et av di beste bildene på markedet men sliter i di mørke scenene da store deler av tv'en rett og slett ble grå grunnet clouding (også etter å ha justert noe på backlight osv).

Det er jo frustrerende til denne prisen å måtte nedjustere ALT av innstillinger for å få et "riktig" bilde.. Om man følger di innstillingene som ligger ute på nett mister samsungene ALT for mye av "punched" som den hadde ut fra esken.

Når det kommer til sony tv'en har jeg også hatt denne samt modellen under (kdl55ex720bae). Sony har nær ingen antydning til clouding ved mørke scener eller svart skjerm, men mangler endel av fargene til samsungen8etter min mening).

Det er jammen ikke et lett valg, men om du er ute etter design og et meget godt bilde samt kan leve med noe clouding er samsungen for deg. Klarer du ikke clouding ville jeg gått for sony'n.

Personlig sliter jeg med å ville levere tilbake samsungen min da den rett og slett er for lekker.. men jeg for knote litt til med bilde innstillingene og ta et standpungt på dette over helgen.. *sigh*

Håper jeg var til noe hjelp! Samt var det godt å få lette litt på "trykket" selv, hehe =)

MVH =)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tQs
    Smaken er jo som baken.. Har selv kjøpt meg ue55d8005 og designmessig er den helt fantastisk.. Etter å fått den opp i stua virker alt annet av tv'er bare stusselig.

Dog når det kommer til bilde sliter denne modellen absolutt med clouding.. jeg hadde håpet på å være en av få som skulle få en modell uten større problemer men slik ser det altså ikke ut til. Kjøpt meg kalibrerings dvd idag så får man se hvordan bildet ender opp.

Ut av esken har samsungen absolutt et av di beste bildene på markedet men sliter i di mørke scenene da store deler av tv'en rett og slett ble grå grunnet clouding (også etter å ha justert noe på backlight osv).

Det er jo frustrerende til denne prisen å måtte nedjustere ALT av innstillinger for å få et "riktig" bilde.. Om man følger di innstillingene som ligger ute på nett mister samsungene ALT for mye av "punched" som den hadde ut fra esken.

Når det kommer til sony tv'en har jeg også hatt denne samt modellen under (kdl55ex720bae). Sony har nær ingen antydning til clouding ved mørke scener eller svart skjerm, men mangler endel av fargene til samsungen8etter min mening).

Det er jammen ikke et lett valg, men om du er ute etter design og et meget godt bilde samt kan leve med noe clouding er samsungen for deg. Klarer du ikke clouding ville jeg gått for sony'n.

Personlig sliter jeg med å ville levere tilbake samsungen min da den rett og slett er for lekker.. men jeg for knote litt til med bilde innstillingene og ta et standpungt på dette over helgen.. *sigh*

Håper jeg var til noe hjelp! Samt var det godt å få lette litt på "trykket" selv, hehe =)

MVH =)

Det har du helt rett i, smaken er som baken...veldig delt:razz:

Skjermen er veldig fin å se på men virker veldig liten på veggen, jeg hadde fra før en 50" Panasonic hengene på veggen og alle som så den nye spurte meg om hvorfor i alle dager jeg hadde kjøpt mindre skjerm, selv kona reagerte på dette.. men men, når det historie og på veggen henger det en Samsung PS64D8005 i stedet for og den er stor, det kan jeg love deg:-P

Gega

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk litt problemer med designet til D8005. Liten blank kant gir "dårlig" innramming av bildet. Jeg foretrekker minst en cm med kant rundt bildet og den bør helst være svart. Jeg ville ha gått for HX820 hvis prisen var sammenlignbar.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Jeg har faktisk litt problemer med designet til D8005. Liten blank kant gir "dårlig" innramming av bildet. Jeg foretrekker minst en cm med kant rundt bildet og den bør helst være svart. Jeg ville ha gått for HX820 hvis prisen var sammenlignbar.

Jeg er veldig enig med deg i akkurat dette og aller helst skulle jeg hatt en sort kant på 1-2 cm rundt panelet, PS 64D8005 har 2 cm børsta stål kant men skulle gjerne sett at den var sort:razz:

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter22
    Hei

Jeg heller mot HX820 helt klart her. Har selv hatt Samsungen, men var slett ikke fornøyd. Den har lekker design og takler HD innhold godt(men det gjør vel kanskje de fleste i dag?), men sliter mye med clouding, banding og ujevn bevegelse ved actionfilmer og fotball f.eks. kontra konkurrentenes TV'er i samme klasse. I tillegg synes jeg fargene var helt av før jeg stilte den inn.

HX820 har ikke på langt nær like mye clouding, er bedre på bevegelser og ser bedre ut enn Samsungen på innhold som ikke er i HD i tillegg(man har da ikke bare HD kanaler heller). Innsynsvinkelen er også bedre, selv om det ikke er på plasmanivå heller.

Det eneste jeg egentlig synes er bedre på samsungen er smart-hub'en og bredere formatstøtte. Bildet på HX820'en er vel egentlig ikke så veldig spenstig ut av boksen, men syntes ikke det var noe vanskelig å få stilt den inn mer fargerik og levende uten at det ble helt overdrevet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Er kjekt å høre ulike folks meninger. Må samtidig si at jeg også blir mer usikker :P Da jeg hører både positive og negative ting om begge tv-ene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •