Skal ha ny LED TV, HJELP! ;)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Skal ha ny LED TV, HJELP! ;)

Hei godt folk. detta er min første post så jeg er ikke sikker på om jeg legger den i riktig kategori. men jeg prøver forde:P
    Jeg skal kjøpe meg 60" LED tv og har hengt meg litt fast i en tv som jeg sikler veldig på. Jeg bare lurer på om noen har no erfaring med denne. Det eneste drawback'et som jeg vet er att den kan gi litt refleksjoner fra lys ettersom det sitter en veldig blank plate ytterst på skjermen.

Kom gjerne med andre forslag så lenge det følger mine kriterier:
    LED, 3D, 60" eller større. maks 30.000kr.

Smart TV, er ikke så viktig ettersom den kommer til å ha en stasjonær datamaskin tilkoblet hele tiden.

Den jeg sikler på er følgende:
    SHARP LC60LE925E 60" LED 3D TV - 43" og større - LCD & LED TV`er - Lyd & Bilde - Euronics Norge AS - nettbutikk elektronikk

på forhånd takk for hjelp:wink:

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet.

29.000 kroner er mye penger for en tv og hvis du planlegger å bruke så mye penger på din nye tv ville jeg brukt litt tid på å se meg om.

For eksempel vil det nye LYD&Bilde/Hjemmekino-bladet i februar ha en test av skjermer i denne størrelsen. Kanskje du bør vente og se hvilke tv'er som kommer bra ut i denne testen?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bend-It-Like-Bender
    Hei godt folk. detta er min første post så jeg er ikke sikker på om jeg legger den i riktig kategori. men jeg prøver forde:P
    Jeg skal kjøpe meg 60" LED tv og har hengt meg litt fast i en tv som jeg sikler veldig på. Jeg bare lurer på om noen har no erfaring med denne. Det eneste drawback'et som jeg vet er att den kan gi litt refleksjoner fra lys ettersom det sitter en veldig blank plate ytterst på skjermen.

Kom gjerne med andre forslag så lenge det følger mine kriterier:
    LED, 3D, 60" eller større. maks 30.000kr.

Smart TV, er ikke så viktig ettersom den kommer til å ha en stasjonær datamaskin tilkoblet hele tiden.

Den jeg sikler på er følgende:
    SHARP LC60LE925E 60" LED 3D TV - 43" og større - LCD & LED TV`er - Lyd & Bilde - Euronics Norge AS - nettbutikk elektronikk

på forhånd takk for hjelp:wink:
    SHARP sine toppmodeller er absolutt bra og prisgunstige TV'er. Ser man på andre merker er det temmelig stort sprang i pris fra 55" til 60". Hvis du vurderer andre alternativer ville jeg eventuelt ha vurdert 55" modellen av Sony HX923 eller LG's 55LW980W som gode alternativer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 3D ekstremt viktig for deg hadde jeg sett på plasma istedet. Crosstalk er irriterende.
    Ser at andre potensielt irriterende ting er refleksjoner (kjipern på sommeren) og ujevnt baklys. Ikke sett TV'n live, men hadde heller kikket litt i retning Phillips og Sony hvis du absolutt skal ha LED.
    LG har som regel svært gode justeringsmuligheter, godt alternativ det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk takk

Hei. Takk for fine svar. 3D er egentlig ikke så viktig for meg, ser på det bare som en bonus. TV'n vil primært bli brukt til high end pc spill og blu-ray filmer.

Forøvrig så bestilte jeg meg en TV i går. en litt billigere modell fra NetOnNet.no.

Sharp LC60LE831S + AN3DG20B 60" 3D LED-TV med smart bildebehandling

Regner med att detta er en kurrant TV, fant nå hvertfall ut att den er mer enn bra nok for meg. pluss "roughly" 8000 kronasjer billigere

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bend-It-Like-Bender
    Regner med att detta er en kurrant TV
    Finner du fort ut når du får den. Husk 14 dagers returrett hvis du ikke er helt fornøyd!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tips hvis du skal bruke TV-en mye til gaming er at du sjekker ut hva input latencyen på tv-en er. Ikke alle oppgir dette i spesifikasjonene, men det finnes mange tester hvor de måler dette. Det som dessverre er typisk for mange tv-er i dag er at denne latencyen er altfor høy, selv i Game Mode. Du vil helst ha en som ikke ligger så altfor langt fra 20-tallet (50 f.eks. er etter min mening for høyt)

Nå skal vel Sharp være blant de bedre der, så sånn sett har du kanskje alt funnet en ideal-tv på det området, men jeg ville sjekket det ut før kjøp. Er jo ikke bare bare å returnere slikt om man ikke er fornøyd heller selv om man kan.. er jo fryktelig mye styr

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Et tips hvis du skal bruke TV-en mye til gaming er at du sjekker ut hva input latencyen på tv-en er. Ikke alle oppgir dette i spesifikasjonene, men det finnes mange tester hvor de måler dette. Det som dessverre er typisk for mange tv-er i dag er at denne latencyen er altfor høy, selv i Game Mode. Du vil helst ha en som ikke ligger så altfor langt fra 20-tallet (50 f.eks. er etter min mening for høyt)

Nå skal vel Sharp være blant de bedre der, så sånn sett har du kanskje alt funnet en ideal-tv på det området, men jeg ville sjekket det ut før kjøp. Er jo ikke bare bare å returnere slikt om man ikke er fornøyd heller selv om man kan.. er jo fryktelig mye styr
    hehe ja jeg kunne vært litt mer forberedt. men jeg satser på att det er en overlevlig latency. Nå skal det til mitt forsvar sies att jeg er pr. i dag en av de få som fremdeles har en 32" CRT skjerm i stua ENDA. til og med pc'n min fikk LED skjerm før stua mi fikk smake gleden. men nå er det nok. så jeg var nok kanskje litt impulsiv når jeg så denna. men hey, vi satser på att det går bra. Så lever man jo bare èn gang oxo :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •