Hjelp til valg av Panasonic 50" Plasma?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av Panasonic 50" Plasma?

Ser ut som det kommer en kar og henter min Panasonic TH-42PV62e imorgen. Har vært veldig fornøyd med denne, men har lyst på litt større og bedre plasma nå.

Modellene jeg vurderer er følgende:

-TX-P50U30E Pris: 5000,-
    -TX-P50G30Y Pris: 6500,-
    -TX-P50VT30Y Pris: 13200,-
    -TX-P50GT30Y Pris: 10000,-

Kan noen forklare meg forskjellene? Er litt plaget med lys fra vindu i min stue. Tror vt30 blir for dyr, men hva med gt30 eller holder det med g30 eller U30 ?

Takknemelig for svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang så vil jeg benytte anledningen til å fraråde Panasonic-plasma fra 2011. Ja, jeg er bitter, men samtidig så er det såpass mange som har hatt problemer med dem (og byttet flere ganger) at det ikke kan advares for ofte mot dem.

Men skal svare på spørsmålet ditt likevel

U30 er en billigmodell og kan neppe måle seg med plasmaen du bytter vekk. G30-en er på nivå med GT30, men mangler 3D og satellitt-tuner dersom det betyr noe for deg. Forskjellen mellom GT30 og VT30 (eller for den saks skyld G30) er ikke veldig stor i et lyskontrollert rom, men i dagslys er det veldig stor forskjell på VT30 fra resten.

Om du kan klare deg uten 3D er G30 mest "bang for the buck".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, høres litt urovekkende ut det med problemer da. Hvilke problemer er det vi snakker om?

Ser G30 blir kostende rundt 8000 med frakt. Så G30 har samme bildekvalitet som GT30 ?

Alle modellene jeg lister opp er vel bedre enn min TH-42PV62e ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle_electric
    Hmmm, høres litt urovekkende ut det med problemer da. Hvilke problemer er det vi snakker om?

Ser G30 blir kostende rundt 8000 med frakt. Så G30 har samme bildekvalitet som GT30 ?

Alle modellene jeg lister opp er vel bedre enn min TH-42PV62e ?
    Det er særdeles mange av oss med 2011-panasonicer som opplever flekkvise grønnskjær i bildet (det er en del folk på bl.a. avforums.com som har opplevd dette også, og noen av dem har byttet tv-er fire ganger og fremdeles fått en skjerm med dette problemet. søk på "vt30 green tinge fault" på nettet, eller sjekk "grønn flekk"-tråden her. jeg vet det kan virke som surt oppgulp fra min side, men problemet er veldig reellt og veldig synlig for en god del, mens andre ikke ser det så godt). Problemet er ikke unikt for vt30, det er også rapportert på g30, u30, gt30. For et konkret eksempel på hvordan dette kan utarte seg kan du sjekke dette bildet: http://www.connected-earth.co.uk/images/pic4.JPG

Hvor flekkene befinner seg og størrelsen på dem virker å være veldig tilfeldig, så du kan selvsagt være heldig...

I teorien skal jo de modellene du lister opp være bedre, men jeg tror nok den du har fra før er bedre på bl.a. lysstyrke.

Edit: jeg føler også at jeg burde nevne at Panasonic er fullt klar over dette problemet, men de hevder at dette er innenfor akseptabelt avvik og derfor ikke en defekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en om grønn flekk problemet tråden. Virker som dette er feil man må virkelig se etter da. Den jeg har nå har en tendens til å få grønne ringer i sort graderingene på mørke scener. Hva kan dette være?

Kamerat av meg kjøpte en Panasonic TX-P50U10E for 1 år siden og den er mye bedre enn min pansonic på alle områder. Spesielt sortnivå.

Hva er vt30 bedre på i lyse rom da? Er G30 plaget av refleksjoner i glasset?
    Merker at min plasma nå også har litt støy fra panelet, men dette har ikke så mye å si synes jeg.

Etter å ha sjekket en del tror jeg G30 er den riktige tven for meg. Trenger ikke 3D og satelitt tuner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle_electric
    Leste en om grønn flekk problemet tråden. Virker som dette er feil man må virkelig se etter da. Den jeg har nå har en tendens til å få grønne ringer i sort graderingene på mørke scener. Hva kan dette være?

Kamerat av meg kjøpte en Panasonic TX-P50U10E for 1 år siden og den er mye bedre enn min pansonic på alle områder. Spesielt sortnivå.

Hva er vt30 bedre på i lyse rom da? Er G30 plaget av refleksjoner i glasset?
    Merker at min plasma nå også har litt støy fra panelet, men dette har ikke så mye å si synes jeg.

Etter å ha sjekket en del tror jeg G30 er den riktige tven for meg. Trenger ikke 3D og satelitt tuner.
    Tro meg, man trenger ikke å se etter det overhodet. Derfor gikk min også i retur. Jeg så det veldig tydelig på scener med mye snø, eller om jeg så vintersport på tv.

VT30-en er bedre på å motstå refleksjoner samt at den bevarer sortnivået veldig bra også med litt lys i rommet. VT30-en er vel også den av de som ser sortest ut og, og yter faktisk best med litt bakgrunnsbelysning. Da er det vanskelig å skille sort i bildet fra den sorte ramma.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og så på VT30 og GT30 idag, kunne ikke se noe grønnskjær der. De sendte en film fra antarktis med masse snø.

Så har lagt inn bestilling hos mpx nå på G30

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke like lett å se på utstillingsmodeller i butikk. Dette litt fordi de kjører på ganske unaturlige innstillinger og også det at lokalene er såpass opplyst. Jeg trodde først at jeg ikke så det på en lokal utstillingsmodell selv, men da bildet plutselig viste en ensfarget skjerm så så jeg ganske tydelig et lite område av skjermen som hadde fått image retention og siden det var bare på et lite område antar jeg at det var samme defekten.

Men får jo satse på at du er heldigere enn mange andre. Og selv om skjermen SKULLE ha dette, så er det ikke gitt at du ser det. Slipper du unna så er det en god skjerm tross alt. Hadde jeg vært av det veldig tålmodige slaget så hadde jeg nok sikkert forsøkt både en og to VT30-er til...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er plutselig nesten alle tomme for GT30?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    30-serien er utgått nå. 50-serien blir vist frem på CES neste uke, så kommer de ut i butikkene noen måneder etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, leste test på hardware.no at GT30 var mere lyssterk og hadde mindre gjennskinn samt litt bedre på alt. Så tenkte å kjøpe den istedetfor G30.

Håper de får inn noen GT30 snart da, men visst den er utgått så kanskje det blir mindre? Var jo masse igår...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er jo et steg opp fra G30, men i praksis vil det være ganske liten forskjell på dem i lyskontrollerte omgivelser. Om du ikke bryr deg om 3D eller intern tuner, så er nok G30 mest igjen for pengene av de to.

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.

Jeg kaprer denne tråden litt, håper ikke at det gjør noe

Har også lyst på ny tv, og da 50" Panasonic.

Har kikket en del på gt30 siden den har fått mye skryt, men så kom jeg over denne:

Panasonic TX-P50ST32Y+TY-EW3D3ME 50" full HD 3D plasma med et strålende bilde

Hva er dette for en tv?

Den virka så og si kliss lik g30 sine spec?
    Unntatt 3d da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk G30-en har bedre bilde. ST32 er mer sammenlignbar med S30.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på og fleske til med VT30. Er jo bare noen tusenlapper mere.

Hva tror dere? Er VT30 verd de ekstra tusenlappene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man bare putte CD kortet rett i VT30, eller må man ha kortleser?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ventet på 2012-modellene om man først skulle legge så mye penger i det av tidligere nevnte årsaker.

Men ja, du trenger en CA-modul for å sette kortet i, og denne må også registreres av Canal Digital og paires med kortet ditt. Den bør derfor kjøpes via autorisert forhandler.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tror ikke jeg klarer å vente et par måneder til. Og de nye modellene er jo sikkert en del dyrere til å begynne med?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med transport av plasma?

Må den fortsatt stå under transport? Eller kan den ligge i stasjonsvogna?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, du vet nå hvordan det ligger an (Du kan nå være heldig og/eller ikke ha øyne for den defekten det er snakk om.. men jeg og mange andre har sett det veldig godt)

Må stå under transport. Den går akkurat inn i en Renault Kangoo varebil.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •