Forsikring på lcd-TV ved uvær skade?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Forsikring på lcd-TV ved uvær skade?

kompisen har en 37" lcd-tv som har fått seg noe som kan se som en slags "innbrenning" på innsiden av selve skjermen. problemet er bare at tv'en nekter å slå seg på. trodde først at jeg hadde feil strømkabel i, men jeg hadde i den riktige. prøvde å bytte, men ingen resultat da heller. kommer ingenting av standby-lys på heller. jeg hører en klikk om at den prøver å slå seg på, men ingenting skjer.

tv'en er 3 år gammel. LG-modell. litt usikker på hvilken modell.

dette må ha skjedd imens jeg var bortreist imens "berit" har vært å herjet her på vestlandet. tv'en var koblet i en skjøteledning m/jording, med tv'en avslått (ikke på standy-mode heller)

hvordan er det med forsikring og sånt på tv'en da garantien er utgått? vil jeg få noe på forsikringen, eller er det min feil at tv'en er slik og ikke uværet sin feil? tv'en kostet ca. 7000kr som ny.

kjipt å komme seg inn i det nye året uten en tv altså..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goodiegood
    kompisen har en 37" lcd-tv som har fått seg noe som kan se som en slags "innbrenning" på innsiden av selve skjermen. problemet er bare at tv'en nekter å slå seg på. trodde først at jeg hadde feil strømkabel i, men jeg hadde i den riktige. prøvde å bytte, men ingen resultat da heller. kommer ingenting av standby-lys på heller. jeg hører en klikk om at den prøver å slå seg på, men ingenting skjer.

tv'en er 3 år gammel. LG-modell. litt usikker på hvilken modell.

dette må ha skjedd imens jeg var bortreist imens "berit" har vært å herjet her på vestlandet. tv'en var koblet i en skjøteledning m/jording, med tv'en avslått (ikke på standy-mode heller)

hvordan er det med forsikring og sånt på tv'en da garantien er utgått? vil jeg få noe på forsikringen, eller er det min feil at tv'en er slik og ikke uværet sin feil? tv'en kostet ca. 7000kr som ny.

kjipt å komme seg inn i det nye året uten en tv altså..

Forsikringen dekker nok dette, men det spørs hvor mye det blir igjen når de har trukket fra alder og egenandel..vil tro at dette går på innboforsikringen din, ring forsikringen din og forhør deg der:-D

Om du er fagorganisert så vil det være den beste løsningen, om begge i husstanden er med i LO så slipper dere egenandel.

Mvh

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer det der... så jeg må egentlig bare finne ut om han er med i LO eller ett eller annet fagorganisasjon, hva? da slipper jeg egenandel iallefall?

hvor mye er egenandelen på anyway?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer det der... så jeg må egentlig bare finne ut om han er med i LO eller ett eller annet fagorganisasjon, hva? da slipper jeg egenandel iallefall?

hvor mye er egenandelen på anyway?

Den ligger gjerne på 3-4000.- for innboforsikring.. om det regnes som naturskade så er den vel på 8000.-... noe regjeringen vistnok har bestemt... så pass på å få det på innbo..:razz:

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    whut? so. 3-4000kr ut av de 7000kr tv'en kostet? crazy.

har innboforsikring, ja.

men hva er den der greia du nevnte for å unnslippe egenandelen da?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har innboforsikring, ja.

Er du og din eventuelle partner LO organisert, så er det innebo gjennom dem, og da er det 0 i egenandel... Men er dere ikke det.. så er den på ca 2-4000kr.. for meg er den på 2000kr iallefall..

Uansett,, TV'en er ikke verdt stort idag, MEN, du har da reklamasjons"garanti" på den mann! det er gratis

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har innboforsikring, ja.

Du slipper egenandel om 2 stk i hustanden er organisert og betaler kontigent til en fagorganisasjon..

Det beste er jo å bare undersøke der hvor du er forsikret om hvor mye du må ut med i egenandel, det trenger ikke være så må mye som jeg sier, jeg vet bare hva jeg selv har og jeg er nok sånn høvelig normalt forsikret vil jeg tro:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal høre med forsikringsselskapet her jeg bor.

hmm..

reklamasjonsgaranti? jaha? hvordan fungerer det da?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det rette ordet er reklamasjonsrett. Den gjelder i 5 år fra kjøpsdato, og dekker produksjonsfeil i tven.

Det er jo bare å ta med produktet til butikk og sende det inn, og høre hva de sier. Om de ikke finner skader etter lyn og torden, vil de reparere den kostnadsfritt for deg .

NB: Nevn også dette med innbrenningen, så de fikser begge deler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo ut som om TV'en har fått støtskade, og dekker ikke reklamasjonen, for det er jo ikke en produksjonsfeil på TV'en. Men for all del, send den inn men aller mest sannsynlig finner det ut at dette er støtskade (sikkert ikke første TV'en som blir sendt inn med støtskade) og viss du er skikkelig uheldig må du betale for frakt og "service" timen hos reperatørene bare en liten tanke Dagen TV'er er såpass billige at det neste ikke lønner seg å bruke innboforsikringen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg tenker nok at jeg bare går for innboforsikringen, altså. dessuten, å få 3-4000kr ut av de 7000kr som tv'en kostet er jo mye penger for en fattig student anyway. også får jeg sjekke ut det der med fagorganisasjon å greier...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg tenker nok at jeg bare går for innboforsikringen, altså. dessuten, å få 3-4000kr ut av de 7000kr som tv'en kostet er jo mye penger for en fattig student anyway. også får jeg sjekke ut det der med fagorganisasjon å greier...

Vil nok tro at reklamasjonsretten ikke er rette veien å gå i dette tilfellet, men for all del, det er lov å prøve men det kan blir dyrt for deg om dem finner ut at det er støtskade, da må du selv betale for feilsøking og evnt. reparasjon.

Det beste vil være å undersøke med forsikringen din om hva de dekker og hvor høy egenandel du har..Er du fagorganisert?

Gega

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •