Tv til sport

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Tv til sport

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv til sport

Jeg skal kjøpe en TV som primært skal brukes til å se på sport, fortrinnsvis fotball. TVn skal henge på veggen i et stort rom, så en minimum størrelse er 55". I den forbindelse har jeg kokt ned til 2 ulike som jeg kan finne aktuelle, men vil gjerne ha klare anbefalinger fra dere TV-nerder. :-D

Det står mellom denne LED:
    Samsung UE55D8005 55" 3D LED-TV - Elkjøp

Og denne plasma:
    Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D8005 - Elkjøp

Digger størrelsen på 64, men bildet på 55 virker strålende. Setter stor pris på å få anbefalt et av disse produktene, og kanskje har du til og med en annen skjerm enn disse to som vil være ypperlig til mitt bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror faktisk bildet på PS64D8005 er bedre enn bildet på UE55D8005, så for meg ville ikke dette vært noe å lure på

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasmavarianten banker LED varianten til samsung ned i støvlene. Langt bedre bilde og langt bedre på bevegelse.

Hvis du absolutt vil ha LED, ville jeg gått for andre merker hvis bilde og bevegelse har første prioritet.

EDIT: Eksempler på LED TV'er jeg ville ha vurdert istedet:

KDL55HX823(på tilbud i øyeblikket)Sony 55" 3D LED-TV KDL-55HX823 - Elkjøp
    KDL55HX923(KONGE TV, men litt stivere pris) Sony 55" 3D LED-TV KDL-55HX923 - Elkjøp
    55LW980W Komplett.no - LG 55" Cinema3D LED Smart TV 55LW980W
    LC52LE831S Sharp LC52LE831S + AN3DG20B 52" 3D LED-TV med smart bildebehandling
    52PFL9606T https://www.deal.no/deal/default.asp...2PFL9606T%2F12

De fleste av disse er bakbelyste LED varianter, noe jeg ikke får anbefalt nok når det er snakk om TV i denne størrelsen! HX820 er ikke det, men Sony takler kantbelyst LED langt bedre enn Samsung likevel.

For å nevne noen

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal dere ha for svar. Så i testen til Lyd og Bilde at de trakk frem som negativt at "skjermen har en tendens til litt rykkete bevegelser". Dette har holdt meg litt tilbake i forhold til denne skjermen (som er den jeg har mest lyst å kjøpe), men jeg har kanskje ikke noe å bekymre meg for? Dersom jeg uansett handler på Elkjøp, har jeg jo 30 dager på å finne ut om dette er et stort nok problem til ikke å beholde skjermen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stiller meg totalt uforstående til dette med "rykkete bevegelser". Jeg har 51"-eren av samme modellen og kan ikke si jeg ser noe til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg stiller meg totalt uforstående til dette med "rykkete bevegelser". Jeg har 51"-eren av samme modellen og kan ikke si jeg ser noe til dette.
    Tror han snakker om LED varianten. Det jeg har merket med den er at den får en slags spole effekt fra tid til annen. Går man fra en rolig scene til en kjappere scene i en film f.eks, er det akkurat som den øker hastigheten et øyeblikk før den henter seg inn igjen. Dette gjør at ting går litt i rykk og napp.

Synes ikke selv jeg er så veldig kresen på sånt til vanlig, men syntes det var ekstremt stor forskjell på 8005 kontra andre TV'er jeg har prøvd når det kommer til hvordan den takler bevegelser.

Har selv eid en D8005 LED variant fra Samsung og min dom er vel egentlig at den er pen, som et smykke er pent, men at konkurrentene er langt bedre på selve kvaliteten på bildet og bevegelser, selv fra mellomklassemodellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Celvin
    Tror han snakker om LED varianten..
    Var faktisk plasmaen jeg nevnte. Legger ved testen til Lyd og Bilde, min siterte setning i forrige innlegg står i avsnittet Bildekvalitet 2D:
    Samsung PS64D8005 | Lyd & Bilde

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de sikter til frame-interpoleringen, men slikt skrur man jo uansett av?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 64 tommeren bestilt, gleder meg til å få den i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror de sikter til frame-interpoleringen, men slikt skrur man jo uansett av?

Hvor gjør man dette og er det andre ting som bør slåes av?

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, ok... her var jeg kanskje litt kjapp ... igjen Jeg tror jeg har funnet ut hva de sikter til, og det er av og til at det oppstår et lite hakk i panoreringer. Ut fra hva jeg har sett tidligere når jeg har herjet med emulatorer og sånn som i utgangspunktet kjører "nesten" 50Hz mens refresh rate er 50Hz, så kan det virke som om timingen er litt gal her og gir et lite hopp innimellom fordi den får inn et bilde mer enn den vet hva den skal gjøre med.

Jeg vil ikke betegne dette som en dealbreaker, og det kan godt være at det bare er satellitt-tueren jeg bruker som er litt på bærtur. Men tenkte jeg skulle rapportere observasjonen likevel. Jeg ser det på alle kanalene og ikke bare HD. En dag jeg gidder skal jeg se om jeg kan finne noe materiale det går an å ta tiden mellom hvert hopp for å se om det er noen sammenheng.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er sharp sin lcd bakbelyst eller kanbelyst?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    55LW980 er vel en av de soleklare vinnerne når det kommer til LED tv.

Med helt fantastisk bilde, med veldig bra bevegelighet, sitter vel med 200 hz, som gjør flyten i bilde utrolig bra, koster noe med enn UE55D8005, men uten tvil verdt det. Cloudinga til D8005 er ikke noe gode, så svartnivået til 55lw980 er vesentlig mye bedre. Gå for LW980!

Andre som du også kan se på er jo som.

KDL55HX920/820/720.
    Du har også 920 i 65". Koster nå VELDIG mye men det er fin tv i veldig stor størrelse! 39999,- koster den vel på nett hos min arbeidsgiver Elkjøp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •