Erfaring PFL6606T 55"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring PFL6606T 55"

Hei.

Hentet min nye TV igår og etter å ha brukt 2-3 timer med det igår så tenkte jeg at jeg kunne komme tilbake med en personlig erfaring:

AV Kilder:
    WDTV live - 1080i filer Kunfu Panda, Smurfene, Spiderman 3 på ca 10gb hver og Transformers 3 full BD rip(28gb), og et par Chuck episoder
    Dreambox DM 500HD - både HD og SD kanaler. Disney junior, Discovery HD kanaler, Voice og NRK.

BILDE

Her ventet jeg meg ikke store overraskelser i og med at denne tv-en har fått gode omtaler for prisen.
    Jeg syns at bilde er godt, både på SD og HD. På HD er det i grunn veldig bra, på SD er det godt(dreambox) og jeg har ikke mye å sette finger på her.
    ang. bilde instillinger syntes jeg at faktisk standard fungerer best ved å slå av "natural motion" funksjonen.
    Jeg konfigurerte "egeninstillingen" med det både HW.no og flatpanels.dk siden opererte md men syntes at bilde ble alt for vasket ut. Den var livløs.
    Det er kanskje slik det skal være men min personlige preferanse er at jeg ønsker litt mer smell i fargene.
    I forhold til de kalibrerte verdiene syns jeg at "FILM" instillingen var nære nok.

Her vil jeg trekke frem at på HD kanalene så var bildet helt supert. Overrasket over hvor bra ble.

LYD

Et stort overraskelse. Alle sier at Philips satser på lyd men denne TV-en har veldig god lyd, spesielt når en ser på film(for en tv- å være). Fyldig.
    Det var fakstisk at fruen i huset trodde ved en anledning at anlegget stod på. Anlegget består av Abrahamsen V2, V6 og KEf IQ90.
    Så der blir det kudos til TV-en.
    Jeg hører tydelig forskjell men det gjøre tydeligvis ikke alle.

SMART TV

Applikasjons utvalget var ikke stort men syns det gikk ok. Har testet tilsvarende på Samsung 6505 og Philipsen var ihvertfall ikke tregere. DVS. ingenting å hoppe i taket for men heller ikke noe dårligere enn konkurenten selv om på samsung ser det bedre ut og utvalget er større.

DNLA - Streaming - USB

Her kommer den STORE skuffelsen. I spesifikasjonen så står det at den skal støtte alt av MKV inkl Subtitles, men det er bare tull.

USB
    Av de ca 10 forskjellige filene jeg teste med greide den å spille av 2 av de. TV-en slet veldig med Transformers 3 28gb(den greide han å spille faktisk). men straks du begynte å spole eller satte på pause og skal fortsette så greide han ikke det. Tålmodigheten min tok slutt etter å ha ventet i ca 2 minutter for at den skal fortsette.(gjorde flere forsøk).
    Spolingen i filene er tregt og uoversiktlig.
    Fant ikke ut av hvordan bytte lydspor eller sette på subtitles(SRT) selv om det er en dedikert knapp som heter Subtitles på fjernkontrollen.

DNLA - NAS- Twonky - Windowsmedia player 12

Her var det en enda større skuffelse. Den så både NAS og Twonky servere men greide kun å spille av MP3 filene. Han greide rett og slett ikke å se noen andre filer eller spille de av.
    I bruksanvisningen til Philips står det at både Windows Media Player 11 og 12 og Twonky er støttet. Bare tull sier jeg.

Ang. Medie avspilling så har jeg en WD TV koblet opp og denne spiller av alt fra både Twonky, NAS, windows media player og USB. Dermed konkluderer jeg at TV er den som sliter med funksjonlitet.

Samtidig vil jeg si at WD TV er milevis foran både når det gjelder hvor rask den er på håndtering av filer, på spoling i filmene , oppstart, subtitles og audio håntering.
    Håpet mitt var/er å slippe å ha WD tv boksen stående i stuen, at TV vil kunne erstatte denne.
    Hvis en WD TV koster 700kr i butikken, og da tjener både butikken og Westen digital penger, så vil jeg påstå at maskinvare koster 2-300kr maks å lage.
    Hvorfor bruker ikke TV produsentene samme teknologien(maskinvaren) istedetfor å utvikle sitt eget? Appstore og Portal ok, men det høres tungvindt og dyrt ut når de har noe som fakstisk fungerer ypperlig rett foran nesene deres.

Konklusjon

Hvis du er ute etter en billig tv med godt bilde og lyd, gå for denne.
    Alt annet, dvs multimedia funksjonalitet er den ubrukelig på.
    Men hva kan en forvente for en 55" til kr 9000?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Svogeren har samsung led 6505 46" og tenkte jeg skulle ta med test filene til han sammen med NAS boksen og teste ut hvordan Samsung takler medieavspilling.

Alle sier at Samsung og LG er de som har best mediestøtte så da får jeg teste ut det også.

Kommer tilbake til dere etter å ha testet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •