Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D8005 VS Panasonic 65" 3D Plasma-TV TX-P65VT30..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 112
    Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D8005 VS Panasonic 65" 3D Plasma-TV TX-P65VT30..

Da er snart tiden inne for ny tv på stueveggen. Har 50" på veggen nå, og det skal opp en ny på minst 60". Så det står vel om disse to modellene? Ser prisene synker, og kanskje en kan gjøre ett januarsalgvarp i tillegg? For nye modeller kommer jo hele tiden, og da blir en jo bare sittende å vente..

Derfor: Hvem er den beste kandidaten, og da tenker jeg på alt fra pris til billedkvalitet og utseende på selve tv'n... (Ja, vil ha litt av alt.. Hehe... Men har hatt plasma siden jula 2004,så bildekvalitet teller endel..)

Så har en jo disse greiene som at den ene modellen er mye tynnere og lettere enn den andre... Osv...... Alle innspill mottas med takk

Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D8005 - Elkjøp

VS

Panasonic 65" 3D Plasma-TV TX-P65VT30 - Elkjøp

Og ja, ha ei videre god jul, og godt nytt år snart

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS64D8005, uten tvil.

Altfor mye problemer med VT30-en, og jeg opplever bildet på Samsungen som generelt bedre (mye lysere, bedre farger rett ut av esken, etc). Mitt hovedankepunkt er stort sett sortnivået, men på 64"-eren av D8005 så er det nesten på samme nivå som VT30.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg heller også i retning samsungen.. har hatt det siste snart 4 årene på stua, og den har gjort god tjeneste der... Ellers er jo den også bare en tomme mindre, mer elegant, halvparten så tykk og halve vekten... prismessig også helt klart en vinner.... Glad jeg har bursdag tidlig på nyåret så jeg kan bruke den som påskudd ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også vurderer disse modellene opp mot hverandre. Hadde Panasonic'en blitt satt ned til 20 lappen så hadde jeg slått til på den tror jeg. For min del er det for stivt å legge 25 lapper på bordet for en tv.

Hvilke problemer er det med VT30? Samsungen fikk forresten trekk for litt hakkete bilder i Lyd og Bilde testen.

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har rikstv med cam modul, så for meg blir det en dealbreaker at tuneren er så elendig, da jeg ikke ønsker enda en fjernkontroll på bordet. 25000 for vt30 er vel heller ikke reellt, da eneste butikken som har den prisen er elkjip og de sender den ikke før langt ut i februar. noen som har pdf eller linkt til lyd og bildetesten av samsungen?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelle
    Jeg har rikstv med cam modul, så for meg blir det en dealbreaker at tuneren er så elendig, da jeg ikke ønsker enda en fjernkontroll på bordet. 25000 for vt30 er vel heller ikke reellt, da eneste butikken som har den prisen er elkjip og de sender den ikke før langt ut i februar. noen som har pdf eller linkt til lyd og bildetesten av samsungen?
    Se side 4 i Expert blekka.
    Expert Uke 52 2011

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fin pris, men de har den ikke på lager der heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    Jeg også vurderer disse modellene opp mot hverandre. Hadde Panasonic'en blitt satt ned til 20 lappen så hadde jeg slått til på den tror jeg. For min del er det for stivt å legge 25 lapper på bordet for en tv.

Hvilke problemer er det med VT30? Samsungen fikk forresten trekk for litt hakkete bilder i Lyd og Bilde testen.
    Først og fremst; Panasonic sin 2011-serie sliter med dårlige paneler i år. Et flertall av panelene er rammet av en kjip defekt som gir grønnskjær i deler av bildet, spesielt på midten av skjermen. Hvor plagsomt dette oppleves er også litt individuelt, for noen kan rett og slett ikke se det, mens andre igjen ser det veldig godt (det har vært flere her inne som har rapportert om det også).

Her er det også verdt å merke seg at teknisk support hos Panasonic har innrømt at dette er tilfelle (altså, ikke 1. linjesupporten), og at det er snakk om flertallet av skjermene som har dette. "Disse skjermene er bare slik" sa han jeg snakket med, og da jeg påpekte at fjorårets skjermer ikke hadde dette problemet svarte han "Det er to forskjellige paneler og kan derfor ikke sammenlignes. Jeg synes fremdeles bildet er utmerket."

Hvor synlig det er avhenger også av materialet som sees på. Det er mer sannsynlig at man ser dette i ting med mye grått eller hvitt i seg enn fargerike dokumentarer. Utover det så skjønner jeg ikke hva Lyd & Bilde mener med hakking i bildet, for Samsungen er MYE bedre enn VT30-en på bevegelse.

Der VT30-en gir et grønngult etterslep på panoreringer er det ikke antydning til slikt på Samsungen. Bildet er mye lysere som igjen reproduserer mye lysere hvit, og der mangler VT30-en litt etter min mening. Fargeoverganger på VT30 oppleves som veldig ujevne og "hakkete" i forhold til Samsungen. VT30 får etter min erfaring mye lettere image retention enn Samsungen, og de gangene jeg har fått det på Samsungen har jeg så langt fått det vekk etter et par minutter med "hvitvask".

Eneste ankepunktet mitt er at sortnivået er dårligere og det er litt kjipt, men hvitt er mye hvitere som et plaster på såret og det er vel så viktig for et godt bilde.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    står ikke noe om medfølgende briller i samsungpakken. følger det med noen i det hele tatt?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke på 51", men på 64"-eren mener jeg det skal følge med.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde strengt tatt gjøre det. Prisforskjellen er så og si visket ut hvis ikke. Prisen pr samsung brille er 1000kr! vet ikke prisen på pana sine,men tipper den er like høy. Dog følger det med 2 stk i hver pana pakke

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burde strengt tatt gjøre det. Prisforskjellen er så og si visket ut hvis ikke. Prisen pr samsung brille er 1000kr! vet ikke prisen på pana sine,men tipper den er like høy. Dog følger det med 2 stk i hver pana pakke
    Hvis du ikke MÅ ha oppladbare så får du kjøpt 2-packs til Samsung for 700-800 kroner. (De bruker CR2025-batterier, og de skal visstnok holde i 70-80 timer... så det er ikke noen kjempekrise )

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvis du ikke MÅ ha oppladbare så får du kjøpt 2-packs til Samsung for 700-800 kroner. (De bruker CR2025-batterier, og de skal visstnok holde i 70-80 timer... så det er ikke noen kjempekrise )
    godt alternativ!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    står ikke noe om medfølgende briller i samsungpakken. følger det med noen i det hele tatt?

På min 64" fulgte det med 2 par briller, er dog usikker på om det kommer briller med 51"

Gega

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden gjelder 64", så satser i tilfelle på at dette følger med... Ellers, så leter jeg etter rette veggfestet til samsungen... Dette skikkelig tynne, så en får skjermen så nær vegg som mulig.. Er vel ikke noen som vet artikkelnr/navn på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Denne tråden gjelder 64", så satser i tilfelle på at dette følger med... Ellers, så leter jeg etter rette veggfestet til samsungen... Dette skikkelig tynne, så en får skjermen så nær vegg som mulig.. Er vel ikke noen som vet artikkelnr/navn på dette?

Det som jeg har heter Samsung WMN2000C, jeg kjøpte mitt på expert men det kan kjøpes her

Mobilestore / SAMSUNG Super slim veggfesteÂ*for alle LED 60"65" og Plasma D69xx,D7xx,D80xx 59"-63"

https://www.deal.no/deal/default.asp...WMN2000CX%2FXC

Gega

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill ang veggfeste... Det var da ett rart feste vel? Hehe.... Åssen funker dette i praksis da? Men det passer som fy altså? Og det betyr vel at total tykkelse fra vegg og ut blir knappe 6 cm?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for innspill ang veggfeste... Det var da ett rart feste vel? Hehe.... Åssen funker dette i praksis da? Men det passer som fy altså? Og det betyr vel at total tykkelse fra vegg og ut blir knappe 6 cm?

Fungerer veldig fint, det er som å henge opp et bildet:-)
    Monter de 2 runde brakettene på veggen og wirefestet i de øverste hullene, så er det bare å hekte tv`n på og justere, akkurat som et maleri:-D
    Det står veldig godt forklart i monteringsanvisningen..

Etter det jeg kan måle på min tv så bygger den ganske nøyaktig 5 cm utifra vegg, målt fra vegg til ytterkant av tv`n... veldig enkel og stilig montert på vegg:-D

Gega

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ligner vel det over til kraftig redusert pris.
    Vet ikke om det passer 64" men det går vel an å finne ut.
    DMP SuperSlim veggfeste VESA 600x400, kun 14mm fra vegg, maks 50 kg / MULTICOM

Test fra dinside.no
    Veggfeste: DMP Super Slim: Billig og smart TV-feste - DinSide Bolig
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg allerede bestilt dette originale til den på 64" som bestilles på nyåret, da jeg kom over ett sett på amazon.uk til drøye 35 pund... Nen takk for tipset, for når det nå skal flyttes på to stk tv'er så blir det å kjøpe to par av det settet du viser til... :-)

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •