Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D8005 VS Panasonic 65" 3D Plasma-TV TX-P65VT30.. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 112 av 112
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville ikke tatt en VT30 i hvert fall, jeg ville styrt langt unna panasonic. Det kan da umulig være så vanskelig å lage en tv uten så mange hopp i sortnivå. De gjør det for at den skal beholde den gode bildekvaliteten lenger?Jeg vil heller at tv'en holder et par timer MINDRE med bra kvalitet enn å ha black level rise.

Darth Vader: Padme, did she make it?

Darth Sidious: No

Darth Vader: What about the black levels on Panasonics plasmas, will they, you know?

Darth Sidious: RIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISE! :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Jeg ville ikke tatt en VT30 i hvert fall, jeg ville styrt langt unna panasonic. Det kan da umulig være så vanskelig å lage en tv uten så mange hopp i sortnivå. De gjør det for at den skal beholde den gode bildekvaliteten lenger?Jeg vil heller at tv'en holder et par timer MINDRE med bra kvalitet enn å ha black level rise.
    De gjør det trolig for å motvirke såkalte pixel misfires. Samsung gjør ikke dette på de fleste av sine til nå i hvert fall, for de har kun et potmeter som er stilt inn på en bestemt spenning, og er trolig stilt litt høyere allerede fra starten av sånn at de ikke skal måtte foreta seg endringer etterhvert som panelet eldes.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde Panasonic klare det samme, men de virker jo helt inkompetente. 8)

Det er et utrykk som heter "Fool me once, shame on you! Fool me twice, shame on me". De har lurt meg engang med at alt skal være i orden med *30 serien i forhold til dette med sortnivå, aldri igjen. Jeg spiser heller avføring enn å velge en Panasonic tv igjen. Bluray spillerene har jeg god erfaring med, så jeg boikotter ikke selskapet, kun tv'ene de seler.

Det var synd at jeg ikke fant ut om dette med black level rise iløpet av de 30 dagene, men rapportene kom ut lenge etter at jeg kjøpte den. Og så var det ikke tester som gjorde at jeg oppdaget det, men merket det på egen tv og begynte å undersøke om det var lignende tilfeller der ute.

Uff, akkurat nå angrer jeg på at jeg ikke for engangs skyld tok "kløneforsikringen" fra elkjøp, for da hadde tv'en blitt revet av veggen og ødelagt så ille at det ikke hadde vært mulig å reparere den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da burde Panasonic klare det samme, men de virker jo helt inkompetente. 8)
    Tja, på 2010-modellene så ble jo ikke Panasonic-ene noe gråere enn det f.eks. Samsung-ene var allerede fra starten av, det er bare at Panasonic kjørte med lavere spenninger i begynnelsen så jeg tipper begge de to panelene har omtrent samme svakheter ettersom de eldes. Der Samsung bare setter et nivå og ferdig med det justerer Panasonic underveis i software. Man kan selvsagt spørre seg om dette er helt fair ettersom det er dette sortnivået de fikk målt i tester og sånt.

Men VT20 var bedre enn V10, og VT30 bedre enn VT20 igjen... så det kan nok fort hende at VT50 er enda et lite hakk bedre. I alle tilfellene der black level rise har vært et tema har jo også ingeniørene vært veldig klar over hva som skjer, for det er jo en del av designet.

Det var synd at jeg ikke fant ut om dette med black level rise iløpet av de 30 dagene, men rapportene kom ut lenge etter at jeg kjøpte den. Og så var det ikke tester som gjorde at jeg oppdaget det, men merket det på egen tv og begynte å undersøke om det var lignende tilfeller der ute.

Uff, akkurat nå angrer jeg på at jeg ikke for engangs skyld tok "kløneforsikringen" fra elkjøp, for da hadde tv'en blitt revet av veggen og ødelagt så ille at det ikke hadde vært mulig å reparere den.
    Hvis det er betydelig svekket kan du jo forsøke å reklamere på det fordet, for her har de jo utvilsomt (igjen) holdt tilbake informasjon, og om det ikke er sånn pga software i år så er det uansett en feil på tv-en din. Kan neppe skade å forsøke... Har image retention blitt merkbart verre da? Dette er jo også noe som ofte følger etter en rise.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Tja, på 2010-modellene så ble jo ikke Panasonic-ene noe gråere enn det f.eks. Samsung-ene var allerede fra starten av, det er bare at Panasonic kjørte med lavere spenninger i begynnelsen så jeg tipper begge de to panelene har omtrent samme svakheter ettersom de eldes. Der Samsung bare setter et nivå og ferdig med det justerer Panasonic underveis i software. Man kan selvsagt spørre seg om dette er helt fair ettersom det er dette sortnivået de fikk målt i tester og sånt.

Men VT20 var bedre enn V10, og VT30 bedre enn VT20 igjen... så det kan nok fort hende at VT50 er enda et lite hakk bedre. I alle tilfellene der black level rise har vært et tema har jo også ingeniørene vært veldig klar over hva som skjer, for det er jo en del av designet.

Hvis det er betydelig svekket kan du jo forsøke å reklamere på det fordet, for her har de jo utvilsomt (igjen) holdt tilbake informasjon, og om det ikke er sånn pga software i år så er det uansett en feil på tv-en din. Kan neppe skade å forsøke... Har image retention blitt merkbart verre da? Dette er jo også noe som ofte følger etter en rise.

Det er pga voltjusteringen, men var det ikke slik at VT20 modellene kun doblet seg? For da bør jo det samme gjelde for VT30 serien, kanskje vi slipper unna med bare et hopp, jeg følger med i hvert fall. Jeg har ikke sjekket image retention enda, jeg skal vente til den har et par timer til i kjøretid, akkurat nå ligger det på 1400+ timer, venter til den når 2000.

Sortnivået er ikke betydelig svekket, men det er svekket. Hvor mye i "ftl" osv kan jeg ikke si, for jeg har ikke noe målingsinstrument. I forhold til min G15 er den flott, for jeg var på mitt tredje justering på rundt samme antall timer, og den så ikke ut.

Er det helt grusomt etter 2000 timer så klager jeg, på image retention, jeg sparer ikke på kruttet da. Hvis ikke, så ender den som sagt i tusen biter i resepsjonen til Panasonic Norge. Jeg blåser i hvor mye jeg må betale, om jeg så må ta Maxi taxi inn til hovedkvarteret deres, så skal den slippes (bokstavlig talt) rett foran øynene deres, så kan de slite litt.

Jeg kommer aldri til å anbefale Panasonic igjen, og jeg vil anbefale alle å boikotte dem, for da kanskje de tenker seg om og gjør noe endringer angående dette med voltjusteringer. Jeg tviler på at Pioneer gjorde det, og de klarte da å holde samme kvalitet uansett hvor mange timer de tv'ene hadde vært i bruk.

Neste tv blir nok en Plasma, jeg er veldig glad i det mye og behagelige bildet, men Panasonic blir det nok IKKE. (Fool me once):twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her sto det mye rart. hehe.

MEn da fortod jeg det slik at samsungen vinner kampen da.
    Men dersom du har tenkt å bruke tven i et lyst rom osv, så bør man ikke ellers gå for plasma. Men ser at Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D8005 ligger på 21 000. Er det en god pris for denne tven?

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bro84
    ..21 000. Er det en god pris for denne tven?
    Vurder selv..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer aldri til å anbefale Panasonic igjen, og jeg vil anbefale alle å boikotte dem, for da kanskje de tenker seg om og gjør noe endringer angående dette med voltjusteringer. Jeg tviler på at Pioneer gjorde det, og de klarte da å holde samme kvalitet uansett hvor mange timer de tv'ene hadde vært i bruk.
    Dette er ikke helt sammenlignbart, siden teknologiene er såpass forskjellig. Jeg tror som sagt både Samsung og Panasonic sliter med dette problemet i sine paneler, men at de har valgt forskjellige veier rundt det. Der Samsung stiller tv-ene sine høyt fra starten av og holder nivået likt hele veien har Panasonic-ene gradvis økt spenningen. Jeg er ikke helt fremmed for tanken å gi Panasonic en ny sjanse, men det blir nok ikke før 50-serien skal ut og folk har fått rikelig med tid til å teste den og finne ut om den har noen av de samme idiotiske problemene som har vært til nå.

Inntil da står D8005-en veldig trygt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bro84
    her sto det mye rart. hehe.

MEn da fortod jeg det slik at samsungen vinner kampen da.
    Men dersom du har tenkt å bruke tven i et lyst rom osv, så bør man ikke ellers gå for plasma. Men ser at Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D8005 ligger på 21 000. Er det en god pris for denne tven?
    Nei, samsungen vinner på ingen måte kampen. Det beste er å vurdere selv, prøv helst begge deler før du bestemmer deg.

Plasma generelt er dårlig på lyse rom, særlig gjenskinn. Og på gjenskinn er Samsungen mye verre enn Panasonicen. Samsung har mer lys enn Panasonicen, men alikevel et elendig filter sammenliknet med Panasonicen.

Skaff deg heller Philips med Moth-Eye-filter, da får du alt bortsett fra andre størrelser enn 46"

Ev. sjekk ut VT50 som snart er på vei ut. Jeg ville uansett ventet med Samsungen, siden de suger på ganske mye, særlig software og byggkvalitet.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer å kjøpe en 1år gammel ue64d8005 men ser at flere har hatt problemer med disse modellene. Trygt kjøp? Har fra før LED så er vel kanskje ett step tilbake?

Får 5m avstand til tv i ny leilighet og hadde 2.7m i den gamle med 47" så må ha en stor bra tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjemmestereo
    vurderer å kjøpe en 1år gammel ue64d8005 men ser at flere har hatt problemer med disse modellene. Trygt kjøp? Har fra før LED så er vel kanskje ett step tilbake?

Får 5m avstand til tv i ny leilighet og hadde 2.7m i den gamle med 47" så må ha en stor bra tv.
    Clouding er vel uansett et generelt problem med edge-led, så med mindre du har backlit-led så er det neppe noe verre på denne TVen, vil vel heller tro bedre.

Ellers er det vel stort sett et trygt kjøp, men skal du koble en parabol til den og bruke den innebygde DVB-S-tuneren, ville jeg nok testet om denne fungerer som den skal først, at du får signaler på minst 50-60%. Mange i 8000-serien har problemer med signalene og viser ~30% styrke. Dette kan dog fikses ved å kontakte Samsungs servicesenter.

Men bortsett fra det er det vel neppe noen store steg tilbake, men kommer jo litt ann på hva slags TV du har fra før. En eldre Samsung, neppe verre. En eldre Philips eller LG, da bør man kanskje sjekke litt dypere.

Men jeg skal i hvert fall fortelle deg at jeg ikke skal ha Samsung noe mer, hatt både 8000-serien i LED og PDP. Men det er jo en vurdering du gjør helt klart best, det er alltid en eller annen feil på en TV, det kommer ann på hva -du- bryr deg om.

Newcomer hjemmestereo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, er jo en vurderingssak. Vil ha en stor tv med bra bildekvalitet uten noe tull. Orker ikke kjøre den på rep/service etter 1år.

Skal brukes med altibox sin pvr så dette burde vel gå fint på denne.

Vant til edge led, og syns ikke det kommer frem noe store feil i bilde der så veldig kresen er jeg nok ikke.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •