Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D8005 VS Panasonic 65" 3D Plasma-TV TX-P65VT30.. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 112
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Samsung PS64D8000 Performance
    Er no rimelig bra sortnivå når den er kalibrert ihvertfall.
    Det er forskjell på 51" og de som er større. 59" og 64" har nær samme sortnivå som Panasonic. 51"-ens sortnivå kan dog forbedres om man er villig til å justere et potmeter inni tv-en. Da får man tv-en stabilt ned på omtrent samme som Panasonic-skjermene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Her må vi vel bare være enige om å være uenige. Jeg mener motion er mye bedre i forhold til VT30-en. Det er ikke 100% her heller, men du har ikke den samme brunaktige skyggen som henger etter f.eks. sterke kontraster.
    Tingen er at man ikke har noe å slåv av på Sasmungen, jeg ser "artifacts" ved raske bevegelser på Samsungen, det gjør jeg ikke på VT30 før jeg setter IFC på "Max", noe jeg ikke trenger fordi "Mid" fungerer optimalt nok.

Her er vi vel enige. Jeg har blitt vant med sortnivået nå, og har fått stilt skjermen litt lysere igjen etter en firmware-update som reduserte lysutbyttet markant. Hvorfor de gjorde dette vet jeg ikke, men etter å ha fått det opp der det SKAL være igjen ble ting bedre også i mørkere farger. At VT30-en ellers har overlegent sortnivå i forhold har jeg forsåvidt aldri sagt noe på og dette er mitt største ankepunkt.
    Ang. sortnivået, var det bare en bekreftelse ;]

Dette har ikke jeg sett på min. Hvitt er hvitt. Punktum. Kan det hende du har fått en med defekt panel? Det finnes ikke ujevnheter på noen som helst måte på min, hvilket er årsaken til at jeg fort ble veldig glad i denne...
    Mulig, men det gjør at denne TVen også ikke er helt 100% til å stole på. Jeg har fanget opp en VT30 som fungerer svært bra (noe jeg trur de fleste faktisk er) og syns den er bedre generelt.

At signalene står som "scrambled" betyr at den ikke får dekodet dem. Prøv å la CAM og kort stå i en stund, alternativt prøv med noen FTA-kanaler for å sjekke hvordan ståa er. Signalmeteret gir også et lite hint om tilstanden. Ikke alle tv-ene har visstnok denne feilen har jeg funnet ut i ettertid, men hvis den er der må det moddes...
    Feilen var der, kortet var det ikke noe feil med og både CA-modul og dekoder viste TV-kanalene direkte. Signalstyrken var like dårlig som på LED-utgaven jeg hadde, under 30.

Jeg synes det er stor forskjell. Jeg så det veldig godt på VT30-en uten å måtte lete etter det. Jeg må i større grad lete for å finne det på D8005-en, så her er jeg nok uenig igjen.
    For meg virker det som om det kan være pga. de panelene du har fått, for jeg syns det er tilnærmet ikke tilstedeværende i det hele tatt. Jeg kan uansett ikke si at de bryr meg, selv om jeg prøver å lete etter det. Jeg syns sortnivået denne TVen har overvinner dette lett totaltsett.

Kan bekrefte at det er noe mer crosstalk, men som jeg har nevnt er det også merkbart mindre opplevd flimmer.
    Ok. ;]

Mer strøm = bedre bilde, basically!
    Nei, mer varme sa jeg. Mer varme = mer tap. :P Strømmessig sluker de vel ca. like mye vil jeg tenke meg.

Kan slås av. Husker ikke helt hvor det ligger, men det er en egen option for dette i tillegg til sleep-timeren.
    Ok.

Dette er et problem som er en kombinasjon av hvor du har contrast og brightness-settings. Flytt brightness ett hakk opp av gangen helt til dette slutter å skje. Det slutter å skje før det går utover sortnivået dersom andre innstillinger er "rett" i forhold til det.
    Da blir det for lyst rett og slett, så dette var ikke noe tema for min del.

Her tror jeg nok heller ikke vi er enige, hehe. Jeg ville ikke hatt en VT30 om den så ble kastet etter meg akkurat nå.
    Nei, men enige trenger vi ikke å være. Men det kan uansett ikke diskuteres om hvilken TV som er best av disse, siden det man ser av defekter ender til slutt på en smaksak som er veldig individuell. Så den som kjøper seg TV bør fokusere på hva vedkommende synes er viktigst. Og jeg trur vi nå har klart å få ut det meste fra to perspektiver ;]

Jeg beholder VT30, du beholder PS8000. Vi er begge fornøyde, de som leser dette er kanskje mer forvirra :P

Et tips: prøv begge og velg hvilken du/dere syns gir best bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller vente i noen måneder på E8000 og VT50 . Forhåpentligvis har de fått utbedret svakhetene som begge nevner her til den tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Eller vente i noen måneder på E8000 og VT50 . Forhåpentligvis har de fått utbedret svakhetene som begge nevner her til den tid.
    Japp, men prisnivået er nok ganske mye høyere vil jeg tro :P

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hatt noe trøbbel med min 2010-modell 63C7705 og fikk nå til slutt en PS64D8005 i bytte.

Jeg bruker CAM og Canal Digital og har følgende problem:
    - I kanalguiden så vises ikke sendingen i preview-feltet oppe til venstre, er dette normalt?
    - Jeg finner ikke ut hvor jeg endrer kanalnummer, dette funket veldig greit på 63". Er denne funksjonaliteten fjernet for 2011-modellen? Det er jo helt meningsløst for nå er guiden uoversiktelig og jeg er ikke interessert i å trykke kanal 124 for NRK1..
    ---
    Håper noen andre her bruke CAM, ellers har jeg OT'a tråden fullstendig

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Hatt noe trøbbel med min 2010-modell 63C7705 og fikk nå til slutt en PS64D8005 i bytte.

- I kanalguiden så vises ikke sendingen i preview-feltet oppe til venstre, er dette normalt?
    - Jeg finner ikke ut hvor jeg endrer kanalnummer, dette funket veldig greit på 63". Er denne funksjonaliteten fjernet for 2011-modellen? Det er jo helt meningsløst for nå er guiden uoversiktelig og jeg er ikke interessert i å trykke kanal 124 for NRK1..
    ---
    Håper noen andre her bruke CAM, ellers har jeg OT'a tråden fullstendig
    På Samsungene jeg hadde, var det bare å velge "CanalDigital" istedet for "Satelite" når du skal søke på kanalene, da finner den plasseringer slik de normalt er hos CD for det landet du spsifiserer. Velger du "Sat", blir kanalene stappet inn som de blir funnet.

Men du kan vel sikkert lage favorittlister.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, dette bugger.

Du kan endre kanalnummer på modusen som heter Satellite, men på den som heter Canal Digital Sat. må du ta til takke med Canal Digitals kanalposisjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleoleole
    Men du kan vel sikkert lage favorittlister.
    Man kan, men dette er et av områdene Samsungen er ekstremt skadet på. Favorittlistene baserer seg på hovedlista for modusen man har valgt og inneholder fem flagg som kan settes for hver individuell favorittliste, og med andre ord det eneste man faktisk kan velge er hvilke lister kanalene skal være i. De blir liggende i rekkefølgen til kanallista. Dette virket kanskje som en lur måte for utviklerne å spare minne på, men det fører til at opplegget er minst like ubrukelig og upraktisk som på Canal Digitals egne bokser.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan endre kanalnummer på modusen som heter Satellite, men på den som heter Canal Digital Sat. må du ta til takke med Canal Digitals kanalposisjoner.
    Som jeg fryktet. Utrolig at de fjerner den muligheten fra 2011-modellen når det fungerte fint på 2010-modellen.

Jeg får endre til Satelite, for slik som det er nå er helt umulig. Noe jeg må tenke på der eller ramler alle kanalene inn på samme måte som "Canal Digital Sat"?

Har for øvrig signalkvalitet på 25-35 og masse bitfeil. Kan det være feil på TV-tuner (jeg bruker som nevnt den som er i TV'n + CAM) eller bør jeg sjekke parabol, LNB osv? Signalstyrken ligger på 80-100.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg fryktet. Utrolig at de fjerner den muligheten fra 2011-modellen når det fungerte fint på 2010-modellen.

Jeg får endre til Satelite, for slik som det er nå er helt umulig. Noe jeg må tenke på der eller ramler alle kanalene inn på samme måte som "Canal Digital Sat"?

Har for øvrig signalkvalitet på 25-35 og masse bitfeil. Kan det være feil på TV-tuner (jeg bruker som nevnt den som er i TV'n + CAM) eller bør jeg sjekke parabol, LNB osv? Signalstyrken ligger på 80-100.
    2010-modellene har vel samme format på kanallista den også ut fra hva jeg så da jeg drev og plukket disse filene fra hverandre for å se hvordan de var bygget opp.

Det kommer ikke i Canal Digital-rekkefølgen om du bruker Satellite, nei.. det er det som er så forbasket styr. Så selv om det er litt stress, så ville jeg funnet en frekvensliste og bare stilt inn de frekvensene som inneholder kanaler du faktisk har eller vil ha. http://kingofsat.net er et fint utgangspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TV-tuneren er feil i en rekke 8000-serie-TVer tydeligvis, både jeg, slc og du har tydeligvis blitt berørt av denne feilen. Jeg hadde den både på plasma og led.

Men du kan kontakte Samsung så fikser de den sikkert slik de tydeligvis gjorde med slc sin TV. Jeg gadd ikke og returnerte min.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som jeg burde tatt penga og lagt mellom til en Panasonic i stedet for å takke ja til en ny Samsung. Det er en fin TV, men nå er det andre på rad med feil og mangler. Per nå er jeg i alle fall ikke så PRO-Samsung, de har en jævla salgsjobb foran seg neste gang jeg skal bytte ...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som jeg burde tatt penga og lagt mellom til en Panasonic i stedet for å takke ja til en ny Samsung. Det er en fin TV, men nå er det andre på rad med feil og mangler. Per nå er jeg i alle fall ikke så PRO-Samsung, de har en jævla salgsjobb foran seg neste gang jeg skal bytte ...
    Bortsett fra litt krøkkete GUI og den litt irriterende tuner-feilen (som er veldig enkel å fikse, men det varierer litt om de gidder å gjøre det hos deg eller om de tar med seg tv-en) så er tv-en helt kurrant. Men Panasonic er et par hestehoder foran når det gjelder GUI-delen, det er ikke noe å lure på. Men ønsker du å gå den veien ville jeg venta på 50-serien nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke GUI var så ille på Samsung, med PIP, relativt kjapp navigering og fine farger. Er det forskjell på EPG til satelitt og bakkenett?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen
    Syns ikke GUI var så ille på Samsung, med PIP, relativt kjapp navigering og fine farger. Er det forskjell på EPG til satelitt og bakkenett?
    Bildet i PIP-saken i EPG-en funker ikke på satellitt, vet ikke hvorfor. Men ellers er det sånne små detaljer (f.eks. dette med å kunne ha favorittlister med valgfri kanalrekkefølge, info om pågående sending ved kanalbytte etc.). Det er ingen megakrise, men dette var langt mer behagelig på Panasonic.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte til slutt bare channel list jeg. Så er jo info-knappen lett tilgjengelig om programtittelen ikke er nok Men ser problemet, ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte til slutt bare channel list jeg. Så er jo info-knappen lett tilgjengelig om programtittelen ikke er nok Men ser problemet, ja.
    På DVB-S (i hvert fall på 2011-modellene) får man ikke opp annet enn kanalnavn. Får du programtittel opp på DVB-T altså? Det er jo det som irriterer meg mest, at jeg ikke får se hva som går på tv uten å måtte trykke "info".

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 64" ?

Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Samsung PND8000. 2011's beste HDTV
    Hei har dere noen inst. tips til Samsung 64" PND8000 kontrast osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, får programtittel på kanallisten med RiksTV bakkenett

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, får programtittel på kanallisten med RiksTV bakkenett
    Ah, ja.. på kanallisten får man det på DVB-S også. Jeg trodde du nå mente når du zappet fra kanal til kanal uten den

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •