Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D8005 VS Panasonic 65" 3D Plasma-TV TX-P65VT30.. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 112
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Min far kjøpte seg panasonic 65" for en 2 ukers tid siden, er fornøyd med den, og kan ikke se at den har noe grønt i bilde eller noe annet problem med den, men blir litt skeptisk når jeg leser om alle problemene folk her har og hvor lite hjelpelig panasonic er til å løse problemene, kan jo hende at dette også vil dukke opp på min far sin. er det slik at jeg bør be han bytte den siden det er 30 dagers åpent kjøp og heller gå for samsung sin 64"
    Takker for svar:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bgk
    Hei

Min far kjøpte seg panasonic 65" for en 2 ukers tid siden, er fornøyd med den, og kan ikke se at den har noe grønt i bilde eller noe annet problem med den, men blir litt skeptisk når jeg leser om alle problemene folk her har og hvor lite hjelpelig panasonic er til å løse problemene, kan jo hende at dette også vil dukke opp på min far sin. er det slik at jeg bør be han bytte den siden det er 30 dagers åpent kjøp og heller gå for samsung sin 64"
    Takker for svar:-)
    Dette må du/dere nesten vurdere selv. Personlig ville jeg ikke stolt på VT30 i noen form, mens andre her mener det er Guds gave til tv-slavene. Det er nok av andre grunner til å gå for Samsungen også etter min mening, men det er jo ikke en perfekt tv det heller.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung PND8000. 2011's beste HDTV

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Samsung PND8000. 2011's beste HDTV
    Elle PSxxD8000/5 som den heter i Europa :P (PN er den amerikanske utgaven).

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg sitter fremdeles og venter på "min" pris Får se om ikke jeg bare slår til om den kommer seg liiiiiiiiiiitt ned Samsungen altså

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool samsung 64

Bare meg som synes at bilde hakker litt på 64" plasmaen? Har vurdert denne selv men har til gode å se tvn med et smooth bilde i butikk litt sjelving hakking når bilder er i bevegelse

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    Bare meg som synes at bilde hakker litt på 64" plasmaen? Har vurdert denne selv men har til gode å se tvn med et smooth bilde i butikk litt sjelving hakking når bilder er i bevegelse
    Jeg har sett flere nevne dette, men jeg opplever ikke dette på min.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Ja, jeg sitter fremdeles og venter på "min" pris Får se om ikke jeg bare slår til om den kommer seg liiiiiiiiiiitt ned Samsungen altså
    Ville ikke holdt pusten mens jeg ventet. Den er trolig tatt ut av produksjon nå og det som selges er restlagere. Så skal du ha en er vel dette tiden å slå til på

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Ville ikke holdt pusten mens jeg ventet. Den er trolig tatt ut av produksjon nå og det som selges er restlagere. Så skal du ha en er vel dette tiden å slå til på

Ja, om det skal bli denne, så kjøper jeg innen utgangen av mars..... Så får vi se hvilken pris den ender opp i

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Ja, om det skal bli denne, så kjøper jeg innen utgangen av mars..... Så får vi se hvilken pris den ender opp i
    Jeg ville holdt øye med lagerstatusen til komplett, for jeg tipper det er de siste de klarer å oppdrive som selges der nå og antar også at de er blant de med størst lager av slike varer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv ikke testet en Samsung med plasma, men jeg kan jo si, til tross for at jeg selv ble anbefalt Samsungen overfor Panasonicen (VT30), så gikk jeg for Panasonicen for å gi den en kjangs. Tidligere testet jeg Samsungs 8000 LED-serie, noe som ikke var vellykket med tanke på clouding.

Menysystemet og særlig den innebygde dekoderen, er ca. uendelig mye bedre enn på Samsung.

Bildekvaliteten på Panasonicen er superb, selv bare ved THX-modus som visstnok skal være ganske nærme kalibreringsresultater. Slike moduser har ikke Samsung bra nok av, de anbefaller vel uansett Cinema-modus, men er alikevel ganske feil sammenliknet med panasonic sin.

Men det er riktig at det virker som VT30-en flimrer ved lyse, gjerne hvite bilder.

Ellers trur jeg nok sannsynligheten for at du finner en bra VT30 er større enn det du leser om, bare tenk på alle de som har kjøpt seg en VT30. På forumene avforum/avforums, er det litt over 80 personer som har rapportert at de har feil, mot ganske mange titusener av solgte VT30-er (hvis ikke mer, jeg har ingen tall på det). Jeg har foreløpig ingen veldig synlige feil, de jeg hadde kom av at IFC-moduset var satt på "Max" (denne er kjekk å sette på "Mid" på TV-sendinger, særlig hvis man vil se fotball, eller annen sport).

Jeg skal ta videre bilder av flere gråtoner senere i dag, for å sjekke om det er noen spor av "green tint/blob", men dette er nærmest usynlig under vanlig TV- og filmtitting.

Panasonicen føles også mer robust bygd opp enn Samsung, Samsung føles kinesisk mens panasonicen føles japansk ut.

Dog er sikkert Samsungen bra også, men etter å ha lest tester på flatpanels.dk, så får man mye mer for pengene ved kjøp av en VT30 enn en PS8005, så sant man finner en VT30 uten "green blob"-defekten. Jeg trur de fleste er uten, eller så lite at man ikke vil legge merke til det.

Skal uansett nevnes at jeg fortsatt ikke har 100% bestemt meg for at jeg vil beholde Panasonicen, men det er mest pga. gjenskinn.

Men jeg vil uansett at du leser igjennom reviews på flatpanels.dk, og ellers andre tester du måtte finne, f.eks. på hardware.no osv. Og det må jo være en grunn til at VT30 har blitt kåret til årets TV i nesten alle magasiner og tester

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett bort i fra green blobs, så er jeg fremdeles uenig med påstanden til testerne om at VT30 er mer igjen for pengene enn D8000. Min begrunnelse for dette er:

- MYE lysere bilde (hvitt er langt hvitere)
    - mindre fosfor-lag på panoreringer (et minus er at man ikke har noe ala IFC hvis noen faktisk liker denslags)
    - bedre fargegraderinger (Panasonicen ser mye mer "hakkete" ut mellom graderingene)
    - bedre kompatibilitet på mediaplayer
    - merkbart mindre flimmer på lyse bilder

De tingene VT30-en er bedre på som jeg husker er

- menyer (samsungen er ganske fæl her, jeg innrømmer det)
    - 3D (marginalt mindre crosstalk, men igjen .. Samsungen flimrer mindre)
    - sortnivå

Ser du også trekker frem dette med at det er relativt få som rapporterer problemet med green blobs i forhold til antall solgte VT30er. Husk nå at utvalget folk på avforums i utgangspunktet er begrenset og at det er en veldig stor andel av brukermassen som erfarer dette. Var 104 sist jeg sjekket den pollen, og alle har vel byttet skjerm minst én gang. Det er også problematisk at image retention setter seg mye lettere i disse områdene (noen sier at et halvt minutt med scoreboard-grafikk kan bli sittende i ti minutter, men dette er nok veldig variabelt fra skjerm til skjerm).

Så nok en gang, jeg stoler ikke på denne modellen for fem flate øre Men de som har fått en de er fornøyd med har jo uten tvil fått en god tv, men jeg klarer virkelig ikke å forstå alle de overdrevent positive testene den har hatt over alt. Jeg har jo hatt begge her og jeg kan bare nok en gang bekrefte at D8000-en er sterkt undervurdert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mediaplayerdelen på Panasonicen er kanskje dårlig, men siden TVer uansett er klønete på mediaplayerfunksjoner osv så har jeg heller en HTPC som spiller av alt, så det er ingen issue for min del, og derfor nevner jeg ikke om det. Men fair enough, samsungen er sikkert bedre der.

Når det kommer til forum, er det overraskende mange som googler opp feilene de ev. måtte ha, for så å slenge dritt om produktene eller finne ut hva som er problemet, som ofte medfører registrering i forumer. Vi snakker fortsatt om en liten brøkdel her ;]

Men alt er en smaksak, jeg vil heller ha bra sortnivå enn bra "hvitnivå". Det er sortnivået som er ganske avgjørende hva man ser av detaljer. I lyse bilder syns jo alt uansett, om det så ikke skulle være 100% hvitt, er det mer enn hvitt nok (kanskje ikke på dagtid med mye lys, men da er jo plasma nesten ubrukelig uansett pga gjenskinn (og som kanskje vil være en faktor om jeg sender denne i retur)).

Dog skal jeg være enig i at bildene er litt småhakkete (men det har jeg lest om på Samsungen også), selv i 24p (dog finnes det smooth-filter for dette også, virker som dette er IFC med et annet navn). Og jeg må si at jeg likte smoothen på 8000LED jævlig godt, det er slik smooth smooth skal være og som jeg trudde automagisk at 24p skulle gi meg uten bruk av teite filtere.

Fargenyanseringsfeilen er i praksis ikke synlig ved titting av normalt innhold, film eller TV.

Men jeg skal verken gå for eller mot VT30 eller PS8000, jeg er litt skuffet over plasma generelt og trudde det skulle gi meg nærmest perfeksjon i det meste. Dog sitter jeg fortsatt og vurderer Philips med moth-eyefilter.

Jeg trur uansett hva du velger, så er det alltid noen feil du henger deg oppi. Jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte meg en billig TV istedet, da hadde jeg vært mindre kravstor, men nå er det vanskelig å finne noe bedre uten å bli direkte fattig.

Lykke til uansett:P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleoleole
    Når det kommer til forum, er det overraskende mange som googler opp feilene de ev. måtte ha, for så å slenge dritt om produktene eller finne ut hva som er problemet, som ofte medfører registrering i forumer. Vi snakker fortsatt om en liten brøkdel her ;]
    For å si det på en annen måte, da.. jeg har aldri før sett en modell få så mye tyn som det 2011-serien til Panasonic har. Det ligger definitivt noe i det. Ha i bakhodet at alle disse 100+ som rapporterer på avforums bor veldig spredt, har kjøpt på forskjellige tidspunkt, etc. så det er jo tv-er fra alle ulike batcher. I tillegg så handler det ikke bare om hva man ser og ikke, det er i hvert fall to som har fått beskjed av kalibratøren de bestilte om at de ikke kunne kalibrere tv-en pga det.

Men alt er en smaksak, jeg vil heller ha bra sortnivå enn bra "hvitnivå". Det er sortnivået som er ganske avgjørende hva man ser av detaljer. I lyse bilder syns jo alt uansett, om det så ikke skulle være 100% hvitt, er det mer enn hvitt nok (kanskje ikke på dagtid med mye lys, men da er jo plasma nesten ubrukelig uansett pga gjenskinn (og som kanskje vil være en faktor om jeg sender denne i retur)).
    Dette er ikke helt riktig. Det er tv-ens kontrastnivå og evnen til å vise graderinger som avgjør hva man kan se av detaljer. At bakgrunnen er litt gråere betyr ikke automatisk at detaljene er mindre synlige. Kontrastnivået (forskjellen mellom mørkeste sort og lyseste hvit) kan overgå VT30-ens om det er stilt inn rett. Det er nettopp dette som gjør at jeg kan leve med litt tap av sortnivå

Dog skal jeg være enig i at bildene er litt småhakkete (men det har jeg lest om på Samsungen også), selv i 24p (dog finnes det smooth-filter for dette også, virker som dette er IFC med et annet navn). Og jeg må si at jeg likte smoothen på 8000LED jævlig godt, det er slik smooth smooth skal være og som jeg trudde automagisk at 24p skulle gi meg uten bruk av teite filtere.
    Interpoleringsteknikker er en uting uansett, spør du meg Panasonic sin 24p-støtte er visstnok ikke "ekte 24p", så det kan være at du opplever noe problemer i forhold til det? Jeg synes forsåvidt det så greit ut med 24p og den IFC-lignende greia satt til av.

Fargenyanseringsfeilen er i praksis ikke synlig ved titting av normalt innhold, film eller TV.
    Dette er veldig synlig på normalt innhold og var noe av det første jeg la merke til var merkbart bedre på D8000. Spesielt fargegraderingen som er på f.eks. en blå himmel, ensfargede vegger osv.

Jeg trur uansett hva du velger, så er det alltid noen feil du henger deg oppi. Jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte meg en billig TV istedet, da hadde jeg vært mindre kravstor, men nå er det vanskelig å finne noe bedre uten å bli direkte fattig.
    Noe å potensielt irritere seg over vil det nok alltid være, men akkurat den feilen en del av oss sutrer over ER nettopp en feil, som produsenten atpåtil både innrømmer samtidig som de nekter å anse som feil. Det burde aldri ha vært sånn, og det er *ingen* andre plasma-skjermer på markedet som har dette. Image retentionen i disse regionene med grønt er også helt latterlig. Få sekunder med rett type innhold kan gi retention som varer i flere minutter. Får heller se når VT50 kommer om de har fått skikk på ting da

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke helt riktig. Det er tv-ens kontrastnivå og evnen til å vise graderinger som avgjør hva man kan se av detaljer. At bakgrunnen er litt gråere betyr ikke automatisk at detaljene er mindre synlige. Kontrastnivået (forskjellen mellom mørkeste sort og lyseste hvit) kan overgå VT30-ens om det er stilt inn rett. Det er nettopp dette som gjør at jeg kan leve med litt tap av sortnivå
    Det er nå uansett vanskeligere å få riktige farger og skarphet i de mørke nivåene enn de lyse, og sånn sett er VT30 veldig bra.

Interpoleringsteknikker er en uting uansett, spør du meg Panasonic sin 24p-støtte er visstnok ikke "ekte 24p", så det kan være at du opplever noe problemer i forhold til det? Jeg synes forsåvidt det så greit ut med 24p og den IFC-lignende greia satt til av.
    På VT30 skal 24p være "ekte", det er på GT- og ST-modellene disse visstnok ikke er det. I hvert fall ut fra hva jeg kunne finne på nettet. Uansett er ikke 24p smooth på VT30 (mulig dette ikke er godt likt blant filmfolk, men jeg syns det er behagelig å se på smoothe bevegelser). Dog blir det bedre med "24p smooth filter" på (samme som IFC). Men igjen, med filter som jeg i utgangspunktet er i mot. Men generelt på denne TVen er det et must å bruke smooth-filterne siden det er ræva å se f.eks. fotball og andre raske bevegelser uten dette filteret, dessverre.

Dette er veldig synlig på normalt innhold og var noe av det første jeg la merke til var merkbart bedre på D8000. Spesielt fargegraderingen som er på f.eks. en blå himmel, ensfargede vegger osv.
    Jeg vet at VT30 har dårligere fargegradering enn D8000, men det er uansett ikke plagsomt dårlig, med tanke på sortnivået til VT30, så syns jeg det er viktigere enn graderingen av fargene som strengt tatt ikke er ille på VT30. Skal man se det, skal man faktisk lete etter det.

Men nå som det er sagt, skal jeg levere tilbake min VT30 nå. Ikke pga. fargene, men fordi motion er vannvittig dårlig. Mulig jeg ble litt for kravstor etter å ha sett hvor flytende og behagelig bildet var på 8000LED. Edit: Og ja "image retention" er også ganske dårlig på denne TVen, og jeg opplevde selv at enkelte streker fra en fotballkamp var igjen i bildet i over 5 minutter.

Så, 10000-kroners spørsmålet: Hvordan er "motion" på D8000 kontra UE8000? Det er faktisk viktigere enn sortnivået for min del. Og kan man se på en fotballkamp med plasmaversjonen uten at man ser ghosting av de hvite strekene?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått PS51D8005 inn i hus, og motion på denne er ikke vanvittig mye bedre enn på VT30, faktisk føles det ut som Samsungen allerede bruker et filter man ikke kan slå av, og det er nære VT30 sin IFC modus på "Mid", faktisk er Mid-modus på VT30 bedre å se på.

Sortnivået som jeg trudde jeg ikke brydde meg -så- mye om, ble brått et annet kapittel da jeg fikk inn Samsungen. Det var faktisk skuffende dårlig, og VT30 er helt rå i forhold.

Hvitnivået er bedre på Samsungen, men ikke i den grad sortnivået er bedre på VT30. Faktisk har jeg ofte et hint av magenta nederst på skjermen ved hvite bilder, 10-20cm fra bunn og oppover. Disse er synlige som farger, og ikke bare blast som "green-ting" fra VT30 viser. Og ellers er det et hint av diverse flekkete gråtoner sprett rundt omkring.

DVB-S-mottakeren fungerer ikke i det hele tatt på denne TVen, alt av signaler blir "scrambled." Dog vet jeg i følge slc at dette kan bli fikset av en tekniker fra Samsung, men det er tydeligvis en standard feil fra Samsung på 8000-serien, både plasma og LED.

Fargenyanseringen er ikke markant mye bedre, og ingen issue whatsoever.

3D-forskjellen har jeg ikke testet ennå, men der sier samtlige reviews at VT30 er dypere og har mindre crosstalk enn 8000. Så dette vet jeg ikke om jeg gidder å teste engang.

Fordelen med å kjøpe seg Samsung 8000 plasma nå, er at den koster 2000,- mindre enn VT30 (på Elkjøp/Lefdal på nettet), men man må nøye seg med plastikk, selv den "børstet aluminiumsrammen" er av plast. Faktisk er det glasset man ser på utsiden også plastikk.

Sist men ikke minst varmer Samsungen mye mer enn VT30, faktisk var jeg ikke plaget med varme fra VT30 i det hele tatt. Etter jeg fikk Samsungen inn, har varmeovnen vært avslått. Jeg tør ikke å tenke på hvor jævlig det blir på sommeren

"Image retention" er bedre på Samsungen, det er det ingen tvil om. Men det er sjeldent jeg ser at det henger igjen lenge på Panasonicen også, jeg vil heller leve med dette, enn de negative sidene jeg har sett Samsungen.

Ellers er det faktisk mer gjenskinn i Samsungen enn Panasonicen.

As we speak, slå TVen seg plutselig av (?!), teit strømsparing eller noe?

Og en annen ting som egnetlig bare er jævlig irriterende, og som jeg ikke finner noen innstillinger for, er at TVen slår av panelet (blir helt svart) når det får et bilde som skal være helt svart. F.eks. mellom rulletekst (som ikke ruller, men viser nye bilder/tekst) og scener hvor man har sorte opphold. Man legger kraftig merke til dette siden sortnivået er så lite sort som det er. Dette burde vært mulig å slå av (og hvor mye strøm sparer man faktisk på at panelet slår seg av i 1-2 sekunder? neppe mye, selv i løpet av 5 år).

Konklusjon: Jeg leverer nok tilbake Samsungen og beholder Panasonicen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin sammenligning! Har ikke selv hatt muligheten til å sammen ligne slik. Har kun kalibrert VT30 og kan si at bildene som kommer på de etter kalibrering er referanse klasse! De VT30 jeg har tatt 50" og 65 har hatt litt overvekt av grønt selv i THX (som er blåkopi av Pro modus btW). En får også tweaket gramma på VT30 kontra D8005 bedre slik at denne blir mere korrekt ergo mere detaljer i mørke scener og sammenheng i bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleoleole
    Nå har jeg fått PS51D8005 inn i hus, og motion på denne er ikke vanvittig mye bedre enn på VT30, faktisk føles det ut som Samsungen allerede bruker et filter man ikke kan slå av, og det er nære VT30 sin IFC modus på "Mid", faktisk er Mid-modus på VT30 bedre å se på.
    Her må vi vel bare være enige om å være uenige. Jeg mener motion er mye bedre i forhold til VT30-en. Det er ikke 100% her heller, men du har ikke den samme brunaktige skyggen som henger etter f.eks. sterke kontraster.

Sortnivået som jeg trudde jeg ikke brydde meg -så- mye om, ble brått et annet kapittel da jeg fikk inn Samsungen. Det var faktisk skuffende dårlig, og VT30 er helt rå i forhold.
    Her er vi vel enige. Jeg har blitt vant med sortnivået nå, og har fått stilt skjermen litt lysere igjen etter en firmware-update som reduserte lysutbyttet markant. Hvorfor de gjorde dette vet jeg ikke, men etter å ha fått det opp der det SKAL være igjen ble ting bedre også i mørkere farger. At VT30-en ellers har overlegent sortnivå i forhold har jeg forsåvidt aldri sagt noe på og dette er mitt største ankepunkt.

Hvitnivået er bedre på Samsungen, men ikke i den grad sortnivået er bedre på VT30. Faktisk har jeg ofte et hint av magenta nederst på skjermen ved hvite bilder, 10-20cm fra bunn og oppover. Disse er synlige som farger, og ikke bare blast som "green-ting" fra VT30 viser. Og ellers er det et hint av diverse flekkete gråtoner sprett rundt omkring.
    Dette har ikke jeg sett på min. Hvitt er hvitt. Punktum. Kan det hende du har fått en med defekt panel? Det finnes ikke ujevnheter på noen som helst måte på min, hvilket er årsaken til at jeg fort ble veldig glad i denne...

DVB-S-mottakeren fungerer ikke i det hele tatt på denne TVen, alt av signaler blir "scrambled." Dog vet jeg i følge slc at dette kan bli fikset av en tekniker fra Samsung, men det er tydeligvis en standard feil fra Samsung på 8000-serien, både plasma og LED.
    At signalene står som "scrambled" betyr at den ikke får dekodet dem. Prøv å la CAM og kort stå i en stund, alternativt prøv med noen FTA-kanaler for å sjekke hvordan ståa er. Signalmeteret gir også et lite hint om tilstanden. Ikke alle tv-ene har visstnok denne feilen har jeg funnet ut i ettertid, men hvis den er der må det moddes...

Fargenyanseringen er ikke markant mye bedre, og ingen issue whatsoever.
    Jeg synes det er stor forskjell. Jeg så det veldig godt på VT30-en uten å måtte lete etter det. Jeg må i større grad lete for å finne det på D8005-en, så her er jeg nok uenig igjen.

3D-forskjellen har jeg ikke testet ennå, men der sier samtlige reviews at VT30 er dypere og har mindre crosstalk enn 8000. Så dette vet jeg ikke om jeg gidder å teste engang.
    Kan bekrefte at det er noe mer crosstalk, men som jeg har nevnt er det også merkbart mindre opplevd flimmer.

Sist men ikke minst varmer Samsungen mye mer enn VT30, faktisk var jeg ikke plaget med varme fra VT30 i det hele tatt. Etter jeg fikk Samsungen inn, har varmeovnen vært avslått. Jeg tør ikke å tenke på hvor jævlig det blir på sommeren
    Mer strøm = bedre bilde, basically!

As we speak, slå TVen seg plutselig av (?!), teit strømsparing eller noe?
    Kan slås av. Husker ikke helt hvor det ligger, men det er en egen option for dette i tillegg til sleep-timeren.

Og en annen ting som egnetlig bare er jævlig irriterende, og som jeg ikke finner noen innstillinger for, er at TVen slår av panelet (blir helt svart) når det får et bilde som skal være helt svart. F.eks. mellom rulletekst (som ikke ruller, men viser nye bilder/tekst) og scener hvor man har sorte opphold. Man legger kraftig merke til dette siden sortnivået er så lite sort som det er. Dette burde vært mulig å slå av (og hvor mye strøm sparer man faktisk på at panelet slår seg av i 1-2 sekunder? neppe mye, selv i løpet av 5 år).
    Dette er et problem som er en kombinasjon av hvor du har contrast og brightness-settings. Flytt brightness ett hakk opp av gangen helt til dette slutter å skje. Det slutter å skje før det går utover sortnivået dersom andre innstillinger er "rett" i forhold til det.

Konklusjon: Jeg leverer nok tilbake Samsungen og beholder Panasonicen.
    Her tror jeg nok heller ikke vi er enige, hehe. Jeg ville ikke hatt en VT30 om den så ble kastet etter meg akkurat nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Fin sammenligning! Har ikke selv hatt muligheten til å sammen ligne slik. Har kun kalibrert VT30 og kan si at bildene som kommer på de etter kalibrering er referanse klasse! De VT30 jeg har tatt 50" og 65 har hatt litt overvekt av grønt selv i THX (som er blåkopi av Pro modus btW). En får også tweaket gramma på VT30 kontra D8005 bedre slik at denne blir mere korrekt ergo mere detaljer i mørke scener og sammenheng i bildet.
    Om du stiller opp ADC Result-verdiene som ble kverket mellom 1016 og 1017 (tror jeg det var), så får du igjen en del detaljer i mørke scener. Nå har ikke jeg prøvd med noe colorimeter som er i nærheten av nøyaktigheten på ditt, men jeg opplevde null problemer med å nå noen som helst av target-verdiene når jeg kalibrerte. Kunne vært interessant å prøve med et mer nøyaktig meter for å se... gidder dog ikke koste på dette en proffkalibrering siden plasmatv-er likevel drifter over tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung PS64D8000 Performance
    Er no rimelig bra sortnivå når den er kalibrert ihvertfall.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •