Samsung 64" 3D Plasma-TV PS64D8005 VS Panasonic 65" 3D Plasma-TV TX-P65VT30.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 112
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som har noen formening om Panasonicen kommer på tilbud snart? Kan man sikre seg på noen måte angående denne feilen med panelene før man kjøper? Er det evt også andre feil på Panasonic skjermene som det er verdt å merke seg?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er større sjanse for å få en med denne feilen enn å ikke få det. Det er nå folk på avforums.com som venter på i hvert fall sin fjerde Panasonic som er byttet inn pga dette. Selv hadde jeg feilen på to Panasonicer med serienumre som begynte på henholdsvis 14 og 16, i tillegg til at det fremdeles var der etter panelbytte på den første.

Andre svakheter er at de virker å få image retention mye lettere, skygger ved panoreringer, og noe som jeg ikke tenkte så mye over selv før nå i ettertid er at de flimrer merkbart mer enn Samsungene spesielt på lyst/hvitt. 3D-brillene har også mindre flimmer på Samsung enn Panasonic, men det er noe mer crosstalk.

Mitt generelle råd er fremdeles å styre unna Pansonicene fra 2011. Det er veldig mange som har byttet fra VT30 til D8000 og blitt mye mer fornøyd, og jeg forstår dem veldig godt etter å ha gjort samme byttet selv. Sortnivå er ikke alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen som har anbefalt Panasonicen enda, virker bekymringsfullt! Hvordan er Panasonicen og Samsungen i forhold til Sony sin KDL-60NX720? Er samme pris, men er jo noen tommer mindre. Det kan jeg leve med dersom Sony'en er bedre en begge disse.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony sin HX-923 er vel en mer verdig kandidat. Men den er betydelig dyrere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    Er ingen som har anbefalt Panasonicen enda, virker bekymringsfullt! Hvordan er Panasonicen og Samsungen i forhold til Sony sin KDL-60NX720? Er samme pris, men er jo noen tommer mindre. Det kan jeg leve med dersom Sony'en er bedre en begge disse.
    Det er fordi det er litt vanskelig å anbefale et produkt hvor så mange har returnert dem tre og fire ganger for å bare få en ny skjerm med samme problemet PS64D8005 er nok ikke noe dårlig valg. Jeg er jo som nevnt flere ganger før veldig fornøyd med PS51D8005 etter å ha vært innom VT30. Den er ikke bare billigere enn VT30-en, men også bedre på en rekke ting som nevnt over.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung 64" plasma er veldig bra . Til prisen er den et KUPP!!! spent på hva som blir årets priser på slike modeller asså . Mye mulig G20 skjermen blir soveroms TV, og 55VT30 går ned i stua... så får jeg kanskje meg en 64" +/- på "kinorommet" .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv sett Samsung'en få varig innbrenning ganske kjapt og da måtte man krangle for å få det fikset på garanti/reklamasjon. En grunn til at jeg valgte Panasonic sin, da de tar det på garanti uten spørsmål.

Snakket med Panasonic for ikke lenge siden og 65" er tom på lager og siste rest er mest sannsynlig ute i butikkene. Ifølge dem så kommer det ikke mer av den, så tilbudene som har vært nede i 25.000 kr er muligens det gunstigste man får tak i den skjermen.

Hva gjør dere med kalibrering? Også en grunn til at det falt på Panasonic'en her THX-moduset som er meget god og bedre enn hva jeg tror jeg selv som amatør hadde greid og fått til med en kalibreringsdisk. Skal man ha proff kalibrering koster jo dette fort mange tusen...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonicen er "best" syns jeg også.. men prismessig er samsung veldig bra.. innbrenning skjer ikke ved motionpictures . hehe. Men ser hvor du vil hen med det .

Spent på hva neste generasjon Panasonic har å tilby ... årets VT serie var helt konge.. men synd det er med så "mange" vifter... disse hører man ganske greit... men tenker ikke over det ved film og dens lyd...

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Ikke på 51", men på 64"-eren mener jeg det skal følge med.
    Fulgte med et par på min 51". Men har også hørt om de som ikke har fått med.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder "innbrenning" som dere sikter til så er Panasonicen mye verre der enn Samsungen i år. Det er utrolig lett å få litt seig image retention på VT30-en, mens så langt har jeg ikke hatt noe på D8005-en som ikke har latt seg fjerne med to minutters "hvitvask".

Til deg som hadde opplevd innbrenning på Samsung, var det 2010 eller 2011-modell? 2010-ene hadde et problem med dette, men det skal være veldig forbedret for 2011. Jeg har allerede hatt tv-en mye på kanaler som TV 2, MTV og The Voice, og det er ikke antydning til at noen av logoene henger igjen.

Panasonic-en ville nok jevnt over ligget an til å være den beste skjermen om det ikke var for alle disse idiotiske panelfeilene, men nei... tre paneler fordelt på to VT30-er var mer enn nok for min del. Og Panasonic support var egentlig ganske lite behjelpelige og fraskrev seg ethvert ansvar og parerte bare med at "disse tv-ene er bare slik".

Har også en 43" D455 som er like bra på dette med image retention, og den har fått mye "juling". Så de har definitivt gjort noe riktig med panelene sine i år. VT30-en fikk jeg retention som satt i lenge veldig fort på, og flere her på forumet har vel bevitnet akkurat det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder "innbrenning" som dere sikter til så er Panasonicen mye verre der enn Samsungen i år. Det er utrolig lett å få litt seig image retention på VT30-en, mens så langt har jeg ikke hatt noe på D8005-en som ikke har latt seg fjerne med to minutters "hvitvask".

Til deg som hadde opplevd innbrenning på Samsung, var det 2010 eller 2011-modell? 2010-ene hadde et problem med dette, men det skal være veldig forbedret for 2011. Jeg har allerede hatt tv-en mye på kanaler som TV 2, MTV og The Voice, og det er ikke antydning til at noen av logoene henger igjen.

Panasonic-en ville nok jevnt over ligget an til å være den beste skjermen om det ikke var for alle disse idiotiske panelfeilene, men nei... tre paneler fordelt på to VT30-er var mer enn nok for min del. Og Panasonic support var egentlig ganske lite behjelpelige og fraskrev seg ethvert ansvar og parerte bare med at "disse tv-ene er bare slik".

Har også en 43" D455 som er like bra på dette med image retention, og den har fått mye "juling". Så de har definitivt gjort noe riktig med panelene sine i år. VT30-en fikk jeg retention som satt i lenge veldig fort på, og flere her på forumet har vel bevitnet akkurat det samme.

Jeg har Samsung PS64D8005 2011 modell og kan ikke se et fnugg av innbrenning på mitt panel, og jeg tenker ikke spesielt mye over hvilken kanal den står på, den har både blitt stående med pc bildet og timevis med tv2 logo uten at den har tatt skade av det.
    Dette er min 5 Plasma skjerm og jeg har aldri vært plaget med innbrenning, de foregående skjermene har vært Panasonic men dog fra 2009 og eldre:-)

Gega

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok en Samsung 64" på meg... Har ikke noe stort hastverk, så jeg venter nok en mnd eller to... for når valget først er tatt, så kan en like gjerne vente til den faller ett par-tre lapper... For det gjør de.... Iallefall utifra min erfaring, og jeg kjøpte min første plasma, en 42" LG rett før jul i 2004 til den nette sum av drøye 30 festblanketter

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt bådde Panasonic og Samsung plasma tvene, og må si at jeg er mer fornøyd med min gamle Panasonic enn den "nye" og store Samsung PS63".
    Siden Panasonic har fått så mange klager på skjermene sine, jeg begynner å tenke mer og mer i retning Sony.
    Det eneste problem med Sony er at prisen kan være noe høyere enn hos konkurenter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Det blir nok en Samsung 64" på meg... Har ikke noe stort hastverk, så jeg venter nok en mnd eller to... for når valget først er tatt, så kan en like gjerne vente til den faller ett par-tre lapper... For det gjør de.... Iallefall utifra min erfaring, og jeg kjøpte min første plasma, en 42" LG rett før jul i 2004 til den nette sum av drøye 30 festblanketter
    Husk at det kan bli vanskelig å få tak i disse om du venter for lenge nå da, for det som er igjen nå er jo det siste som er produsert før nye modeller kommer og prisene fyker opp igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    Jeg har hatt bådde Panasonic og Samsung plasma tvene, og må si at jeg er mer fornøyd med min gamle Panasonic enn den "nye" og store Samsung PS63".
    Siden Panasonic har fått så mange klager på skjermene sine, jeg begynner å tenke mer og mer i retning Sony.
    Det eneste problem med Sony er at prisen kan være noe høyere enn hos konkurenter.
    Det er mulig det blir bedring for Panasonics del i år. De skal visstnok ha kvittet seg med NeoPlasma og kommet med ny teknologi. Det kan også være verdt å følge med på hva Samsung finner på i år, for de har definitivt hatt store fremskritt bare fra 2010. LG har derimot mye å bevise og tviler på at de kommer til å gjøre noe kvantesprang innen PDP, særlig siden de virker å satse ganske mye på OLED. Det som blir spennende er hvorvidt OLED kommer på markedet i år til overkommelige priser og hvordan de faktisk fungerer i praksis

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG sine plasmaer har vært rimelige, og gitt mye for pengene, men helt klart at bildet ikke har vært på topp. Den midlertidige innbrenningen der har vært noe seig å få bort, samt at den kommer så fort også. Min gamle Pana PX70 setter høy standard for neste TV mht midlertidig innbrenning. Det finnes ikke i det hele tatt på den under spilling, databruk eller lengre pauser i bildet på skjermen. Synd at både de har slitt i nyere tid. Ser ut til å gjelde alle produsentene egentlig.

Med det sagt byttet jo jeg og panel to ganger pga en feil som hørte min modell til. Vrang pikselstripe fra topp til bunn som viste seg først etter 6 mnd. Panelet det ble byttet til hadde samme feil fra dag en så fy-fy til serviceverksted som sendte den tilbake

Jeg ville nok valgt Panasonic sin VT30 og håpt på det beste, og klaget og holdt på til det var riktig om jeg skulle være uheldig. En TV skal jo helst vare noen år så i løpet skal det jo være verdt det. Jeg tror også at enkelte av de andre problemene enkelte har opplevd her, av de se som viser grønt (som at den får image retention mye lettere, skygger ved panoreringer, flimmer), også kan henge sammen med den feilen. Har ikke selv sett en i akskjon i stua, men snakket med en som er på utkikk som deg og han har både vært hjemme hos stolte eiere av dagens toppmodeller av Sammy, LG og Pana. Han foretrakk Panasonicen en god del fremfor de andre. Dette da en av de som ikke er berørt av denne feilen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Jeg ville nok valgt Panasonic sin VT30 og håpt på det beste, og klaget og holdt på til det var riktig om jeg skulle være uheldig. En TV skal jo helst vare noen år så i løpet skal det jo være verdt det. Jeg tror også at enkelte av de andre problemene enkelte har opplevd her, av de se som viser grønt (som at den får image retention mye lettere, skygger ved panoreringer, flimmer), også kan henge sammen med den feilen. Har ikke selv sett en i akskjon i stua, men snakket med en som er på utkikk som deg og han har både vært hjemme hos stolte eiere av dagens toppmodeller av Sammy, LG og Pana. Han foretrakk Panasonicen en god del fremfor de andre. Dette da en av de som ikke er berørt av denne feilen.
    Det hjelper lite å klage når Panasonic selv mer eller mindre sier at dette gjelder alle skjermene og bare bortforklarer det med akseptable avvik, og et resultat av hvordan panelene drives etc. Jeg har vært igjennom den mølla der. Jeg kjente bare det kokte mer og mer sist jeg snakket med dem, og sa rett ut at jeg syntes dette var for dårlig og lurte på om de var fornøyde med å ha lagd et mye dårligere produkt enn året før. På den første VT30-en fikk jeg også en spesiell software-oppdatering (ikke firmware) som angivelig skulle være laget for å redusere dette problemet også, uten at det hjalp i det hele tatt.

Vil man absolutt ha Panasonic ville jeg ventet på årets modeller siden de nå har ditchet NeoPlasma helt. Det har ikke vært annet enn trøbbel siden de introduserte NeoPlasma og det er sikkert delvis en av årsakene til at de har skrapet det nå.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det kan bli vanskelig å få tak i disse om du venter for lenge nå da, for det som er igjen nå er jo det siste som er produsert før nye modeller kommer og prisene fyker opp igjen

Hei..... Er denne modellen allerede ute av produksjon? Vel, da skulle jeg jo tro at en ny modell er satt i produksjon... Og får vel ta sjansen på at denne er ute på markedet snart... Er da ikke så uvanlig at forrige modell krymper litt i pris når nymodellen er ute... For tviler som sagt sterkt på at de tømmer seg helt for gamlemodellen FØR de legger den nye ut for salg... Det ville jo blitt litt smådumt rent logistikkmessig vel?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Hei..... Er denne modellen allerede ute av produksjon? Vel, da skulle jeg jo tro at en ny modell er satt i produksjon... Og får vel ta sjansen på at denne er ute på markedet snart... Er da ikke så uvanlig at forrige modell krymper litt i pris når nymodellen er ute... For tviler som sagt sterkt på at de tømmer seg helt for gamlemodellen FØR de legger den nye ut for salg... Det ville jo blitt litt smådumt rent logistikkmessig vel?
    Ikke egentlig, for de vil helst ikke risikere å sitte med et stort overskuddslager. En ansatt i Panasonic (faktisk han som har designet 2011-seriene) har fortalt det at de i år ikke ønsket å bli sittende med det samme overskuddslageret som i fjor, fordi de tapte penger på det. Derfor har de bevisst sørget for at lagere vil tømmes i år og han anslår at i USA vil det være veldig vanskelig å oppdrive disse tv-ene om få uker.

De nye modellene vises på CES om et par dager, og vil nok bli tilgjengelig her i løpet av april/mai. Jeg ville ventet til da dersom du vil ha Panasonic, for i tillegg til dette med grønne flekker er det nok av andre småting å ta tak i også som angivelig skal være forbedret med den nye paneltypen. Vent i hvert fall til etter CES med å ta avgjørelsen, for da vet man mer om hva som kommer

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok Samsungs 64" på meg... får se om ikke jeg bestiller den snart da