Thomson 40 tommer eller Samsung 40?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thomson 40 tommer eller Samsung 40?

Hei, dama trenger sårt ein ny tv da hennes 4 ÅR gamle 32 tommer har sovna stille inn, ho har ikkje planer om å bruke så mange penger (alle tver idag uansett pris er jo bedre enn den søppelposen ho hadde)

Då er det 2 tver som står til vurdering, denne Thomson 40" LCD til 2500kr

Thomson 40" LCD-TV 40FS3246C - Elkjøp

og denne Samsung 40" LCD til 3500kr

Samsung 40" LCD-TV LE40D504 - Elkjøp

Personlig er eg litt skeptisk til mindre kjente merker (eg har ingen erfaring fra Thomson og er ikkje det første merket eg tenker på når folk sier tv)

Er det verdt å bruke 1000kr ekstra for å få Samsung? Nokon som har erfaring med Thomson eller har sett tvene i aksjon?
    TVen kommer til å bli brukt til vanlig tv og sikkert litt film, men eg har hjemmekino så det er ikkje filmbiten som blir prioritert for denne tven.

Kva meiner folket?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det her lurer jeg på også, har tenkt på de 2 som midlertidig tv til det kommer noe som er verdt å bruke penger på.

40" til 2500 er jo nesten gratis, men er det mulig å se en film på det i det hele tatt?

Newcomer Gargamel_Grusom sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en Thomson 32" crt tv for mange år siden i hus, var en knall tv det i alle fall. Hvordan de er nå har jeg ingen mening om.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk for Thomson 40" fra Elkjøp. Thomson er på ingen måte et ukjent merke... Så gjenstår det å se om det er bra eller ikke...Tipper det er mer en godt nok!

Samsung har en 40" LCD til 2990kr...Husker ikke hvem av de store som solgte dette, men Thomsonen har PVR via USB....Ikke at jeg vet om det fungerer bra, men virker jo greit. Så er det også Full HD.

La oss få vite hva dere går for og hva dere synes når det er i hus. Selv skal jeg t ut dekoderbiten for å slippe NRK avgiften.... Brukes kun til film og spill!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PVR via USB fungerer nok kun fra intern tuner, så om du tar ut tuneren er den funksjonen neppe mye verdt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    PVR via USB fungerer nok kun fra intern tuner, så om du tar ut tuneren er den funksjonen neppe mye verdt
    Godt poeng :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg innom elkjøp for å se på tv'n, og det ble et impulskjøp på meg, hadde ikke høye forventninger men jeg synes den er helt grei, har bare prøvd på vanlige tv sendinger.

Selgeren påstod at det ikke var full hd men ifølge hjemmesiden til thomson så er det full hd.

INDOM - Noms de domaine

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oksen
    Da var jeg innom elkjøp for å se på tv'n, og det ble et impulskjøp på meg, hadde ikke høye forventninger men jeg synes den er helt grei, har bare prøvd på vanlige tv sendinger.

Selgeren påstod at det ikke var full hd men ifølge hjemmesiden til thomson så er det full hd.

INDOM - Noms de domaine
    På hjemmesiden til Elkjøp står der denne har full HD. Men ved bruk via pc har den visst mindre oppløsning? Tenkte egentlig jeg skulle koble laptoppen til tvn og se film, serier osv... Skal ha en større tv og da går denne ned i gamingrommet :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

INDOM - Noms de domaine
    Kva du syns om Thomson-en foreløbig? dama er gira på å få bestilt, dei har den ikkje her i Førde, er nesten ingen TVer i utstilling her, sjøl om det er "stormarked" god plass, men å stille ut ting er skummelt her! Kva syns du om den?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare nevne at det bare koster en drøy hundrings i frakt om du bestiller den over nettbutikken . Jeg la ut bestillingen i går og pakken er allerede på vei hjem nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er klar over at frakt kjem i tillegg, men det er jo sånn når butikker ikkje skjønner at dei må ha varer på lager! Ein hundrings er dessuten ikkje noko i frakt, er vant med mye dyrere frakt når det kjem til PCer og høyttalere 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Intel94
    Ja, er klar over at frakt kjem i tillegg, men det er jo sånn når butikker ikkje skjønner at dei må ha varer på lager! Ein hundrings er dessuten ikkje noko i frakt, er vant med mye dyrere frakt når det kjem til PCer og høyttalere 8)
    Mitt poeng var at det er såpass billig at du like så greit bare kan bestille den og få den hem. Du har jo angrefristen uansett... Tilbudet gjelder kun til Lørdag

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så akkurat 200 års mannen på tv2 filmkanalen og jeg syns det så veldig bra ut, er ikke så veldig mange raske scener i den filmen men. Lyden er helt ubrukelig men jeg bruker stereo'n uansett så det gjør ikke meg noe.

Skulle gjerne teste med pc'n men får ikke gjort det akkurat nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp i Egersund i dag og kikket på Thomsonen.... Tilsynelatende kjørte de "THe Thing" i full HD på TVn, men bildet virket "grumset"? Misstenker dette IKKE var full HD film og at tvn på ingen måte er instillt rett..... Hvis den var rett instillt og full HD fremvising vil jeg si denne tvn er dårligere en min Grundig 28" CRT...Noe jeg nekter å tro er mulig!

Spent på å få denne Thomsonen hjem og få testet den opp mot en HD kilde!!

Noen andre som har testet denne med HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TVen til dama kjem i morgen sammen med blurayspiller, skal få montert og kalibrert tven (har ein kalibrering CD fra Monster som funker fint) Så skal eg gi ei tilbakemld på kva eg synst!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du legge ut kalibreringsinnstillingene når du får gjort det ? Sliter litt med det selv

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du legge ut kalibreringsinnstillingene når du får gjort det ? Sliter litt med det selv
    Hiver meg på denne. Fint om du deler de instillingene du finner best...selv om vi sikkert alle har litt forskjellig utstyr ellers...

Irriterer meg litt at tvn vil slå seg av innimellom...Samt så har den falt ut av ignal på HDMI som om den blir dratt ut og så kommer den igjen. Bruker jeg scart går den automatisk over på den som om den foretrekke Scart?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje kalibrert TVen enda, men deler gjerne innstillingane med dere! Har ikkje heilt sett behovet, syns tven leverer godt rett fra eska. Mulig sortnivået er litt i mørkaste laget. Generelt sett syns eg TVen er super, vertfal til 2500kr! Godt bilde, merker ikkje noko dårlig kvalitet på bluray`s eller riksTV sendinger i HD. Har heller ikkje hatt problem med at tven slår seg av, så lenge den ikkje står uten signal over tid, heller ikkje problemet med at den mister signal uten grunn!

Så denne tven er virkelig verdt sine kroner etter mi meining! Pent utseende hadde den faktisk også!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •