TV-selgere kan for lite - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Nå må dere gi dere 8) .

Det finnes to hovedtyper LCD-TV:

Den gamle typen der LCD panelet lyses opp av lysstoffrør m/varierende plassering av rør - bak, kant mm.

Den nye typen der LCD panelet lyses opp av led elementer m/varierende plassering som over.
    Jeg synes dette høres veldig ut som det jeg oppsummerte som "De har forskjellig bakgrunnsbelysning, men ellers er de like", og det var jo nettopp dette utsagnet Atle reagerte på.

Begge TV er LCD TV men bransjen har valgt å kalle den nye type for LED TV da det selger bedre, og forklarer at det er nyere teknologi.
    Er fullstendig klar over det, men det er ikke det det krangles om her.

Utgangspunktet var at GeCcO synes det var en dårlig artikkel fordi den klagde på selgere som påsto at LED-TV var det samme som LCD-TV. Da regner jeg med han sikter til dette avsnittet:

Sitat Opprinnelig postet av tu.no
    En ivrig Elkjøp-selger strenet rett bort til en tv han ville selge. "Dette er en LED-tv som bør passe for deg og ditt bruk", sa han. Dette var en sannhet med sterke modifikasjoner. Tv-en var nemlig en eldre LCD-tv, ikke en LED-tv.
    Jeg mener det er helt på sin plass å reagere på en selger som prøver å selge en LCD-TV som en LED-TV.

Selv om jeg er enig i at det egentlig er feil å kalle TVene for LED-TVer, så vil jeg si at en "LED-belyst LCD-TV" har andre egenskaper enn en "CCFL-belyst LCD-TV", og jeg synes det er helt greit at belysningsteknologien løftes frem, i stedet for å begraves på side 4 av spesifikasjonene.

Active RS232 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har sagt at det er noe galt i matvarer med utgått dato 8) . Leste i avisa her om dagen om to karer som har levd av gratis mat /utgått mat i flere år uten problemer. De ønsket heller å bruke de få kronene de hadde på andre ting slik at de kunne bruke tide på å surfe og plukke søppel norpå et sted - husker ikke hvor.....
    Det er sikkert mulig å overleve på utgått mat, på samme måte som det er mulig å overleve med en 22" CRT.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ergo er ikke en LED-TV det samme som en LCD-TV.
    Skal vi ta begrepet LED tv bokstavelig så er ikke det en TV i det heletatt. Det en boks med masse små lysdioder som enten lyser konstant hvitt eller dimmer litt her og der.

LED-TV er å blir en salgsgimmick og har ingenting med hva slags tv det faktisk er.

Edit: Glem det Trondmm. Jeg svarte på innlegget ditt før jeg leste videre på side 3.
    Så vi er egentlig enige.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •