Støtter Samsung LED UE55D8005 USB disk med ExFAT formattering?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støtter Samsung LED UE55D8005 USB disk med ExFAT formattering? Jeg har en del m2ts filer fra videokamera og enkelte av dem er større enn 4 GB.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd med NTFS?

Det ser ut til at 7005 modellene takler dette.
    http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1700035

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    Har du prøvd med NTFS?
    NTFS kommer nok aldri til å bli støttet av noe annet enn Windows.

HFS er for Mac systemdisker
    extN er for Linux systemdisker
    NTFS er for Windows systemdisker

FAT32 er for bilder og SD media( I hovedsak eldre kamera og SD kamera )
    ExFAT er for bilder og SD og HD media( I hovedsak nyere kamera og HD kamera )
    Sitat Opprinnelig postet av spastik
    Så jeg tar med S2 til pc, men den gjenkjennes ikke, og jeg må formattere. Jeg gjør det (NTFS), og kopierer filmer over, og plugger inn i TV. De spiller av som bare det. MEN, så skal jeg ta opp tv-sendinger, og da sier den at for å benytte seg av timeshift og opptak, så må den formatteres igjen.. doh.

Så mitt spørsmål er: Er det noe jeg kan gjøre, slik at både windows pc og time-shift softwaren på tv`n kan lese/skrive til uten at jeg må formattere for hver gang?
    Som du ser må h*n formatere om til forskjellig bruk, det ser ut ut ifra hva h*n skriver at NTFS er read-only.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ggt667
    NTFS kommer nok aldri til å bli støttet av noe annet enn Windows.
    Ehm... NTFS er støttet mange steder. Deriblant Linux og diverse mediaspillere som f.eks. Dune.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Ehm... NTFS er støttet mange steder. Deriblant Linux og diverse mediaspillere som f.eks. Dune.
    NTFS.com NTFS vs FAT32 FAT64 exFAT FAT. Comparing. Performance.

exFAT Versus FAT32 Versus NTFS - Tech-Recipes
    Sitat Opprinnelig postet av http://www.tech-recipes.com/rx/2801/exfat_versus_fat32_versus_ntfs/
    Surprisingly to many people, exFAT even may be better than the much loved NTFS in some circumstances.
    Sitat Opprinnelig postet av http://www.tech-recipes.com/rx/2801/exfat_versus_fat32_versus_ntfs/
    However, exFAT should be a true competitor to NTFS on systems with limited processing power and memory.
    System med liten datakraft og minnekapasitet er typisk kamera, TV, spillkonsoller, o l

NTFS er skrevet for Windows som operativsystem, legg merke til at de samme menneskene som har laget NTFS også laget ExFAT, trolig fordi at NTFS er for system, og ExFAT er for media, hva skal man f eks med file-level permissions på en disk man bruker til mediafiler?

Da har jeg prøvd å koble opp en disk med ExFAT formattering, og en med FAT32, den med FAT32 funker, den med ExFAT kommer ikke opp, men jeg ble sjokkert over tregheten på "FileManageren" i smart TVen, denne var virkelig træig, rett og slett elendig sammenlignet med den som følger med PS3, Plex eller AppleTV.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På side 239 i denne bruksanvisningen står det at filsystemet støtter FAT16, FAT32 og NTFS.
    http://downloadcenter.samsung.com/co...DVBEUA_NOR.pdf

Samtidig står dette på side 245 under TV-opptak:
    Enhetsformatering anbefales ved bruk av
    USB HDD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha? Hvis vi driver med linkslapping, så passer det vel med en fra wikipedia?
    NTFS-3G - Wikipedia, the free encyclopedia

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha? Hvis vi driver med linkslapping, så passer det vel med en fra wikipedia?
    NTFS-3G - Wikipedia, the free encyclopedia
    Håhå... ntfs-3g, ja. Never again! For å si det på en mild måte, så følger den ikke helt specs. Jeg brukte det en gang, og endte med flere filer som windows var totalt ute av stand til å slette så jeg ville ikke brukt ntfs-3g til å LAGRE filer med i hvert fall, men som read-only så fungerer det jo greit.

Men nå er det vel avklart at samsungen støtter ntfs, og det passer egentlig meg også bra for jeg regner med å få en D8005 plasma i hus i dag

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Håhå... ntfs-3g, ja. Never again! For å si det på en mild måte, så følger den ikke helt specs. Jeg brukte det en gang, og endte med flere filer som windows var totalt ute av stand til å slette så jeg ville ikke brukt ntfs-3g til å LAGRE filer med i hvert fall, men som read-only så fungerer det jo greit.
    At den ikke følger specs ligger i sakens natur, siden de ikke er offentlige. Jeg har ikke hatt noe problem med den, ikke til skriving heller. Men, jeg vet skrivefunksjonaliteten var ansett som "eksperimentell" en stund, men jeg er rimelig sikker på at de fikk løst det som var av problemer der, og at både lesing og skriving er stabil i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc

Men nå er det vel avklart at samsungen støtter ntfs, og det passer egentlig meg også bra for jeg regner med å få en D8005 plasma i hus i dag
    Nå er det vel kun Windows som støtter NTFS etter specs?
    Sitat Opprinnelig postet av jpterj
    På side 239 i denne bruksanvisningen står det at filsystemet støtter FAT16, FAT32 og NTFS.
    Funker visstnok ikke som videoopptaker for disker med NTFS format.
    At den ikke følger specs ligger i sakens natur, siden de ikke er offentlige. Jeg har ikke hatt noe problem med den, ikke til skriving heller. Men, jeg vet skrivefunksjonaliteten var ansett som "eksperimentell" en stund, men jeg er rimelig sikker på at de fikk løst det som var av problemer der, og at både lesing og skriving er stabil i dag.
    De fleste problemer rundt det med skriving er løst, det er dog fortsatt eksperimentelt, da implementasjonen er basert på kvalifisert synsing.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ggt667
    Svaret er: Nei.

Men i visse tilfeller kan man benytte NTFS i read-only modus med den skjermen, det vil bl a si at man må formatere om, eller koble til en HDD med FAT32 for å ta opp sendinger.

Er det det man kaller å spørre og svare selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opptak via USB porten fungerer ikke!

Jeg har nå prøvd flere minnepinner av forskjellige typer samt 3 harddisker og har erfart 99% problemer!
    Noen enheter gjenkjennes overhodet ikke selv om der forhåndsformatert på PC og når en formaterer de via Samsung sin enhetsbehandling så feiler de i testen som gjøres i etterkant!
    Jeg har en HDD som jeg formaterte og deretter kunne gjøre opptak på, dagen etter ba systemet om å få formatere HDD enheten nok en gang fordi den ikke ble gjenkjent, så gjør jeg det og kan ta opp og avspille men så gjentar samme problem seg noen timer etterpå og sånn er det hele veien!
    Jeg har prøvd flere HDD enheter og flere usb minnepinner og tilogmed helt nye!
    Det er kun en som fungerer og den er av merke TDK Trans-It

Jeg har kontaktet Samsung support som først ba meg oppgradere SW på TV(typisk) men det hjalp ikke! Så måtte jeg legge inn ny feilmelding i deres kontaktskjema(her er ingen mail koorespondanse nei) med hva jeg hadde gjort og at det ikke hjalp samt at jeg etterlyser hvilke disker de selv har testet som fungerer. Fikk til svar at sålenge HDD holdt 5400RPM skulle det fungere og at den måtte være formatert på forhånd uten å nevne hvilken formatering.
    Jeg har selvfølgelig sendt ny feilmelding men har en følelse at her er det 1.linje som ikke har peiling som sitter og svarer! Utrolig dårlig!
    Det som er farlig her er jo at hvis alle opplever dette kan man risikere å få en haug med TV,er i retur hvis de ikke kommer opp med løsningsforslag!

Jeg har en UE46D6505 kjøpt på Komplett før jul 2011

Også mye interessant på denne linken fra våre venner i U.K
    Unable to record on Samsung D7000 through USB - fails performance test | AVForums.com - UK Online

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "HDTV amatøren"

Jeg har samme problem med min 7005... Testet noen minnepinner som ikke hadde gode nok testresultater (greit nok) og kjøpte ti slutt en Seagate disk...

Den fungerte strålende 5 dager før TV'n ikke fikk kontakt... Da fikk ikke PC'n kontakt med disken heller så jeg antok den hadde feilet.

Byttet disken i en ny hos selger (god service heldigvis) og ny disk funket strålende i 4 dager - så samme problem.... Da er det neppe disken.....

Ser at noen tildigere har anbefalt TDK Trans-IT til Samsung og har også henvendt meg til kundeservice (som om jeg får noen hjelp der...).

Hvis noen har en minnedisk som funker bra til Samsung - please let me know....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen svar fra Samsung
    Sjekket med Komplett.no men der kom det heller ingen løsning

Har selv testet en god del og har funnet en disk som fungerer og fungerer hele tiden, ikke et eneste problem!

Det er en Verbatim #47629 320GB USB disk

Verbatim 47629 320GB USB 2.0 Portable HDD - hard disk drives | Icecat.biz

8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk svar fra Samsung nå... Angrer som f... på at jeg ikke informerte om at jeg har siste Firmware i min henvendelse....

Takk for tips - men den var da gammal den disken din da ;-)

Svaret fra Samsung:

Takk for din E-mail til Samsung Electronics Nordic.

Vennligst oppdater din Tv ved hjelp av en USB minnepinne. Følg linken under for å finne oppdateringen.
    Støtte for UE55D7005LU
    Etter oppdateringen, nullstill TVen ved å holde Exit knappen i 10 sekunder. Vi har ikke hørt om at våre Tver forårsaker slike problemer, men det kan hende at det er noe galt med din TV. Vennligst prøv Tven med en annen HD hvis det lar seg gjøre.

Her kommer krav til HDD som man kan bruke for å opptaksfunksjonen.
    Er de fleste USB-stasjoner ikke for opptak, bare de som har minst 2GB og kan lese og skrive ved 20Mbps ved 34Mbps - andre USB flash-enheter fungerer bare for avspilling - anbefaler ekstern HDD i stedet med USB flash-stasjon for innspilling, sjekk at den eksterne HDD er 5400 RPM fart. USB-minne og USB eksterne disker som brukes i PLAYBACK må ha FAT16 eller FAT32 eller NTFS.
    HDD formatering og Testing: HDD formatering er alltid nødvendig (hvis du vil bruke enheten for at PVR funksjon), etter formatering dennaHDD kan kun brukes med TV-PVR-funksjon. For å unngå helformatering BP kan skape ulike partisjoner på disken (på PC) og bruk en av partisjonene for PVR-funksjonalitet og andre partisjoner for film, musikk og bilder. Merk: Testen gjør USB-minne / HDD hastighet test (lese-og skrivevansker ved 20Mbps ved 34Mbps eller 5400 rpm).
    ID-serien: å gjenta format / Test / Feilsøking, gå til SmartHub-> TV-opptak-> bruke Device Manager-ikonet i øvre høyre hjørne

Kontakt oss gjerne igjen om du har flere spørsmål.

Med vennlig hilsen
    Samsung support

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De minnepennene som ikke funker, har de 2 partisjoner? En read-only og en som er "din?"

Jeg vet at for Sandisk sin del, kan man slå av read-only partisjonen og da funker den i det minste i min gamle Samsung 400PXn monitor, som bootdisk for OS.

Forøvrig syns jeg SmartTV er noe herk; for når det virker så er det sååå træigt at jeg kan føle hemoridene jeg ikke har,
    for å unngå en slik brukeropplevelse benytter jeg PS3 som "video"-avspiller, da det går som i smør.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det noen på Samsung support som ikke snakker sammen eller så lyver de når de sier;
    "Vi har ikke hørt om at våre Tver forårsaker slike problemer"!!

For ordens skyld vedlegger jeg svar ifra Samsung på mine henvendelser her så får dere dømme selv!

************************************************** ***********'
    29.12.2011
    Hei "HDTV amatøren"

Vennligst prøv å oppdatere din TV først, det kom ut en ny oppdatering nå i desember, rundt juletidene. Se om den kan hjelpe å løse dette. Se link under hvor du kan laste den ned

UE40D6505VS - SUPPORT | SAMSUNG

Last ned filen på din PC, pakke ut filen, legge den over på en USB minnepinnet og sett den inn i TVen.ø Hvis TVen ikke igjenkjenner USBen automatisk, så prøv via Meny - Support - Programvareoppdatering - Via USB

Gi oss gjerne beksjed om dette kan hjelpe!

Pass på å bruke HDD kun på USB port 1, for HDD. Prøv å formatere disse på PCen først evt.

Med vennlig hilsen
    Samsung support

For telefonsupport, vennlig ring oss på 815 56 480
    Åpningstider: Mandag–fredag 09:00–18:00
    Besøk gjerne også vår hjemmeside SAMSUNG Norge – hjemmeelektronikk som mobiltelefoner, tv , digitalkameraer og laptoper for mer informasjon om våre produkter.

02.01.2012
    Hei HDTV amatøren"

Hei det som er viktig er at hardisken kjører fortere enn 5400rpm og at den er formatert ,ikke selve hardisken som er problemet men hastigheten.

Med vennlig hilsen
    Samsung support

Besøk gjerne også vår hjemmeside SAMSUNG Norge – hjemmeelektronikk som mobiltelefoner, tv , digitalkameraer og laptoper for mer informasjon om våre produkter.

05.01.2012
    Hei "HDTV amatøren"

Vi skal se på saken din litt nærmere og komme med et svar i løpet av 1-2 dager,

Med vennlig hilsen
    Samsung support

Så sendte jeg et spørsmål til Samsung internasjonalt på engelsk om de hadde gjort noen tester med HDD på sine TV,er og om de kunne gi meg en liste på de som var testet...
    Her er svaret:
    06.01.2012

Hei "HDTV amatøren"

Unfortuannaly , this kind of list does not exist. of course it has been done testing, but there is no info on which HDDes er choosen to be the ones. HDD should have 5400 RPM speed.

Med vennlig hilsen
    Samsung support

For meg er det et stort spørsmålstegn at de ikke har en liste over disker de har testet, lukter som de har problemer her ja!

Så er det litt varierende dette med hastighet, en gang sier de disken må være på 5400RPM en annen gang sier de den må være raskere enn 5400RPM.

Den disken jeg har testet og som virker er 5400RPM.

Joda den er kanskje litt gammel men jeg har også prøvd helt nye disker som ikke funker...og jeg vil ikke anbefale alle å løpe til butikken for å kjøpe det siste og det hurtigste her, det kan bli en stor skuffelse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •