Veggfeste-spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veggfeste-spørsmål

Hei.

Jeg har akkurat flyttet, og skal få hengt opp mine to TVer i nye leiligheten.

Den ene TVen er ny (Samsung UE46D8005 Led). Har skjønt at jeg burde velge Slim-feste. Er det noe forskjell på Samsungs originale veggfeste og denne ? Eller er det noen andre som anbefales?

Den andre TVen er en eldre Philips plasma (42pf9966/10). Kan man bruke universal-feste på denne? Finnes det noen steder på nettet der man kan se hvilke fester som passer til hvilke TVer?

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen mellom Samsung sitt originale og det der festet, er at Samsung sitt feste har en liten fjærbelastet "låsing" på selve veggfestet, slik at tv vil henge litt mer trygt på veggen. Bortsett fra det, så gjør de akkurat samme jobben.

De fleste tver bruker en standard som heter "VESA Mounting Interface Standard". Det bruker å stå hvilken størrelse som er på tven i brukermanualen.
    Hvis det ikke står der, så kan du bak på tven se fire hull. Så hvis du måler avstanden mellom de to øverste hullene(Horisontalt), og deretter avstanden mellom to av hullene på den ene siden(vertikalt), så kan du finne ut hvilke fester som passer til din Philips. f.eks. hvis det er 30 cm horisontalt og 20 cm vertikalt, så er det VESA 300 x 200 veggfeste som passer til din. Et universalt feste har hull som passer til mange forskjellige VESA-standarder, og for å finne et som passer til din tv, så må du først måle etter bak din tv, og deretter sjekke at universalfestet støtter dette.

Noen få tver har en egen standard, og da må man bruke an adapter-plate eller lignende for at den skal kunne kombineres med et VESA universalfeste.

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av getyoguna
    Hei.

Jeg har akkurat flyttet, og skal få hengt opp mine to TVer i nye leiligheten.

Den ene TVen er ny (Samsung UE46D8005 Led). Har skjønt at jeg burde velge Slim-feste. Er det noe forskjell på Samsungs originale veggfeste og denne ? Eller er det noen andre som anbefales?

Den andre TVen er en eldre Philips plasma (42pf9966/10). Kan man bruke universal-feste på denne? Finnes det noen steder på nettet der man kan se hvilke fester som passer til hvilke TVer?

Takker for svar!
    Unødvendig dyre alternativer du har linket til. Denne gjør akkurat samme jobben..

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troutmaster
    Unødvendig dyre alternativer du har linket til. Denne gjør akkurat samme jobben..
    QFT

Har denne på min 55 Sony, og den henger veldig trygt og fint!

Og i den følger det med wire til Vesa 200 og 400, min er 300, men den passer for det, i og med at den henges opp som et bilde.

Å betale 6 ganger mer for Samsung sitt feste vil være ren skjær idioti.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •