Samsung ue55D 8000s 3d

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Samsung ue55D 8000s 3d

Hei har nyss kjøpt meg ny 3d tv men palges med forstyrrelse av og til. Dette kommer og går men jeg finner ikke ut hvorfor. Har parabol og har prøvd og bytte hodet uten noe forskjell. Signalkvaliteten når jeg sjekker det på tv ligger på 46 % men jeg oppnår ikke mer. Hvordan er det med andres signal ? noen som har mer en 46 % på parabolsignalet ? Kortet fra canal digital står i cam og rett i tv. Alle kabler er hdmi og nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å vri litt på hodet på parabolen, eller å justere selve antenneposisjonen? Om det er posisjonen som må endres er det enkleste å sjekke ved å bøye litt forsiktig på staget som holder hodet og se om du får forskjell i signalkvaliteten ved å dra forsiktig til sidene eller opp og ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd og vri litt på hodet ja og bøyd litt på armen der hodet er festet men blir bare svakere signal da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe som kan blokkere signalene? Er det en gammel coax-kabel? Du har jo definitivt noe signalproblem... litt vanskelig å feilsøke uten å se ting, men ville kanskje vurdert å kontakte antenneservice av noe slag der du bor om du ikke finner utav noe. Kan være verdt å bytte coax-kabelen først hvis den er gammel, dog.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av biggfoot
    Hei har nyss kjøpt meg ny 3d tv men palges med forstyrrelse av og til. Dette kommer og går men jeg finner ikke ut hvorfor. Har parabol og har prøvd og bytte hodet uten noe forskjell. Signalkvaliteten når jeg sjekker det på tv ligger på 46 % men jeg oppnår ikke mer. Hvordan er det med andres signal ? noen som har mer en 46 % på parabolsignalet ? Kortet fra canal digital står i cam og rett i tv. Alle kabler er hdmi og nytt.

Som jeg alltid har sagtarabol bør overlates til de som kan det....få tak i en proff installatør....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme TV, bare ett hakk mindre.

Jeg har CD med CAM og opplever forstyrrelser selv, kommer linjer med digital forstyrrelse.

Kjører jeg kabelen på HD-mottakeren (ekstern fra CD), har jeg ingen forstyrrelser overhodet, og på den viser den en signalstyrke på ~90%

På TVen viser den en signalstyrke på 23%, noe sier meg at denne TVen har en elendig tuner eller noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oleoleole
    Jeg har samme TV, bare ett hakk mindre.

Jeg har CD med CAM og opplever forstyrrelser selv, kommer linjer med digital forstyrrelse.

Kjører jeg kabelen på HD-mottakeren (ekstern fra CD), har jeg ingen forstyrrelser overhodet, og på den viser den en signalstyrke på ~90%

På TVen viser den en signalstyrke på 23%, noe sier meg at denne TVen har en elendig tuner eller noe.
    Så dette er tydeligvis et problem på UE-modellene også... jeg er for tiden inne i prosessen for å få dette utbedret på en D8005 plasma. Dette er et kjent problem på plasma-modellen, og har vært litt ute etter å finne ut om det også gjelder LED-modellene.

Jeg har også gjort nøyaktig samme erfaringer som deg, og jeg har hatt tekniker inne her en gang og da ble det loddet på en kondensator på hovedkortet på delen som har med tuneren å gjøre. Signalkvaliteten fremstår fortsatt som lav, men det går nå minst 1-2 minutter (ofte 15-20) mellom hver gang tv-bildet brekker opp sånn som det du beskriver, så noe har i hvert fall gått i riktig retning, men det er fremdeles ikke BRA.

Det ble også forsøkt med et nytt hovedkort, men det endret ingenting. Noe som kan tyde på at det må være en designfeil på hovedkortene til D8000-serien. En ting er sikkert, jeg kommer ikke til å gi meg før dette fungerer... evt. får de bare kreditere meg kjøpet, for jeg valgte D8005 pga bl.a. denne tuneren.

Edit: tenkte jeg også skulle påpeke at jeg selvsagt har fulgt alle mine egne råd ovenfor Jeg har gjort følgende for å isolere feilkilden:

- byttet coax-kabel
    - byttet LNB
    - byttet skål
    - når så ikke noe av dette fungerte, tok jeg med tv-en bort til faren min som også har en Samsung (5-serie) og parabol. TV-en hans viser 100% signalkvalitet, min viste 40% på samme anlegg.

så, jo.. dette er definitivt tv-ens skyld.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Så dette er tydeligvis et problem på UE-modellene også... jeg er for tiden inne i prosessen for å få dette utbedret på en D8005 plasma. Dette er et kjent problem på plasma-modellen, og har vært litt ute etter å finne ut om det også gjelder LED-modellene.

Jeg har også gjort nøyaktig samme erfaringer som deg, og jeg har hatt tekniker inne her en gang og da ble det loddet på en kondensator på hovedkortet på delen som har med tuneren å gjøre. Signalkvaliteten fremstår fortsatt som lav, men det går nå minst 1-2 minutter (ofte 15-20) mellom hver gang tv-bildet brekker opp sånn som det du beskriver, så noe har i hvert fall gått i riktig retning, men det er fremdeles ikke BRA.

Det ble også forsøkt med et nytt hovedkort, men det endret ingenting. Noe som kan tyde på at det må være en designfeil på hovedkortene til D8000-serien. En ting er sikkert, jeg kommer ikke til å gi meg før dette fungerer... evt. får de bare kreditere meg kjøpet, for jeg valgte D8005 pga bl.a. denne tuneren.

Edit: tenkte jeg også skulle påpeke at jeg selvsagt har fulgt alle mine egne råd ovenfor Jeg har gjort følgende for å isolere feilkilden:

- byttet coax-kabel
    - byttet LNB
    - byttet skål
    - når så ikke noe av dette fungerte, tok jeg med tv-en bort til faren min som også har en Samsung (5-serie) og parabol. TV-en hans viser 100% signalkvalitet, min viste 40% på samme anlegg.

så, jo.. dette er definitivt tv-ens skyld.
    Det ante meg..
    Da får jeg brått flere issues ang. valg av TV siden jeg vil bytte inn LED-versjonen min med en Plasma.

Da er det mulig jeg tester ut Panasonic VT30 før jeg ev. går tilbake til Samsung, men plasmaversjonen i stedet. Både komplett.no og hifiklubben mener de aldri har hatt returer av de skjermene pga. "green blob", så da gjenstår det vel bare å sjekke om de juger eller ikke

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ante meg..
    Da får jeg brått flere issues ang. valg av TV siden jeg vil bytte inn LED-versjonen min med en Plasma.

Da er det mulig jeg tester ut Panasonic VT30 før jeg ev. går tilbake til Samsung, men plasmaversjonen i stedet. Både komplett.no og hifiklubben mener de aldri har hatt returer av de skjermene pga. "green blob", så da gjenstår det vel bare å sjekke om de juger eller ikke
    Jeg kan garantere deg at komplett.no lyver. Jeg vet, for jeg er en av dem som var i omfattende samtaler med dem ang. dette problemet og endte med å returnere min VT30 der.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan garantere deg at komplett.no lyver. Jeg vet, for jeg er en av dem som var i omfattende samtaler med dem ang. dette problemet og endte med å returnere min VT30 der.
    Tviler ikke.

Jeg hadde nok prøvd hifiklubben først uansett, men da med å få returrett som de normal ikke har. Så vi får se, returnere LED-TVen skal jeg uansett.

Kanskje sjekke ut en av Philips verstinger?!?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket signalene via sat.finder både på CD-dekoder og DVB-S-tuneren i TVen, men med samme utslag der også. Da er det vel sikkert ikke noe feil med utspenningen fra TVen heller, bare rett og slett noe veldig feil med selve tuneren, kanskje programvare?!?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje sjekke ut en av Philips verstinger?!?
    Og de har jo tydeligvis ingen TVer med DVB-S.. ^^

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får legge inn et svar her også da. Problemet med DVB-S er nå løst på D8005-en min. Det var trolig en todelt feil, hvor den ene feilen krevde bytte av hovedkort mens den andre feilen krevde en modifisering av hovedkortet.

Begge deler er nå gjort, og selv om tv-en fremdeles rapporterer bitfeil, så har jeg ikke sett et eneste antydning til hakk eller piksellering i streamen etter at teknikeren var her i dag. Kudos til serviceteknikeren for knallgod service og ikke minst det at han hadde såpass system på sakene at det ikke var nødvendig å ringe etter han. Om bare alle var sånn...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får legge inn et svar her også da. Problemet med DVB-S er nå løst på D8005-en min. Det var trolig en todelt feil, hvor den ene feilen krevde bytte av hovedkort mens den andre feilen krevde en modifisering av hovedkortet.

Begge deler er nå gjort, og selv om tv-en fremdeles rapporterer bitfeil, så har jeg ikke sett et eneste antydning til hakk eller piksellering i streamen etter at teknikeren var her i dag. Kudos til serviceteknikeren for knallgod service og ikke minst det at han hadde såpass system på sakene at det ikke var nødvendig å ringe etter han. Om bare alle var sånn...

Men da var jo knallgode nyheter, må vel nesten se om jeg også kommer i kontakt med et serviceverksted:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •