PSxxD7005 og Canal Digital?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PSxxD7005 og Canal Digital?

Er det noen her som har forsøkt å bruke Canal Digital IDTV via parabol på en PS51D7005 eller PS59D7005? Den står ikke på godkjentlista til Canal Digital, men den er i bunn og grunn lik PSxxD8005 som gjør og D7005 er også oppgitt å støtte CI+ som jeg forstår er en nødvendighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått 59-tommeren i hus, og kan vel konstatere at den ikke har DVB-S tuner kun C og T2 (kabel-tv og antenne). Så vi blir nok ikke kvitt plastboksen fra CD med det første likevel... Merkelig at dette ikke er spesifisert bedre på hjemmesiden til Samsung. Der står det bare "Innebygd DTV Tuner".

Men det aller verste med min tv er "buzzzzz". Høres ut som den har innebygget barbermaskin:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes jo merkelig ut... jeg er temmelig sikker på at selgeren på expert faktisk sjekket bak tv-en for meg da jeg vurderte denne. Men hvis den ikke har DVB-S i det hele tatt er det kanskje ikke fullt så rart om tv-en ikke står på godkjent-lista til Canal Digital...

(Jeg endte med å kjøpe en PS51D8005, men satellitt-tuneren er selvsagt defekt. Etter mye om og men har jeg fått i land en avtale med et verksted om å bytte tuneren på tv-en uten å ta den med seg så satser på at dette ordner seg i løpet av neste uke).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være at selgeren også har misforstått begrepet "CD godkjent". Virker for meg ganske opplagt at CD ønsker å selge tunere siden det kun er kabelkundene som kan kjøpe kortleser på canaldigital.no.

Hvis den innebygde paraboltuneren i Samsung tvene er like god som strømforsyningen, så er det nesten like greit at tv'n min ikke har dette:wink:
    Samsungnen må uansett inn til reparasjon/returners før jeg får tinnitus av buzzingen. Har hengt opp gamle Panasonicen igjen og nyter stillheten...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PKN
    Kan være at selgeren også har misforstått begrepet "CD godkjent". Virker for meg ganske opplagt at CD ønsker å selge tunere siden det kun er kabelkundene som kan kjøpe kortleser på canaldigital.no.

Hvis den innebygde paraboltuneren i Samsung tvene er like god som strømforsyningen, så er det nesten like greit at tv'n min ikke har dette:wink:
    Samsungnen må uansett inn til reparasjon/returners før jeg får tinnitus av buzzingen. Har hengt opp gamle Panasonicen igjen og nyter stillheten...
    Det var for parabol jeg ba om å få sjekket. Hvordan det er mot kabel vet jeg ikke, men mot parabol så er det et klart pluss at den er Canal Digital-godkjent. Den kan virke ellers også, men det blir umiddelbart mye mer stress. De godkjente tv-ene har tilpasninger som gjør Canal Digital over parabol mer behagelig, som f.eks. mulighet til å laste ned kanallista (ellers blir det veldig tilfeldig hvor ting havner ved kanalsøk).

På godkjente tv-er med DVB-S er det et eget alternativ for Canal Digital satellitt for nettopp dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det var for parabol jeg ba om å få sjekket. Hvordan det er mot kabel vet jeg ikke, men mot parabol så er det et klart pluss at den er Canal Digital-godkjent. Den kan virke ellers også, men det blir umiddelbart mye mer stress. De godkjente tv-ene har tilpasninger som gjør Canal Digital over parabol mer behagelig, som f.eks. mulighet til å laste ned kanallista (ellers blir det veldig tilfeldig hvor ting havner ved kanalsøk).

På godkjente tv-er med DVB-S er det et eget alternativ for Canal Digital satellitt for nettopp dette.

Kanallista ja, hvor kan jeg laste den ned fra?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg Canal Digital satellitt og gjør et kanalsøk, så er lista nede på et par sekunder Samme rekkefølgen som på Canal Digitals egne dekodere.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg Canal Digital satellitt og gjør et kanalsøk, så er lista nede på et par sekunder Samme rekkefølgen som på Canal Digitals egne dekodere.

ok, men det har jeg gjort tidligere men jeg kan ikke stokke om på kanalene å få dem i den rekkfølgen jeg selv vil ha dem...har du kanalfil som du kan sende til meg kanskje:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    ok, men det har jeg gjort tidligere men jeg kan ikke stokke om på kanalene å få dem i den rekkfølgen jeg selv vil ha dem...har du kanalfil som du kan sende til meg kanskje:-D
    Samsungen er litt teit der. Eneste måten å få til dette på er om du bruker den som heter Satellite og søker manuellt og deretter flytter på dem i lista. Det er egentlig utrolig talentløst. På Panasonic kan man lage fire helt uavhengige favorittlister og stokke om kanalene som man selv vil i dem.

Det verste er at jeg har, etter å ha delvis plukket fra hverandre formatet til Samsung, avdekket at formatet i D-serien faktisk støtter å bruke selvvalgte posisjoner for favorittkanalene. På C-serien så var det kun fire bits som fortalte noe om hvilke favorittlister en bestemt kanal var med i (Alle listene bruker hovedlista som oppslag). Men på D-serien sitt format er denne byten med de flaggene byttet ut med et 16 bits word for hver av favorittlistene som angir plasseringen i hver liste, så det virker som om de pønsker på noen endringer på lengre sikt.

Edit: før du rekker å komme med det forslaget... det kan tenkes at det er mulig å endre posisjonen i lista ved å overskrive dette manuelt, men det endrer ikke kanalnummeret så det vil ikke ha noen særlig stor nytteverdi annet enn hvis du zapper igjennom alle kanalene fra begynnelse til slutt. Jeg har allerede tenkt tanken og kom frem til at det ville kræsje

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen er litt teit der. Eneste måten å få til dette på er om du bruker den som heter Satellite og søker manuellt og deretter flytter på dem i lista. Det er egentlig utrolig talentløst. På Panasonic kan man lage fire helt uavhengige favorittlister og stokke om kanalene som man selv vil i dem.

Det verste er at jeg har, etter å ha delvis plukket fra hverandre formatet til Samsung, avdekket at formatet i D-serien faktisk støtter å bruke selvvalgte posisjoner for favorittkanalene. På C-serien så var det kun fire bits som fortalte noe om hvilke favorittlister en bestemt kanal var med i (Alle listene bruker hovedlista som oppslag). Men på D-serien sitt format er denne byten med de flaggene byttet ut med et 16 bits word for hver av favorittlistene som angir plasseringen i hver liste, så det virker som om de pønsker på noen endringer på lengre sikt.

Edit: før du rekker å komme med det forslaget... det kan tenkes at det er mulig å endre posisjonen i lista ved å overskrive dette manuelt, men det endrer ikke kanalnummeret så det vil ikke ha noen særlig stor nytteverdi annet enn hvis du zapper igjennom alle kanalene fra begynnelse til slutt. Jeg har allerede tenkt tanken og kom frem til at det ville kræsje

Ja, det er rimelig tåpelig av Samsung...men takk skal du ha:-)

Synes jeg var borti en plass man kunne laste ned en kanalliste på usb stick for så å overføre den til tv`n...vært borti det du?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er rimelig tåpelig av Samsung...men takk skal du ha:-)

Synes jeg var borti en plass man kunne laste ned en kanalliste på usb stick for så å overføre den til tv`n...vært borti det du?
    Mulig det finnes om man leter litt. Når de får skikk på tv-en min sånn at jeg faktisk kan BRUKE den satellitt-tuneren så skal jeg få ordna en liste for eget bruk, og da kan jeg godt dele den med deg.. men spørs jo om du har de samme kanalpreferansene som meg da

Dersom jeg får rota meg til å mekke et opplegg for å redigere sånn halvveis kan jeg muligens ordne en liste etter ønske. Det som er litt greit er at man kan bytte mellom Canal Digital Satellite og Satellite uten at man mister listene i noen av dem.

En annen ting som er litt idiotisk er at det i formatet ikke er plass til mer enn 1000 kanaler. Det kan muligens høres ut som et ikke-problem, men her skal du ta i betraktning at på 1 grad vest alene finnes det mer enn 1000 tv og radio-kanaler. Når man gjør et automatisk søk i den vanlige satellittmodusen så søker den jo bare igjennom alle frekvensene, så det er all grunn til å anta at den bare kutter søket når lista er full.

Nei, her har Samsung litt å gjøre fremover. Det er helt klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det finnes om man leter litt. Når de får skikk på tv-en min sånn at jeg faktisk kan BRUKE den satellitt-tuneren så skal jeg få ordna en liste for eget bruk, og da kan jeg godt dele den med deg.. men spørs jo om du har de samme kanalpreferansene som meg da

Dersom jeg får rota meg til å mekke et opplegg for å redigere sånn halvveis kan jeg muligens ordne en liste etter ønske. Det som er litt greit er at man kan bytte mellom Canal Digital Satellite og Satellite uten at man mister listene i noen av dem.

En annen ting som er litt idiotisk er at det i formatet ikke er plass til mer enn 1000 kanaler. Det kan muligens høres ut som et ikke-problem, men her skal du ta i betraktning at på 1 grad vest alene finnes det mer enn 1000 tv og radio-kanaler. Når man gjør et automatisk søk i den vanlige satellittmodusen så søker den jo bare igjennom alle frekvensene, så det er all grunn til å anta at den bare kutter søket når lista er full.

Nei, her har Samsung litt å gjøre fremover. Det er helt klart.

"men spørs jo om du har de samme kanalpreferansene som meg da"

Kan man ikke bruke SamToolBox til å redigere og flytte om på kanalene for å få dem i den rekkefølgen man vil ha?

Prøvde forresten overføre kanallisten fra tv`n over på en usb penn, men fikk beskjed om at den ikke fant noen usb enhet og det er jo rart, for jeg hadde nylig brukt akkurat samme pennen for å oppdatere firmwaren og da fant den akkurat samme penna, merkelige greier

Har du prøvd å overføre kanallisten fra tv`n til en usb penn?

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "men spørs jo om du har de samme kanalpreferansene som meg da"

Kan man ikke bruke SamToolBox til å redigere og flytte om på kanalene for å få dem i den rekkefølgen man vil ha?

Prøvde forresten overføre kanallisten fra tv`n over på en usb penn, men fikk beskjed om at den ikke fant noen usb enhet og det er jo rart, for jeg hadde nylig brukt akkurat samme pennen for å oppdatere firmwaren og da fant den akkurat samme penna, merkelige greier

Har du prøvd å overføre kanallisten fra tv`n til en usb penn?

Gega
    Man kan forsåvidt bruke det, men jeg stoler ikke helt på den da jeg har lagt merke til at den fjerner en del info fra filene. Er jo bare å prøve. USB-eksportering fungerer fint her, men du må bruke den USB-inngangen som er merket HDD.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan forsåvidt bruke det, men jeg stoler ikke helt på den da jeg har lagt merke til at den fjerner en del info fra filene. Er jo bare å prøve. USB-eksportering fungerer fint her, men du må bruke den USB-inngangen som er merket HDD.

Jaha ja, det med at den ene usb inngangen er merket HDD var jeg rett og slett ikke klar overops:

Takk skal du ha, jeg får prøve dette i kveld når jeg kommer hjem:wink:

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo jeg hengt min skjerm på veggen med Samsung sitt slimfeste og det er ikke så lett å se noe bak der..

Huske du hvor jeg finner den USBèn som er merket HDD?

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk manualen litt knotete å forklare, hehe. Dessuten kan det jo være litt endringer på plassering på 64"-eren i forhold til 51"-eren som jeg har.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk manualen litt knotete å forklare, hehe. Dessuten kan det jo være litt endringer på plassering på 64"-eren i forhold til 51"-eren som jeg har.

Da må jeg jo lese manualen, GISP, det er jo akkurat dette en mann skal unngå, det er jo nederlag å måtte lese manualen til produktet

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg jo lese manualen, GISP, det er jo akkurat dette en mann skal unngå, det er jo nederlag å måtte lese manualen til produktet

Gega
    Det holder å se på bildene

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder å se på bildene

Ja, jeg stengte av leseøynene men jeg så på bildene

Det viser seg at den er tilkoblet rett usb port med en forlengelses ledning, er usikker på om det har noe å si?

Eller er det så at minnepennen må formateres av tv`n før den virker?
    Jeg får oppdatert firmware med samme usb penna..

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt være at du må formattere den som FAT for at den skal klare å skrive til den, det er jeg ikke sikker på. Jeg vet at den leser helt fint fra NTFS, men vet ikke om den er i stand til å skrive til det, så kan være verdt å prøve å formattere som FAT i så tilfelle.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •