Panasonic 2012 plasma-tv'er.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 103 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic 2012 plasma-tv'er.

Panasonic satser stort på de nye plasma modeller.

Selvom Panasonic endnu ikke officielt har præsenteret deres nye plasma modeller, er der meget der tyder på, at de er ved at være klar.

Vi er nu mindre end en måned fra CES 2012 i Las Vegas, og der plejer Panasonic at præsentere deres nye TV modeller for hele verdenen.

Allerede nu ved vi at der kommer en afløser for VT30, og meget tyder på at Panasonic satser stort i deres populære plasma VT serie.

Ingen modeller under 50"

Det lader til at man fra næste version (og skal vi indtil vi bliver modbevist ikke bare kalde den VT40), kun kan få de populære plasmamodeller i 50” og opefter. Dette til trods for at Panasonic i november fortalte recordere.dk, at de nye modeller også kom i 42".

Designet får også et stort løft. Og mon ikke vi skal forvente et tyndere og mere stilrent VT40.

VT30 er allerede udsolgt flere steder.

Allerede nu melder flere Panasonic forhandlere udsolgt af de gamle VT30 modeller, og det er vanskeligt at skaffe nye forsyninger.

Recordere.dk er på plads i Las Vegas, og glæder os til at præsenterer de nye modeller den 9. januar 2012. Følg med i vores CES 2012 tema.

Læs mere: Panasonic tænker stort ... på Plasma.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda tynnere skjermer? Skeptisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel også forskjell på det amerikanske og europeiske markedet. Selv om 50" blir minste VT i USA er det ikke sikkert det blir minste i Europa.

Det som også blir nytt neste år er at strømforbruket vil skjæres ned til rundt 1/3 av dagens strømforbruk (dette er jeg personlig veldig skeptisk til), i tillegg til at det blir en helt nyutviklet paneltype, så det er vel duket for en ny runde barnesykdommer? Blir uansett spennende å se, men jeg kommer trolig til å beholde VT30-en jeg kjøpte nå selv om den også har en svak grønn sky i midten, men noe feil vil det vel være uansett *sukke*. Det er i alle fall levelig nå, så derfor satser jeg på at det ikke blir noe nytt tv-kjøp de nærmeste årene. Jeg har uansett mistet troen på dette selskapet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom strømforbruket skal kuttes med 1/3 og skjermene skal bli tynnere så er det sansynligvis grunnen til at tar i bruk nytt paneltype. Vil overraske meg veldig om disse skjermene blir noe særlig bedre enn dagens. Der har de en enorm utfordring.

Godt mulig det er riktig at de kun vil selge plasma fra 50" og større. Og så satser de på LED i størrelsene under. Panasonic har uttalt at de vil satse mer på LED.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Dersom strømforbruket skal kuttes med 1/3 og skjermene skal bli tynnere så er det sansynligvis grunnen til at tar i bruk nytt paneltype. Vil overraske meg veldig om disse skjermene blir noe særlig bedre enn dagens. Der har de en enorm utfordring.

Godt mulig det er riktig at de kun vil selge plasma fra 50" og større. Og så satser de på LED i størrelsene under. Panasonic har uttalt at de vil satse mer på LED.
    De skal kuttes ned TIL 1/3 (altså 2/3 reduksjon fra nå, og maks totalt forbruk uansett størrelse på skjermen vil i USA være 108W dersom de går for Energy Star-sertifisering på alle, noe jeg tror de gjør). Siden det er samme panelene som brukes på alle modeller verden over så må det definitivt gå ut over oss også. Det blir heller ikke vifteløse design neste år.

LED og Plasma-modellene kommer til å overlappe hverandre, så 50+ LED er vel også ganske sannsynlig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    De skal kuttes ned TIL 1/3 (altså 2/3 reduksjon fra nå, og maks totalt forbruk uansett størrelse på skjermen vil i USA være 108W dersom de går for Energy Star-sertifisering på alle, noe jeg tror de gjør). Siden det er samme panelene som brukes på alle modeller verden over så må det definitivt gå ut over oss også. Det blir heller ikke vifteløse design neste år.

LED og Plasma-modellene kommer til å overlappe hverandre, så 50+ LED er vel også ganske sannsynlig.
    Aah. Leste innlegget ditt for kjapt. Det er jo en vanvittig redusering. Og klart de må endre panelet totalt da.

Nei, dette har jeg liten tro på. Tror jeg gjorde det riktige da jeg kjøpte VT30 i år. Er blitt mer og mer fornøyd og har ingen grønne flekker. Eneste aberet nå er litt mye IR, men skal nok overleve det.

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte rykter om at Panasonic hadde fått med Kuro-ingeniørene med på laget, er det denne generasjonen TV som blir resultatet mon'tro?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg frykter også at det vil bli helt andre defekter enn i år. Som jeg nevnte i en annen tråd, den nye VT30-en har også en svær grønn flekk midt på skjermen, men den virker ikke å forstyrre voldsomt mye under vanlig bruk så jeg vurderer å beholde.

Men ja, IR på den er jo helt latterlig. Satt og så på en film, og allerede etter en halvtime var det synlige firkanter dannet av teletext-undertekstene. Jeg hadde tenkt å se håndball på tv2 i kveld, men jeg vet ikke helt om jeg tør det nå :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AV-Fallet
    Hørte rykter om at Panasonic hadde fått med Kuro-ingeniørene med på laget, er det denne generasjonen TV som blir resultatet mon'tro?
    De har hatt noen av disse med seg siden de overtok patentene i 2008 eller når det var. En annen gjeng fra dette teamet jobber nå visstnok i Sharp og skal være de som har stått bak den nye Sharp Elite LED-skjermen (som ikke er planlagt solgt utenfor USA har det vel blitt opplyst et sted)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg frykter også at det vil bli helt andre defekter enn i år. Som jeg nevnte i en annen tråd, den nye VT30-en har også en svær grønn flekk midt på skjermen, men den virker ikke å forstyrre voldsomt mye under vanlig bruk så jeg vurderer å beholde.

Men ja, IR på den er jo helt latterlig. Satt og så på en film, og allerede etter en halvtime var det synlige firkanter dannet av teletext-undertekstene. Jeg hadde tenkt å se håndball på tv2 i kveld, men jeg vet ikke helt om jeg tør det nå :P

Sliter virkelig Panasonic med så mye IR som det du sier, jeg har selv Samsung PS64D8005 og kan ikke huske å ha sett noe til dette foreløpig, jeg bruker den mye til pc og ellers så tenker jeg ikke så mye over hva jeg bruker den til eller hva jeg ser på, er liksom aldri redd for dette med IR..

Gega

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IR? Mener dere image retention? Tordde panasonic var de med minst IR på plasma

Blir uansett spennende å se hva de får til, men holder meg litt skeptisk foreløpig med tanke på kutting av strømnivåene. Kan jo i værste fall bety døden for plasma

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gega
    Sliter virkelig Panasonic med så mye IR som det du sier, jeg har selv Samsung PS64D8005 og kan ikke huske å ha sett noe til dette foreløpig, jeg bruker den mye til pc og ellers så tenker jeg ikke så mye over hva jeg bruker den til eller hva jeg ser på, er liksom aldri redd for dette med IR..

Gega
    Jeg har hatt PS64D8005 og den hadde ikke antydning til IR(men den hadde antirefleksjonfilm peeling og har det på det nye panelet også, venter på panel nr 3), har nå VT30 65" og den har store IR problemer. Helt utrolig at Panasonic klarer å få til dette i dag. Ellers har jeg ingen av de andre problemene Panasonic er kjent for i VT30 serien...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har hatt PS64D8005 og den hadde ikke antydning til IR(men den hadde antirefleksjonfilm peeling og har det på det nye panelet også, venter på panel nr 3), har nå VT30 65" og den har store IR problemer. Helt utrolig at Panasonic klarer å få til dette i dag. Ellers har jeg ingen av de andre problemene Panasonic er kjent for i VT30 serien...

Synes at det er så mye problemer med dagens Plasma skjermer med IR og annet dritt så jeg lurer på om jeg heller skal gå for en Sony 60" LED skjerm, selv om den har dårligere innsynsvinkel så har den ihvertfall ikke disse probleme som dagens plasma skjermer har:-D

Om utviklingen fortsetter sånn så har vel neppe plasma mer å skilte med i dette racet..

Gega

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens. Vi bør ikke basere følelser, avgjørelser og meninger på det enkelte sier alene. Helst burde man hatt store oversikter over feil o.l., men det har vi ikke tilgang til.
    Men ser man på tilbakemeldingene fra eiere og tester, så er ikke IR noe problem med Panasonic sine 2011 plasmaer. Og de regnes som å ha mindre IR enn de andre plasmaen. At enkelt individer opplever en del IR endrer ikke på dette.

For min del kan IR som kommer litt hurtig være et resultat av at jeg kjørte THX de første ca. 50 timene. Etter anbefaling av en selger som åpenbart ikke visste at pixel orbiteren er avslått med THX.
    Eller det kan være at min skjerm er mer følsom for dette enn gjennomsnittet.

Synes det er litt synd å se folk som blir forvirret og neste ikke klarer å ta avgjørelser basert på det noen få opplever og beskriver. Tror det er fornuftig å se mer på gjennomsnittet. Og kjøp f.eks skjermen slik at man kan bytte den innen en frist. Da er man trygg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte med pixel orbiter og alt når dette skjedde. Det ble mange små firkanter som et resultat av at bokstavene i undertekstene tydeligvis "samlet seg opp" (Teksten på teletext-undertekster er fixed width, så bokstavene vil alltid komme på de samme posisjonene). Det har jeg aldri sett skje før, og når jeg tenker tilbake var det en som postet et bilde av nøyaktig samme mønster på sin 2011-Panasonic og lurte på hva det var for noe. Det ble foreslått IR men han trodde ikke helt det for han hadde ikke hatt noe med det mønsteret på skjermen... men nå vet jeg i alle fall hvordan det må ha oppstått

Er nok stor individuell variasjon, men det er uansett ikke noe godt tegn for det som skal være en toppmodell. Jeg har også bestemt meg for at også denne VT30-en må tilbake, for skjermen har allerede blitt ekstremt grønn på midten igjen og det er synlig i tv-sendinger også nå (se http://c64.no/fail.jpg)

Bildet er utrolig dårlig og støyete, men det som ser grønnaktig ut i midten ER faktisk slik på tv-en også.

Så... jeg venter i spenning på 2012, men jeg har null forventninger til dette søpleselskapet som både innrømmer dette her og samtidig nekter å se på det som en defekt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte med pixel orbiter og alt når dette skjedde. Det ble mange små firkanter som et resultat av at bokstavene i undertekstene tydeligvis "samlet seg opp" (Teksten på teletext-undertekster er fixed width, så bokstavene vil alltid komme på de samme posisjonene). Det har jeg aldri sett skje før, og når jeg tenker tilbake var det en som postet et bilde av nøyaktig samme mønster på sin 2011-Panasonic og lurte på hva det var for noe. Det ble foreslått IR men han trodde ikke helt det for han hadde ikke hatt noe med det mønsteret på skjermen... men nå vet jeg i alle fall hvordan det må ha oppstått

Er nok stor individuell variasjon, men det er uansett ikke noe godt tegn for det som skal være en toppmodell. Jeg har også bestemt meg for at også denne VT30-en må tilbake, for skjermen har allerede blitt ekstremt grønn på midten igjen og det er synlig i tv-sendinger også nå (se http://c64.no/fail.jpg)

Bildet er utrolig dårlig og støyete, men det som ser grønnaktig ut i midten ER faktisk slik på tv-en også.

Så... jeg venter i spenning på 2012, men jeg har null forventninger til dette søpleselskapet som både innrømmer dette her og samtidig nekter å se på det som en defekt.
    Vel, det virker som de aller fleste overhodet ikke sliter med IR. De fleste tilbakemeldingene peker i den retningen. Din og min erfaring endrer ikke på det.

Ja, jeg synes du skal levere den tilbake. Kanskje du skal prøve deg på en skjerm fra Hifi Klubben? Har som sagt ikke grønne flekker på min.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det virker som de aller fleste overhodet ikke sliter med IR. De fleste tilbakemeldingene peker i den retningen. Din og min erfaring endrer ikke på det.

Ja, jeg synes du skal levere den tilbake. Kanskje du skal prøve deg på en skjerm fra Hifi Klubben? Har som sagt ikke grønne flekker på min.
    Tro meg, vi er ikke alene. Det er mange desperate sjeler på andre forum rundtom også som har spilt litt spill i kortere perioder og blitt sittende igjen med IR som har vart i flere måneder, eller som har tv-logoer de ikke blir kvitt. Jeg tror VT30 er et skritt tilbake fra VT20 på det området.

Jeg har vel egentlig fått nok av Panasonic nå og vurderer å teste en D8005 i stedet. På avforums er det flere som har hoppet av Panasonic-skuta og over til Samsung sin PSxxD8000 og de er stort sett strålende fornøyd. Noe dårligere sortnivå, men til gjengjeld har den et mye større lysutbytte noe som gjør at den trives bedre i dagslys enn Panasonic. Den eneste grunnen til at den har vært strøket av lista over kandidater for min del er tidligere nevnte brightness pops, men dette skal nå endelig være fikset i firmware.

Minuset er at DVB-delen i Samsung er litt kjipere GUI-messig og at det ikke følger med 3D-briller på 51"-eren, men det får nå bare være...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke at vi er alene, men hva de fleste gir tilbakemeldinger på. Men det er vanskelig å vite noe med sikkerhet.

Jeg kommer til å ta dette opp med både Hifi Klubben og Panasonic sitt verksted. Slik det er nå hos meg, så må f.eks være forsiktig med å ikke se på Premier League for mye i helgene uten at TVen brukes en god del til noe annet. Det er veldig dumt. Ofte er Premier League det eneste jeg ønsker å se på TV i helgene, men da registrerer jeg at det går flere dager før IRen forsvinner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke at vi er alene, men hva de fleste gir tilbakemeldinger på. Men det er vanskelig å vite noe med sikkerhet.

Jeg kommer til å ta dette opp med både Hifi Klubben og Panasonic sitt verksted. Slik det er nå hos meg, så må f.eks være forsiktig med å ikke se på Premier League for mye i helgene uten at TVen brukes en god del til noe annet. Det er veldig dumt. Ofte er Premier League det eneste jeg ønsker å se på TV i helgene, men da registrerer jeg at det går flere dager før IRen forsvinner.
    Panasonic gir blanke. Jeg har også tatt opp dette med dem, og jeg spurte dem direkte om hvor lenge de mente at tv-en skulle tåle å vise statiske elementer. Det kunne de ikke gi noe svar på. Alt de presiserte flere ganger var at innbrenninger ikke går på garantien. HiFi-klubben vil nok være mer imøtekommende, men det er ikke så mye de kan gjøre annet enn å tilby deg erstatningsprodukt eller la deg levere tv-en tilbake.

Har sett ut fra andre her at HiFi-klubben har vært veldig serviceinnstilte, så de gjør nok det de kan men de kan altså ikke trylle

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en annen erfaring med Panasonic og service enn hva du har opplevd slc. Fikk skiftet panelet på min gamle PV600 p.g.a. innbrenningsproblemer. Om de er like imøtekommende nå får vi se.

Side 1 av 103 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •