Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 99 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 2052
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Er det noen som vet hvordan jeg får endret pålogging på Netflix som ligger inne på VT50? Da jeg kjøpte tven så skulle vi bare teste med en film, for å se at den var i orden. Han jeg kjøpte den av logget seg på med sin Netflix. Og når jeg går inn på Netflix så finner jeg ikke hvordan jeg endrer pålogging
    Siterer meg selv. Fant det ut, og klarte å deaktivere Netflix for å gjøre ny pålogging.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men skjermen skal jo ikke være slik, så da må det være reklamasjonsgrunnlag? Og er du heldig så får du kanskje en ny skjerm om de ikke klarer å fikse det...men jeg skjønner at det er kjipt å få feil på skjermen
    Hvis det jeg har fått tilhører sjeldenhetene så har jeg et håp om at det kanskje kan bli fikset/erstattet på reklamasjon. Men jeg bare husker hvor gjenstridige Panasonic var sist, og da var det stort sett returrett som reddet meg begge gangene siden det var der fra tv-en var ny.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvis det jeg har fått tilhører sjeldenhetene så har jeg et håp om at det kanskje kan bli fikset/erstattet på reklamasjon. Men jeg bare husker hvor gjenstridige Panasonic var sist, og da var det stort sett returrett som reddet meg begge gangene siden det var der fra tv-en var ny.
    Jeg har vært oppe i mang en reklamasjonssak tidligere. Står midt oppe i en nå også, på mobiltelefon. Og når du sier at Panasonic var gjenstridige, så er det i utgangspunktet butikken som skal forholde seg til Panasonic. Ikke du. Er det feil med skjermen, og en feil som er vesentlig, så må butikken ordne opp med kunden. Så kan butikken ordne opp i ettertid med Panasonic.

Bare for å sette det i perspektiv. Vi hadde mange feil på vår 2010-modell Volvo V70 for 2 år siden. Vi forholdt oss KUN til Bilbutikk 1. De igjen forholdt seg til Volvo. Til slutt fikk vi en splitter ny 2013-modell. Og det selv om kanskje Volvo i Gøteborg ikke var fullt så enkle.

Så kjør på knallhardt, les lovteksten og ikke gi deg. Men for all del. Forhold deg til butikken du kjøpte tven av, ellers blir du overkjørt:wink: Håper det ordner seg. Om ikke de klarer å fikse den, så får du kanskje en VT60:wink:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært oppe i mang en reklamasjonssak tidligere. Står midt oppe i en nå også, på mobiltelefon. Og når du sier at Panasonic var gjenstridige, så er det i utgangspunktet butikken som skal forholde seg til Panasonic. Ikke du. Er det feil med skjermen, og en feil som er vesentlig, så må butikken ordne opp med kunden. Så kan butikken ordne opp i ettertid med Panasonic.

Bare for å sette det i perspektiv. Vi hadde mange feil på vår 2010-modell Volvo V70 for 2 år siden. Vi forholdt oss KUN til Bilbutikk 1. De igjen forholdt seg til Volvo. Til slutt fikk vi en splitter ny 2013-modell. Og det selv om kanskje Volvo i Gøteborg ikke var fullt så enkle.

Så kjør på knallhardt, les lovteksten og ikke gi deg. Men for all del. Forhold deg til butikken du kjøpte tven av, ellers blir du overkjørt:wink: Håper det ordner seg. Om ikke de klarer å fikse den, så får du kanskje en VT60:wink:
    Jeg vet det er butikken jeg skal forholde meg til, men det er likevel en ganske hårete greie fordi Panasonic på sin side vil hevde at dette er akseptable avvik. Selv om teknologien har potensiale til å være bra, betyr det ikke at den må være det. Se bare på LCD tv-ene nå. De lekker jo lys som bare det når det er snakk om kant-LED-modeller, og det er ingen produktfeil sånn sett, men heller en begrensning av teknologien.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jeg fortsatt alene her om å ha fått to lysere flekker på hver sin side av tv-en som er spesielt synlig i Cinema og Professional?

Ettersom timene har stacket seg opp her nå, så har visst dette i tillegg utviklet seg til å bli den samme grønne pesten som jeg hadde på VT30-en :/ jeg velger å tro at problemet er mindre utbredt enn det var på VT30 siden det har vært langt mindre rapporter på det, men jeg har funnet flere som har opplevd akkurat det samme som meg likevel. Men, de klarte nå å skjule det i nesten ett år denne gangen da! Forbedring!

Edit: har nevnt de lysere flekkene før, men det er først nå i det siste at de har utviklet seg til å kaste grønne skygger over visse farger, spesielt grått.
    Jeg har problemer med uniformitet på panelet, spesielt godt synlig på 30 IRE grått. Ligner mye på bildet du har lagt ut før. Ser ut som vannskader og sopp i et hushjørne eller noe sånt. På hø side (og i noe grad på ve) kan man skimte grønnskjær ved lys bakgrunn (når man surfer). I tillegg er disse områdene lysere når skjemen er helt sort. Ironisk nok ikke ulikt clouding på LED. I midten er ting mer rødlig misfarget. Bildet på TVen er stort sett knall, men spørs om jeg gidder å finne meg i dette hvis det blir verre.
    Har en ST50 btw.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Jeg har problemer med uniformitet på panelet, spesielt godt synlig på 30 IRE grått. Ligner mye på bildet du har lagt ut før. Ser ut som vannskader og sopp i et hushjørne eller noe sånt. På hø side (og i noe grad på ve) kan man skimte grønnskjær ved lys bakgrunn (når man surfer). I tillegg er disse områdene lysere når skjemen er helt sort. Ironisk nok ikke ulikt clouding på LED. I midten er ting mer rødlig misfarget. Bildet på TVen er stort sett knall, men spørs om jeg gidder å finne meg i dette hvis det blir verre.
    Har en ST50 btw.
    Høres akkurat ut som det jeg opplever, ja. Det er fremdeles uproblematisk for meg også, men jeg følger nøye med...

Jeg tror faktisk beskrivelsen din er 100%. Men, er de områdene som er lysere på sort bilde synlig uansett hvilken modus du bruker? Her så er det kun synlig om jeg bruker modusene som gir flere graderinger og dårligere sortnivå. På Dynamic, Normal og THX Cinema er de ikke der.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, er de områdene som er lysere på sort bilde synlig uansett hvilken modus du bruker? Her så er det kun synlig om jeg bruker modusene som gir flere graderinger og dårligere sortnivå. På Dynamic, Normal og THX Cinema er de ikke der.
    Har kun testet på 30IRE. Dynamisk, normal og til en viss grad spill-moduset gir alle bedre uniformitet på en helgrå skjerm. Cinema og Ekte Kino er ca like ille. Modi som introduserer synlig dithering også gir mye jevnere grått. Fargemisfargingen er da ikke helt borte, men den er mindre synlig.
    Hadde jeg kunnet hadde jeg flyttet TV'en lenger unna og brukt spill-moduset til alt. Kunne kalibrert den ved hjelp av min Lumagen mini. Dessverre går det ikke, slik at dithering ruinerer mørke partier.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke så mye til den ditheringen der jeg sitter (litt over to meter unna), og jeg synes ikke den akkurat er helt fraværende i Cinema eller Professional heller som skal ha mindre i utgangspunktet.

Jeg bruker for det meste Normal og THX Cinema (til tross for at fargene heller litt for mye mot grønt) og ser derfor ikke mye til de flekkene, men har lagt merke til at det en sjelden gang på spesielle bakgrunner er litt grønnskjær i de områdene som vi tydeligvis har felles. Er som sagt ingen krise enda så jeg tolererer det, men synes likevel dette er litt svakt av Panasonic. Jeg vurderer uansett å bytte til 65" neste år, men det beror også litt på hva som måtte dukke opp etterhvert som 60-serien får kjørt seg hos sine eiere.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt kontakt med et serviceverksted i dag grunnet 3 ting:
    Uniformitetsproblemer allerede omtalt i denne tråden, 2 røde fastlåste piksler og den forbanna buzzingen. Etter en svært hyggelig telefonsamtale ble man enig om henting av tv i morgen. Vi får se hva det hele fører til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt kontakt med et serviceverksted i dag grunnet 3 ting:
    Uniformitetsproblemer allerede omtalt i denne tråden, 2 røde fastlåste piksler og den forbanna buzzingen. Etter en svært hyggelig telefonsamtale ble man enig om henting av tv i morgen. Vi får se hva det hele fører til.
    Veldig interessert i å få en oppdatering på dette, ja. Klart, du vil nok ha en større sjanse for å få noe til å skje pga pixlene. Usikker på hva uniformitetsproblemene vil utgjøre for forskjell. Ikke for det, det er ikke sikkert jeg beholder denne mer enn noen måneder til siden jeg ønsker meg en større skjerm. Vurderer 65VT60, men det jeg hører om viftestøy skremmer meg litt.. alternativt vurderer jeg også ZT60, men litt usikker på tilgjengeligheten når jeg har mulighet til å kjøpe og om jeg egentlig har lyst til å ofre 5"...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest en plass at pana har en særdeles god pikselgaranti, så det er nok mitt sterkeste kort, ja. Ironisk nok er det de andre tingene (som panasonic muligens mener er akseptabelt) med buzz på en soleklar førsteplass som irriterer meg mest.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, mulig dette er feil forum men jeg poster likevel.

Hvor mye kan jeg forvente å få for min 55" ST50 som jeg kjøpte rundt september/oktober i fjor?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nypris på en 55" ST60 ligger på ca. 12K, og gitt at det har utviklet seg litt siden det og det faktum at den jo er brukt så ville jeg nok ikke regna med noe mer enn 6-7K. Hvis trenden fra i fjor følges vil det nesten sikkert bli tilbud på den ST-en til rundt 10K også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får min st50 tilbake i morgen, spent på hva som venter meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får min st50 tilbake i morgen, spent på hva som venter meg.
    Vet du noe om hva de har gjort med den? Hvis det er et elesco-verksted som har hatt den kan du jo logge inn og sjekke selv også...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke logget meg inn, så aner ikke hva som er gjort.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tv tilbake! Ved første øyekast i dagslys ser man at uniformiteten er bedre, kun lette "sopp"-spor på de ytterste 5 cm på hø og ve side. Alle pikslene er fine. Men ser en eurosport logo innbrent, har ikke den kanalen engang... Satser på at verkstedet sjekket panalet med tour de france. Kjører rullefelt nå for å bli kvitt det.
    Om buzzen er bedre eller verre gjenstår å se, skal sjekkes over litt tid i kveld.

Det er foretatt panelskifte for de som lurte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er tv tilbake! Ved første øyekast i dagslys ser man at uniformiteten er bedre, kun lette "sopp"-spor på de ytterste 5 cm på hø og ve side. Alle pikslene er fine. Men ser en eurosport logo innbrent, har ikke den kanalen engang... Satser på at verkstedet sjekket panalet med tour de france. Kjører rullefelt nå for å bli kvitt det.
    Om buzzen er bedre eller verre gjenstår å se, skal sjekkes over litt tid i kveld.

Det er foretatt panelskifte for de som lurte.
    Bra du fikk byttet panel. Hvis det fortsetter å forverre seg her, kanskje jeg kan få byttet på min også. Hvordan er det med magenta og de lyse flekkene på sidene? Helt borte det også?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grønnlige og rødlige flekker ser ut til å være borte. Må sies at jeg ikke har kalibrert skjermen og ikke kommer til å gidde å gjøre det før jeg er ferdig med flytteprosessen, men so far so good. 20-30 IRE er fortsatt ikke knalljevne, men er mye bedre enn den latterlige uniformiteten på mitt gamle panel. Summingen høres ut som har roet seg noe også, men dette får jeg ikke sjekket ordentlig før jeg har sett en film eller to. Til og med linebleed er mye mindre merkbar. Og den innbrente logoen er nå borte.
    Får se hvordan ting utvikler seg etterhvert som panelet blir innkjørt. Foreløpig er jeg forsiktig optimist!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grønnlige og rødlige flekker ser ut til å være borte. Må sies at jeg ikke har kalibrert skjermen og ikke kommer til å gidde å gjøre det før jeg er ferdig med flytteprosessen, men so far so good. 20-30 IRE er fortsatt ikke knalljevne, men er mye bedre enn den latterlige uniformiteten på mitt gamle panel. Summingen høres ut som har roet seg noe også, men dette får jeg ikke sjekket ordentlig før jeg har sett en film eller to. Til og med linebleed er mye mindre merkbar. Og den innbrente logoen er nå borte.
    Får se hvordan ting utvikler seg etterhvert som panelet blir innkjørt. Foreløpig er jeg forsiktig optimist!
    Kanskje av interesse for deg siden du har hatt samme erfaringer som meg... Jeg hadde tilfeldigvis en temperaturmåler liggende her som jeg hadde lånt i forbindelse med noe annet, og jeg lurer faktisk på om de lysere flekkene på panelet skyldes varme. De lysere flekkene er jo i samme området som elektronikken, og panelet er fem grader varmere i områdene der det er lysere/grønt-ish. Så jeg holder fremdeles litt på teorien jeg hadde fra VT30-en at hovedproblemet her er at panelet skades av varmeutvikling fra et for kompakt design.

Side 99 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •