Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 97 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av VeX
    Hmm, jeg har kjøpt en Sonos lydplanke, og har dyttet inn en optisk kabel i utgangen til tv'en, og inn i planken. (ST50)

Problemet mitt, er at jeg ikke klarer å skru av tv-høyttalerne. Jeg får derfor dobbelt lyd Er det noen som har noen tips?
    Har samme problemet. Jeg bare skrudde ned tv lyden helt, men det er fucked at man ikke kan ha litt mer options her. sliter også med at tv'en ikke detekterer 3D signal automatisk fra 360'en min. Er det virkelig ingen settings for 3D ? Kun den 3D knappen? Weird. Synes 55" er stort som F jeg as, forresten og når jeg sa 9 lapper så mente jeg 9995

Newcomer thenuts sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av latProd
    Har samme problemet. Jeg bare skrudde ned tv lyden helt, men det er fucked at man ikke kan ha litt mer options her. sliter også med at tv'en ikke detekterer 3D signal automatisk fra 360'en min. Er det virkelig ingen settings for 3D ? Kun den 3D knappen? Weird. Synes 55" er stort som F jeg as, forresten og når jeg sa 9 lapper så mente jeg 9995
    Er det ikke bare å gå på avanserte bildeinnstillinger, 3d-innstillinger og endre automatisk detektering til "på" da?

Øyvind

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VeX
    Hmm, jeg har kjøpt en Sonos lydplanke, og har dyttet inn en optisk kabel i utgangen til tv'en, og inn i planken. (ST50)

Problemet mitt, er at jeg ikke klarer å skru av tv-høyttalerne. Jeg får derfor dobbelt lyd Er det noen som har noen tips?
    Etter litt knoting kom jeg fram til at dette kan løses ved hjelp av Hotel Mode.
    Trykk den fysiske V- knappen på tv'en og trykk på AV knappen på fjernkontrollen 3 ganger. Skru på Hotel Mode, og sett max VOL til 0. På denne måten kan man ikke skru opp volumet til høyere enn 0 på tv høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av latProd
    Synes 55" er stort som F jeg as, forresten og når jeg sa 9 lapper så mente jeg 9995

Kjekt å høre! Har bestilt 55" til den prisen nå

Er det forresten noen av dere som driver med kalibrering i Møre og Romsdal, eller vet om noen som gjør det? Helst i nærheten av Romsdalen/Molde.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Syns dette bare blir verre og verre. Bare noen løfter en kulepenn så kaster den skygger. I tillegg er flere logoer innbrent. Nei, jeg blir bare mer og mer missfornøyd med min ST50. Tror jaggu dette blir den siste plasmaskjermen min.
    Kjipt...

Jeg tror jeg har vært heldig siden min TV ikke sliter med disse tingene i særlig grad. Det er litt linebleed på enkelte ting som rulletekster på farget bakgrunn osv. Retention har jeg ikke sett mye til. Det var litt i starten, men det var ikke veldig synlig. Som nevnt før bruker ikke jeg videre agressive innstillinger. Det kan ha noe med saken å gjøre. Cinema er utgangspunkt for alt og ingen metre er over midten. Bildet føles mer riktig da.

Uansett er jeg enig med deg. Plasma har fått dårligere rykte de siste årene. Trolig blir det LCD på meg også i fremtiden.

9 serien til Philips med Moth Eye virker lovende. Hvis ryktene stemmer har de roet ned interpoleringen slik at bildet ikke blir helt teater om man bruker den laveste innstillingen. Da er det håp...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål ang. ST50 og avspilling av mkv med subtitles.

Noen som vet om dette fungerer? Avspillingsfunksjonen via USB hos Panasonic er glimrende og responsiv synes jeg, men har altså ikke fått til subtitles.

Takk for hjelp!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Syns dette bare blir verre og verre. Bare noen løfter en kulepenn så kaster den skygger. I tillegg er flere logoer innbrent. Nei, jeg blir bare mer og mer missfornøyd med min ST50. Tror jaggu dette blir den siste plasmaskjermen min.
    Du er ikke alene på dette området, min Vt50 er likedan med innbrenninger og hakking på rulletekster og bevegelser. Det er lite moro men tven her blir ikke gammel så det er sagt, ryktet sier at de skal kutte ut Plasma over tid. Kan de lage gode led så er saken grei, enda har jeg ikke sett den perfekte tven så det er lov å drømme.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du er ikke alene på dette området, min Vt50 er likedan med innbrenninger og hakking på rulletekster og bevegelser. Det er lite moro men tven her blir ikke gammel så det er sagt, ryktet sier at de skal kutte ut Plasma over tid. Kan de lage gode led så er saken grei, enda har jeg ikke sett den perfekte tven så det er lov å drømme.
    De er nok allerede på det beste de kan by på når det gjelder LED-LCD. Den teknologien som fungerte best er også skrotet fordi den ble for dyr å produsere. LGs toppmodell fra i fjor gjorde det f.eks. veldig bra, men ble for dyr å produsere. Så dersom plasma forsvinner før OLED kommer blir vi sittende igjen med stort sett ubrukelige skjermer for entusiastbruk noen år.

Jeg har fortsatt ikke plagdes noe med verken innbrenninger eller hakkinger som ikke skyldes materialet, så jeg lurer på om de av dere som erfarer det burde tatt en prat med serviceverkstedet og fått undersøkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser plasmaene her får mye pepper og sikkert med god grunn. Ville bare legge inn at jeg har nå hatt en 50" VT50 i snart to måneder og den er helt briljant på alle området. Har ikke opplevd noen problemer så langt og krysser fingrene for problemfri tid videre.

Hadde en Hx850 her en uke i forkant og de kan ikke sammenlignes, spesielt sortnivå, innsynsvinkel og "flyt" i bildet er veldig mye berde på plasmaen.

Den innebygde Netflix-appen får også kjørt seg nå som jeg har fått tilgang til amerikansk utvalg (via unodns). Alt i alt veldig fornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering av VT50Y

Hei.

Trenger tips om kalibrering av TXP55VT50Y. Jeg har ikke prøvd meg noe frem. Har bare satt den i THX Cinema og synes det er ganske bra. Men et par ting er ikke helt på topp. For det første så synes jeg lys-styrken eller farge styrken kan bli i meste laget. Nesten som om jeg blir litt trett i øynene etter en stund. En annen ting er at jeg sliter med noe jeg tror er "ghosting". Dersom noe beveger seg relativt raskt i bildet, så henger det igjen. Eller om bildet beveges litt raskt. Da kan f.eks ansikter bli dradde utover i bildet. Det verste er under HD fotballkamper. Da kamera beveges og følger ballen, så blir spillerne uklare og "dradde". Har prøvd det meste som slå av og på Intelligent Frame Creation uten at jeg føler noe særlig forskjell.
    Lurer på om innstillinger/kalibrering av f.eks lysstyrke eller farger kan hjelpe på her også?

Takk for råd og vink!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blurringen/ghostingen er der ved 50hz innhold pga måten disse tvene drives på, er ikkje så veldig mye man kan gjøre med det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere med Panasonic UT/ST/GT/VT tver av 2012, har dere noen innstillinger så man slipper den enorme hakkingen på rulletekster? Virker nesten som det er satt sammen bilder med en dårlig overlapping til tider.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dere med Panasonic UT/ST/GT/VT tver av 2012, har dere noen innstillinger så man slipper den enorme hakkingen på rulletekster? Virker nesten som det er satt sammen bilder med en dårlig overlapping til tider.
    Kan du prøve å beskrive den "enorme hakkingen" litt mer i detalj? For enten så er du bare veldig var på ting som er i selve sendinga/kilden, eller så er det noe feil med tv-en din...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Kan du prøve å beskrive den "enorme hakkingen" litt mer i detalj? For enten så er du bare veldig var på ting som er i selve sendinga/kilden, eller så er det noe feil med tv-en din...
    Den hakker som fader på de områdene, er kanskje tven min som er buggy eller noe annet må det være. Dette er også på dvdplater, når rulleteksten kommer så bare hakker det, virker som det er bilder som går etter hverandre uten overlapping om du skjønner hva jeg mener. Vil gjerne ha tilbakemeldinger fra dere på området. Takk.

Om dere kunne legge ut bilder med hva dere har på og av på innstillinger kunne vært fint også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En viss hakking vil det jo nødvendigvis være. Film er jo 24 bilder i sekundet, det er grenser for hvor glatt det kan gå. PAL-filmer spilles av med 25 bilder i sekundet, mens blu-ray/NTSC oftest spilles av i 24 bilder pr. sekund, men her vil det variere litt hvordan bildet oppfattes, da det er flere ting som kan påvirke.

1. enheten du spiller fra støtter ikke native 24Hz og spytter ut innholdet som 60Hz med det resultatet at du får en 3:2-pulldown (google it).

2. samme som ovenfor, men at du har film cadence detection skrudd på. tv-en vil da forsøke å gjøre om til 24 bilder pr. sekund ut fra kilden og jeg mistenker at dette ikke alltid fungerer som det skal.

3. du får rett og slett 24 bilder pr. sekund og det vil være tilstrekkelig lavt til at det kan se ut som ting hakker.

Dersom rulletekstene går mykere med IFC på max, så antar jeg det er denne effekten du ser og det er egentlig ikke noe å gjøre med.. det bare er sånn

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har akkurat kjøpt en P65VT50. Jeg har bare pc som kilde stort sett.

Pcen er koblet til med hdmi kabel og fungerer i grunn bra.

En ting jeg lurer på. Jeg kan bruke pixel format RGB 4:4:4 0-255 (full) sant?

Finner nemlig ikke en tv setting som sier noe om hdmi full eller limited. Dette hadde min gamle 63" samsung plasma...

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble jeg i kveld endelig eier av en ny Panasonic VT50. Den gamle Samsung C7705 skal pensjoneres, og ned i kjellerstua. Regner med det blir et merkbart hopp i kvalitet til VT50. Da C7705 var samme året som VT20 også kom. Og VT20 slo C7705 den gang. Må bare vente til kona kommer hjem fra kveldsvakt, så jeg får koblet den opp:-D
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål: hvordan finner jeg ut telle-verket på VT50. Hadde vært greit å vite
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da fikk jeg meg bakoversveis i går! Satt på Die Hard 4, som jeg ofte bruker som demo-disk, og fytti-rakkern for et bilde! Jeg skjønner nå hva jeg har gått glipp av hva gjelder sortnivå. VT50 var også skarpere og langt bedre shadow detail. Jeg er superfornøyd!:-D :-D :-D

Jeg lurer fortsatt på om skjermen er splitter ny eller om den har gått noen timer. Har skjønt at jeg må inn i service-menyen for å kontrollere time-verket. Men hvordan man kommer inn der har vært litt forskjellig å lese på div forum. Er det neon her som kan gi nøyaktig oppskrift?

Og er det "farlig" å gå inn der? Har ikke tenkt til å rote med noe der inne, kun sjekke timer tven har gått.

Fint om noen svarteops:
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke husker feil fra ett annet forum: Hold inne volum ned knappen på tven og trykk på info knappen på fjernkontrollen 3 ganger. Vet ikke om det virker.

Side 97 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •