Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Spørs om det ikke er noen andre innstillinger som er gale, som for eksempel innstillinger for størrelse på 3D i spilleren, eller at 3D dybde er justert feil i et eller annet ledd. Crosstalk har aldri vært noe issue på plasmaskjermer.
    Det spørs helt på materialet også, og hvor mye crosstalk man anser som "issue". I filmen Hugo er det ganske mye crosstalk å spotte hos meg, mens annet er nesten helt fritt for det. Av og til kan også hvor du sitter i forhold til tv-en være med på å avgjøre opplevd crosstalk. Men det er det nok sånn at dypere 3D-effekten er ment å være, større er risiko for noe crosstalk.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en god sjel her som kan lage en liste med betegnelser hva crosstalk, phosfor. Etc betyr, da blir det lettere å spotte feil på tvene rundt. Det hadde hjulpet mange her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 65" bestillt for 15000,- (timesalg mpx). 65ST50, har 55" fra før og er fornøyd og trengte en tv nr. 2 i andre stua. Har venta på prisfall og der kom den gitt ;-)
    Noen som kan anbefale en grei lydplanke ? Blir nok mye trådløse hodetelefoner, siden loftstua er inntil barnerom, men greitt å ha litt lyd av og til og, men med høy waf.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen hz modus på de nordiske modellene?

Er det ikke mulig å skifte mellom 96 hz, 60 hz og 48 hz på den europeiske modellen av vt50? Ser flere forum skriver om en setting som heter 24 p direct in, hvor man kan skifte hz. 48 hz skal fjerne evt crosstalk i 3D.

En annen ting er at under 3D filme har jeg en lys blikngene stripe i øvre delen av skjermen. Denne skifter farge fra hvit til svart om jeg forandre brillenes refresh rate fra auto til 100 hz eller 120 hz. Noen som vet hva dette kan være?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt en 65ST50, og lurer på om det er noen som har kalibrert denne tven, og som kan dele med oss med hvilke innstillinger som ble gjort på tven?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Siden dette er et problem alle plasmaer har i større eller mindre grad kommer neppe Panasonic til å hjelpe deg. Når det kommer til service er de ikke mye å skryte av. Gå heller til forhandler eller ta kontakt med et verksted som jobber med Panasonic. Jeg har IFC på minimum og har skrudd av sterke farger samt støy reduksjon og slike ting. I det hele tatt skrur jeg av alt digitalt ekstrakrøll. Prøv å se om det hjelper.

Syns dette bare blir verre og verre. Bare noen løfter en kulepenn så kaster den skygger. I tillegg er flere logoer innbrent. Nei, jeg blir bare mer og mer missfornøyd med min ST50. Tror jaggu dette blir den siste plasmaskjermen min.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er panasonic så dårlig på kvalitet fortiden? Hadde lyst på ny plasma til å erstatte min px81. Men gikk for bak led heller pga mindre tull.

Hadde mye kødd med px81 også med or etter 5 sekunder i DVD meny. Samt mye grønt skjær i bevegelse. Endte med nytt panel som ble bra men var mye irriterende buzzing.

Er det virkelig så hardt å lage feilfri tv??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Syns dette bare blir verre og verre. Bare noen løfter en kulepenn så kaster den skygger. I tillegg er flere logoer innbrent. Nei, jeg blir bare mer og mer missfornøyd med min ST50. Tror jaggu dette blir den siste plasmaskjermen min.
    Kast et blikk bort på Samsung før du avskriver teknologien. De lager veldig gode skjermer og de tåler en del mer juling enn Panasonic. I år så kan det tenkes at de i tillegg er ganske jevne på de kriteriene som er viktige for mange.

Permanent innbrente logoer gir deg i alle fall retten til å heve kjøpet eller erstatningsprodukt hvis de ikke klarer å fikse det for deg, så det er i hvert fall en oppside ved det hele. Har du mulighet til å filme fenomenet du beskriver?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Kast et blikk bort på Samsung før du avskriver teknologien. De lager veldig gode skjermer og de tåler en del mer juling enn Panasonic. I år så kan det tenkes at de i tillegg er ganske jevne på de kriteriene som er viktige for mange.

Permanent innbrente logoer gir deg i alle fall retten til å heve kjøpet eller erstatningsprodukt hvis de ikke klarer å fikse det for deg, så det er i hvert fall en oppside ved det hele. Har du mulighet til å filme fenomenet du beskriver?

Jeg kan ihvertfall prøve å ta bilder i kveld. Så en kan klage på innbrenning? Trodde ikke det gikk som feil. Kan godt hende jeg har fått ett dårlig eksemplar, men hadde forventet mer i 2013. Har en G20 som også har sine svakheter, men ikke på langt nær like mange som ST50.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ihvertfall prøve å ta bilder i kveld. Så en kan klage på innbrenning? Trodde ikke det gikk som feil. Kan godt hende jeg har fått ett dårlig eksemplar, men hadde forventet mer i 2013. Har en G20 som også har sine svakheter, men ikke på langt nær like mange som ST50.
    Bør definitivt ikke være dårligere enn G20 på noen som helst måte. Og ja, innbrenning er en reklamasjonssak såfremt det er noe som har skjedd under vanlig bruk. Innbrente TV-logoer er derfor i utgangspunktet veldig lett å reklamere på, selv om Panasonic vil prøve å påstå det motsatte

Det finnes en sak fra FTU som har satt presedens på dette området, og noen butikker er fullt klar over det og gidder ikke motsette seg sånne reklamasjoner. Skulle de likevel gjøre det er det bare å grave opp. Har ikke noen link til den, men saken omhandler netshop, en pioneer fra 2007 eller 2008 (tror jeg) og innbrente logoer så burde være mulig å finne igjen.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med 3D emitter

Har 65VT30.
    Satt og så på en 3D film og plutselig gikk det høyre glasset i sort.
    Trodde det var batteri i brillene, men ingen av mine 4 brillesett virker.
    Hvordan kommer man inn i servicemenyen for å kunne kjøre en diagnose på emitterene? Det virker som om bildet fungerer, men er usikker på om emitterene sender mot brillene (som er kompatible).
    Har kjørt en factory reset.

Oppdaterte Firmware på TVet i går.

Noen ideer der ute?

Newcomer Troutmaster sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm! Jeg har bare dette..
    [YOUTUBE]Uef17zOCDb8[/YOUTUBE]

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Når professional er kalibrert så er det et par hakk bedre en THX Cinema.

Fant kalibrerte settinger på nett som jeg hadde flaks med passet godt på min med små justeringer :-D

Bruker nå prof på både 2D og 3D
    Hei, har du en link til denne siden?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Bør definitivt ikke være dårligere enn G20 på noen som helst måte. Og ja, innbrenning er en reklamasjonssak såfremt det er noe som har skjedd under vanlig bruk. Innbrente TV-logoer er derfor i utgangspunktet veldig lett å reklamere på, selv om Panasonic vil prøve å påstå det motsatte

Det finnes en sak fra FTU som har satt presedens på dette området, og noen butikker er fullt klar over det og gidder ikke motsette seg sånne reklamasjoner. Skulle de likevel gjøre det er det bare å grave opp. Har ikke noen link til den, men saken omhandler netshop, en pioneer fra 2007 eller 2008 (tror jeg) og innbrente logoer så burde være mulig å finne igjen.

Kjøpt på komplett så de bør ha vært borti det. Kan prøve å reklamere på det, og håpe på å få ett bedre panel. Må si det er mer sprut i bildet på G20'en, men sortnivået er selvsagt langt dårligere i tillegg til at den har mer graderinger. Jeg syns det er rart om bildet har blitt dårligere med tiden, men jeg mener bestemt at St50'en var bedre i starten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt på komplett så de bør ha vært borti det. Kan prøve å reklamere på det, og håpe på å få ett bedre panel. Må si det er mer sprut i bildet på G20'en, men sortnivået er selvsagt langt dårligere i tillegg til at den har mer graderinger. Jeg syns det er rart om bildet har blitt dårligere med tiden, men jeg mener bestemt at St50'en var bedre i starten.
    Jada, komplett er fullt klar over problemstillingen. Men, hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å kjøre rullefeltet over litt tid først, for det er ikke usannsynlig at de (med loven i hånd) kan be om å få inntil en måned på seg til å fikse problemet med innbrenninga, og det de først og fremst kommer til å gjøre da før de sender tv-en videre er å la den stå med rullefelt noen dager. Det kan være du får kjappere resultater ved å kontakte en Elesco-partner direkte (det er til slutt de som får oppdraget hvis du tar det via komplett også). Hvis verkstedet sier det ikke er grunnlag for å gjøre noe, så må det evt. søkes teknisk retur.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg justerte min 65" st modell etter dette: TEST: Panasonic Viera TX-P50ST50Y - Lyd- og bildekvalitet - Hardware.no

Men syntes at tven ble for lys, hvor i menyen finner man hvitbalanse og justering på fargene?

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Jeg justerte min 65" st modell etter dette: TEST: Panasonic Viera TX-P50ST50Y - Lyd- og bildekvalitet - Hardware.no

Men syntes at tven ble for lys, hvor i menyen finner man hvitbalanse og justering på fargene?
    Tven skal jo justeres etter din egen stue når det gjelder sortnivå å slikt.

Fargejusteringer bør du holde deg langt unna med mindre du har utstyr å kunnskap.

Kjøp en DVE Blu-ray
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Drøy TV

Heisann, har siklet på st50 i et halvt år og har vært meget skeptisk basert på alt som står her i forumet om det ene problemet etter det andre. Har hatt min 55st50 en ukes tid nå, og fytti hælsike for en skjerm. Jeg kunne ikke vært mer happy og har ikke sett noe til IR eller annet så langt. Har riktignok kjørt på true cinema mode og lav kontrast nå i starten.
    Det eneste som er så smått litt døvt er buzzinga, men den hører man bare når man kjører med lav lyd og det er mye hvitt i bildet.
    Det eneste jeg stussa over var at den mener den har siste versjon av softwaren, til tross for at den må ha stått på lageret til mpx en stund, om den da ikke oppdaterte seg selv ved første oppstart.
    Anyway, for 9 lapper er dette et røverkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av latProd
    Heisann, har siklet på st50 i et halvt år og har vært meget skeptisk basert på alt som står her i forumet om det ene problemet etter det andre. Har hatt min 55st50 en ukes tid nå, og fytti hælsike for en skjerm. Jeg kunne ikke vært mer happy og har ikke sett noe til IR eller annet så langt. Har riktignok kjørt på true cinema mode og lav kontrast nå i starten.
    Det eneste som er så smått litt døvt er buzzinga, men den hører man bare når man kjører med lav lyd og det er mye hvitt i bildet.
    Det eneste jeg stussa over var at den mener den har siste versjon av softwaren, til tross for at den må ha stått på lageret til mpx en stund, om den da ikke oppdaterte seg selv ved første oppstart.
    Anyway, for 9 lapper er dette et røverkjøp.
    Hvor finner du den til 9000? Har fulgt med en stund nå, og mener jeg ikke har sett den lavere enn 9995.

Hvor stor oppleves den? Jeg vurderer om jeg skal kjøpe 55 eller 65 og er usikker på hva jeg skal velge. Har en 37" px80 nå, så overgangen blir uansett stor :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg har kjøpt en Sonos lydplanke, og har dyttet inn en optisk kabel i utgangen til tv'en, og inn i planken. (ST50)

Problemet mitt, er at jeg ikke klarer å skru av tv-høyttalerne. Jeg får derfor dobbelt lyd Er det noen som har noen tips?

Side 96 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •