Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    De skjermene bare er sånn. Det er nok mye mindre plagsomt i stue-omgivelser. Det er også sånn at ikke alle faktisk kan se den flimringa, så du er vel en av de "heldige" utvalgte som kan. Jeg ser den, men den plager meg ikke nevneverdig og den er mest tydelig dersom du ikke ser direkte mot tv-en men har den i øyekroken, noe som har veldig lett for å skje i butikk hvis man glaner på en skjerm som står ved siden av f.eks.
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    i butikken står tv-ene også i såkalt dynamisk modus som fremhever flimringen. Når du senker kontrasten litt blir det bedre. Når det er sagt finnes det enkelte der ute som er veldig sensitive for flimring. Da kan det bli et problem.
    Takk for svar. Mulig jeg er ekstra sensitiv, blir det verre jo eldre man blir kanskje? Synes jeg begynner å bli gammel :neutral: Men satser på at det var ekstra ille i butikken.
    Merket ikke noe på min gamle Pioneer 508 som var super, får håpe jeg ikke blir skuffet. Og ikke minst kona, hun var veldig glad i Pioneer'en, ligger tynt an om hun ikke blir fornøyd :roll:

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jalla66
    Takk for svar. Mulig jeg er ekstra sensitiv, blir det verre jo eldre man blir kanskje? Synes jeg begynner å bli gammel :neutral: Men satser på at det var ekstra ille i
    Merket ikke noe på min gamle Pioneer 508 som var super, får håpe jeg ikke blir skuffet. Og ikke minst kona, hun var veldig glad i Pioneer'en, ligger tynt an om hun ikke blir fornøyd :roll:
    Tåler du Pioneeren så burde du takle en ny Panasonic.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TX-P50VT50Y

Vurderer denne eller en sony tv. Har nå en panasonic px81 ellerno og er fornøyd med bilde. Men var mye kødd med tven. Første jeg fikk var en tv som fikk kraftige ir merker etter sekunder i DVD meny. Ble byttet panel på skjermen og fikk da en skjerm som ikke lagde ir på samme måte. Nå er det ok. Men er endel buzzing som irriterer meg samt det er noe innredning fra undertekster.

Hvordan er denne tven på ir, innredning og buzz? Samt stemmer det at på 50" modellen slipper lys gjennom fra vinduet og inn bak bilde?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IR ser ut til å variere en del og derfor kommer det ulike tilbakemeldinger.
    Har en kamerat som har VT50 og det er innbrenning et klart problem. Jeg hadde selv ikke kjøpt Panasonic i dag, men heller Samsung sine plasmaer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville definitivt ventet på 2013-modellene nå. Hvis det er noe hold i skrytet til Samsung så vil de komme til å levere en tv som trolig er mye bedre enn alt som kom i 2012 (De hevder å ha en plasma med dyp sort + lysstyrken til LED)

That being said, får du en god pris på VT50 ville jeg ikke hatt noe problem med å anbefale den ut fra mine erfaringer. Noe IR er det, men jeg har ikke opplevd det som et kjempeproblem. Den har sine flaws, men det er til tross for det den beste skjermen du kan få tak i før 2013-modellene kommer og vasker gulvet med den :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en VT50 i 4mnd nå, og ser at det blir mer og mer "hakkete" bilde ved tv signaler. Ved panorering. Jeg ser også litt ved Bluray titting. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Mulig det er en eller annen innstilling som har blitt tuklet med, men satt alt til fabrikkinnsillinger samt slo av alle bildeforbedringer, men det er det samme. Noen som vet hva dette er, og hva det heter?
    Tenkte jeg skulle ta en tur innom butikken og spørre, men litt greit med info om slikt på forhånd.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor-g
    Jeg har hatt en VT50 i 4mnd nå, og ser at det blir mer og mer "hakkete" bilde ved tv signaler. Ved panorering. Jeg ser også litt ved Bluray titting. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Mulig det er en eller annen innstilling som har blitt tuklet med, men satt alt til fabrikkinnsillinger samt slo av alle bildeforbedringer, men det er det samme. Noen som vet hva dette er, og hva det heter?
    Tenkte jeg skulle ta en tur innom butikken og spørre, men litt greit med info om slikt på forhånd.
    Skjer det uans, eller er det f.eks hvite scener?
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter akkurat med det samme så jeg har ingen råd jeg heller, synes det er ille plagsomt til tider og dette lover ikke godt til en toppmodell. Har du noen tips så får du skrike ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om det dere ser hovedsaklig er slett arbeid fra tv-kanalenes side. Jeg ser hakking i visse kanaler (spesielt TV 2 sine), men det har jeg gjort fra starten av. Kunne dere prøve å beskrive fenomenet litt nærmere hva dere mener/hvordan dere ser det?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det spesielt mye når det er f.eks en person som blir filmet og da blir bakgrunnen som står stille veldig hakkete. Eller som her om dagen jeg så på utforsendingen på NRK1HD. Selve personen som står nedover på ski er klar, men løypa han renner ned er helt på trynet. Det er værst på SD signal, men jeg ser det godt på alle HD kanalene også. Også på bluray som sagt. Det er ikke "sømløst" hvis man kan kalle det det... Ser ut som om bakgrunnen ikke klarer å følge med. Hud toner ser også kunstige ut. Jeg har også prøvd å kalibrere bildet med DVEHD Basics uten at det ble bedre. Er ikke det jeg forventer av en toppmodell. ER litt i tvil om det kan være en eller annen komponent som ikke er helt i slaget.......
    Kommer til å stikke innom et merkeverksted i morgen og spørre om de har noe fornuftig svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har et spsm om panasonic vt50 65".
    Jeg skal muligens handle denne brukt av privatperson, og lurer litt på hvilke feil jeg skal se etter når jeg skal besikte og evnt hva slags materiale jeg skal bruke. Ser jo at om den piper mye som noen klager på, så hører jeg jo det, men litt mer feil på panelet osv.

Blir sikkert litt begrenset med tid når jeg skal se på den så tar gjerne imot tips!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det spesielt mye når det er f.eks en person som blir filmet og da blir bakgrunnen som står stille veldig hakkete. Eller som her om dagen jeg så på utforsendingen på NRK1HD. Selve personen som står nedover på ski er klar, men løypa han renner ned er helt på trynet. Det er værst på SD signal, men jeg ser det godt på alle HD kanalene også. Også på bluray som sagt. Det er ikke "sømløst" hvis man kan kalle det det... Ser ut som om bakgrunnen ikke klarer å følge med. Hud toner ser også kunstige ut. Jeg har også prøvd å kalibrere bildet med DVEHD Basics uten at det ble bedre. Er ikke det jeg forventer av en toppmodell. ER litt i tvil om det kan være en eller annen komponent som ikke er helt i slaget.......
    Kommer til å stikke innom et merkeverksted i morgen og spørre om de har noe fornuftig svar.
    Høres ut som det du beskriver er phosphor trails, og det er noe disse panelene sliter med. Kan det være mer tilfelle at du først nå nylig har begynt å legge merke til det?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mrjee
    Jeg skal muligens handle denne brukt av privatperson, og lurer litt på hvilke feil jeg skal se etter når jeg skal besikte og evnt hva slags materiale jeg skal bruke. Ser jo at om den piper mye som noen klager på, så hører jeg jo det, men litt mer feil på panelet osv.

Blir sikkert litt begrenset med tid når jeg skal se på den så tar gjerne imot tips!
    Jeg ville heller ventet på VT/ZT serien istedenfor, etter de småfeilene vi har vil det nok irritere deg grønn over disse. Tro meg og jeg har hatt tven noen mnd alt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ingen ZT-*serie* i Europa. Kun 60" av ZT60 som kommer til å være tilgjengelig her.

Jeg tror neppe VT60 vil være markant bedre på noe som helst i forhold til VT50. ZT60 vil nok være litt bedre fordi det er ny panelteknologi, og etter Panasonics egne ord en referanseskjerm for de som vil ha noe ekstra.

Men rest assured, det vil garantert være småfeil nok å henge seg opp i på VT60 og ZT60 også. Til tross for alle idiotiske småfeil, så må jeg vel fremdeles stå inne for at VT50 nok er den beste skjermen fra 2012... de av dere som husker opprørsstemningen hos meg i forbindelse med VT30 bør ha bitt dere merke i at jeg ikke har vært LIKE negativ til VT50

Det er mye Panasonic fortjener et skikkelig r**spark for med 2012-modellene også, la det ikke være noe tvil om det, men de er helt greie tv-er. Jeg kommer ikke til å bytte i år (med mindre jeg av merkelige årsaker skulle få et eller annet knalltilbud på ZT60.. men da skal det være ekstraordinært bra ), og da hadde det uansett ikke vært snakk om å bytte ut.. bare forflytte litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg er litt redd for, kanskje jeg skal gå for 70" sharp 836 med bakgrunns led i stedet. Bah! Noen filmer eller materialet som gjør det enklere å spotte feil?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Høres ut som det du beskriver er phosphor trails, og det er noe disse panelene sliter med. Kan det være mer tilfelle at du først nå nylig har begynt å legge merke til det?

Det kan umulig være noe jeg kun har lagt merke til i senere tid. Dette blir bare verre og verre. Mulig at det er phosphor trails det at hudtoner ser kunstige ut, men hakkingen har ikke vært der hele tiden.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan umulig være noe jeg kun har lagt merke til i senere tid. Dette blir bare verre og verre. Mulig at det er phosphor trails det at hudtoner ser kunstige ut, men hakkingen har ikke vært der hele tiden.....
    Jeg har det samme. Har hatt det hele tiden. Kjøpte min vt 50 i juli. Jeg hadde fra før av en Samsung 855 58" plasma. Denne var mye bedre på bevegelse.
    Den hadde ekstrem buzz hvis man satt rett foran panelet, men tror hakkingen på Panasonicen irriterer meg mere. Det er faktisk værst hvis bildet beveger seg sakte sidelengs. ved raske bevegelser sidelengs hakker det ikke.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mrjee

Det viktigste å se etter når du skal kjøpe en brukt plasma er om den har innbrenninger. Dette ser du som regel ved sette skjermen på sort og skru av alt lyset i rommet. Aternativt tar du med "break in slides" som viser fargespektre. Da er det enda lettere å se om dette kan være et problem med tv-en. Vanlige innbrenninger er sterke tv-logoer som Premier League osv osv osv. Annet er spill...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjR
    Jeg har det samme. Har hatt det hele tiden. Kjøpte min vt 50 i juli. Jeg hadde fra før av en Samsung 855 58" plasma. Denne var mye bedre på bevegelse.
    Den hadde ekstrem buzz hvis man satt rett foran panelet, men tror hakkingen på Panasonicen irriterer meg mere. Det er faktisk værst hvis bildet beveger seg sakte sidelengs. ved raske bevegelser sidelengs hakker det ikke.
    Jeg har en ST50 som kan hakke litt om jeg setter IFC på medium eller høyere. Står den på minimum flyter bildet ekstremt godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har en ST50 som kan hakke litt om jeg setter IFC på medium eller høyere. Står den på minimum flyter bildet ekstremt godt.
    Har ikke ifc på. Hakker hvis jeg har den på minimum også. Liker ikke bildet med ifc.

Side 93 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •