Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 92

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 92 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 ... SisteSiste
Viser resultater 1,821 til 1,840 av 2052
    Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Det eneste som irriterer meg med denne tv'en er dette fenomenet du nevner med teksten. Hadde det bare begrenset seg til teksten, men hos meg fortsetter alle rette linjer som vindiskarmer, særlig persienner, rammer etc igjennom alt som står forran. Dette er jævlig irriterende. Har dere andre samme problem? Hvis ikke er kanskje dette nok til en klage???
    Merket også klart mer refleksjoner på dette tvet, til jeg mørknet hele rommet for jeg var lei av dritten. Skinner sola gjennom en plass så synes det godt på tven.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som irriterer meg med denne tv'en er dette fenomenet du nevner med teksten. Hadde det bare begrenset seg til teksten, men hos meg fortsetter alle rette linjer som vindiskarmer, særlig persienner, rammer etc igjennom alt som står forran. Dette er jævlig irriterende. Har dere andre samme problem? Hvis ikke er kanskje dette nok til en klage???
    Helt vanlig plasmafenomen det du beskriver så det spørs hvor langt en klage tar deg. Noen skjermer er verre enn andre, dog. Jeg ser dette på min, men jeg legger ikke merke til det. Er så vant med dette fra CRT-tida likevel :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Helt vanlig plasmafenomen det du beskriver så det spørs hvor langt en klage tar deg. Noen skjermer er verre enn andre, dog. Jeg ser dette på min, men jeg legger ikke merke til det. Er så vant med dette fra CRT-tida likevel :P

Det er ikke ett problem på G20'en jeg har i kjelleren. Syns faktisk det har blitt tydligere i det siste på St50'en. Mulig det hadde hjulpet å få den kalibrert?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke ett problem på G20'en jeg har i kjelleren. Syns faktisk det har blitt tydligere i det siste på St50'en. Mulig det hadde hjulpet å få den kalibrert?
    ST50-en er vel lysere enn G20-en også, det spiller nok litt inn. Men i ditt tilfelle så ville jeg kanskje prøvd å få sett på en annen ST50 for å se om det er like ille der, for det er jo ikke umulig at du kan ha fått et spesielt dårlig eksemplar, og da kan det være at det hjelper å reklamere (mest sannsynlig ikke, dog.. Panasonic er rimelig lite behjelpelige med sånt. de ga totalt blanke i fjorårets "green blob"-fadese og avfeide alle klager med "within specs").

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

48 hz 3D

Hei!
    Veldig grønn på tv og fikk akkurat en 55vt50 i hus (svært fornøyd!). 3Den plages av en del crosstalk, men leste at om man skifter til 48 hz så forsvinner det meste, men jeg finner ikke alternativet i innstillinger? Finnes det ikke i den nordiske utgaven? Noen tips?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tullsau
    Hei!
    Veldig grønn på tv og fikk akkurat en 55vt50 i hus (svært fornøyd!). 3Den plages av en del crosstalk, men leste at om man skifter til 48 hz så forsvinner det meste, men jeg finner ikke alternativet i innstillinger? Finnes det ikke i den nordiske utgaven? Noen tips?
    For at du skal få 48Hz må kilden også være 48Hz og da switcher den automatisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forvirrer litt.. Hvordan skifter man det på en 3D blu-ray? Finner ikke noe valg på blu-ray spilleren..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tullsau
    Det forvirrer litt.. Hvordan skifter man det på en 3D blu-ray? Finner ikke noe valg på blu-ray spilleren..
    Se om du finner noe som heter "24p output" elle noe som ligner.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linebleed er litt varierende på min ST50. Det avhenger en del av signalet også. Dårlige tv signaler produserer mer og eksempelvis BD eller HD-tv er langt mindre problemtisk. For å komme til kjernen er det aldri veldig tydelig. Undertekster på veldig lys bakgrunn lager tynne striper. Noen ganger ser jeg det på karmer og slike ting. Plagsomt er det ikke siden jeg må se litt etter det.

Hvis det er slik at din tv viser dette klart og tydelig i flere tilfeller ville jeg vurdert å bytte. Som nevnt over virker det som det er svært stor forskjell fra panel til panel. Litt som Lotto. Etter mye mas har jeg fått en som duger. Jeg måtte bare gjennom hele 30serien før det skjedde.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ****, slo på tven i dag men den hadde ikke bilde i det hele tatt??? Hører bare lyd fra tven men det er ingen bilde :-?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde eg på tven for et par dager siden fra Blu-rayen, tok ut hdmi kabelen som gikk fra forsterker til fjernsynet, satt den i hdmi 2, så tilbake i hdmi 1 så tolket den signalet igjen.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Hva ****, slo på tven i dag men den hadde ikke bilde i det hele tatt??? Hører bare lyd fra tven men det er ingen bilde :-?
    Tok ut strømkabelen i 10-20 minutter å koblet den i igjen så var bilde tilbake, veldig rart uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Linebleed er litt varierende på min ST50. Det avhenger en del av signalet også. Dårlige tv signaler produserer mer og eksempelvis BD eller HD-tv er langt mindre problemtisk. For å komme til kjernen er det aldri veldig tydelig. Undertekster på veldig lys bakgrunn lager tynne striper. Noen ganger ser jeg det på karmer og slike ting. Plagsomt er det ikke siden jeg må se litt etter det.

Hvis det er slik at din tv viser dette klart og tydelig i flere tilfeller ville jeg vurdert å bytte. Som nevnt over virker det som det er svært stor forskjell fra panel til panel. Litt som Lotto. Etter mye mas har jeg fått en som duger. Jeg måtte bare gjennom hele 30serien før det skjedde.

Det er der hele tiden også i HD. Det er så tydelig at til og med skyggen på en caps forårsaker samme fenomen. Det er mulig jeg er blitt enda mer obs på det, men jeg mener bestemt at dette har blitt verre og verre. Stort irritasjonsmoment.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er der hele tiden også i HD. Det er så tydelig at til og med skyggen på en caps forårsaker samme fenomen. Det er mulig jeg er blitt enda mer obs på det, men jeg mener bestemt at dette har blitt verre og verre. Stort irritasjonsmoment.
    Det høres ikke noe greit ut. Min tv har nok kjørt over 500 timer nå. Tipper jeg. Linebleed har det blitt litt mindre av ettersom skjermen har gått seg inn. Når det er sagt er ikke jeg veldig glad i heseblesende innstillinger. Jeg bruker cinema som utgangspunkt for det meste. Verdiene ligger stort sett et sted rundt midten eller litt under. Kanskje det har noe å si...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det høres ikke noe greit ut. Min tv har nok kjørt over 500 timer nå. Tipper jeg. Linebleed har det blitt litt mindre av ettersom skjermen har gått seg inn. Når det er sagt er ikke jeg veldig glad i heseblesende innstillinger. Jeg bruker cinema som utgangspunkt for det meste. Verdiene ligger stort sett et sted rundt midten eller litt under. Kanskje det har noe å si...

Nå står den på true cinema. Noen funksjoner som bør skrus av? Opplever det som om det aller meste som beveger seg på skjermen lager skygger. Jeg får prøve å ta kontakt med panasonic, men tviler på at det er til noen nytte.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står den på true cinema. Noen funksjoner som bør skrus av? Opplever det som om det aller meste som beveger seg på skjermen lager skygger. Jeg får prøve å ta kontakt med panasonic, men tviler på at det er til noen nytte.
    Siden dette er et problem alle plasmaer har i større eller mindre grad kommer neppe Panasonic til å hjelpe deg. Når det kommer til service er de ikke mye å skryte av. Gå heller til forhandler eller ta kontakt med et verksted som jobber med Panasonic. Jeg har IFC på minimum og har skrudd av sterke farger samt støy reduksjon og slike ting. I det hele tatt skrur jeg av alt digitalt ekstrakrøll. Prøv å se om det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Panasonic TX-P55ST50Y på vei. Om jeg blir fornøyd tar jeg tilsvarende i 65" i den andre stua.

Når jeg har sett på denne i butikken, synes jeg den flimrer noe når det er mye hvitt. Er det noe andre plages av, eller er det bare butikkinnstillinger som gjør det? Jeg tok uansett sjansen og bestillte den, siden den får så mye skryt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jalla66
    Da er Panasonic TX-P55ST50Y på vei. Om jeg blir fornøyd tar jeg tilsvarende i 65" i den andre stua.

Når jeg har sett på denne i butikken, synes jeg den flimrer noe når det er mye hvitt. Er det noe andre plages av, eller er det bare butikkinnstillinger som gjør det? Jeg tok uansett sjansen og bestillte den, siden den får så mye skryt.
    De skjermene bare er sånn. Det er nok mye mindre plagsomt i stue-omgivelser. Det er også sånn at ikke alle faktisk kan se den flimringa, så du er vel en av de "heldige" utvalgte som kan. Jeg ser den, men den plager meg ikke nevneverdig og den er mest tydelig dersom du ikke ser direkte mot tv-en men har den i øyekroken, noe som har veldig lett for å skje i butikk hvis man glaner på en skjerm som står ved siden av f.eks.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i butikken står tv-ene også i såkalt dynamisk modus som fremhever flimringen. Når du senker kontrasten litt blir det bedre. Når det er sagt finnes det enkelte der ute som er veldig sensitive for flimring. Da kan det bli et problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic Viera TX-P50VT50Y vs Panasonic Viera TX-L55ET5Y??

Og aktiv vs passiv 3D??

ENLIGHT ME!

Heller mot Plasmaen.

Side 92 av 103 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 88 89 90 91 92 93 94 95 96 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •