Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 103 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Å herregud! For en oversettelse Jeg har alltid brukt engelsk som brukerspråk og det tror jeg sannelig jeg skal fortsette med....
    På VT50 har de oversatt det til "Øk". Jeg er ikke overbevist om at den er helt riktig oversatt på engelsk heller, der det tross alt står "Advance" (jeg tror det skulle vært "Advanced"). Sånn sett er det ikke så unaturlig at de har valgt "Gå frem", for det er jo det "Advance" betyr sånn i korte trekk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, stemmer det. Men oversetterne kunne jo kanskje ofre litt sunn fornuft til arbeidet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasbha
    Joda, stemmer det. Men oversetterne kunne jo kanskje ofre litt sunn fornuft til arbeidet.
    Det er ikke gitt at disse oversetterne egentlig har peiling på hva de oversetter en gang.

For øvrig fremdeles lite som slår bluetooth-driverne til asus. Den originale teksten er vel noe sånt som "Please wait a moment while setup is installing the drivers."

Den norske, derimot, har av uforståelige årsaker blitt: "Behage vent et øyeblikk mens setup installerer sjåførene."

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den norske, derimot, har av uforståelige årsaker blitt: "Behage vent et øyeblikk mens setup installerer sjåførene."

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er ikke gitt at disse oversetterne egentlig har peiling på hva de oversetter en gang.

For øvrig fremdeles lite som slår bluetooth-driverne til asus. Den originale teksten er vel noe sånt som "Please wait a moment while setup is installing the drivers."

Google translate er vel hyppig brukt av slike "oversettere".

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til om det er mulig å få økt lysmengden ved kalibrering i ISF-modus (VT-serien)? Man ender opp med et veldig lyssvakt bilde etter kalibrering slik det er nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Noen som kjenner til om det er mulig å få økt lysmengden ved kalibrering i ISF-modus (VT-serien)? Man ender opp med et veldig lyssvakt bilde etter kalibrering slik det er nå.
    Det er ikke mulig og et av ankepunktene når det kommer til disse skjermene. Ikke bare mister du lys, men du mister faktisk mye av sortnivået også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mulig og et av ankepunktene når det kommer til disse skjermene. Ikke bare mister du lys, men du mister faktisk mye av sortnivået også.
    Det betyr at det beste man da kan gjøre er å kalibrere opp en av de eksisterende modiene (via service menyen)?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr at det beste man da kan gjøre er å kalibrere opp en av de eksisterende modiene (via service menyen)?
    Det som anbefales av noen er at man får korrigert gråskala på THX-modusen i servicemenyen, evt. bruker en ekstern bildeprosessor for å korrigere den. THX-modusen er for mange bra nok som den er, men den har et lite push mot grønt.

Pro-modusene er de med høyest potensiale, men jeg var ikke villig til å ofre både lysstyrke og sortnivå så jeg kuttet ut både de og den vanlige Cinema-modusen (den kapper ikke like mye på lysutbyttet, men sortnivået svekkes der også)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men du kan komme bruktbart nær den standarden du ønsker med å ta utgangspunkt i de eksisterende "normal"-modus eller "Cinema "-modus (jeg er ikke helt enig med SLC her...).

Kalibreringsmulighetene er riktignok noe mer beregnset enn i pro/ISF, men med SpectraCal K-10 Cinema så bør mulighetene være der (du kan jo justere gamma og hvitbalanse/gråskala).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men du kan komme bruktbart nær den standarden du ønsker med å ta utgangspunkt i de eksisterende "normal"-modus eller "Cinema "-modus (jeg er ikke helt enig med SLC her...).

Kalibreringsmulighetene er riktignok noe mer beregnset enn i pro/ISF, men med SpectraCal K-10 Cinema så bør mulighetene være der (du kan jo justere gamma og hvitbalanse/gråskala).
    Hva er du uenig i? Du ser veldig tydelig at Cinema-modusen har svekket sortnivå i forhold til Normal-modusen eller THX Cinema om du bytter mellom dem, og jeg klarer ikke å se noe forskjell på Pro og Cinema på det området, men Cinema er definitivt mer lyssterk.

Dette med THX og korringering av gråskala var det en av de ISF-sertifiserte på avforums i UK som anbefalte og hadde gjort med hell selv. Husker ikke hvem av dem det var, men tror det var Hodgkinson.

Normal-modusen er stort sett fin, men den oppleves for meg som mer kornete enn THX Cinema, og den sliter litt med kontrast som ikke er 100% stabil (men langt i fra så ille som det brightness pops på Samsungene fra i fjor og året før var)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ser veldig tydelig at Cinema-modusen har svekket sortnivå i forhold til Normal-modusen eller THX Cinema om du bytter mellom dem
    Nei, jeg kan ikke se det. Og jeg sitter i et fullstendig mørklagt lokale, der jeg kan se den minste feil i bilde. Jeg har i tillegg fått en ny ST50 (erstatningsTV) som er uten synlige feil, i hvert fall fram til nå (er gått et par hundre timer). Det vil si at jeg klarer ikke å se den vertikale stripen til høyre en gang, som var synlig på det forrige eksemplaret.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg kan ikke se det. Og jeg sitter i et fullstendig mørklagt lokale, der jeg kan se den minste feil i bilde. Jeg har i tillegg fått en ny ST50 (erstatningsTV) som er uten synlige feil, i hvert fall fram til nå (er gått et par hundre timer). Det vil si at jeg klarer ikke å se den vertikale stripen til høyre en gang, som var synlig på det forrige eksemplaret.
    Vel, jeg ser det i alle fall tydelig på på VT50-en min Jeg står fremdeles ved denne påstanden, og jeg tror det har en direkte sammenheng med at Cinema og Pro-modusene er de eneste som har et økt antall fargegraderinger. Bytter jeg mellom THX Cinema og Cinema kan jeg helt tydelig se at lysstyrken endrer seg om jeg viser en helt sort skjerm. Våre venner over atlanteren (i hvert fall noen av dem) har rapportert om det samme på sine VT50-er i noen moduser.

Hva den vertikale stripen angår, så har den nesten fadet helt vekk hos meg men jeg har fortsatt noen områder mot høyre som er litt misfarget i forhold til resten av skjermen, og her er også en defekt jeg ser kun på Cinema og Pro, som jeg tror jeg nevnte for deg en gang (en flekk som er markant lysere på høyresiden, omtrent der den svake misfargingen er).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt tragisk at det er "umulig" å få til et perfekt resultat på Panasonics toppmodell. Kalibreringen i seg selv er ikke avansert, og jeg benytter også blant annet en K10, men det hjelper lite når begrensningene ligger andre steder.

Skal man ha Panasonic, så vil ST50 gi MYE mer for pengene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg ser det i alle fall tydelig på på VT50-en min
    Jeg tviler ikke på det. Men jeg forstår meg ikke på kvalitetskontrollen til Panasonic. Kan det virkelig være så mye "lotto"? En tidligere ST50 hos oss viste den vertikale stipen til høyre (men ikke så veldig tydelig), men den nye har ingenting av dette. Det kan jo selvsagt skje at den dukker opp når skjermen har fått flere timer på seg, men den tid, den sorg......

En får jo bare håpe at 60-serien er minst like god som 50 serien, men uten alle "underfundighetene".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt tragisk at det er "umulig" å få til et perfekt resultat på Panasonics toppmodell. Kalibreringen i seg selv er ikke avansert, og jeg benytter også blant annet en K10, men det hjelper lite når begrensningene ligger andre steder.

Skal man ha Panasonic, så vil ST50 gi MYE mer for pengene.
    Det spørs litt hva man verdsetter. Jeg synes AR-filteret i VT50-en er gull verdt. Pro-modusene er for øvrig også såpass presise at man kan få et perfekt resultat, men showstopperen er som du påpeker lysutbyttet.

Men sånn jevnt over, så har det vel ikke vært noen tvil i år om at ST50 er mest igjen for pengene.

Er forresten K10-en så følsom at den er i stand til å måle lave sortnivå? Kanskje du kunne ha gjort et forsøk på å måle alle modusene på sort skjerm (inkl. dynamisk, just for the hell of it) og postet resultatene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler ikke på det. Men jeg forstår meg ikke på kvalitetskontrollen til Panasonic. Kan det virkelig være så mye "lotto"? En tidligere ST50 hos oss viste den vertikale stipen til høyre (men ikke så veldig tydelig), men den nye har ingenting av dette. Det kan jo selvsagt skje at den dukker opp når skjermen har fått flere timer på seg, men den tid, den sorg......

En får jo bare håpe at 60-serien er minst like god som 50 serien, men uten alle "underfundighetene".
    De finner nok på noe nytt i 60-serien skal du se :-) De har jo ikke hatt ett eneste år uten idiotiske småting etter at de introduserte NeoPlasma. Nå har de vel allerede uttalt at 60-serien med unntak av ZT kommer til å bruke samme panelet som i 2012, så det blir neppe den helt store endringen.

Men den stripen som man kan se på de fleste panelene er mystisk, og hvis det virkelig finnes eksemplarer der den er fraværende så er det rart de skylder på produksjonsprosessen og parerer med at alle skjermene er sånn. Tror for øvrig ikke man skal kimse av Samsung i år heller ut fra hva man hører fra CES, de skal ha gjort store forbedringer både på sortnivå og lysutbytte. Skal nok ikke ha noe ny tv i år uansett, for VT50-en er forsåvidt helt ok (men som jeg jo har gitt tydelig uttrykk for så har den ikke levd helt opp til forventningene mht pris, selv om den jo er mange ganger bedre enn VT30).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs litt hva man verdsetter. Jeg synes AR-filteret i VT50-en er gull verdt. Pro-modusene er for øvrig også såpass presise at man kan få et perfekt resultat, men showstopperen er som du påpeker lysutbyttet.

Men sånn jevnt over, så har det vel ikke vært noen tvil i år om at ST50 er mest igjen for pengene.

Er forresten K10-en så følsom at den er i stand til å måle lave sortnivå? Kanskje du kunne ha gjort et forsøk på å måle alle modusene på sort skjerm (inkl. dynamisk, just for the hell of it) og postet resultatene?
    Jeg vet at jeg ikke klarte å måle maksimalt sortnivå på KUROen min, men det er mulig at Panasonics modeller har noe høyere sortnivå, slik at det er mulig å måle. Det var ikke min skjerm jeg kalibrerte nylig, slik at jeg har dessverre ikke tilgang på en VT, akkurat nå (og kommer heller ikke til å kjøpe selv).

K10en er "by far" den mest følsomme sensoren tilgjengelig, men på de beste skjermene så liter den med å måle maksimalt sort, den også.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K10, og spesielt K10A, har ingen problemer med å måle stabilt ned til 1% på Panasonic skjermene (med mindre de er feilkalibrert og klipper sort).

Min erfaring er også at det er veldig store variasjoner fra skjerm til skjerm, slik at det nærmest blir meningsløst å diskutere "VT50" som modell på dette detaljnivået. Til det er forskjellene fra skjerm til skjerm for stor. Derfor har dere selvsagt rett begge to (slc og J.Haugen) ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Begynner å bli vandt med phosphor trails heldigvis, men merker noe lignende skurring rundt folka av og til, samme med teksten om noen går forbi hvor teksten er, ikke ofte men av og til. Har vel noe med det samme og gjøre

Det eneste som irriterer meg med denne tv'en er dette fenomenet du nevner med teksten. Hadde det bare begrenset seg til teksten, men hos meg fortsetter alle rette linjer som vindiskarmer, særlig persienner, rammer etc igjennom alt som står forran. Dette er jævlig irriterende. Har dere andre samme problem? Hvis ikke er kanskje dette nok til en klage???

Side 91 av 103 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •