Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, sitter og vurderer sterkt nå om jeg skal "slå til" med en st50 65 på komplett nå til 16.995. har ikke sett tv`n in real men ettersom jeg har skjønt er det en god tv? har kun hatt lcd tver før og er litt skeptisk til dette med innbrenninger da jeg ser endel tv å spiller endel cod osv. er dette et stort problem på disse tvène?

Takker for svar!
    Mcintosh c2600, mcintosh mc601 x 2, Dali Epicon 8, Rega rp 6, bluesound node 2.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av abbath
    Hei, sitter og vurderer sterkt nå om jeg skal "slå til" med en st50 65 på komplett nå til 16.995. har ikke sett tv`n in real men ettersom jeg har skjønt er det en god tv? har kun hatt lcd tver før og er litt skeptisk til dette med innbrenninger da jeg ser endel tv å spiller endel cod osv. er dette et stort problem på disse tvène?

Takker for svar!
    Det med innbrenning oppleves veldig forskjellig og det kan være variasjon fra skjerm til skjerm. Du må nesten bare gi det et forsøk for å se hvordan det er for deg, men det er ingen hemmelighet at Panasonic-ene er litt mer sårbare i forhold til statisk materiale enn Samsungene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av abbath

Takker for svar!
    Spiller en del selv. Ha på pixel orbiter og kjør rullefeltet mens du pusser tennene før du legger deg, da vil innbrenning sannsynligvis ikke være et problem. Men klart, som det står over er det forskjell på skjermene. Du bør også være ekstra påpasselig første par hundre timene. Gamer du 10 timer i strekk ville jeg uansett holdt meg til LCD.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Bytte av screenmodes bugger litt på 50-serien også. Det hender reklamer og slikt er en annen oppløsning, og da bytter den. Men den bytter ikke nødvendigvis tilbake til screenmoden du egentlig har valgt (og som faktisk er merket som aktiv) etter reklamepausene igjen. Sett dette flere ganger. En ikke-issue for det meste, bare en liten annoyance. Men det gjør uansett at jeg ikke ville stolt på det for "innkjøring"
    Akkurat dette med 'auto aspect ratio' irriterer meg ganske mye. Heldigvis ser jeg nesten ikke på TV, streamer heller via Internet.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Bytte av screenmodes bugger litt på 50-serien også. Det hender reklamer og slikt er en annen oppløsning, og da bytter den. Men den bytter ikke nødvendigvis tilbake til screenmoden du egentlig har valgt (og som faktisk er merket som aktiv) etter reklamepausene igjen. Sett dette flere ganger. En ikke-issue for det meste, bare en liten annoyance. Men det gjør uansett at jeg ikke ville stolt på det for "innkjøring"
    Hm. Det har jeg ikke opplevd, men jeg setter ikke tv-en på zoom 3 for vask annet enn når jeg er hjemme. Det er litt risky og bare kjøre på. Et alternativ er selvsagt å sette på timer slik at tv-en skrur seg av etter et par timer. Det er et must her i gården siden min samboer er ekspert på å sovne foran tv-en.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Spiller en del selv. Ha på pixel orbiter og kjør rullefeltet mens du pusser tennene før du legger deg, da vil innbrenning sannsynligvis ikke være et problem. Men klart, som det står over er det forskjell på skjermene. Du bør også være ekstra påpasselig første par hundre timene. Gamer du 10 timer i strekk ville jeg uansett holdt meg til LCD.
    På de fleste spill i dag kan man gjøre diversen ting med den faste grafikken i bildet. På noen spill kan man flytte på den, på andre kan man gjøre den mer eller mindre gjennomsiktig og på andre kan den fjernes helt. Eksempelvis på Borderlands 2 kan den flyttes. Noe som er greit å gjøre fra tid til annen. En annen viktig ting er at skjermen vaskes litt underveis på grunn av loadscreen og ikke minst cut-scenes. Disse kan være rimelig lange i disse dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg tilgang til custom menyen på St50? Finner ikke innstillinger for fargetoner og gamma

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar slc og Artur79, da var den bestilt og satser på jeg blir fornøyd. Håpe ikke komplett er så trege med levering nå da
    God kveld videre !
    Mcintosh c2600, mcintosh mc601 x 2, Dali Epicon 8, Rega rp 6, bluesound node 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Hvordan får jeg tilgang til custom menyen på St50? Finner ikke innstillinger for fargetoner og gamma

Noen som kan hjelpe?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle europeiske ST50 har denne muligheten. Du må aktivere "advanced" i setup-menyen og deretter går du inn i bildemenyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Alle europeiske ST50 har denne muligheten. Du må aktivere "advanced" i setup-menyen og deretter går du inn i bildemenyen.

Problemet er at jeg ikke finner det valget i oppsett menyen.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å bli vandt med phosphor trails heldigvis, men merker noe lignende skurring rundt folka av og til, samme med teksten om noen går forbi hvor teksten er, ikke ofte men av og til. Har vel noe med det samme og gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen andre som ikke får tilgang til advanced meny? Det må være noe jeg gjør feil. Finner ikke riktig valg under oppsett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen andre som ikke får tilgang til advanced meny? Det må være noe jeg gjør feil. Finner ikke riktig valg under oppsett.
    1. Først trykker du på meny/menu på fjernkontrollen. Så går du inn på "oppsett/setup" og så skroller du deg ned til "avansert/advanced" som ligger på side to i undermenyen.

Så velger du "på/on" under "avansert/advanced" (og dermed åpner du gamma og hvitebalanse-menyen).

Så går du ut helt ut av "oppsett" og kommer så tilbake til den generelle valgmenyen. Der velger du deretter "bilde"-menyen. Da kan du skroller deg ned til underside to. Der er valgmulighetene for gamma og fargebalansen.

Finner du den nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Først trykker du på meny/menu på fjernkontrollen. Så går du inn på "oppsett/setup" og så skroller du deg ned til "avansert/advanced" som ligger på side to i undermenyen.

Så velger du "på/on" under "avansert/advanced" (og dermed åpner du gamma og hvitebalanse-menyen).

Så går du ut helt ut av "oppsett" og kommer så tilbake til den generelle valgmenyen. Der velger du deretter "bilde"-menyen. Da kan du skroller deg ned til underside to. Der er valgmulighetene for gamma og fargebalansen.

Finner du den nå?
    Mulig jeg er komplett idiot, men på side to finner jeg kun "andre instillinger" Er det noe som må aktiveres før jeg får dette valget? Mener det var slik på G20'en??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trykk meny, gå til oppsett, gå hele veien ned til du kommer til meny #2, der skal det være en ØK (isfcc) av/på valg, Slå den på og voila.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Trykk meny, gå til oppsett, gå hele veien ned til du kommer til meny #2, der skal det være en ØK (isfcc) av/på valg, Slå den på og voila.

Det er ikke mer enn "andre instillinger" på side 2, så noe mangler åpenbart. Må jeg velge en spesiell billedinnstilling for å få tilgang?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Det er ikke mer enn "andre instillinger" på side 2, så noe mangler åpenbart. Må jeg velge en spesiell billedinnstilling for å få tilgang?
    Meny -> Oppsett -> Gå fram - På.

Har vært en oversettingsfeil. Hvor advance har blitt oversatt som "Gå fram". Ikke rart man ikke finner det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasbha
    Meny -> Oppsett -> Gå fram - På.

Har vært en oversettingsfeil. Hvor advance har blitt oversatt som "Gå fram". Ikke rart man ikke finner det...

Ah, såpas. Flott og ikke minst kreativ oversettelse, bravo :lol: Takker så meget:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært en oversettingsfeil. Hvor advance har blitt oversatt som "Gå fram".
    Å herregud! For en oversettelse Jeg har alltid brukt engelsk som brukerspråk og det tror jeg sannelig jeg skal fortsette med....

Side 90 av 103 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •