Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 103 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 2052
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen som vet når 55" ST50 kommer i norske butikker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vil sikkert noen hate meg, men jeg skal ikke kapre nok en tråd med dette.. men det er relevant siden det faktisk er flere enn meg her som har vært misfornøyd med 2011-ene.

Her er et bilde av en amerikansk (tror jeg) 55ST50 og det viser eksakt samme tendensen som i fjor, dessverre.

Official Panasonic ST50 Series Discussion Thread [No Street Price Talk] - Page 23 - AVS Forum

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Nå vil sikkert noen hate meg, men jeg skal ikke kapre nok en tråd med dette.. men det er relevant siden det faktisk er flere enn meg her som har vært misfornøyd med 2011-ene.

Her er et bilde av en amerikansk (tror jeg) 55ST50 og det viser eksakt samme tendensen som i fjor, dessverre.

Official Panasonic ST50 Series Discussion Thread [No Street Price Talk] - Page 23 - AVS Forum
    Grøss.....hva er det som skjer med endel produsenter egentlig? Er det en svikt i produksjonen eller hva er greia tro.

Håper bare anmeldere legger fokus på dette i årets anmeldelser, spesielt anmeldere som mannen i gata leser så folk slipper å bli skuffet.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var jo ikke småtteri heller, det bildet. Begynte nesten å lure på om det var en aprilspøk, men det var desverre ikke det. Det er selvfølgelig litt tidlig å konkudere enda, men dette er ikke akkurat tillitsvekkende. Ser ut som det blir Samsung plasma på meg senere i år.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _LarZen_
    Grøss.....hva er det som skjer med endel produsenter egentlig? Er det en svikt i produksjonen eller hva er greia tro.

Håper bare anmeldere legger fokus på dette i årets anmeldelser, spesielt anmeldere som mannen i gata leser så folk slipper å bli skuffet.
    Det er ikke godt å si. Nå har jo avforums reviewet både en ST50 og VT50 og ikke sett noe til dette, annet enn at de ante noe hint av gult i senter på ST50-en. Jeg vil tro disse reviewerne har lagt mye innsats i å forsøke å avdekke det på review-samplene de har fått gitt alt oppstyret som var i fjor (på avforums har det vært ekstremt hett rundt temaet).

Men siden det allerede er dokumentert én ST50 som er sånn så vet jeg ikke helt hvor mye jeg tør å håpe på at problemet kommer til å være noe mindre i år, men det vil vel tiden vise. Jeg følger med selv om jeg ikke går med konkrete kjøpsplaner for denne serien

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TV Dinnah
    Det var jo ikke småtteri heller. Begynte nesten å lure på om det var en aprilspøk, men det var desverre ikke det. Det er selvfølgelig litt tidlig å konkudere enda, men dette er ikke akkurat tillitsvekkende. Ser ut som det blir Samsung plasma på meg senere i år.
    Skal legge til at det ser verre ut enn det faktisk er, noe som også fyren som tok bildet påpeker. Bildene jeg tok av VT30-en min ser sånn ca. akkurat likt ut, men det var ikke like fremtredende i "den virkelige verden", dog fremdeles nok til at det var synlig i gitte situasjoner.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No hum, no green screen, banding or any other bad stuff going on, runs very cool, even after running for six hours was barely warm to the touch.

So, how does the 2012 ST50 fare? The same pattern which instantly revealed the “green splats” on the 2011 model (the APL clipping pattern on the AVSHD test disc) does reveal a very slight yellow-green tint in the centre of the panel, but it’s incredibly subtle – we wouldn’t have noticed it if we hadn’t been on the lookout for uniformity issues, and we didn’t find it during actual viewing – although it stands to reason that if it appears with test patterns, the possibility does exist of it being visible. In the case of the 2011 model in our test room, the affected area of the picture would have a slightly coarse, almost “sand-like” effect. This is completely gone on the 2012 TX-P42ST50, indicating that the panel materials have changed; the entire screen appears smooth, albeit with some subtle deviation in greyscale mixing.

Jeg har lest litt om de nye Samsung plasmaene, og det skrives at de buzzer veldig mye. Særlig på 3D.

Hvis Panasonic har gjort noe med bråket så kan det være verd å sjekke dem ut. Så lenge det ikke er et felt på skjermen som grønt og som lett får retention.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har lest litt om de nye Samsung plasmaene, og det skrives at de buzzer veldig mye. Særlig på 3D.
    Hehe, alle produsentene har sine synder som dukker opp år etter år, virker det som. Jeg tror folk sa omtrent det samme om 2011-ene. Hvor plagsomt buzzet oppfattes er også veldig subjektivt. Jeg synes ikke D8005-en buzzer plagsomt mye, men noen andre ville kanskje ikke holdt ut. Jeg hører ikke noe mer buzz fra den enn fra VT30-en.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er synd at man år etter år ender med "pick your poison". Etter hva jeg ser på bilder virker det som Panasonic igjen kjører på med vifter. På min GT30 lagde disse en brummelyd som minnet om en ekstern harddisk. Ikke noe problem i seg selv. Egentlig. Når panelet derimot også bråker blir det to irriterrende lyder som blander seg med hverandre. Det var ikke pent...

Spørsmålet er er ikke da om de har fjernet problemet, men hvor mye de har gjort med det. Hvis årets modeller har "green splats" og støy i samme grad som 2011 modellene. Vel. Det er er egentlig i så fall bare trist.

Noen toppmodell blir det uansett ikke på meg. Jeg føler det er like greit å legge seg midt på treet. Da blir det mindre sutring fra min side om det skulle vise seg å være en lavmælt fryd eller bare ren smerte.

Forøvrig var det slik jeg endte opp med en PX80 forrige gang jeg kjøpte tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om Panasonic Plasmaen er lavere eller høyere enn Samsungen med bordfestet?

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke ut som tven fortjener topp karakter syns jeg? 50hz problem og flicker problem...
    I experienced the Samsung 64" as flicker free, but the 55VT as "heavy flicker" :-(

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller no vel ingen rolle siden du er nødt til å ha Samsungen pga foten? De 2 problemene der vil være helt irrelevant i min verden siden den ene kan fikses med frame creation og flicker er noe eg aldri har lagt merke til. Ellers forklarer de vel greit koffor denne er bedre enn alle andre tver på mange mange år - 2 mulige irritasjonsmomenter hvorav den ene kan fikses og den andre kommer an på om du er følsom for flimring. At den får reference er muligens litt rart men den har ett bedre bilde enn noe av det andre som er på markedet per dags dato. Så får vi se om den blir slått av den ene eller den andre seinere i år.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg spent på hva prisforskjellen blir mellom ST-, GT- og VT50. Jeg tror ST50 kommer til å bli det beste valget i forhold til pris og ytelse. Den kommer jo i størrelser fra 42" helt opp til 65", og sortnivået er nok mer enn bra nok. Kun marginal forskjell i bildekvalitet, hvis jeg har forstått rett.

Og så har man jo disse usikkerhetsmomentene (vil sortnivået svekkes over tid? grønne flekker osv.). Slike ting er jo mye lettere å godta hvis man ikke har punget ut for toppmodellen. Da tror jeg prisforskjellen blir vanskelig å rettferdiggjøre, iallfall for min del.

Jeg kommer uansett til å drøye veldig lenge før jeg bestemmer meg. Ingen selvfølge at jeg velger Panasonic heller. Er meget spent på hva Samsung får til i år på plasmasiden. Men skal man dømme utifra LED-modellene i år, frykter jeg at utviklingen står på stedet hvil der i gården.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rapportert om like mye buzz på årets Samsung-modeller. Det er en deal breaker for min del.

Men nå har Panasonic lagt ut ST- og GT-serien på nettsidene sine. Like rundt hjørnet med andre ord. HiFi-klubben sa de skulle ha ST50 på lager innen 3 uker, og 55" til 17998,- (da håper jeg expert/lefdal/elkjop kommer til å ligge en tusenlapp under vertfall).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen
    Rapportert om like mye buzz på årets Samsung-modeller. Det er en deal breaker for min del.
    Og den første britiske GT50-eieren har også rapportert samme grønne skyer som på fjorårets Panasonic-er, så jeg tror alt er som fjoråret for alle parter! Nåværende TV står med andre ord trygt minst frem til 2013-modellene rulles ut for min del. Men som jeg har sagt før, jeg skal ikke la dette bli noen gjentakelse av 2011. Jeg føler jeg har sagt mitt, og de som følte seg plaget av dette i fjor har allerede fått infoen de trenger. Jeg synes det er utrolig synd at de fremdeles ikke har fått kontroll på denne uregelmessigheten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tragikomiske greier.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Tragikomiske greier.
    Det er dette som kalles samarbeid! "Vi lover å ikke forbedre problem X i år hvis dere beholder problem Y slik det var."

Men nei, det er nok heller sånn at både buzzing og grønnskjær opplevdes som lite problematisk for de aller fleste kjøperne, og følgelig gidder de ikke gjøre noe med det. Det er jo lov å håpe på at det i VT50 sitt tilfelle er sånn at de har silet paneler litt for å få de beste til den serien.

Og hva buzz angår, så synes jeg ikke D8000 er noe å klage på, for jeg registrerer det ikke engang. Jeg hører det om jeg hører etter, og jeg vet det er der men nei... hjernen min filtrerer det ut. Men det er fremdeles idioti at man må velge tv ut fra de problemene man hater minst fremfor kvalitetene man liker best. Velkommen til 2012!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle plasmaskjermer har buzzing i større eller mindre grad. Min PX80 har også dette, men jeg hører det ikke fra sofaen annet enn når skjermen er helt hvit. I tillegg er det en ganske jevn dur. Problemet med GT og VT 2011 var at buzzingen var like høy uansett hvor mye lys skjermen spyttet ut. Selv når skjermen var helt sort duret det kraftig.

Lyden pumpet også en del slik at å sjalte den ut var ikke mulig. Faktisk var det så ille at buzzingen ble en del av lydsporet på filmene jeg så.

En annen viktig ting med buzzing er at det oppleves svært forskjellig fra person til person og ikke minst fra rom til rom. I min gamle stue av det helt umulig å høre slike lyder. I den nye bærer slike lyden ganske godt. Derfor blir man aldri aldri klok...

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og den første britiske GT50-eieren har også rapportert samme grønne skyer som på fjorårets Panasonic-er, så jeg tror alt er som fjoråret for alle parter! Nåværende TV står med andre ord trygt minst frem til 2013-modellene rulles ut for min del. Men som jeg har sagt før, jeg skal ikke la dette bli noen gjentakelse av 2011. Jeg føler jeg har sagt mitt, og de som følte seg plaget av dette i fjor har allerede fått infoen de trenger. Jeg synes det er utrolig synd at de fremdeles ikke har fått kontroll på denne uregelmessigheten.
    Merkelig er at jeg sitter med en Panasonic plasma TV fra 2006, og merker ikke de nevnte problemer.
    Det som er også interesant er at min Panasonic plasma TH42PA50 fra 2006 veier nelsten like mye som Samsung PS63 7005,....som jeg eide i 1.5 år.
    Jeg synes faktisk at dagens problemer kommer pga billig teknologi.

Side 9 av 103 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •