Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    På min gamle PX80 satt rester av letterboxen ofte fast noen sekunder etter å ha sett en 2:35:1 film. Det startet skikkelig etter rundt 50 timer og ble litt bedre etter rundt 300 timer. Problemet ble aldri permanent.

De eneste gangene jeg har vært borti seig retention er HUD på spill. På PX80 hadde jeg noen runder hvor det tok opp til 2 timer å fjerne dritten.

Min ST50 har av og til fått litt retention, men det er nesten umulig å se det. Jeg må skru av lyset slik at det er helt mørkt og stå 10cm fra tv. Den siste tiden har jeg også spilt en del uten å ha opplevd det samme som på PX80.

Letterboxer har jeg aldri sett rester av. De første hundre timene zoomet jeg heller ikke inn bildet slik at de sorte kantene ble borte. Filmer laget i Scope skal ikke sees i et annet format. Det er bare uhørt.

En ting jeg gjør noen ganger er å sett på en tv kanal. Eksempelvis NRK og zoome bildet til tre slik at skjermen får vasket seg. Dette er noe jeg gjør mer eller mindre intuitivt siden jeg har vært plasmaeier en tid.

TV-logoer er ikke det helt store problemet lenger siden de fleste er gjennomsiktige og ikke så kraftige. Bortsett fra noen ganske få...
    Jeg erfarte i hvert fall at letterbox satt igjen en liten stund den første tida jeg hadde VT50-en, så jeg var bevisst forsiktig med det. Jeg er heller forsiktig de første 100-200 timene enn å i det hele tatt bare risikere å permanent svekke skjermen for hele dens levetid. Best å være på den sikre siden, synes jeg. Men som jeg sa, men trenger ikke å unngå det helt, bare være litt forsiktig med det i starten.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg erfarte i hvert fall at letterbox satt igjen en liten stund den første tida jeg hadde VT50-en, så jeg var bevisst forsiktig med det. Jeg er heller forsiktig de første 100-200 timene enn å i det hele tatt bare risikere å permanent svekke skjermen for hele dens levetid. Best å være på den sikre siden, synes jeg. Men som jeg sa, men trenger ikke å unngå det helt, bare være litt forsiktig med det i starten.
    Hva er beste måten for å unngå at letterboxen henger igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Hva er beste måten for å unngå at letterboxen henger igjen?
    Kjør inn tv-en før du ser letterbox-filmer, som nevnt. Det er egentlig ingenting du kan gjøre aktivt for å unngå det så lenge du ser letterbox-materiale. Men så lenge ikke mesteparten av innkjøringsperioden består av letterbox-materiale har du som sagt ikke noe å frykte selv om du kan se spor av den etter å ha sett film.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør inn tv-en før du ser letterbox-filmer, som nevnt. Det er egentlig ingenting du kan gjøre aktivt for å unngå det så lenge du ser letterbox-materiale. Men så lenge ikke mesteparten av innkjøringsperioden består av letterbox-materiale har du som sagt ikke noe å frykte selv om du kan se spor av den etter å ha sett film.
    Prøve å se mest mulig full screen filmer da :-D

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se et par tre tv serier laget for 16:9 så er tv-en din innkjørt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se et par tre tv serier laget for 16:9 så er tv-en din innkjørt.
    Ingen hjemme i heimen så vil helst kjøre film på full guffe, kan jeg ikke bare sette tven på tv 2 når jeg går på jobb eller noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen hjemme i heimen så vil helst kjøre film på full guffe, kan jeg ikke bare sette tven på tv 2 når jeg går på jobb eller noe?
    Det høres ut som kanskje den dårligste idéen ever for å kjøre inn en plasma. Har du SETT logoen til tv 2? :P

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som kanskje den dårligste idéen ever for å kjøre inn en plasma. Har du SETT logoen til tv 2? :P
    Har hørt at logoen flytter på seg regelmessig, spesielt om pixel orbiten står på?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at logoen flytter på seg regelmessig, spesielt om pixel orbiten står på?
    TV2 logoen må være den minst gjennomsiktige logoen av de norske kanalene ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pixel orbiteren er på ingen måte noen mirakelkur. I TV2-logoens tilfelle vil den ikke hjelpe overhodet. Den flytter kun noen få pixler totalt sett, og en sånn svær, hvit klatt som TV2-logoen vil alltid holde en del pixler konstant belyst.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går 3D greit i de første 100-200 timene? Er visst nødt til å punge ut for en ny receiver og da den gamle dritten ikke har støtte for 3D :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går 3D greit i de første 100-200 timene? Er visst nødt til å punge ut for en ny receiver og da den gamle dritten ikke har støtte for 3D :twisted:
    Går fint, så lenge du holder deg unna statisk materiale. I 3D-modus så stilles skjermen en del lysere. Du kan jo alltids kjøre 3D direkte inn i tv-en, da. Jeg gjør det enn så lenge før jeg får en ny receiver.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, det går jo an. Jeg ble kvitt TV2-logoen fra fotball-VM 2010 for noen måneder siden. Kan bli interessant å se hvor lang tid det tar å bli kvitt den på din TV.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går fint, så lenge du holder deg unna statisk materiale. I 3D-modus så stilles skjermen en del lysere. Du kan jo alltids kjøre 3D direkte inn i tv-en, da. Jeg gjør det enn så lenge før jeg får en ny receiver.
    Ja gjorde nettopp det for å få testet 3Den

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Joa, det går jo an. Jeg ble kvitt TV2-logoen fra fotball-VM 2010 for noen måneder siden. Kan bli interessant å se hvor lang tid det tar å bli kvitt den på din TV.
    Rart dette her at det skal være så mye verre med nye tver? Så ikke snurten av innbrenning på det gamle G20, men men point taken skal ikke sette på tv hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja gjorde nettopp det for å få testet 3Den

Rart dette her at det skal være så mye verre med nye tver? Så ikke snurten av innbrenning på det gamle G20, men men point taken skal ikke sette på tv hehe
    Det er litt merkelig at du ikke hadde noe problemer med G20, for hele den serien der blir også helt tullete etterhvert, spesielt etter black level rise. Samsungene er derimot mer motstandsdyktige. Søk etter cnet's "accidental burn in test" for en litt utradisjonell og uoffisiell test av dette (Den var tross alt accidental, men reviewerne kverka Panasonic-panelene ganske godt, mens Samsungene klarte seg)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd det er så lite av det. Føler meg snytt når jeg har kjøpt 55" og 90% av alle filmer utnytter ikke størrelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Synd det er så lite av det. Føler meg snytt når jeg har kjøpt 55" og 90% av alle filmer utnytter ikke størrelsen.
    Vel, bildet blir jo uansett større. Jeg ser heller at det er striper på topp og bunn enn at man skal gå tilbake å gjøre det som i "gamle dager" da man benyttet det de kalte pan & scan for å fylle hele skjermen, men på bekostning av at deler av bildet til enhver tid var kuttet vekk.

Du får også ha i bakhodet at cinemascope-filmer gir en bedre seeropplevelse på kino enn de som ikke er fullt så brede.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig å få spotify på ST50? Syns smart funksjonen er lite oversiktlig.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... Da må du zoome bildet til 3 slik at logoen og undertekstene blir borte. Da kan du la den stå på, men hvor fornuftig det er? Husk at det er en liten brannfare om tv-en står på hele dagen. Det greit å være hjemme for å si det slik.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... Da må du zoome bildet til 3 slik at logoen og undertekstene blir borte. Da kan du la den stå på, men hvor fornuftig det er? Husk at det er en liten brannfare om tv-en står på hele dagen. Det greit å være hjemme for å si det slik.
    Bytte av screenmodes bugger litt på 50-serien også. Det hender reklamer og slikt er en annen oppløsning, og da bytter den. Men den bytter ikke nødvendigvis tilbake til screenmoden du egentlig har valgt (og som faktisk er merket som aktiv) etter reklamepausene igjen. Sett dette flere ganger. En ikke-issue for det meste, bare en liten annoyance. Men det gjør uansett at jeg ikke ville stolt på det for "innkjøring"

Side 89 av 103 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •