Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 2052
    Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Plasma er stort sett bedre på raske bevegelser. Til et visst punkt. Ved svært kjappe panoreringer i FPS spill merker jeg godt phosphor trails. Synes allikevel det er bedre enn utsmurt bilde på en LED.
    Bruker pixelorbiter og rullefeltet 10 min før jeg slår av skjermen på kvelden når jeg gamer. Innbrenning er ikke lenger et like stort problem som for en mnd. siden. Må dog sies at jeg ikke ser på forball = svære logoer.
    Har også begynt å merke noe phosphor trails, mest på den ene serien jeg ser, merka det ikke på Bourne Legacy, og det forsvinner så å si om jeg tar smooth film på maks. Noen som vet om noen andre instillinger som kan ordne opp i dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Har også begynt å merke noe phosphor trails, mest på den ene serien jeg ser, merka det ikke på Bourne Legacy, og det forsvinner så å si om jeg tar smooth film på maks. Noen som vet om noen andre instillinger som kan ordne opp i dette?
    Det er vel ingen måter å bli kvitt det på, det er en svakhet i panelet til Panasonic, og også en de ikke har viet så mye oppmerksomhet selv om de har fått påpekt det ved noen anledninger. Det beste du kan gjøre er å bruke IFC, siden det maskerer det litt. Utover det må du bare prøve å overse det. Effekten er vel mest slitsom i 50Hz såvidt jeg vet, og i 24Hz er den vel nesten ikke å se overhodet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det går helt fint, men for å gjøre både komplett/mpx og neste kjøper en tjeneste, skriv gjerne årsaken til at du angrer kjøpet sånn at de kan sjekke om de får vekk IR-en eller ikke før de selger den på nytt. Så lenge det er sånne ting ville du ikke hatt noe problemer med å bruke returretten selv om det hadde vært innbrent. TV-en skal tåle vanlig tv-titting.
    Takk for hjelpen!

Vet du om det har mye å si om jeg mangler en isoporbit ifra esken til TV? En isoporbit knakk når jeg pakket ut TVen og jeg kastet biten. Leit om det skulle hindre for åpent kjøp regelen :-P .
    Har også åpnet forskjellige plastikkposer med forskjellige kabler, men dette måtte jo strengt tatt til for å teste TV ordentlig.

Takk igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HakonM
    Takk for hjelpen!

Vet du om det har mye å si om jeg mangler en isoporbit ifra esken til TV? En isoporbit knakk når jeg pakket ut TVen og jeg kastet biten. Leit om det skulle hindre for åpent kjøp regelen :-P .
    Har også åpnet forskjellige plastikkposer med forskjellige kabler, men dette måtte jo strengt tatt til for å teste TV ordentlig.

Takk igjen
    Neida, det er ikke noe problem.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen måter å bli kvitt det på, det er en svakhet i panelet til Panasonic, og også en de ikke har viet så mye oppmerksomhet selv om de har fått påpekt det ved noen anledninger. Det beste du kan gjøre er å bruke IFC, siden det maskerer det litt. Utover det må du bare prøve å overse det. Effekten er vel mest slitsom i 50Hz såvidt jeg vet, og i 24Hz er den vel nesten ikke å se overhodet.
    Hvilke bildemodus bruker du på spill? Cinema, spill etc.?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX cinema på Dead Space, får man merker i boxeren når monstrene kommer hoppende ut fra mørket. Ellers ville eg vært skikkelig påpasselig med å bruke andre moduser med mer lysstyrke når det gjelder statiske menyer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke bildemodus bruker du på spill? Cinema, spill etc.?
    Jeg bruker ikke skjermen til spill, men jeg ville mest sannsynlig ha valgt game mode eller normal (gitt at spill faktisk er en av situasjonene der pixel orbiteren kan være litt nyttig). Nå har du uansett ikke THX på din, så du har vel ingen moduser der orbiteren er deaktivert uansett, tror jeg. Det er egentlig bare å prøve seg frem og bruke det som ser best ut.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ikke skjermen til spill, men jeg ville mest sannsynlig ha valgt game mode eller normal (gitt at spill faktisk er en av situasjonene der pixel orbiteren kan være litt nyttig). Nå har du uansett ikke THX på din, så du har vel ingen moduser der orbiteren er deaktivert uansett, tror jeg. Det er egentlig bare å prøve seg frem og bruke det som ser best ut.
    OK, takk

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Game Mode eller Cinema er bra til spill. Game Mode kan fortelle deg hvor lenge du har spilt. Det kan være greit. For både tv-en og helsen din.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært endå bedre hvis den kunne skreket "Burn-in imminent, please run rullefelt"

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er vanligvis problemet når lyden henger litt etter i bildet? Ser på munnen til skuespillerene at lyden henger litt tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er vanligvis problemet når lyden henger litt etter i bildet? Ser på munnen til skuespillerene at lyden henger litt tilbake.
    Lipsync. Dersom det er mulig, så kjør lyden via skjermen, slik at bilde og lyd blir synkronisert. Ellers så kan en del Blu-ray-spillere og forsterkere justeres for lipsync.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Lipsync. Dersom det er mulig, så kjør lyden via skjermen, slik at bilde og lyd blir synkronisert. Ellers så kan en del Blu-ray-spillere og forsterkere justeres for lipsync.
    Får valgt Lipsync og HDMI AUTO - off eller on på yamahaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Self-Test\Diagnose

http://imageupload.org/en/file/244003/vt50y.jpg.html][IMG]http://imageupload.org/thumb/thumb_244003.jpg

Hvordan kjører jeg self test\diagnose?
    Er plaget med at TV`n plutselig låser seg med artifacts over hele skjermen, og booter seg selv etter 50 sekunder.( Skjer med alle innganger også nettverks stream)

Snakket med Panasonic support og de ba meg kjøre self test for å se om den fant noen feil.

Edit: Fant ut av det, self-test=ok. Snakket med panasonic norge og leverer skjerm til service i stanseveien neste uke (helg uten tv skjer ikke!)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Komplett.no åpent kjøp

For de som vurderer å kjøpe VT50 hos komplett:

Hei.

Vi sjekker antall timer tven er blitt brukt. Men det er slik at nyere plasma tver ikke skal behøve noen innkjøring.
    Åpentkjøp 45 dager er ikke ment for at man skal kunne benytte produktet i 45 dager, men tenkt som en utvidet mulighet til og kunne sende tilbake noe man har kjøpt og som man finner ut at man ikke ønsker. Det betyr ikke at man skal kunne bruke produktet i 45 dager for så og sende det i retur.

Angrefristen er i utgangspunktet 14 dager, men om man går litt over dette så er ikke det noe krise.

Med vennlig hilsen,
    Paul
    Salg & Kundeservice

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Jeg leverte tilbake en tv etter fire uker som var godt brukt siden jeg kjørte flere dager med break in slides på den i tillegg til å se på tv hver eneste dag. Nesten... De knurret ikke av den grunn. Den hadde sikkert vært i bruk over 40 timer.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en fare for permanent innbrenning om man ser mye film når tven er ny? Trodde ikke dette skulle være et problem lenger, plasma har jo vært en stund nå.

Bør jeg evt. kjøre den sort - hvit greia over skjermen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en fare for permanent innbrenning om man ser mye film når tven er ny? Trodde ikke dette skulle være et problem lenger, plasma har jo vært en stund nå.

Bør jeg evt. kjøre den sort - hvit greia over skjermen?
    Hvis du ser mye film med letterbox de første 100-200 timene så kan du vel i større grad risikere at letterboxene setter seg fast enn om du venter, men om du ser en og annen film i løpet av den perioden skal ikke ha for mye å si. Personlig er jeg litt i tvil om hvor effektiv dette "rullefeltet" er. Jeg vet det hjelper mot noe, men det virker å være mye mer effektivt å faktisk bruke skjermen og unngå statiske elementer i de områdene du har noe som sitter igjen. Når du har passert et par hundre timer skal skjermen være langt mer standhaftig mot dette. Jeg har ikke hatt noen veldig alvorlige tilfeller av dette på VT50-en min.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min gamle PX80 satt rester av letterboxen ofte fast noen sekunder etter å ha sett en 2:35:1 film. Det startet skikkelig etter rundt 50 timer og ble litt bedre etter rundt 300 timer. Problemet ble aldri permanent.

De eneste gangene jeg har vært borti seig retention er HUD på spill. På PX80 hadde jeg noen runder hvor det tok opp til 2 timer å fjerne dritten.

Min ST50 har av og til fått litt retention, men det er nesten umulig å se det. Jeg må skru av lyset slik at det er helt mørkt og stå 10cm fra tv. Den siste tiden har jeg også spilt en del uten å ha opplevd det samme som på PX80.

Letterboxer har jeg aldri sett rester av. De første hundre timene zoomet jeg heller ikke inn bildet slik at de sorte kantene ble borte. Filmer laget i Scope skal ikke sees i et annet format. Det er bare uhørt.

En ting jeg gjør noen ganger er å sett på en tv kanal. Eksempelvis NRK og zoome bildet til tre slik at skjermen får vasket seg. Dette er noe jeg gjør mer eller mindre intuitivt siden jeg har vært plasmaeier en tid.

TV-logoer er ikke det helt store problemet lenger siden de fleste er gjennomsiktige og ikke så kraftige. Bortsett fra noen ganske få...

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    På min gamle PX80 satt rester av letterboxen ofte fast noen sekunder etter å ha sett en 2:35:1 film. Det startet skikkelig etter rundt 50 timer og ble litt bedre etter rundt 300 timer. Problemet ble aldri permanent.

De eneste gangene jeg har vært borti seig retention er HUD på spill. På PX80 hadde jeg noen runder hvor det tok opp til 2 timer å fjerne dritten.

Min ST50 har av og til fått litt retention, men det er nesten umulig å se det. Jeg må skru av lyset slik at det er helt mørkt og stå 10cm fra tv. Den siste tiden har jeg også spilt en del uten å ha opplevd det samme som på PX80.

Letterboxer har jeg aldri sett rester av. De første hundre timene zoomet jeg heller ikke inn bildet slik at de sorte kantene ble borte. Filmer laget i Scope skal ikke sees i et annet format. Det er bare uhørt.

En ting jeg gjør noen ganger er å sett på en tv kanal. Eksempelvis NRK og zoome bildet til tre slik at skjermen får vasket seg. Dette er noe jeg gjør mer eller mindre intuitivt siden jeg har vært plasmaeier en tid.

TV-logoer er ikke det helt store problemet lenger siden de fleste er gjennomsiktige og ikke så kraftige. Bortsett fra noen ganske få...
    Hvor lenge har du hatt tven?
    Jeg ser endel film men har enda ikke merket noe innbrenninger. Hvordan mener dere jeg bør bruke de 100-200 første timene av tven?

Side 88 av 103 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •