Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 87 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kas store undersøkelser og studier sier at folk ville ha høyere framerate? Ingenting med 48p basert på menneskelig bevegelse vil kunne bli annerledes enn såpeopera effekt.

Forskjellen på 3D boomen og 48p eksperimentet var når førstnevnte kom og tjente ørten milliarder, så hørte man at alle studioene i hele verden skulle lage 3D filmer. Kem hører vi om utenom James Cameron og Peter Jackson som skal produsere dette i nærmeste fremtid?

Gjør meg en tjeneste og sett på en blu-ray, sett IFC på maks som eg har gjort på gøy flere ganger og si at det ikkje ligner på den demoen når det gjelder bevegelse og estetikk.

Eg var ikkje imot 3D, eg var ikkje imot CGI, eg var ikkje imot Blu-Ray eller HD-DVD, eg var ikkje imot MP3 eller digitale kameraer, men eg er imot noe som får Hobbiten til å se ut som en kjip teaterforestilling når man er vant til Ringenes Herre.

Kommer det ny teknologi så forventer eg en forbedring eller noe som komplimenterer nåværende systemer men 48p gjorde en film som absolutt ikkje trenger realisme, ultrarealistisk estetisk og tok meg helt ut av filmen.

En dokumentar i 48p hadde passet bedre, en krigsfilm fra andre verdenskrig i 48p ville passet bedre uten at det tilsier at eg ville likt effekten den gir, men settingen ville ihvertfall passet effekten bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25p og 50p er 30 bilder per sek siden kortid?

Hobbiten ser ut og beveger seg som sistnevnte og har en lik effekt som blu-ray og IFC. 5K oppløsning forandrer ikkje bevegelse og estetikk skjønner du. Det gjør bare SOE effekten endå lettere å se.

50hz-100hz Såpeopera effekt/Software i tv

Fra 24p kamera til 48p kamera = Filminnspilling med 24p kamera = ingen såpeoperaeffekt. Filminnspilling med 48p kamera og fremvist på den måten med HARDWARE = Såpeopera effekt bare uten feilene som softwaren i tven gir og selvfølgelig 5K oppløsningen.

Eg gjentar siden du ikkje kan forstå noe som ikkje foreligger i tekst. Avatar kom, tjente ørten milliarder og kickstartet 3d tv produksjonen. Ingen 3D tv var det snakk om før den filmen ble en suksess. Ønsker deg lykke til med å finne en produsent som maste om 3D før Avatar, og då tenker eg ikkje på obskure visjoner fra 100 år siden som aldri kom ut i lyset.

Skal være så snill å spare deg for mye tastetrykk no.

Launch of 3D televisions promise revolution in home entertainment | Technology | The Guardian

2010 kom de første tvene pga Avatar, ikkje pga alle ville ha filmen, men fordi de ville teste ut effekten hjemme. Sånn, det er forskjellen på 48p og 3D. 3D var noe hvermannsen ville ha og 48p er en bieffekt av å se Hobbiten på kino uten at man hører noe om at dette må vi ha hjemme i stuen.

Stereoskopisk 3D er noe nytt ja. 3D film - Wikipedia, the free encyclopedia

Ingenting nytt under solen du. Finnes filmer fra 80 tallet som fint kunne blitt restaurert og brukt på dagens tver og dagens systemer så det er ingenting nytt akkurat som 48p ikkje er noe nytt. Forskjellen er at det var en katalyst i 2009 som gjorde at folk ville ha den ene effekten hjemme altså 3D og den andre effekten som er per dags dato i sin unnfangelse som ser ut til å bli en kino spesial og for 2 spesielle regissører i Hollywood.

Men eg skal ete det i meg hvis eg tar feil btw. Men per dags dato ser det ut til å bli en kino-nisje effekt som muligens vil være vekke hvis ikkje Hobbiten 2 eller Avatar 2 blir dramatisk mye bedre og annerledes. Hvis de klarer å gjøre noe med software og får vekk såpeopera effekten og samtidig beholder klarheten i panoreringer så er eg klar for det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    25p og 50p er 30 bilder per sek siden kortid?
    Du hevder å se hvordan motion-greiene til Sony fungerer basert på en youtube-video med framerate på 30 fps. Enough said!

Hobbiten ser ut og beveger seg som sistnevnte og har en lik effekt som blu-ray og IFC. 5K oppløsning forandrer ikkje bevegelse og estetikk skjønner du. Det gjør bare SOE effekten endå lettere å se.
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor du drasser inn 5K i dette?

50hz-100hz Såpeopera effekt/Software i tv

Fra 24p kamera til 48p kamera = Filminnspilling med 24p kamera = ingen såpeoperaeffekt. Filminnspilling med 48p kamera og fremvist på den måten med HARDWARE = Såpeopera effekt.
    Jeg sliter med å se noe som helst mening i akkurat det ovennevnte rabbelet.

Eg gjentar siden du ikkje kan forstå noe som ikkje foreligger i tekst. Avatar kom, tjente ørten milliarder og kickstartet 3d tv produksjonen. Ingen 3D tv var det snakk om før den filmen ble en suksess. Ønsker deg lykke til med å finne en produsent som maste om 3D før Avatar, og då tenker eg ikkje på obskure visjoner fra 100 år siden som aldri kom ut i lyset.
    Så her er vi igjen tilbake til at du vrir på eller ikke leser påstandene mine ordentlig. Men nå gidder jeg virkelig ikke mer, så nå legger jeg meg. Så får du nå leve i den troen om at 48p vil dø ut og at du kan se 100Hz-effekter i 30fps-videomateriell.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det i denne videoen og Frame Doubling Interpolation (SmoothVideo Project) - YouTube

Full HD og full skjerm og har ingen problem med å se forskjellen selv på youtube, og grunnen til at Sony OLED videoen demoen er obvious er fordi at kamera flyter rundt uten noen tegn til hakking i det hele tatt og ting liksom flyter rundt som på en bris av luft. Ser det ihvertfall helt enkelt på Drive videoen hver gang kamera følger eller panorerer over en annen bil. Ser du det ikkje med full HD og fullskjerm så pris deg bare lykkelig om at du mest sannsynlig legger merke til det mindre enn meg.

Interpolering og 48p vil se et par ganger klarere ut med 5K oppløsning uten at det forandrer at SoE effekten vil være der, uavhengig om det er på tv'en eller på kino.

Er visst vanskelig det her, hvis du tar 50 bilder og dobler det med interpoleringssoftwaren i tv og får 100 bilder per sek så får du SoE effekten. Tar du 24p som er den vanlige filmhastigheten, også dobler du antall bilder med et fancy nytt 48p kamera som eg kaller hardware så vil du få samme type effekt, altså SoE.

Dør ut? Neida, bare at den forblir på kino og i nisjeprosjekter i de neste ørten årene hvis SoE er en bieffekt som er umulig å unngå hvis innspillingen skjer i 48p.

Ellers er eg veldig fornøyd med at dette var det eneste du kom med som siste post før sengetid.

Det er ingen skam i å si at du ikkje ser SoE btw, er helt legitimt det på samme måte som eg må få lov til å si at det er for meg ingen problem å se det i demovideoer.

Ikkje bare meg som irriterer meg tydeligvis.

Cleaning up the Soap Opera Effect: Motion Interpolation and why 480Hz looks terrible on your new TV - TelevisionInfo.com

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For stort med 65" ?

Kan noen bare bekrefte at det ikke er noe galt i å kjøpe 65" (blir vel enten ST eller VT), når vi blir sittende 2,5 - 2,6 m fra tv'en.

Flytter straks og får en liten loftstue på 3m * 3m, og tror at Pioneer'en på 50" blir for liten. Den vil nok fungere i den vanlige stua. Sitter i dag 3,5 - 4m fra Pioneer'en og syntes det blir smått.

Men må bare høre med dere som er eksperter og at dere ikke sier "er du gal, altfor stort med 65 tommer". Men om dere mener det så si det ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt supert det, jo nærmere man sitter jo mer utbytte av 1080p får man. Får ikkje kink i nakken heller siden det ikkje er så stort at man må flytte på hele hodet for å få med seg hele bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jalla66
    Kan noen bare bekrefte at det ikke er noe galt i å kjøpe 65" (blir vel enten ST eller VT), når vi blir sittende 2,5 - 2,6 m fra tv'en.
    Brukte denne kalkulatoren, denne anbefaler 2,8 m sitteavstand.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Showscan Digital from Douglas Trumbull - YouTube

Her er løsningen eg vil ha, då er alle happy. Kombinasjonsfotografi.

Sitter på 2 meter eg, satser på at eg ikkje blir blind eller noe i fremtiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Brukte denne kalkulatoren, denne anbefaler 2,8 m sitteavstand.
    Det er så nære at det må vi godta ;-)
    Tror jeg konkluderer med at 65" er det vi må ha. Takk for hjelpen !

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jalla66
    Det er så nære at det må vi godta ;-)
    Tror jeg konkluderer med at 65" er det vi må ha. Takk for hjelpen !
    Sitter selv ca 2.10-2.40m fra et 90" lerret så absolutt ikke noe problem vil jeg mene, noe større kanskje ja (siden jeg fysisk hadde måtte flytte hodet for og se kantene) men 90" er syns jeg bare er digg.
    Må selvsagt ha skikkelig mat da, svakhetene i SD materiale blir meget synlig, men 720p ser helt ok ut, 1080p enda bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ST50 ut av produksjon?

Hva skjer med at ST50 nå er borte fra både expert og netonnet? Har vurdert å kjøpe en stund nå og har derfor fulgt med på prisutviklingen, og nå ser jeg at den begynner å forsvinne fra listene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer med at ST50 nå er borte fra både expert og netonnet? Har vurdert å kjøpe en stund nå og har derfor fulgt med på prisutviklingen, og nå ser jeg at den begynner å forsvinne fra listene.
    ST50 (og resten av 50-serien) er på vei ut. Lagrene tømmes og etter hvert vil den nye 60-serien innta markedet. Det kan godt hende at de nevnte butikker får inn et nytt parti av ST50, men i mellomtiden kan skjermen bestilles andre steder, f.eks. hifiklubben.no....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zemian
    Er normalt på denne tiden det... nye modeller på vei vett .

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zemian
    Kjøpte mitt på Komplett, lå på 9995,- en hel stund.

Er det noen spesielle endringer som bør gjøres på ST50 eller holder det med standard kino modus? Tenker generelt til film.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Noen som vil dele sine kalibrerte innstillinger på Panasonic 55VT50? Vet at det er forskjell fra panel til panel, men bare for en pekepinn?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX cinema og av med alt av avanserte innstillinger og så er tven riktigere enn du noensinne vil kunne få det til med å bare å kopiere andre sine innstillinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX cinema og av med alt av avanserte innstillinger og så er tven riktigere enn du noensinne vil kunne få det til med å bare å kopiere andre sine innstillinger.
    Ja, det er et godt valg. Men for de som vil ha litt mer "fargeboost", så kan også "Cinema" fungere. Den er noe oversaturert i fargene (overskrider fargerommet til rec.709) og har litt mer dithering, men gir også mindre "ghosting" av TV-logoer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvordan 45 dagers åpent kjøp fungerer hos MPX?

Vurderer å sende tilbake ST50 pga. at den ikke har innebygget dekoder for satellitt, og pga jeg har lagt merke til litt "Image Retention" etter en helg med Premier League. TV2PL logoen og resultattavlen henger litt igjen. Bruker TV mye til spilling også, så det hadde vært deilig å slippe å tenke på at bildet kan får varige skader av et stillestående bilde.

Jeg er veldig flink til å irritere meg over sånne ting.

Vurderer å sende den tilbake, og hente denne Komplett.no - Samsung 55" 3D LED Smart TV UE55ES7005

13 k for en 55" Samsung LED.

Vet at Plasma gir meg best sortnivå, men er det noen andre store forskjeller? Bruker TV-en helt klart mest til sport (fotball) og spill. Litt film.

Setter stooor pris på deres mening og svar! Takk

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HakonM
    Vet at Plasma gir meg best sortnivå, men er det noen andre store forskjeller?
    Plasma er stort sett bedre på raske bevegelser. Til et visst punkt. Ved svært kjappe panoreringer i FPS spill merker jeg godt phosphor trails. Synes allikevel det er bedre enn utsmurt bilde på en LED.
    Bruker pixelorbiter og rullefeltet 10 min før jeg slår av skjermen på kvelden når jeg gamer. Innbrenning er ikke lenger et like stort problem som for en mnd. siden. Må dog sies at jeg ikke ser på forball = svære logoer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HakonM
    Noen som vet hvordan 45 dagers åpent kjøp fungerer hos MPX?
    Det går helt fint, men for å gjøre både komplett/mpx og neste kjøper en tjeneste, skriv gjerne årsaken til at du angrer kjøpet sånn at de kan sjekke om de får vekk IR-en eller ikke før de selger den på nytt. Så lenge det er sånne ting ville du ikke hatt noe problemer med å bruke returretten selv om det hadde vært innbrent. TV-en skal tåle vanlig tv-titting.

Side 87 av 103 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •