Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 2052
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Men det kommer jo selvfølgelig an på ka ADHD generasjonen bestemmer seg for, alt nytt må jo være bedre enn det gamle.
    Nå var det denne drivkraften som gjorde at teknologien generelt har kommet så langt som den har gjort, vi oppdaget Amerika og dro til månen. Så noe må unge ADHD generasjoner ha gjort riktig gjennom tidene.
    Det er ikke gamle gubber som liker at ting forblir som de er som driver denne verden fremover. Ikke ment spesifikt mot deg, så ikke ta det ille opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    48p forandrer ikkje verden, kun det estetiske ved en film. Hadde det blitt sånn at panoreringene var mer flytende og samtidig beholdt filmestetikken og ikkje så ut som et håndholdt kamera som veivet rundt på fylla så hadde det vært noe.

Ut ifra det som man kan lese rundtom blir dette et mindre blaff enn det 3D ble etter Avatar. Når Avatar kom ut så skulle alle lage filmer i 3D, det har heldigvis ikkje skjedd denne gangen her.
    Har mer tro på James Cameron til å få noe ut av 60fps i et kontrollert CGI miljø enn med ekte skuespillere og ekte sets som i Hobbiten. Egentlig litt merkelig at ikkje Michael Bay har ytret noe om 48p siden han elsker alt som er flashy og fancy.

Det positive med 48p er at de som sliter med 3D i utgangspunktet har det mer behagelig siden problemene med 3D forsvinner i stor grad når man har dobbel så mange frames per sek.

Kan jo kjøre en hel film i Inception style, 1600 fps. Ingen vits i å stoppe på 48 fps når man kan kline til med 1600 fps.

Inception Bath Tub - The Slow Mo Guys - YouTube

Er ikkje rettet spesifikt mot deg heller 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror definitivt 48p vil bli tatt mer og mer i bruk. Nå som kinofilm likevel skal vises digitalt, så er det ikke lenger noe begrensninger som ligger i hva filmrullene kunne gi som var praktisk mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemene med at dette skal bli allemannseie er at det er ingenting som støtter dette på hjemmefronten, filmen blir dyrere, skuespill, sminke, kostymer og cgi blir lettere avslørt hvis det ikkje er en mega produksjon ala Hobbiten og Avatar. Derfor spår eg at dette blir et blaff som 3D på hjemmefronten, mens på Kino så kan det bli en kuriositet som kommer til å vare i noen år sålenge det faktisk forbedrer 3D effekten.

Tror tv-produsentene har fått nok av å blø penger så en oppgradering av 100hz funksjonene til å bli 48p er ihvertfall noen år frem i tid, hvis det noengang kommer.

Er visst ikkje bare meg som misliker det ihvertfall. Slow motion i fart den perfekte beskrivelse.

http://www.facebook.com/notes/peter-...50222861171558

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå støtter allerede tv-er 50p native, så jeg tviler på at dette vil bli et veldig stort problem å implementere, gitt. NRK sender 720p/50 f.eks.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv signal ja, 1080p48 derimot er noe helt annet. Blir nok 24p med interpolering i nærmeste fremtid uansett. siden plassen en 3D film med 48p vil ta vil være enorm. Fant nettopp ut at teoretisk sett så kan alle 3D tver klare 48p mens de som ikkje er 3D i utgangspunktet hakkje mulighet til dette pga chippen som er i de uten 3D hakkje kapasitet nok.

Og derfor vil ikkje dette ta over noe som helst i nærmeste fremtid siden dette er så nisje som det kan bli. Ingen Blu-Ray spillere per dags dato har støtte for dette uten at eg har studert hver eneste ny spiller som kanskje ble vist i Vegas.

Redray spilleren har støttet for dette

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke at NRK i 50 Hz ser ut som interpoleringen er slått på på en 24 Hz film. Bevegelser på NRK ser ekte ut. Det gjør de ikke ved bruk av interpolering. Syns nå jeg. Så jeg stiller meg positivt til enhver forandring som forbedrer hakking ved panoreringer og utsmurte raske bevegelser.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordi det er en tv sending, men sett på 100hz på en film når den sendes på tv så får du en opplevelse lik 48p med litt artifakter og feilinformasjon osv.

GUIDE: TV-skolen: Hertz og oppløsning - Teknofil.no

24p-48p
    50hz-100hz

Effekten ser noenlunde lik ut. Bare kjør det på maks på en blu-ray så ser du kordan det ser ut i det store og det hele.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er du bare full av mye meningsløs synsing som ikke gir spesielt mye rot i virkeligheten.

Det er VESENTLIG forskjell på å interpolere noe og å filme i den samme frameraten. Og det er ingenting som tilsier at 1080p48 ikke lar seg gjøre. 3D er jo allerede i realiteten det (sånn siden du først tar opp 3D). TV-sendinger kan også være 1080p/50, men det gjøres ikke fordi 1080i/50 er mer hensiktsmessig mtp båndbredde og ikke en altfor stor tradeoff hva kvalitet angår.

Det er lite teknologiske endringer som skal til for å støtte dette her. Utfordringen vil hovedsaklig ligge i 3D-innhold for 48p, men at det vil bli en utfordring med 3D og 48p stopper NEPPE filmbransjen fra å i større grad gå over til 48p på kino, og senere blu-ray-releases. Dette er garantert kommet for å bli, enten du liker det eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk i like måte, les deg opp først, så kan du begynne å se etter problemene og nødvendigheten til 48p på hjemmefronten. Alle tver pre 3D klarer ikkje 1080p48 så du kan begynne å motbevise den først siden du tydeligvis har peiling.

50hz til 100hz og 24p til 48p gir samme effekt bare at den sistnevnte har ikkje det problemet med at den må gjette seg til hva bilde som kommer next. Effekten på bildet er likt altså SOE.

Ny Blu-Ray standard må til, nye disker må til, nye tver må i beste fall ha ny software og gamle tver som ikkje har 100hz vil ikkje få muligheten til å bruke 48p

Antar du ser på 3D som en standard på filmer også selv om det er nisje på hjemmefronten og vil være det til det dukker opp brilleløse tver.

“The Hobbit” 1920×1080@48 per-view Cannot be Viewed from Blu-Ray 3D | Stereoscopic 3D to the Home Siste linken anbefales på det sterkeste.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er VESENTLIG forskjell på å interpolere noe og å filme i den samme frameraten.
    Dette er kjernen i det jeg prøvde å formidle.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det har den samme "looken" og sånn er den saken.

Editorial: Despite shaky 48 fps Hobbit preview, high frame rates will take off

25p vs 50p. Neida, ser ikkje ut som et håndholdt kamera som filmer en billig tvnorge såpeopera i det hele tatt... Som eg sa for et halvt år siden så vil det se ut som Trumotion eller IFC bare at tven slipper å gjette seg frem til neste frame.

Gleder meg uansett til den dagen tekno firmaene begynner å gi ut 3D, Blu-Ray, Digital Download, DVD og 48p versjon i 3D og vanlig blu-ray i en pakke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk i like måte, les deg opp først, så kan du begynne å se etter problemene og nødvendigheten til 48p på hjemmefronten. Alle tver pre 3D klarer ikkje 1080p48 så du kan begynne å motbevise den først siden du tydeligvis har peiling.

50hz til 100hz og 24p til 48p gir samme effekt bare at den sistnevnte har ikkje det problemet med at den må gjette seg til hva bilde som kommer next. Effekten på bildet er likt altså SOE.

Ny Blu-Ray standard må til, nye disker må til, nye tver må i beste fall ha ny software og gamle tver som ikkje har 100hz vil ikkje få muligheten til å bruke 48p

Antar du ser på 3D som en standard på filmer også selv om det er nisje på hjemmefronten og vil være det til det dukker opp brilleløse tver.

“The Hobbit” 1920×1080@48 per-view Cannot be Viewed from Blu-Ray 3D | Stereoscopic 3D to the Home Siste linken anbefales på det sterkeste.
    For at jeg skal gidde å diskutere videre med deg får du i alle fall lese innleggene mine ordentlig og slutte å tillegge meg argumenter jeg ikke har kommet med.

En 50Hz-tv er fullt kapabel til å vise 50fps, f.eks. 720p50 eller 1080p50. Du trenger ikke 100Hz, og selv om ikke alle tv-er som finnes der ute nå vil være i stand til å spille av et slikt format betyr det ikke at det er noen store utviklingskostnader for å komme med det på et senere tidspunkt.

Det er heller ingenting i den linken du kom med som tilsier at vi aldri vil se 48p-filmer på blu-ray. Nei, med nåværende HDMI-standard vil vi ikke få 48p i *3D* nei, men standarden har faktisk 1080p/60 i tankene og maxer ut der. Du tror ikke at når man nå begynner å få 4K-skjermer vil se en utvikling også på HDMI? Utviklinga stopper ikke opp fordi ikke all eksisterende hardware kan bruke et bestemt format.

Så, la meg igjen gjenta; jeg har ikke på NOE tidspunkt påstått at all eksisterende hardware i dag kan takle en overgang til 48p, selv om mye allerede støtter opp til 1080p/60. Min påstand var at det ikke vil koste produsentene veldig mye å legge til støtte for dette. At hjemmemarkedet ikke er klart for dette enda vil heller ikke stoppe filmprodusentene fra å bruke formatet. Og sist men ikke minst, det er du som hele tida trekker 3D inn i denne diskusjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vi enig at 48p ser ut som interpoleringsteknikkene bare uten de negative problemene med kildematerialet som ikkje er der?
    Og er vi enig om at 3D var noe folk var nysgjerrig på pga Avatar og produsentene trodde at det ville få folk til å kjøpe 3D tver pga av det?

Problemet med 48p og nesten alle visninger av den er at den er i 3D, så har vi de som hater 3D og som vil unngå den versjonen som pesten, så har vi de som liker 3D og ser den i vanlig 24p og som er fornøyd med den, så kommer 48p gjengen som ser den i 3D og som per dags dato ser ut til å være splittet 50/50 ut ifra facebook, imdb om kordan den filmopplevelsen var og og hvis man tar en behovsanalyse utifra dette så ser det ikkje ut til at dette blir et folkekrav om at alle filmer skal være i dette formatet.

Det eg ikkje ser komme, er et folkekrav eller en produsent som fokuserer hele sitt produksjonapparat med å lage utstyr som klarer 48p i 1080p på software eller hardware siden som de gjorde med 3D.
    Derfor basert på det eg leser og har sett, så er 48p en mindre nisje enn 3D noensinne var, eller i beste fall noe som komplimenterer 3D versjoner på kino noe som den gjør for de som lider under 3D visning siden den er mer rolig og sliter mindre på øynene. Skal det komme noen revolusjon så må det komme fra James Cameron og sin Avatar i 60fps siden Sci-Fi og aliens er noe som vi ikkje er vant med å se kordan beveger seg og kan dermed tweake alt i softwaren i post production til å se best mulig ut.

Alle vet kordan Ringenes Herre filmene så ut, derfor vet vi ka som er rart når man ser det i Hobbiten når Hobbitun glir avgårde i det stille forbi og folk beveger seg som en Charlie Chaplin film fra 20 tallet.

At det kan bli et valgalternativ i fremtiden er godt mulig, men at det blir en standard utifra det som foreligger nå er tvilsomt.

So the hobbit HFR should run perfectly on 48hz plasma right?

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hengte min ST50 på veggen idag satt på tru cinema og bildet og sortnivåen var helt perfekt sort er sort og det var så digg å sette på filmer og teste det,og rett ut av boksen og i tru cinema så er bildet helt fantastisk,det var så digg med skikkelig sortnivå,og kostet bare 10k og den sortheten det var et røverkjøp man,skal bli mangen gode filmkvelder her du det kan eg love dere.

Panasonic for life
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe de overlever disse årene då heh :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vi enig at 48p ser ut som interpoleringsteknikkene bare uten de negative problemene med kildematerialet som ikkje er der?
    Nei. Men at det blir uvant i film? Definitivt.

Og er vi enig om at 3D var noe folk var nysgjerrig på pga Avatar og produsentene trodde at det ville få folk til å kjøpe 3D tver pga av det?
    Nei. Nå var også Avatar 3D noe som kun var bundlet sammen med Panasonic 3D-produkter i starten, og alle som var nysgjerrig på 3D valgte definitivt ikke Panasonic.

Problemet med 48p og nesten alle visninger av den er at den er i 3D, så har vi de som hater 3D og som vil unngå den versjonen som pesten, så har vi de som liker 3D og ser den i vanlig 24p og som er fornøyd med den, så kommer 48p gjengen som ser den i 3D og som per dags dato ser ut til å være splittet 50/50 ut ifra facebook, imdb om kordan den filmopplevelsen var og og hvis man tar en behovsanalyse utifra dette så ser det ikkje ut til at dette blir et folkekrav om at alle filmer skal være i dette formatet.
    Du kan ikke basere utfallet av 48p i kinoen på grunnlag av én film. Det VIL bli filmet flere 48p-filmer, og ikke nødvendigvis i 3D. Selv om ingen "krever" at filmer skal være i 48p, så vil definitivt produsentene teste det ut.

Det eg ikkje ser komme, er et folkekrav eller en produsent som fokuserer hele sitt produksjonapparat med å lage utstyr som klarer 48p, software eller hardware som det gjorde med 3D.
    Derfor basert på det eg leser og har sett så er 48p en mindre nisje enn 3D noensinne var, eller i beste fall noe som komplimenterer 3D versjoner på kino som den gjør for de som lider under 3D visning i de nærmeste årene såfremst ikkje James Cameron klarer å trylle frem noe magi med sine 60 fps i et cgi miljø som vil passe bedre siden der har man ikkje noe holdepunkt når det gjelder aliens i bevegelse osv.
    Før slipp av den nye 3D-teknologien hadde folk nøyaktig de samme argumentene om 3D. Ingen hadde tro på at det ville slå an, og selv nå påstår folk at det floppet. Nesten alle tv-er i dag er 3D-kapable, og det er relativt mye 3D-materiale tilgjengelig, så jeg er ikke helt sikker på hvorfor folk mener det floppet. Forventet de at ALT skulle være 3D?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, ser ikkje ut som et håndholdt kamera som filmer en billig tvnorge såpeopera i det hele tatt...
    Nå er det faktisk et håndholdt kamera med mye rykninger ved panorering. Den høye frekvensraten krever mer av mannen bak kamera for at det skal se bra ut, ja. Men det takler Hollywood helt fint hvis de vil i fremtiden. Merkelig at man dømmer ny teknologi nord og ned basert på en film. Skulle tro det ikke var noe utvikling og forbedring i denne verden. :-?
    Ellers synes jeg du vektlegger dine personlige og "filmelitens" preferanser for mye i diskusjonen. Hvilke studier/store undersøkelser sitter du på som viser at folk flest ikke er interessert i høyere frekvensrate? De vil jeg gjerne kikke på.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uvant for de som ikkje bruker interpoleringsteknikker ja. Er ingenting som du kan peke på spesifikt som ikkje ligner på IFC'en til Panasonic på den 50hz videoen fra Engadget. Enhver film med IFC på max vil få såpeoperalooken som den demo videoen til nevnte nettside har og eg har ihvertfall ingen synsproblemer som tilsier at det ikkje stemmer.
    Hvis du sjekker ut Sony tråden så ser eg at Motionflowen er på full guffe på den demo videoen de har gående på veggen der.

Å doble antall bilder gir doble antall bilder, det ene er software og det andre er hardware. Bruke energi på å si at effekten er annerledes på bevegelse er jo bortkastet tid sålenge folk ser det uten problemer.

Uten Avatar, ingen 3D tv, antar du bare er ute etter å lage en enorm diskusjon om at folk kjøpte 3D tver pga alle de andre filmene som kom etter Avatar og ikkje det faktum at filmen inntjente 2.7 milliarder dollar og gjorde folk interessert i teknologien og ikkje nødvendigvis filmen i seg sjøl.

Nye 3D teknologien ja hehe.... Den som har vært i ca 50 år og som ble populær igjen pga Avatar?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uvant for de som ikkje bruker interpoleringsteknikker ja. Er ingenting som du kan peke på spesifikt som ikkje ligner på IFC'en til Panasonic på den 50hz videoen fra Engadget. Enhver film med IFC på max vil få såpeoperalooken som den demo videoen til nevnte nettside har og eg har ihvertfall ingen synsproblemer som tilsier at det ikkje stemmer.
    Hvis du sjekker ut Sony tråden så ser eg at Motionflowen er på full guffe på den demo videoen de har gående på veggen der.
    Det er imponerende hvordan du kan trekke konklusjoner om hvordan sånt ser ut basert på en video med en framerate på 30!

Å doble antall bilder gir doble antall bilder, det ene er software og det andre er hardware. Bruke energi på å si at effekten er annerledes på bevegelse er jo bortkastet tid sålenge folk ser det uten problemer.
    Eh... hæ? Dette her ga sånn ca. ingen mening.

Uten Avatar, ingen 3D tv, antar du bare er ute etter å lage en enorm diskusjon om at folk kjøpte 3D tver pga alle de andre filmene som kom etter Avatar og ikkje det faktum at filmen inntjente 2.7 milliarder dollar og gjorde folk interessert i teknologien og ikkje nødvendigvis filmen i seg sjøl.
    Jeg gjentar, folk kjøpte ikke 3Dtv utelukkende pga Avatar. Avatar er heller på ingen måte den eneste grunnen til at 3Dtv-er ble produsert. Nok en gang, Panasonic hadde enerett på distribusjon av Avatar 3D i Europa, og såvidt meg bekjent var det mange andre enn Panasonic som solgte 3D-utstyr.

Nye 3D teknologien ja hehe.... Den som har vært i ca 50 år og som ble populær igjen pga Avatar?
    3D-teknologien som er benyttet nå er relativt ny, jo. Igjen antyder du at jeg har sagt ting som jeg ikke har, og jeg begynner å bli ganske lei av det. Har aldri benektet at det har vært gjort forsøk på 3D tidligere.

Side 86 av 103 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •