Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 2052
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Lovund
    Hva ville du anbefalt, Gorm ?
    Jeg er en "glad amatør" som føler jeg ikke har fått utnyttet min vt65 fullt ut enda, men med litt kalibrering så skulle det bli bra.
    Skjønner det er bortimot umulig og si noe sånt uten og vite "forholdene" i stuen hvor tvn står, men etpar tips hadde jeg satt pris på.
    Er det noe man absolutt IKKE bør sette til på/av, eller er der andre ting man bør justere.
    Har en følelse av at du er inne på dette.
    THX true cinema er vel et greit utgangspunkt.
    Ellers er det vel delte meninger rundt interpolering. Hold for all del kontrasten lav, eller får du innbrenninger på skjermen rimelig kjapt.

Siden hvert panel er forskjellige, så nytter det ikke med noen kalibreringstips. Måling av skjermen må til for å sette korrekt fargerom og gråskala.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    THX true cinema er vel et greit utgangspunkt.
    Ellers er det vel delte meninger rundt interpolering. Hold for all del kontrasten lav, eller får du innbrenninger på skjermen rimelig kjapt.

Siden hvert panel er forskjellige, så nytter det ikke med noen kalibreringstips. Måling av skjermen må til for å sette korrekt fargerom og gråskala.
    Hva anser du som lav kontrast? På THX Cinema får jeg relativt kjapt tv-logoer sittende igjen, og mistenker at det i stor grad er pga pixel orbiteren som skrus av. Jeg kjører med en kontrast på rundt 40 på THX.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er ST til spilling? Er det mye etterslep, og innbrenning kan jo bli ett problem? Tenkte å kjøpe 50" ebnt 55" som er på tilbud til 10k akkurat nå.

Evnt selger elkjøp en Samsung led-lcd nå til 10 000, ue55es6305xxe. Evnt har de også en Samsung ue46es8005tab.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etterslep på ST50 er nok tilnærmet null (det avhenger litt av refresh rate på spillet, i 50Hz så er du mer utsatt for å se et fenomen mange kaller phosphor lag, som gjør at det henger en skygge etter raske bevegelser). 50-serien har dog en relativt høy input lag (rundt 50ms i game mode), men jeg tror ikke det er noe verre enn de andre alternativene du nevner.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hva anser du som lav kontrast? På THX Cinema får jeg relativt kjapt tv-logoer sittende igjen, og mistenker at det i stor grad er pga pixel orbiteren som skrus av. Jeg kjører med en kontrast på rundt 40 på THX.
    Høyeste jeg har gått er vel 36, men du er det kalibrert for film.
    Går jo an å lage to oppsett. Ett for film, og ett for TV-sendinger. Er litt individuelt, men D65 oppleves av mange som litt vel varm fargetemperatur til TV-titting.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm må jo svare for seg selv. Men på HD kilder er en kontrast på 36 tilstrekkelig på mine skjermer.

Det er derimot vanskelig å oppgi noe generelt her på avforum, fordi både rommet og tilkoblet utstyr vil ha innvirkning på den opplevde kontrasten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager på forhånd dersom spørsmålet mitt ikke hører til under denne tråden.

Jeg vurderer å kjøpe St50 og det hadde vært morsomt å få denne kalibrert for å få mest mulig ut av TV'en! Problemer er bare at jeg ikke befinner meg på østlandet, men i Møre og Romsdal. Er det noen som vet noe om hvilke muligheter som finnes mtp. profesjonell kalibrering i Møre og Romsdal (forutsetningsvis i nærheten av byene)?

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henter min ST imorgen hos expert.håper sortnivå er veldig bra på tvn,er lei gråsort no.
    LG B6-Panasonic TX-P55VT60Y-Onkyo TX-NR 636-.16-Philips Fidelio X2-
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer aleks5412 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan skrur jeg av at GT50`en automatisk bytter til hdmi når den får signal derifra?

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet min ST idag åpnet den opp og gledet meg,der var det sprekker i heile panelet,det var kjippt man.
    Panasonic DMP-BDT110-Pioneer BDP-120-Samsung UBD-K8500-Xbox 360 250GB-Xbox One 500GB

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå vært eier av en 50VT50 i 7-8 mnd og må si at jeg har vært storfornøyd hele tiden. Brukes hovedsakelig til vanlig tv-titting (mye fotball) fra CD satellitt (via Technisat Isio S) og en BR-film nå og da. Bruker THX Cinema.
    Dette er min 3. Panasonic plasma på 7 år og har blitt en svoren plasmafan.
    Blir rett og slett ikke fortrolig med bilde fra div lcd-modeller jeg har prøvd.
    Dette ble forsterket etter å vært med å installere en Samsung 55es8005 lcd-LED hos naboen en kveld. Prøvde div innstillinger og fikk et greit nok bilde (i hvert fall ble naboen fornøyd og det er jo uansett viktig). Men da jeg kom tilbake til VT50`n ble jeg virkelig klar over hvor fantastisk bildekvalitet denne har i hvert fall sammenlignet med es8005 LED. Trodde ikke forskjellen skulle oppleves som så stor faktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shield
    Hentet min ST idag åpnet den opp og gledet meg,der var det sprekker i heile panelet,det var kjippt man.
    Vær obs på at plasma skjermer må stå oppreist under transport, ellers kan glasset forran panelet sprekke som du nevner.
    Man vet jo aldri om TV'en har vært korrekt fraktet før man henter den (de fleste transportører bør dog vite dette), men man kan ihvertfall transportere den korrekt hjem selv.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Tech2
    Har nå vært eier av en 50VT50 i 7-8 mnd og må si at jeg har vært storfornøyd hele tiden. Brukes hovedsakelig til vanlig tv-titting (mye fotball) fra CD satellitt (via Technisat Isio S) og en BR-film nå og da. Bruker THX Cinema.
    Dette er min 3. Panasonic plasma på 7 år og har blitt en svoren plasmafan.
    Blir rett og slett ikke fortrolig med bilde fra div lcd-modeller jeg har prøvd.
    Dette ble forsterket etter å vært med å installere en Samsung 55es8005 lcd-LED hos naboen en kveld. Prøvde div innstillinger og fikk et greit nok bilde (i hvert fall ble naboen fornøyd og det er jo uansett viktig). Men da jeg kom tilbake til VT50`n ble jeg virkelig klar over hvor fantastisk bildekvalitet denne har i hvert fall sammenlignet med es8005 LED. Trodde ikke forskjellen skulle oppleves som så stor faktisk.

:-D Det er en grunn til at vi kjøpte VT50 vet du hehe

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av OC-Freak
    Vær obs på at plasma skjermer må stå oppreist under transport, ellers kan glasset forran panelet sprekke som du nevner.
    Man vet jo aldri om TV'en har vært korrekt fraktet før man henter den (de fleste transportører bør dog vite dette), men man kan ihvertfall transportere den korrekt hjem selv.
    Jepp det vet eg og det gjorde vi.men får ny på onsdag

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som bruker smooth film på tven? Ekte kino modus gjorde vertfall godt bilde rett utav boksen.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Er det noen som bruker smooth film på tven? Ekte kino modus gjorde vertfall godt bilde rett utav boksen.
    Smooth film eller IFC er smak og behag. Hvis du ikke plages av effekten det gir så kan du bruke det. Hvis ikke. Skru det.

Personlig kjører jeg på det laveste siden det ikke skaper noen "såpeoperaeffekt". På den annen side kan det være vi alle må venne oss til dette på sikt.

Peter Jackson har eksempelvis valgt å filme Hobbiten i 48fps som gir mer eller mindre den samme effekten som Smooth film/IFC. Avatar 2 blir muligens filmet i 60fps.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og heldigvis har bare de to mast om det så tror heldigvis at det er et blaff som kun vil bli brukt i store produksjoner.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Og heldigvis har bare de to mast om det så tror heldigvis at det er et blaff som kun vil bli brukt i store produksjoner.
    Si ikke det. Verden har blitt digital. Det er ikke umulig å legge om frameraten på alle digitale opptaksformater. 100hz tv-er er populære! Hvorfor ikke legge om? Jeg liker det ikke, men det er mer enn mulig. Kanskje vi om ti år ler oss skakk fordervet over tiden da 24/25fps dominerte.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Smooth film eller IFC er smak og behag. Hvis du ikke plages av effekten det gir så kan du bruke det. Hvis ikke. Skru det.

Personlig kjører jeg på det laveste siden det ikke skaper noen "såpeoperaeffekt". På den annen side kan det være vi alle må venne oss til dette på sikt.

Peter Jackson har eksempelvis valgt å filme Hobbiten i 48fps som gir mer eller mindre den samme effekten som Smooth film/IFC. Avatar 2 blir muligens filmet i 60fps.
    Ok takk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24p har en estetikk som 48p og 100hz ikkje har, ting må være sinnsykt bra laget for at man ikkje skal bli satt helt ut av effekten og legge merke til alle svakhetene i kulisser, sminke og skuespill. Derfor kommer aldri det til å bli en standard som vil overkjøre 24p i nærmeste fremtid. Selvfølgelig, begynner man motsatt og ser alle 48p filmene først og så 24p filmene så blir det motsatt ved første øyenkast osv.

100hz tver er noe som en selger bruker som salgsargument for en LCD siden A) 50hz'ene er det ingen inntjening på B) Det har en effekt som ser kul ut på en demo C) LCD hakker og har lavere oppløsning ved panorering enn Plasma så derfor kommer LCD med 50hz, 100hz og 200hz når det gjelder 3D. Ellers er vel alle testere unisont enig med at interpoleringsteknikker skal av og der er eg unisont enig.

48p er en mindre nisjeting per dags dato enn 3D noensinne var og er. Og med min spåkule så blir ingen av disse standard noengang sålenge det ikkje blir en kombinasjon med 24p på stillestående shots og 48p på bevegelse eller noe i den duren.

Men det kommer jo selvfølgelig an på ka ADHD generasjonen bestemmer seg for, alt nytt må jo være bedre enn det gamle. Litt som med LCD og LED. Siden ordet LED er nyere så må det være bedre enn LCD og Plasma osv.

Side 85 av 103 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •