Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 2052
    Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    PANASONIC TY-ER3D4ME eller SAMSUNG SSGP41002

Førstnevnte har fallt bra i pris nå. Men i teorien er det kun å finne briller som støtter RF Bluetooth som f.eks. Panasonic og Samsung m.fl. benytter.

Men NB! Det er kun 2012-modellene til Panasonic som er RF Bluetooth. Så brillene må ha 4 i modellnavnet: (TY-ER3D4ME).

Kjøp Panasonic sine briller til de voksne i husstanden og supplér med Samsung sine billige til gjester eller unger.
    Takk for svar, fin pris var det også

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har st50y. Hvordan får man justert hver enkelt farge, hvitbalanse osv på denne?. Er inne på bilde/avansert, men ligger ingenting her. Må man inn i en service meny/pro meny eller hva det heter?....med en slags "hemmelig" knappe-kombinasjon?

Fungerer DVE bra, eller er det et annet program som er bedre/enklere?(kalibrering)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bosve
    Jeg har st50y. Hvordan får man justert hver enkelt farge, hvitbalanse osv på denne?. Er inne på bilde/avansert, men ligger ingenting her. Må man inn i en service meny/pro meny eller hva det heter?....med en slags "hemmelig" knappe-kombinasjon?

Fungerer DVE bra, eller er det et annet program som er bedre/enklere?(kalibrering)
    Jeg skiftet til engelsk meny og plutselig var både gamma osv der. Det var også der da jeg bytta over til norsk meny...merkelig at disse innstillingene ikke har vært der tidligere. Dukker plutselig opp fra intet..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel tid for en liten feedback på min ST50 50" som nå er en mnd gammel. Brukes kun til tv og film.

I starten var det mye grønn-skjær men fikk det tunet ganske bra vekk.

Mulig eg har vært heldig men:

1. Fantastisk billedkvalitet. Naturtro farger etter tuning. Alle som har vært innom her poengterer nettopp dette. Var jo derfor eg valgte plasma på nytt, da "led" er for kunstig for meg....

2. Buzzing. Var hørbar når du stod 30 cm fra tv i starten. Nå er det kun hørbart når en legger øret inntil skjermen.

3. Innbrenning. Fikk antydning til innbrenning i starten. Vasket vekk med innebygget program. Siden har eg ikkje sett antydning til innbrennning og tenker ikke på det.

4. Striper i bildet? Nada. Aldri sett det.

Da er det bare å oppsumere for min del:
    Kjempe-tv. Kunne ikke valgt noe bedre. For 7990,- er dette et superkjøp eg bare kan anbefale på det varmeste.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mine billedinstillinger 50" ST50:

Billedmodus: Normal
    Kontrast: 40
    Lysstyrke: 0
    Farge: 25
    Skarphet: 7
    Fargetemp: normal
    Sterke farger: På
    Økonomimodus: Av
    P-NR: Auto

I Avanserte Instillinger:

Hvitbalanse:
    R-nivå: -16
    G-Nivå: -13
    B-nivå: 15
    R-AV: -22
    G-AV: -13
    B-AV: 0

Gamma: 2,2

IFC: Av
    Sidepanel: Høy
    Pixel Orbiter: Auto

Kanskje eg også skal tipse om en ting: Fikk ikkje lyd fra Netfix til Surround-reciever i starten. Lurte fælt på dette,, før eg leste bruksanvisning....
    HDMI2 er den fysiske porten som skal brukes om en ønsker dette. IKKE HDMI1 som er det naturlige valget......
    Så går en inn i hotellmeny og setter HDMI2 som oppstart så skal alt funke uten mer svitsjing....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden har du utvidet fargerommet (Sterke farger: På), og så skrudd ned lysstyrken på alle fargekanalene (Farge: 25)? Det kan du umulig gi noe som minner om naturlige fargegjengivelse, og det blir i alle fall ikke lineær fargegjengivelse (metning) om du måler på forskjellige nivåer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er VT50 verdt prisforskjellen?

Hei
    Dette er vel bortimot den lengste tråden eg har sett på nettet ang fjernsyn
    Og kaster meg på her:
    Vurderer å kjøpe enten TX-P50VT50Y til 12.990.- eller TX-P50ST50Y til 7.449.- hos hifi-klubben.
    Er VT50 verdt prisforskjellen? Ser på ein engelsk test av apparatet at den er fri for banding. Stemmer dette så er det fantastisk, då eg til dags dato ikkje har sett flatskjerm/plasma utan dette fenomenet.
    Nokon som har ST50 som kan ev skrive om dette finst på denne modellen?

Og ei lita sak til:
    I går såg eg The Dark Knight Rises på Blue-Ray. Formatet skifta gjennom heile filmen. Nokon som har same problem? Kan det vere min gamle Panasonic plasma(ca 5 år) som er problemet? Irriterande...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT50" til bare 14.000 kr

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvorfor i all verden har du utvidet fargerommet (Sterke farger: På), og så skrudd ned lysstyrken på alle fargekanalene (Farge: 25)? Det kan du umulig gi noe som minner om naturlige fargegjengivelse, og det blir i alle fall ikke lineær fargegjengivelse (metning) om du måler på forskjellige nivåer.

Hehe nei si det. Er ingen ekspert. bare funnet noe eg syntest var veldig bra... Men du er velkommen til å foreslå en god forandring på mine parametre.
    Problemet var grønnfargene som var altfor sterke, og klarte ikkje bli kvitt det uten å nedjustere fargene generelt...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du er velkommen til å foreslå en god forandring
    "sterke farger: AV", og etterjuster med "Farge" til hudtoner ser naturlig ut
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sterke farger kan ikke slåes av. Skifter til "på" igjen automatisk....:-?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du velge en annen bildemodus, f.eks true cinema. Var i alle fall beste utgangspunkt på en ST50 jeg kalibrerte

Her er en annen tråd om kalibrering og ST50: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ing-us-eu.html
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Næææ tror eg beholder det oppsettet eg har...
    Så får dere proffer mene hva dere vil.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste er at du selv er fornøyd! Men når du har justert hvitbalansen som nedenfor:

Avanserte Instillinger:

Hvitbalanse:
    R-nivå: -16
    G-Nivå: -13
    B-nivå: 15
    R-AV: -22
    G-AV: -13
    B-AV: 0
    uten nøyaktige måleinstrumenter, så er det ren Lotto om du skulle treffe noenlunde godt på hvitbalansen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på natural som utgangspunkt, og det kraftige nedtrekket avi rødt og grønt i hvitbalansen, så vil jeg tippe det ikke er lotto i det hele tatt? Vi snakker vel heller blåhvitt så det holder? Med forbehold om at utvidet fargerom påvirker dette kraftig?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på natural som utgangspunkt, og det kraftige nedtrekket avi rødt og grønt i hvitbalansen, så vil jeg tippe det ikke er lotto i det hele tatt? Vi snakker vel heller blåhvitt så det holder?
    Joda. Men mitt spørsmål gjaldt noe annet, nemlig hvorfor brukeren f.eks. har satt verdien av rød til -16 og ikke -12? Og hvorfor er grønn satt til -13 når den kanskje like mye skulle ha vært -15?

Mitt poeng er det er utrolig vanskelig, ja nær sagt umulig å klare å justere seg fram til nøyaktige RGB-verdier på øyet. I dette tilfellet snakker vi tross alt ikke om noen ørsmå justeringer heller og da fremstår det for meg som Lotto.

Men det viktigste er som sagt at brukeren er fornøyd selv og da skal vi andre holde oss langt unna

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Basert på natural som utgangspunkt, og det kraftige nedtrekket avi rødt og grønt i hvitbalansen, så vil jeg tippe det ikke er lotto i det hele tatt? Vi snakker vel heller blåhvitt så det holder? Med forbehold om at utvidet fargerom påvirker dette kraftig?
    Hva ville du anbefalt, Gorm ?
    Jeg er en "glad amatør" som føler jeg ikke har fått utnyttet min vt65 fullt ut enda, men med litt kalibrering så skulle det bli bra.
    Skjønner det er bortimot umulig og si noe sånt uten og vite "forholdene" i stuen hvor tvn står, men etpar tips hadde jeg satt pris på.
    Er det noe man absolutt IKKE bør sette til på/av, eller er der andre ting man bør justere.
    Har en følelse av at du er inne på dette.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovund
    Hva ville du anbefalt, Gorm ?
    Jeg er en "glad amatør" som føler jeg ikke har fått utnyttet min vt65 fullt ut enda, men med litt kalibrering så skulle det bli bra.
    Skjønner det er bortimot umulig og si noe sånt uten og vite "forholdene" i stuen hvor tvn står, men etpar tips hadde jeg satt pris på.
    Er det noe man absolutt IKKE bør sette til på/av, eller er der andre ting man bør justere.
    Har en følelse av at du er inne på dette.

Med såpass til tv så er det vel bare og leie inn en ISF kalibratør :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lofotor
    Hei
    I går såg eg The Dark Knight Rises på Blue-Ray. Formatet skifta gjennom heile filmen. Nokon som har same problem? Kan det vere min gamle Panasonic plasma(ca 5 år) som er problemet? Irriterande...
    Samme var tilfelle med The Dark Knight, minnes oversiktsbildene/luftfotoene mellom scenene var 16:9 mens resten var 2.35:1 (har LG 55LE850N).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lofotor

Ingenting feil på utstyret ditt....de 2 siste Batman filmene ble filmet i IMAX og det er de scenene du ser som FF på blu-ray.
    Jeg synes det var kuult.....spesielt på TDK.

Side 84 av 103 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •