Panasonic 2012 plasma-tv'er. - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 83 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 2052
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I en lys stue må THX Bright Room være det beste? Rommet jeg var i var ikke så lyst engang. Mørkt nok til å ikke få refleksjoner... Rett ut av fabrikken var THX Cinema rett og slett for mørkt. Standard/Dynamic så helt OK ut, men ikke akkurat referanse-standard. THX Bright Room så ut som butikk-LED bare korrekte farger og dypere sort.

Nå så jeg på AVATAR, kanskje ikke det beste å sammenligne med. Jeg rørte ingenting annet enn bildemodusene. Jeg tør ikke å kalibrere fordi hver gang jeg justerer på noe vet jeg ikke om jeg liker det mer eller mindre enn før.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det jeg tror du ser er det man kaller plasma dithering. Det er typisk for teknologien, og normalt skal du ikke se noe til dette ved vanlig titteavstand. Normal-modusen har noe mer av dette enn de øvrige.
    Ok, merket ikke dette på min forrige plasma (Pio 436xde), men kan kanskje komme av mindre panel og lavere oppløsning?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bright Room er bra i lyse omgivelser og Avatar er en tegnefilm i utgangspunktet så at fargene ser bra ut med mye guff er jo ikkje noe overraskende. Kjør noe Batman eller noe lign med mange kveldscener og skygger så blir det noe annet med thx cinema. Å gå fra Bright Room til THX Cinema er jævlig de første 5 minuttene til øynene tilpasser seg, så er det gull.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av s13
    Ok, merket ikke dette på min forrige plasma (Pio 436xde), men kan kanskje komme av mindre panel og lavere oppløsning?
    Panasonic har (etter min erfaring) noe mer dither-noise enn i hvert fall Samsung, så det kan godt hende at Pioneer-en din også var bedre på det. Men igjen, med nok avstand skal det normalt sett ikke være noe problem Dette er vel også et av ankepunktene i noen reviews i år, at årets Panasonic-er støyer litt mer enn fjorårets.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en interessant kuriositet, så var det noen som spurte om Panasonic ville ta i bruk teknologien til Pioneer i neste generasjons paneler, svaret kan dere lese her:

Panasonic Insiders' Thread - 2012/2013 (Please read sticky for thread policies) - Page 79

Så Kuro-nivåer på sort kan vi nok aldri forvente fra plasma igjen.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke mange generasjoner er sort helt sort uansett hvilken teknologi som brukes. Jeg hadde Kuro en liten stund i 2008, men leverte den tilbake og erstattet den med en PX80 siden bevegelser ikke var videre bra på Kuroen. Særlig splittet tilter seg unødig opp. Til syvende og sist fikk jeg mer igjen for å ofre sortnivået fremfor å gå for Pioneer.

Det viktigste problemet å løse med plasma i dag er innbrenning som har gått fra å være et mer eller mindre ikke problem til noe som faktisk kan smadre tv-en din.

Nå kjenner jeg to personer som har fått ødelagt sine G20 tv-er og det er rett og slett ikke holdbart. Dessverre kan det ende med å senke hele teknologien.

Hvor stort problemet er på årets tv-er vet jeg ikke, men heldigvis virker det som min ST50 tåler en støyt. Jeg spiller mye for tiden. Mass Effect 3...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Energikravene har på sett og vis ødelagt for plasma. Ikke bare bildemessig, men også områder som støy. Nå bruker ikke jeg lyd fra TVen, men min VT30 har en høyfrekvent lyd fra de innebygde høyttalerne. Noe min gamle PV600 ikke hadde. Og buzzing er også mer fremtredende med nyere skjermer.

Det er bare å benke seg til OLED eller andre teknologier kommer. Plasma vil nok stå i stor grad stå på stedet hvil nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Om ikke mange generasjoner er sort helt sort uansett hvilken teknologi som brukes. Jeg hadde Kuro en liten stund i 2008, men leverte den tilbake og erstattet den med en PX80 siden bevegelser ikke var videre bra på Kuroen. Særlig splittet tilter seg unødig opp. Til syvende og sist fikk jeg mer igjen for å ofre sortnivået fremfor å gå for Pioneer.

Det viktigste problemet å løse med plasma i dag er innbrenning som har gått fra å være et mer eller mindre ikke problem til noe som faktisk kan smadre tv-en din.

Nå kjenner jeg to personer som har fått ødelagt sine G20 tv-er og det er rett og slett ikke holdbart. Dessverre kan det ende med å senke hele teknologien.

Hvor stort problemet er på årets tv-er vet jeg ikke, men heldigvis virker det som min ST50 tåler en støyt. Jeg spiller mye for tiden. Mass Effect 3...
    Den uttalelsen jeg linket til sier egentlig ganske mye. Indirekte så blir det jo sagt at det ikke kommer til å skje, og vi vet også at plasma begynner å nærme seg slutten. Etterspørselen har gått drastisk ned, produsenter sliter med store tap, osv. Vi vil nok kanskje få absolutt sort en gang, men det blir nok ikke med plasma. Jeg tror også plasma vil stå ganske på stedet hvil etter at årets modeller kommer frem til det fases helt ut.

I tillegg observerte jeg at det var veldig lite plasma å finne i butikkene i nærområdet her i år i forhold til i fjor. Elkjøp og Lefdal hadde NULL plasma på veggene, mens Expert hadde et veldig begrenset utvalg.. året før hadde Expert et veldig godt utvalg av plasma, så noe har definitivt endret seg drastisk.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en interessant kuriositet, så var det noen som spurte om Panasonic ville ta i bruk teknologien til Pioneer i neste generasjons paneler, svaret kan dere lese her:

Panasonic Insiders' Thread - 2012/2013 (Please read sticky for thread policies) - Page 79

Så Kuro-nivåer på sort kan vi nok aldri forvente fra plasma igjen.

VT50 er jo skummelt nærme i THX Cinema på 65" (0.005cd/m2)

UT50 i dag har 0.009cd/m2.. Hvor dypt var sort nivået på UT30? Tenk deg hvor bra sort bare UT60 får neste år :-D For å ikke snakke om VT60.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    VT50 er jo skummelt nærme i THX Cinema på 65" (0.005cd/m2)

UT50 i dag har 0.009cd/m2.. Hvor dypt var sort nivået på UT30? Tenk deg hvor bra sort bare UT60 får neste år :-D For å ikke snakke om VT60.
    Det er ikke sikkert det blir noen radikale endringer der i det hele tatt. Og som jeg har sagt en million ganger tidligere; sortnivå er ikke alt. De bør heller fokusere mer på å få til et helt jevnt panel. Som jeg påpekte i noen poster over, så har de observert samme defekten i panelet på 65"-eren de reviewet som jeg opplever på min 50", så det er definitivt mye å gjøre før de burde ha prioritert sortnivå :P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået er godt nok, men eg vil ha 0 i sortnivå, ingen retention uansett, det SLC nevner og høyere lysstyrke uten at eg egentlig har behov for det. Og en tv som kan vise 48p native uten noe forbanna 100hz funksjon og det er uten at eg har sett Hobbiten endå. Går bare utifra at det ikkje vil la seg gjøre per dags dato pga lagringsproblemer eller at tven ikkje vil kunne vise det som det skal. Hakkje tid til å utforske dette akkurat nu.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    Sortnivået er godt nok, men eg vil ha 0 i sortnivå, ingen retention uansett, det SLC nevner og høyere lysstyrke uten at eg egentlig har behov for det. Og en tv som kan vise 48p native uten noe forbanna 100hz funksjon og det er uten at eg har sett Hobbiten endå. Går bare utifra at det ikkje vil la seg gjøre per dags dato pga lagringsproblemer eller at tven ikkje vil kunne vise det som det skal. Hakkje tid til å utforske dette akkurat nu.
    Er nok bare snakk om en software-greie dette med 48p. 3D i 24p er jo reellt sett 48p på plasma (24 fps pr. øye). Panasonic-ene viser jo også 24p i 96Hz, som går helt fint opp i 48. Så, again, trolig kun snakk om software-støtte.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den uttalelsen jeg linket til sier egentlig ganske mye. Indirekte så blir det jo sagt at det ikke kommer til å skje, og vi vet også at plasma begynner å nærme seg slutten. Etterspørselen har gått drastisk ned, produsenter sliter med store tap, osv. Vi vil nok kanskje få absolutt sort en gang, men det blir nok ikke med plasma. Jeg tror også plasma vil stå ganske på stedet hvil etter at årets modeller kommer frem til det fases helt ut.

I tillegg observerte jeg at det var veldig lite plasma å finne i butikkene i nærområdet her i år i forhold til i fjor. Elkjøp og Lefdal hadde NULL plasma på veggene, mens Expert hadde et veldig begrenset utvalg.. året før hadde Expert et veldig godt utvalg av plasma, så noe har definitivt endret seg drastisk.
    Det er trist, men helt sikkert sant. Forhåpentligvis tar Oled over det markedet på et eller annet tidspunkt, men det blir først når prisene synker. Noe de gjør etter hvert.

Man kan selvsagt undres over det faktum at både LG og Samsung har utsatt lanseringen av sine nye super tv-er. Kanskje hele teknologien forblir utilgjengelig for folket. Akkurat som SED.

Det sier seg selv at plasma synker i havet. Det anbefales ikke av selgere og systemet kan gå i stykker ved vanlig bruk. Et slikt system er dødsdømt. Enkelt og greit.

En ting jeg faktisk er litt spent på som det skrevet lite om er Sonys nye konsept. Nemlig en LED tv hvor bildet skapes igjennom LED lys. Altså ikke en LCD.

Forøvrig tror jeg ikke LCD-en kommer til å utvikle seg så mye de neste årene heller. Smart tv funksjoner og dippedutter kommer til å bli lagt til. Bilde... Mer eller mindre det samme.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke sikkert det blir noen radikale endringer der i det hele tatt. Og som jeg har sagt en million ganger tidligere; sortnivå er ikke alt. De bør heller fokusere mer på å få til et helt jevnt panel. Som jeg påpekte i noen poster over, så har de observert samme defekten i panelet på 65"-eren de reviewet som jeg opplever på min 50", så det er definitivt mye å gjøre før de burde ha prioritert sortnivå :P

Men det du skriver kommer aldri til å skje. Ellers kommer ikke folk til å kjøpe seg flere TVer. Vi kommer til å bli melket i mange år fremover. Sort nivå kommer til å gå ned 0.001 hvert år og når den er lavt nok blir det heller 0.0002 dypere hvert år.

Er ikke bare sort som blir minimalt presset til 0cd/m2 men også fargene. Jeg tipper 2-3 grader nærmere D65 hvert år.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Men det du skriver kommer aldri til å skje. Ellers kommer ikke folk til å kjøpe seg flere TVer. Vi kommer til å bli melket i mange år fremover. Sort nivå kommer til å gå ned 0.001 hvert år og når den er lavt nok blir det heller 0.0002 dypere hvert år.

Er ikke bare sort som blir minimalt presset til 0cd/m2 men også fargene. Jeg tipper 2-3 grader nærmere D65 hvert år.
    Dette høres veldig ut som konspirasjonsteorier :P

Det er ikke som om de lager tv-ene "dårlig" med vilje, det handler om hva de kan klare vs. kostnader. Som jeg har sagt et par ganger allerede, det vil neppe skje veldig mye med plasma fremover, og det er ganske sikkert borte om noen år. Folk kjøper det ikke i like stor grad lenger, og produsentene taper penger på nøkkelmodeller. LED-LCD har trolig begynt å nærme seg en grense for hva som er mulig å få til med teknologien, og bakgrunnsbelyst LED er dyrt og vil derfor mest sannsynlig aldri ta helt av.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres veldig ut som konspirasjonsteorier :P

Det er ikke som om de lager tv-ene "dårlig" med vilje, det handler om hva de kan klare vs. kostnader. Som jeg har sagt et par ganger allerede, det vil neppe skje veldig mye med plasma fremover, og det er ganske sikkert borte om noen år. Folk kjøper det ikke i like stor grad lenger, og produsentene taper penger på nøkkelmodeller. LED-LCD har trolig begynt å nærme seg en grense for hva som er mulig å få til med teknologien, og bakgrunnsbelyst LED er dyrt og vil derfor mest sannsynlig aldri ta helt av.

Ja oss stakkarslige folk som bryr seg om bildet får vel innse at hobbyen blir dyr og mest sannsynlig blir håpet liggende i projektorer (men det er et jævlig lite håp).

Hadde en par led tv'r innom på nyåret men blei meget skuffa spessielt på hvor ujevn belysninga var. Så da ga jeg opp og hangla inn en optoma hd100x og bilde er jevnere, fargene dypere og ikke minst stort til halve prisen, sort nivå kanskje ikke noe man høyt snakker om...

Problemet er jo at det er 10x mer innviklet og rigge opp projektor enn en tv, lys kontrol med mindre du har gravd ut en batcave under huset mildt sagt en utfordring.

også kommer pære forbruk osv...

Som dere skjønner er jeg kanskje ikke så videofil når jeg blir fornøyd med en billig optoma pj, men jeg er fortsatt såpass bortreist fra normalen at jeg lurer på om jeg har en forbannelse på meg :-P
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke 3D briller er å anbefale for ST50?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PANASONIC TY-ER3D4ME eller SAMSUNG SSGP41002

Førstnevnte har fallt bra i pris nå. Men i teorien er det kun å finne briller som støtter RF Bluetooth som f.eks. Panasonic og Samsung m.fl. benytter.

Men NB! Det er kun 2012-modellene til Panasonic som er RF Bluetooth. Så brillene må ha 4 i modellnavnet: (TY-ER3D4ME).

Kjøp Panasonic sine briller til de voksne i husstanden og supplér med Samsung sine billige til gjester eller unger.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToCa
    PANASONIC TY-ER3D4ME eller SAMSUNG SSGP41002

Førstnevnte har fallt bra i pris nå. Men i teorien er det kun å finne briller som støtter RF Bluetooth som f.eks. Panasonic og Samsung m.fl. benytter.

Men NB! Det er kun 2012-modellene til Panasonic som er RF Bluetooth. Så brillene må ha 4 i modellnavnet: (TY-ER3D4ME).

Kjøp Panasonic sine briller til de voksne i husstanden og supplér med Samsung sine billige til gjester eller unger.
    Not quite right. Samsungs 2011-briller er også bluetooth, men de fungerer faktisk ikke som de skal. Det må være briller ment for 2012-modeller i det store og hele. (Jeg har selv testet med to modeller av 2011-brillene.. de forsøker å synce, men det blir bare feil)

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 83 av 103 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •